• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pociągi dla SKM przyjadą szybciej, może już w styczniu

Michał Brancewicz
25 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
Pierwszy pociąg z rodziny Impuls przeznaczony dla SKM Trójmiasto, jest już na etapie malowania nadwozia. Pierwszy pociąg z rodziny Impuls przeznaczony dla SKM Trójmiasto, jest już na etapie malowania nadwozia.

Dwa nowe pociągi miały dotrzeć do Trójmiasta do końca marca przyszłego roku, ale wiele wskazuje na to, że pojawią się już w styczniu.



Czy zaakceptowałbyś podwyżkę cen biletów SKM, gdyby te pieniądze miały pójść na nowe pociągi?

Te pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz zupełnie nowe składy pojawiły się u nas w 1993 roku. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 roku.

Tymczasem właśnie minęło osiem miesięcy od podpisania umowy z firmą Newag na dostawę do Trójmiasta dwóch składów z rodziny Impuls.

Jak przebiega ich budowa?

- Wszystkie człony pierwszego pojazdu są już poddawane pracom malarskim. W grudniu pojazd trafi na halę montażową, gdzie będzie "uzbrojony" w całe wyposażenie - informuje Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Trwa też produkcja drugiego pociągu, gotowe są już ostoje [ramy pojazdu - red.] i rozpoczyna się proces budowy pudła [nadwozia- red.].
Warto przypomnieć, że barwy nowych pociągów wybrali w głosowaniu czytelnicy Trojmiasto.pl

Pierwszy Impuls powinien być w pełni wyposażony w połowie grudnia. Na styczeń zaplanowane są jazdy próbne obu pojazdów.

Zgodnie z kontraktem Newag ma dostarczyć oba składy do 31 marca. Firma zainkasuje za to 35,6 mln zł. Jest jednak duże prawdopodobieństwo, że oba pociągi trafią do nas wcześniej.

- Planujemy przekazanie SKM-ce obydwu pojazdów już w styczniu - zapowiada Urszula Makosz, rzecznik Newagu.
Nadwozie pociągu SKM w takim malowaniu, jakie wybrali czytelnicy Trojmiasto.pl Nadwozie pociągu SKM w takim malowaniu, jakie wybrali czytelnicy Trojmiasto.pl
Pojawienie się nowych pociągów zwiastuje zmianę jakościową w komforcie podróżowania pasażerów SKM. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, dostęp do internetu oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.

Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Każdy człon posiadać będzie dwie pary drzwi, a wysokość podłogi pojazdów dostosowana zostanie do peronów SKM (960 mm). Pojazdy wyposażone będą w dodatkowy wysuwany stopień, który zniweluje lukę pomiędzy taborem a peronem.

Pociągi, mogące osiągać prędkość do 160 km na godz., będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.

W grudniu SKM planuje ogłoszenie przetargu na przebudowę czterech pojazdów, które przeszły modernizację w 2007 roku.

- Wyposażymy je w inne silniki i zrobimy lifting wnętrz - mówi Lignowski.
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.

Miejsca

Opinie (214) 4 zablokowane

  • Nie moge sie doczekać (7)

    to jest skok w przyszłość !

    Super !

    • 127 10

    • Wybory za nami (1)

      a tu nadal Polska w ruinie

      • 12 7

      • racja

        przejedź się teraz SKM-ką

        • 2 0

    • kieszonkowa metropolia (2)

      powinni to zrobić 10 lat temu jak w całej Polsce

      • 26 8

      • Zrobiliby gdyby mieli takich co płacą wsokie podatki (1)

        a nie takich jak ty

        • 4 4

        • kolejny pierdzistołek co twierdzi, że płaci podatki ...

          • 6 2

    • aż nie do wiary, że kupili w kraju
      tak nie po polsku

      • 9 2

    • Będą wpuszczać tylko tych bardziej uważających, w krawatach.

      • 10 3

  • jak wejdzie jakiś bezdomny to zapach będzie się roznosił że ajajaj (4)

    • 93 6

    • menele (1)

      To na tych śmierdzieli można zamontować automatyczny odświeżacz powietrza i będzie Ameryka.

      • 13 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • (1)

      Fajnie, menele i śmierdziele palacze i inne lumpy będą miały pole do działania. Może wykręcić coś się uda i sprzedać na skupie w Leszczynkach

      • 19 5

      • Ten skup to Chylonia. Stacja jest błędnie nazwana!

        • 12 0

  • 2 nowe pociągi SKM w ciagu 20 lat, czy ja dobrze czytam??? Czy jeszcze śpie?

    • 6 0

  • CZEKAM

    • 1 1

  • jedzie Arka jedzie Gdynia do pociągu wsiadła

    świnia śmierdzi wapnem i cegłami to lechiści jadą z nami :)

    • 2 1

  • Taka jest różnica pomiędzy Polską firmą NEWAG a PESĄ (4)

    PESA opóźniona wszędzie NEWAG dostarcza przed czasem.
    BRAWO NEWAG!

    • 13 4

    • PISlamski idiota? PESA jest w 100% polska (2)

      NEWAG współpracuje z Austriakami przy produkcji

      • 3 3

      • Po prostu (1)

        PESA 80% pociągu kupuje zagranicą i jest po prostu montownią. Opóźnioną montownią.

        • 3 2

        • a NEWAG montuje z 90% importowanych częsci

          • 2 0

    • nie chwal dnia przed zachodem słońca, stutthofferze.

      • 2 3

  • (6)

    "Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016."

    To jest opcja by im nie przedłużyć? Może trzeba poszukać nowego przewoźnika, który zainwestuje w zakup więcej niż paru pociągów?

    Albo można by stworzyć nową firmę gdzie 100% udziałów miałyby samorządy przez które kursuje SKM. Zaraz by się okazało, że bilet metropolitalny może być o połowę tańszy jak jest mniej prezesów i dyrektorów do wykarmienia

    • 12 2

    • (5)

      1) nie ma znaczenia jaki przewoźnik będzie obsługiwał linię, o ile zleceniodawca (Urząd Marszałkowski) nakaże w takiej umowie (np na 10 lat) wymianę całego taboru na nowy. Jeżeli będzie taki nakaz to i SKM kupi nowe składy.
      2) Ale właśnie taka firma, gdzie udziały mają samorządy gmin i miast przez które biegnie trasa już istnieje. Nazywa się SKM Trójmiasto, czy jakoś tak..

      • 6 1

      • Nazywa się PKP SKM Trójmiasto, a nie SKM Trójmiasto, a to wbrew pozorom bardzo duża różnica (4)

        Spółki PKP obowiązują zupełnie inne ustawowe zniżki na bilety niż w spółkach miejskich (dużo bardziej skomplikowane i mniej przejrzyste dla pasażerów). Przez to mamy tak zakręcony wspólny bilet, że po nowych zmianach nawet mieszkańcom trójmiasta ciężko to ogarnąć, a co dopiero turystom. Np w Warszawie SKM należy do miasta, a nie PKP i sprawdza się to dużo lepiej. Nie trzeba np drukować oddzielnych biletów z różnymi zniżkami i jest dużo taniej niż w trójmieście mimo, że warszawa jest sporo większa niż trójmiasto

        Nie będę się już rozpisywać o dziurze między peronem a SKM, przestarzałych składach, zbyt małej ilości drzwi do ruchu miejskiego i wielu innych nierozwiązanych od lat problemach o których można czytać regularnie chociażby na tym portalu

        • 4 0

        • Ale to nie jest problem (1)

          PKP wielokrotnie już mówiło, że chętnie sprzeda swoje akcje w PKP SKM Trójmiasto. Jednakże póki co nie ma chętnych na inwestycje. Ale wystarczy spojrzeć na udziałowców i będziesz wiedział które Gminy tak naprawdę dają ciała.

          • 1 1

          • PKM nigdy nie chciało sprzedać całości tylko jakieś drobne udziały, które w żaden sposób nie pozwolą na kontrolę na spółką

            A ciała daje Gdynia, która ma tragicznie mało udziałów w porównaniu do innych miast

            • 3 0

        • Dokładniej to nazywa się tak: PKP Szybka Kolej Miejska w Gdyni Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. (1)

          • 2 0

          • Sorry. W "Trojmieście", a nie w "Gdyni".

            • 1 0

  • Kaplica. (7)

    W każdym składzie powinna być kaplica albo przynajmniej krzyż nad drzwiami.

    • 15 6

    • (5)

      I klęczniki zamiast siedzeń.

      • 6 1

      • W Izraelu tak macie? (4)

        • 3 5

        • (3)

          Nie. W IV RP.

          • 6 2

          • To wypad do siebie bo u nas będą krzyże czy wam się to podoba czy nie. (2)

            • 1 7

            • Wydziergaj se krzyż na czole, bo pewnie rybę na samochodzie już masz. (1)

              I różaniec-dyndacz lusterku też, nie mówiąc już o matce boskiej jakiejśtam, dizajnersko wklejonej w deskę rozdzielczą.
              Na szyi obowiązkowy święty wisior, w klapie marynarki matka boska jakaśtam.
              A w oknie chałupy święty obraz, no i obowiązkowa kapliczka na zewnątrz.
              A przy mijaniu każdego kościoła i kapliczki konieczne "W imię ojca i syna i ducha świętego" (chmm, a dlaczego nie matki? - no tak, wasz bóg, to facet).

              • 5 1

              • Hahahaha :D dobreee! :D i jeszcze woda święcona w toalecie.

                • 3 1

    • Były ubek?

      • 5 5

  • To jest niby metropolia? (1)

    Do tych, co nie są w stanie zrozumieć, że potrzebne są szybkie i komfortowe połączenia Trójmiasta z regionem (a takie opinie tu widzę). Gdyby tak było w Berlinie, że TLK dowozi ludzi na odległość 100 km to byśmy ich wyprzedzili w gospodarce :) Ale oni myślą, a my?

    • 4 0

    • Jaka metropolia takie "metro"...

      • 4 0

  • Tylko nie puszać ich do Lęborka czy Słupska! (4)

    Bo znając życie puszczą je na trasie Gdańsk Śr-Słupsk i skład wróci kolejnego dnia do Trójmiasta,albo wieczorem. Tak samo jest z zmodernizowanymi Skmkami jeżdżą na trasie aż do Słupska a My po 3 mieście telepiemy się starymi.A przypominam,że jest to SKM 3 miasto a nie przewozy Regio..

    • 40 3

    • Koleje Srodkowopomorskie (3)

      Spokojnie bedzie niedlugo nowe wojewodztwo SRODKOWOPOMORSKIE to SKM dalej niz do Wejherowa nie pojedzie. Zatrzymacie sobie te relikty lat 70 dla siebie z wasza ulubiona dziura miedzy skladem i peronem jak i te dwie nowki

      • 3 4

      • (1)

        a gdzie będziesz robił słupski słoiku jak wam rynek pracy w Trójmieście zamkną aaa?

        • 6 0

        • To jest niby metropolia?

          Gdyby tak było w Berlinie, że TLK dowozi ludzi na odległość 100 km to byśmy ich wyprzedzili w gospodarce :) Ale oni myślą, a Ty?

          • 2 0

      • Jeżeli powstanie województwo środkowopomorskie to wtedy o drugiem torze do Słupska można zapomnieć.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane