- 1 Wieczny problem z dzielnicami: "na" czy "w" (164 opinie)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (105 opinii)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (62 opinie)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (311 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (136 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (66 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 13:12
! Pomorskie
Oznacza 'NIE Pomorskie'. Wykrzyknik z przodu w programowaniu i roznych dziedzinach inzynierii oznacza zaprzeczenie i takie tez bylo moje pierwsze skojarzenie znaczenia logo.
- 41 1
-
2015-04-15 13:07
(1)
Sorry... ale to wygląda jakby kobieta z okresem nasikała na ścianę...
Z czym się mają te kolory kojarzyć?
Żółty może z plażą.... ale czerwony?- 22 0
-
2015-04-15 13:11
...ale czerwony?
z komuną u władzy.- 7 0
-
2015-04-15 13:09
"Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem"
Poprzednie logo spełniało te kryteria, natomiast te nowe nie spełnia, trzeba też spełnić warunek, że jest zrozumiałe dla społeczeństwa a nie tylko dla promila artystuf przez duże F.- 7 0
-
2015-04-15 12:41
Graficznie a Informacyjnie (1)
Graficznie świetny znak o niczym. Poprzedni był infantylny, kiepski graficznie, a przede wszystkim łudząco podobny do znaków pozostałych regionów. Nowy nadal nie niesie w sobie zindywidualizowanej informacji. Pytanie, czy musi... Pewnie nie, ale nowy znak niestety nadal "zlewa się" z innymi (kolorystyka, niby odręczna kreska) i NIE BĘDZIE znakiem typu logo. Wyrzucone pieniądze, o przepraszam - łatwo zarobione pieniądze.
- 20 1
-
2015-04-15 13:08
W którym miejscu ten znak jest świetny graficznie?
Co gorsza, nawet nazwa zdaje się być pisana gotowym krojem (może jeszcze darmowym), a nie odręcznie - odręczne pismo Pągowskiego stanowiłoby chociaż jakąś minimalną wartość, a tak to jest zupełny gniot.
- 9 0
-
2015-04-15 12:56
Ładne g..o przed Comorskim
- 14 0
-
2015-04-15 12:53
Lekarz płakał, jak rysował:)
...
- 10 0
-
2015-04-15 11:49
JAK logo Bydgoszczy (2)
ta sama koncepcja, te same kolory... tyle tylko, że w Pomorskim ze złą interpunkcją http://www.transferbydgoszcz.pl/grafika/bydgoszcz-logo.png
- 12 1
-
2015-04-15 12:51
Bydgoskie dużo lepsze
- 5 0
-
2015-04-15 12:18
zła interpunkcja!? to się nazywa "łamanie konwencji" ;)
- 1 0
-
2015-04-15 12:51
wyjątkowa jednomyślność
czy to wynika braku zainteresowania ekip PR owskich z magistartu jako że nie za to mają płacone by zwalczać negowanie działań urzędu marszałkowskiego
- 14 0
-
2015-04-15 12:41
Ja tam widzę 2 kolorowe kleksy i niechlujnie napisane Pomorskie
No ale ja jestem prostym człowiekiem, prostą dziewczyną z domu robotników, nie wiem nic o sztuce. To na pewno super kreatywne, super niesamowite super-hiper-ekstra arcydzieło najwybitniejszego artysty naszych czasów. Niezależnie od tego, ile za to zgarnął, należało mu się, niechaj bedą i 3 miliony albo i 4, na takich sprawach nie można oszczędzać.
Dobra, idę dalej umierać w kolejce do lekarza.- 35 0
-
2015-04-15 12:40
Fest logos jakiekolwiek dziecko z przedszkola wymyśliłoby lepsze.
- 16 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.