• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe autobusy w Gdyni

Michał Sielski
25 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowsze na świecie autobusy Mercedesa zamierza kupować obsługujący gdyńskie trasy PKS Wejherowo. Najnowsze na świecie autobusy Mercedesa zamierza kupować obsługujący gdyńskie trasy PKS Wejherowo.

Solarisy Urbino 18 oraz Mercedes Citaro 0530 jeżdżą już po gdyńskich ulicach. Ale to nie koniec. Pasażerów będzie też wozić uważany za najlepszy i najnowocześniejszy autobus świata - Mercedes Citaro CII.



Jak oceniasz jakość autobusów i trolejbusów gdyńskiej komunikacji?

W Gdyni sukcesywnie wymieniane są autobusy i trolejbusy. Przedsiębiorstwa świadczące usługi dla ZKM inwestują w autobusy gazowe, których po mieście jeździ już 16, kupują też nowe pojazdy napędzane benzyną i olejem napędowym. W efekcie po mieście jeździ 330 pojazdów niskopodłogowych, z czego 2/3 to autobusy, natomiast resztę stanowią midibusy i trolejbusy, których jest blisko setka. Przełomem były zakupy w latach 1995 i 1996, kiedy miasto kupiło 60 niskopodłogowych autobusów.

Przeczytaj: Raport o stanie pojazdów komunikacji publicznej w Gdyni.

Wciąż jednak można spotkać wiele kilkunastoletnich pojazdów, ale są one sukcesywnie wymieniane. W ostatnich dniach na ulicach pojawiły się nowe Solarisy Urbino 12 i 18 i Mercedesy Citaro 0530, kupione przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej oraz PKS Wejherowo. Nowe autobusy pojawią się głównie na trasach R, S, 141 i 194.

- Spełniają one najwyższe standardy: od klimatyzacji, przez monitoring i system komunikatów głosowych, po nowoczesny, przystosowany do wyśrubowanych norm ekologicznych, oszczędny silnik - mówi Lech Żurek, wiceprezes PKA.

To jednak nie wszystko, bo już niedługo w Gdyni możemy zobaczyć na stałe najnowszy model mercedesa - Citaro CII, który był testowany w tym miesiącu na trasie R. Spodobał się wszystkim - pasażerom, kierowcom i organizatorom przewozów. Nic dziwnego. Oprócz zdecydowanie większych przeszkleń, inną jakość widać od razu po wejściu. Wykładzina podłogowa wygląda jak drewniane panele, a fotele przypominają obiciem wyposażenie samochodów osobowych z górnej półki. Są też oczywiście systemy elektroniczne stabilizujące jazdę oraz zawieszenie specjalnie wzmocnione na podróże po nierównych drogach.

- Autobus ma również inną konstrukcję oraz tak obniżony środek ciężkości, że dzięki niższym naprężeniom ma charakteryzować się większą trwałością. Także dlatego PKS Wejherowo zadeklarował, że będzie kupował te pojazdy, by startować w przetargach na obsługę linii, na których wymagamy nowoczesnych autobusów. Taka deklaracja bardzo nas cieszy, bo skorzystają na tym pasażerowie - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Miejsca

Opinie (155) 3 zablokowane

  • ile Solarisów za jednego Mercedesa można kupić

    i dać robotę ziomalom ? w tym kraju bieda goni głupotę...najważniejsza jest WŁADZA !

    • 4 2

  • KIEDY PKS WEJHEROWO WYPŁACI PENSJE??

    Dziś 25.02 a sporo kierowców nie otrzymało wpłaty. Z czego mają żyć i opłacić rachunki? I tak prawie każdego miesiąca. a tu się reklamują że kupili nowe wozy i chcą kupić następne a ja pytam kiedy zapłacą ludziom pieniądze, które im się należą?? Co mają powiedzieć głodnym dzieciom lub z czego spłacić kredyt bankowy??

    • 10 2

  • PKS Wejherowo nie jest w najlepszej kondycji (4)

    ekonomicznej, więc dziwi mnie, że rzuciło się na taki desperacki krok. Są to pewnie auta wzięte w leasing, więc na razie właścicielem jest firma leasingowa i tak już pewnie pozostanie. Zgodnie z zasadą " tonący brzytwy się chwyta ", zarząd PKS W-wo zdecydował się na " wóz albo przewóz ". Uważam, że warunkiem utrzymania obsługi linii w ZKM Gdynia było użytkowania takich cudeniek, a można tego dokonać tylko poprzez redukcję płac załogi. Najpierw kierowcom zabrano prowizję za sprzedaż biletów, a teraz zaczynają się kredytować płacami pracowników. Ten " biznesplan " zawali się przy pierwszej większej podwyżce paliwa. W sieci ZKM Gdynia funkcjonował już taki przewożnik " Ornowski travel ", który ufając nowym autom zaczął zaniżać stawki w przetargach. Jak to się skończyło to zorientowani w temacie wiedzą.

    • 5 0

    • PKM Gdynia wciąż z dopłatami od miasta (3)

      Panom związkowcom - napinaczom z gdyńskiego PKMu (Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej - Gdynia, Kacze Buki) już dziękujemy za wszystkie wypowiedzi na temat nowych autobusów w PKS Wejherowo. W przeciwieństwie do waszej firmie, PKS Wejherowo nie musi dostawać corocznie kilka milionów wsparcia od miasta, żeby firma nie upadła. Dziękuję wam, że raczycie mnie codziennie autobusami 18 letnimi z przebiegiem 2 mln kilometrów, podczas gdy PKS Wejhorowo na linię S wystawia 4 letnie Mercedesy. Pod tym względem żałuję, że nie mieszkam na Pustkach Cisowskich...

      • 2 3

      • Pewnie, zamiast zachowywać się racjonalnie (2)

        na rynku, to PKS W-wo woli odstawiać jaieś piarowskie sztuczki, dołując pod względem płacowym swoich pracowników oraz doprowadzając firmę do upadku. Z uwagą będziemy się przypatrywać, czy projekt " Kosmiczne autobusy " dotrwają choćby do końca okresu leasingowego...

        • 3 0

        • Efektywne zarządzanie a relikty z dawnej epoki. (1)

          Kosmiczne autobusy haha. No tak, dla PKMu to kosmos. Opowiedz nam jak tam wasze super hiper gazowce, na których oszczędzacie tyle sianka. Napisz nam, jakie są koszty utrzymania takich gazowców, i czemu po 4 latach trzeba było wymieniać w nich silniki. Czemu nie wszystkie super hiper gazowce codziennie wyjeżdżają z bazy. Czemu firma nie zakupi 12 metrowych nowych autobusów, uzupełniając od 2004r. tabor używańcami 13-18 letnimi (od 2004. firma PKM nie kupiła choćby jednego krótkiego autobusu fabrycznie nowego, a posiada tego typu 53 autobusy)?
          Skończ interesować się innymi firmami, zajmij się swoją, bo się sypie. Idź do swojego prezydenta i przypilnuj, żeby i w tym roku dał kilka milionów na utrzymanie firmy.

          • 1 3

          • Twoje pytania kieruj bardziej do

            zarządu PKM sp z o.o. oraz do komórki Nadzoru Właścicielskiego w Urzędzie Miasta Gdyni, a nie do mnie. Skoro właściciel uważa, że trzeba firmę dofinansować to ją dofinansowuje, w efekcie ma ekologiczną, w miarę nową pod względem taborowym komunikację. Zainteresowanie ekwilibrystyką ekonomiczną w wykonaniu PKS w-wo istnieje u mnie o tyle, o ile będzie stanowić ciekawy materiał do przemyśleń na temat etyki w biznesie oraz naiwności ekonomicznej.

            • 1 0

  • i co z tego?

    kupują nowe autobusy ale i tak nie można się spodziewać że przyjedzie on punktualnie zwłaszcza zimą :(

    • 1 0

  • Pfff. W Niemczech jeżdżą one już od prawie 5 miesięcy, ALE SENSACJA ... Kurde. Polska zobaczyła nowy autobus -,-'

    • 0 1

  • W KOŃCU BO.......

    .... TE STARE JUŻ BYŁY PRZESIĄKNIĘTE SMRODEM GDYŃSKIEGO TŁUMU ROBOTNICZEGO I NIE TYLKO.

    • 0 0

  • Gdynia tak owszem morze i najlepsza na swiecie kosztem kierowcow i ch dyskryminacji ze strony zkm

    • 1 0

  • Chwalicie sie jako zarzad zkm jezdzicie tak jak ostatnio na 85 nowym autobusem a morze ktos zapytal kierowce czy otszymal wyplate za zeszly miesiac

    • 2 0

  • a będą sortowane śmieci na przystankach autobusowych?

    autobusy - temat zastępczy
    :)

    • 0 0

  • Fakty dobre fakty budujące

    No i dobrze to naprawde fajne autobusy fajnej marki która sukcesywnie odświeża swoja palete modelowa w przeciwieństwie do solarisa który nie robi nic

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane