• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk Główny: będzie remont peronów

Michał Brancewicz
19 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zmodernizowane perony dalekobieżne zostaną podwyższone, zyskają nowe ławki i tablice informacyjne. Przebudowie ulegną także prowadzące do nich przejścia podziemne. Zmodernizowane perony dalekobieżne zostaną podwyższone, zyskają nowe ławki i tablice informacyjne. Przebudowie ulegną także prowadzące do nich przejścia podziemne.

Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się przebudowa dalekobieżnych peronów w Gdańsku Głównym zobacz na mapie Gdańska. Zostaną one podwyższone, będą też lepiej oświetlone i zyskają czytelne oznakowania, a dodatkowo przebudowie ulegną prowadzące do nich przejścia podziemne. Szacunkowy koszt modernizacji stacji to około 58 mln zł.



Jak oceniasz stan peronów na stacjach w Trójmieście

Polskie Linie Kolejowe właśnie ogłosiły przetarg, w którym szukają wykonawcy przebudowy peronów dalekobieżnych na stacji Gdańsk Główny. Oferty można składać do 1 marca. O wyborze najkorzystniejszej zadecyduje w 60 proc. cena, a pozostałe 40 proc. stanowić będzie termin wykonania (od 31 do 34 miesięcy - 20 proc.) oraz okres gwarancji.

Kompleksowo przebudowane perony zostaną podwyższone, co ułatwi pasażerom wejście do pociągu, zyskają lepsze oświetlenie oraz nowe ławki i tablice informacyjne. Historyczny kształt zachowają wiaty, które przejdą renowację. Zakres ich odnowy był konsultowany
z konserwatorem zabytków.

Zmodernizowane zostaną też dwa przejścia podziemne. Pierwsze, między ulicą Podwale Grodzkie a 3 Maja, które umożliwia wejście na perony dalekobieżne i podmiejskie oraz drugie, łączące budynek dworca z peronami dalekobieżnymi. W przejściach pojawią się cztery windy i cztery komplety ruchomych schodów.

- PLK posiada dokumentacją projektową i pozwolenie na budowę dla tej inwestycji. Podpisanie umowy na prace modernizacyjne przewidziane jest w połowie 2017 roku - zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki.
Jeśli tak się stanie, to prace potrwają do początku 2020 roku. Inwestycja, której koszt szacowany jest na 58 mln zł, jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Przypomnijmy, że jeszcze w tym roku powinien też rozpocząć się remont budynku dworca Gdańsk Główny.

Opinie (126) 3 zablokowane

  • 58 baniek (4)

    dobrze ze nie 580. budowa 4 wiez quatro towers kosztowala bodaj 84, a przebudowa tunelu i ławki na peronie 58? jaja z podatników, ciekawe skad sie biorą takie kwoty... projekty? ekspertyzy? moze redakcja trojmiasto omowi i zaprezentuje rozliczenie chociaz jednej inwestycji, ktora tak gorąco zawsze zapowiadacie? czy to juz sie nie miesci w kanonie dziennikarstwa informacyjnego? bo obstawiam ze czytelnicy portalu chetnie by sie zapoznali na co i kto wydaje ich forse.

    • 25 7

    • Poczytaj co jest do zrobienia. (2)

      Poczytaj i się zastanów, jakie są różnice.

      • 1 3

      • zasadnicza jest taka (1)

        ze prywatnemu inwestorowi zalezy na oszczędnosciach, bo jak mu sie kasa skonczy to koniec melanzu. a miasto jak przekroczy budżet, to po prostu dopisuje jedno zero do kosztow projektu i zabawa trwa dalej. a te 84 banki to razem z nabyciem działki w centrum wrzeszcza panie drogi.

        • 6 2

        • taki jesteś mądrala

          a umknęło twojej uwadze, że miasto nie ma nic wspólnego z tą inwestycją...

          • 1 0

    • Przypomnij sobie jak wyglądał remont we Wrzeszczu

      • 0 0

  • Przy okazji "zahaczcie" o PKS... (2)

    Albo pogońcie dewelopera, któremu praktycznie zprezentowaliście działkę w centrum...

    • 25 1

    • serio?

      PLK ma "zahaczyć" o PKS, bo "sprezentowała komuś działkę w centrum" ?

      • 0 2

    • Jak na razie stan tego dworca idealnie wpasowuje się w stan peronów...

      • 3 3

  • Perony nie są tragiczne, lekki lifting by wystarczył (2)

    Lepiej przeznaczyć jakieś środki na eliminację "kibli" z SKM i Przewozów Regionalnych. Na Pomorzu zostaliśmy w tyle za innymi regionami pod tym względem... Turyści czują się jak w skansenie. Wstyd.

    • 10 6

    • Masakra...

      Co PLK ma do taboru SKM i PR? To jest tak jakbyś powiedział, że miasto niepotrzebnie modernizuje lotnisko, bo lepiej tą kasę przeznaczyć na nowe samoloty dla LOT-u i Wizzaira.

      • 0 0

    • no Gdynia rządzi, to ma swoje wizje...remont trupów, brak klimy - bo "niepotrzebna"

      jakiś Słupsk z Lęborkiem na trasie i inne bzdury. Zamiast kupić coś nowego, a nawet używanego - ale na linie miejskie.

      • 5 1

  • super (4)

    • 51 8

    • Tyle kasy? Naglosnienie jest fatalne i bardzo stare wiaty (3)

      • 6 5

      • (2)

        W jednym zdaniu przyznajesz, że wiaty są stare i nagłośnienie do wymiany. W drugim się dziwisz, że to musi kosztować. Co robi na Tobie większe wrażenie ? Duże liczby czy zły stan reprezentacyjnego miejsca w mieście ?

        • 3 2

        • Dziwie sie ze tyle kasy i brak remontu wiat i wymiany naglosnienia (1)

          • 1 3

          • Cytat z powyższego artykułu: "Historyczny kształt zachowają wiaty, które przejdą renowację. Zakres ich odnowy był konsultowany z konserwatorem zabytków."

            • 1 1

  • tablicę informacyjne

    Może wreszcie pojawią się tablicę informacyjne bo każdy pasażer mimo tylko dwóch peronów pozostaje zagubiony i pyta wszystkich dookoła czy to na pewno ten peron!

    • 9 0

  • Dlaczego? (1)

    Podczas ostatniego remontu peronów, nie podwyższonej ich od razu?

    By nie wykonać zadaszenia przestrzeni między dworcem a peronami 3 i 4, tak jak to było do czasu zniszczenia dworca w 1945?

    By też od razu nie wymienić poszycia wiaty z papy na bardziej estetyczne- jak wspominała jedna z osób komentujących wcześniej?

    • 12 0

    • bo jak zrobią wszystko od razu dobrze, za jednym zleceniem, to z czego potem będą żyli?

      a tak - tu coś porobią, potem znowu poprawki, za parę lat kolejny przetarg i robota się kręci...a że drogo? kto biednemu zabroni żyć na bogato?

      • 3 0

  • Jak wszystko skończą, dworzec, perony i okolica bedzie mega! (1)

    • 48 5

    • Jakie mega

      Po tych wszystkich dziesięcioletnich modernizacjach nadal nie będzie mozna bezkolizyjnie zawrócić pociagu - np. PKM z Kartuz, bo brajkuje w najtańszej wersji jednego półtrapeza. To jest kompromitacja.

      • 0 0

  • Wykonawca (1)

    Tylko niech nie zatrudnią jakieś tanie lachudry co wszystko spartolą i zrobią na odwal się ( patrz ulica Sobieskiego w Gdańsku)

    • 5 2

    • bez wyzwisk tu, to po pierwsze,
      po drugie, kolejny buc, który tylko ulice i blachosmrody widzi, bo jedna ulica to, druga tamto, artykuł jest o dworcu!
      jak potrafisz lepiej niż inni, to czemu jeszcze cię na ulicach nie ma? przecież wiesz najlepiej, jak ma być, jak powinno być zrobione. udowodnij to, że wiesz lepiej, droga wolna!
      a nie bez sensu ludzi obrażać! dotarło?

      • 0 0

  • A co z tablicami we Wrzeszczu?

    • 9 0

  • (3)

    A na EURO 2012 remontu nie było? Co to za partactwo, że po 4 latach trzeba znów remontować. Takie cuda tylko w PKP...

    • 29 38

    • nie było, za to zrobili dworzec w Gdyni, w której nie było Euro... (1)

      niezły wałek dla znajomków...

      • 20 4

      • Z ciebie to niezły wałek

        • 2 3

    • Perony

      W 2012 to byly male prace kosmetyczne a nie kompleksowa przebudowa.

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane