- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (218 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (348 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (323 opinie)
- 4 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (29 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (119 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (64 opinie)
Nowe gdyńskie City w rękach Węgrów?
Na Międzytorzu - najatrakcyjniejszym wolnym terenie w centrum Gdyni - chce zainwestować węgierska firma deweloperska. Jeśli dogada się z PKP, wybuduje tam nową dzielnicę i wyremontuje dworzec kolejowy.
Międzytorze to 100-hektarowy niezabudowany teren na pograniczu śródmieścia i gdyńskiego portu. Znajduje się tam gigantyczne torowisko, wykorzystywane przed laty przez port - dziś zarośnięte krzakami. Od wielu lat powraca temat zagospodarowania Międzytorza - jedynego tak dużego obszaru pod inwestycje położonego w centrum miasta.
- Sprawę komplikują kwestie własnościowe. Większość terenu należy do skarbu państwa, który przekazuje go właśnie Polskim Kolejom Państwowym - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Międzytorzem (zwłaszcza częścią najbliższą hali targowej) zainteresowana jest węgierska firma deweloperska TriGranit Development Corporation. Nie byłoby to jej pierwsze przedsięwzięcie w Polsce: zrealizowała już centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach i stawia obok niego osiedle mieszkaniowe. Na zlecenie Węgrów studio architektoniczne Kwadrat przygotowało koncepcję przyszłej zabudowy Międzytorza oraz rewitalizacji gdyńskiego dworca.
- Zakłada ona remont dworca głównego i podmiejskiego oraz przebudowę łączącego je pasażu. Plac Konstytucji przed dworcem ma otrzymać podziemny parking - opowiada dr Jacek Droszcz ze studia Kwadrat. - Natomiast teren Międzytorza w naszym opracowaniu jest nowym gdyńskim City z wysoką zabudową, odwołującą się do wznoszonych Sea Towers.
- Mieściłyby się tam biura, mieszkania i obiekty handlowe. Zaplanowaliśmy park i sporo terenów zielonych oraz nowy układ komunikacyjny z przedłużoną ulicą Węglową - dodaje dr Piotr Lorens, współautor koncepcji, która przed paroma dniami została zaprezentowana władzom Gdyni.
Jak mówi wiceprezydent Stępa, opracowanie to posłuży do przygotowania planu zagospodarowania Międzytorza przez miasto. W tej sprawie przedstawiciele TriGranit podpisali z Gdynią list intencyjny. Jednak powodzenie inwestycji zależy głównie od porozumienia dewelopera z PKP. - Jesteśmy zadowoleni, że TriGranit prowadzi poważne rozmowy z nami i z gminą. Trwająca teraz procedura uwłaszczania terenu powinna zakończyć się za rok - mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA. - Trzeba jednak pamiętać, że mogą pojawić się inne zainteresowane firmy i wtedy będziemy wybierać najciekawszą z przedstawionych ofert.
- Jesteśmy przygotowani na to, by stanąć do konkursu i powalczyć o ten teren - zapowiada Zbigniew Drzewiecki z TriGranit Development Corporation.
Opinie (141) 1 zablokowana
-
2007-03-08 08:39
PLATFUSY Z PO SPRZEDAZDĄ NAWET PIASEK NA PLAŻY
MACIE CO CHCIELISCIE
- 0 0
-
2007-03-08 08:42
boluś
Wystarczy zapytać jak robia to w W-wie, ostatnio przygotowano tam operat tego co jest i propozyje proj. dostosowania do nowych warunków w kontekście z otoczeniem(jednej strony Mariotta i Złotych Tarasów).
Myśle, że Gdynia może stworzyć jeszcze coś wspanialszego.
Powoadzenia- 0 0
-
2007-03-08 08:44
ja jestem złomiażem..
i chciałbym się dowiedzieć kiedy z moją ekipą mogę wejść na demątaż torów kolejowych
- 0 0
-
2007-03-08 08:45
o co chodzi?
Potencjalny inwestor przygotował opracowanie, które miastu posłuży do przygotowania planu zagospodarowania... Czym to pachnie?
- 0 0
-
2007-03-08 08:49
Smog nad Morską.
Zgadzam się z opinią Aldwyma. Tiry na tory. Wizja Pana Stępy to horror. Stawiamy na rozwój PKP. Morska zatłoczona tirami przez 24 godziny. SMOG i hałas głośnych silników tirów nad ul. Morską jest przerażający. Tir za tirem, do Bazy Kontenerowej i powrót z Bazy Kontenerowej na obwodnicę. Ten odcinek to koszmar. Jak można mysleć o miejscach mieszkaniowych! Chora wizja! Pierwszymi włascicielami tego skażonego odcinka mam nadzieję, ze będą władze gminy, a swoje ekologiczne miejsca oddadzą tym co nie chcą smogu. Wszystkim zagranicznym inwestorem w Polsce mówimy "NIE"/Jedna lokomotywa pociągnie w tym samym czasie 15 TIRÓW i więcej na paliwie jednego tira. Taniej i ekologicznie/.
- 0 0
-
2007-03-08 09:11
Waszka
wielokrotnie to mówiłem i powtórzę jeszcze raz -
dworzec PKP w Gdyni to jej wizytówka, symbol "prężnie rozwijającego się miasta"...- 0 0
-
2007-03-08 09:20
znów jakaś propaganda ???!
Szcurkowe stworki znów karmią publikę "głodnymi kawałkami " !!!
Nowoczesne miasto??? Chyba komuś sie coś przysniło !!!- 0 0
-
2007-03-08 09:25
Tia, wspaniałe, nowoczesne miasto
Z jednym kinem,jednym hotelem,jedną wyższą uczelnią,dwiema ulicami na krzyż i hurtownią piwa-największą firmą w mieście,poza padającą stocznią,po której trupie najwiekszym pracodawcą we wspaniale rozwijającej się Gdyni zostanie jej urząd miasta,gratki
- 1 0
-
2007-03-08 09:28
gdańszczanom juz cisnienie skacze
- 0 0
-
2007-03-08 09:31
gdańska zazdrość
w gdyni jest inwestor na zagospodarownie nowej dzielnicy, w gdańsku od 15 lat tylko bełkot o wizji budowy młodego miasta. w gdyni kolejne drapacze chmór za kilka lat w gdańsku siedlisko meneli na wyspie spichrzów z 45 r.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.