• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe chodniki niegotowe, a już zniszczone

Krzysztof Koprowski
27 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, na ul. Sobótki auta mają nie parkować na chodnikach.
  • Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, na ul. Sobótki auta mają nie parkować na chodnikach.
  • Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, na ul. Sobótki auta mają nie parkować na chodnikach.
  • Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, na ul. Sobótki auta mają nie parkować na chodnikach.
  • Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, na ul. Sobótki auta mają nie parkować na chodnikach.
  • Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, na ul. Sobótki auta mają nie parkować na chodnikach.
  • Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, na ul. Sobótki auta mają nie parkować na chodnikach.
  • Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, na ul. Sobótki auta mają nie parkować na chodnikach.
  • Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, na ul. Sobótki auta mają nie parkować na chodnikach.
  • Zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, na ul. Sobótki auta mają nie parkować na chodnikach.

Remont ul. Sobótki zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu jeszcze nie został zakończony, a nowe chodniki już zostały zniszczone przez kierowców. Urzędnicy przerzucają się odpowiedzialnością za skutki wpuszczenia samochodów osób postronnych na plac budowy, jednocześnie wymagając od wykonawcy oczyszczenie chodników z płynów eksploatacyjnych aut.



Czy urzędnicy powinni zgodzić się na odbiór zniszczonych chodników?

Ulica Sobótki na odcinku od al. Grunwaldzkiej do ul. Matejki jest od kilku miesięcy placem budowy. Przebudową objęta jest cała przestrzeń między budynkami, a więc zarówno jezdnia, jak i chodniki (a pod ziemią także sieć wodociągowa z odcinkiem pod pobliską ul. Sienkiewicza). W ramach nowej organizacji ruchu przewiduje się parkowanie równoległe w zatokach oraz bezpośrednio na jezdni.

W trakcie prac budowlanych dopuszczono jednak wjazd i postój na terenie budowy samochodów osób postronnych. Kierowcy skrzętnie to wykorzystali, ponieważ ul. Sobótki tymczasowo została "wyjęta" ze Strefy Płatnego Parkowania.

Chodniki pełne plam



Auta szczelnie wypełniły każdy fragment nowych chodników. Ponadto kierowcy zlekceważyli wykonane zatoki, w których parkują skośnie, wjeżdżając na chodnik i nie pozostawiając często przepisowego 1,5 m przejścia dla pieszego.

W efekcie nowe chodniki są już pełne plam po wyciekach płynów eksploatacyjnych. Dodajmy, że ich usunięcie jest niezwykle trudne, ponieważ wnikają w strukturę betonowych płytek.

Twój samochód dał plamę? Posprzątaj po nim



Urzędnicy o problemie wiedzą, ale wzajemnie przerzucają się odpowiedzialnością za organizację ruchu, która doprowadziła do zniszczenia nowych chodników.

- Parkowanie w wyznaczonych miejscach na terenie inwestycji nie było zabronione. Zgodnie z zatwierdzoną przez zarządcę drogi tymczasową organizacją ruchu, parkowanie musiało zostać udostępnione, a wykonawca robót nie miał podstaw do upominania osób parkujących pojazdy - tłumaczy Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem z ramienia miasta.
Zarządca drogi w tym przypadku jest Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, który potwierdza dopuszczenie ruchu na placu budowy, ale nie bierze odpowiedzialności za zniszczenie chodników.

- Od momentu przekazania pasa drogowego do czasu jego zwrotnego przekazania wykonawca pod nadzorem inwestora odpowiada za bezpieczeństwo na zajmowanym obszarze i ponosi koszty związane z bieżącym utrzymaniem. Na czas trwania robót przejmujący jest zobowiązany do utrzymania w należytym stanie technicznym wszystkich elementów istniejącej i tymczasowej organizacji ruchu oraz nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników i zapewnienia dostępu do nieruchomości znajdujących się na odcinku objętym przebudową - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.

Czy to oznacza, że miasto zgodzi się na odbiór chodników, które już są zniszczone?

- Wykonawca do czasu odbioru inwestycji powinien uprzątnąć teren oraz usunąć również ewentualne zabrudzenia na chodniku. Jeżeli tak się nie stanie, wykonawcy zostanie wyznaczony kolejny termin, do którego będzie zobligowany poprawić uszkodzenia i niedociągnięcia - zapowiada Parafjanowicz-Potuczko.
Obecnie odbiór prac budowlanych planowany jest na 28 lutego br. Wykonawcą robót jest firma Prasbet z Grudziądza, która w przetargu złożyła jako jedyna ofertę, na kwotę ok. 3,4 mln zł.

Miejsca

Opinie (168) 1 zablokowana

  • Pewnie znowu "biedni" kierowcy będą czuć się poszkodowani? Jak to zawsze bywa.

    • 35 2

  • W Oliwie to samo (1)

    Na nowo remontowanych odcinkach oliwskich ulic chodnik na źle zaprojektowanym wjeździe do posesji Tetmajera 14/15 już jest poniszczony, ale co lepsza nowo położony bruk na Grottgera też jest miejscami wyrwany.

    • 18 1

    • w 1939 to był bruk

      teraz to jakaś popierdółka

      • 10 0

  • Dzicz

    Położyć płyty pancerne bo polska dzicz rozwali wszystko nawet NIE skończone

    • 23 1

  • wlepić solidne kary za parkowanie tymi złomami nadającymi się do utylizacji to cebule nauczą się kultury i porządku

    • 89 10

  • Pablo niedopuściłby do sytuacji gdy urzędnicy nie mogą się dogadać...

    • 9 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane