• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przedszkole bez przejścia dla pieszych

Maciej Naskręt
10 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Przedszkole znajduje, jak i droga do niego znajduje się w strefie TEMPO 30.

Rodzice domagają się przejścia dla pieszych przez ul. Unruga. zobacz na mapie Gdańska prowadzącego do przedszkola. Ich zdaniem odprowadzane tamtędy dzieci narażone są na niebezpieczeństwo. Jednak ulica leży w strefie Tempo 30, gdzie z zasady nie maluje się pasów, bo auta poruszają się z ograniczoną prędkością.



Czy należy poprawić bezpieczeństwo pieszych na ul. Unruga?

1 września przy ul. Dąbka zobacz na mapie Gdańska otwarte zostało Przedszkole nr 83 dla ok. 175 dzieci. Inwestycja kosztowała miasto 11 mln zł. Rodzice, których pociechy tam chodzą, zwrócili nam uwagę na oznakowanie.

- Brakuje przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Józefa Unruga z ulicą Stanisława Dąbka. Nie ma tu też znaków, które uprzedzałyby kierowców samochodów o tym, że przechodzą tędy dzieci. Brakuje także progów zwalniających. Wygląda to tak, jakby zupełnie zapomniano o bezpieczeństwie - mówi jeden z rodziców.
Okazuje się, że brak wymalowanych i oznakowanych przejść nie jest przypadkowy. Na ulicach: Unruga i Dąbka obowiązuje strefa Tempo 30. Tak więc brak przejścia dla pieszych jest w tej lokalizacji świadomym działaniem drogowców wynikającym zarówno z przepisów, a te nakazują ograniczanie przejść wyłącznie do ulic podstawowego układu komunikacyjnego, jak i doświadczeń.

Niedawno otwarte przedszkole przy ul. Dąbka. Niedawno otwarte przedszkole przy ul. Dąbka.
- Polityka kształtująca bezpieczną infrastrukturę pieszą oraz racjonalne podejście do wyznaczania przejść spowodowały w Gdańsku ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych o ok. 25 proc., a liczby zabitych i ciężko rannych pieszych o ponad 50 proc. - podkreśla Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Inżynierowie ruchu podkreślają, że w strefach Tempo 30 pieszy powinien móc przekraczać jezdnię w każdym miejscu. Nadmierne wytyczanie przejść dla pieszych skutkuje brakiem należytego zachowania się kierowców w tych lokalizacjach. To sprawia, że przejścia dla pieszych są paradoksalnie najbardziej niebezpiecznymi miejscami dla pieszego. To właśnie na nich jest najwięcej wypadków i ofiar.

- W strefach Tempo 30 ułatwiamy pieszym przekraczania jezdni na przykład przez obniżanie krawężników co ma miejsce na ul. Unruga i ul. Dąbka - mówi Wawrzonek.
Urzędnicy zapewniają, że niezależnie od przedstawionych argumentów przeanalizują zasadność zastosowania w tej lokalizacji rozwiązań spowalniających ruch, co jest głównym elementem strategii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście.

- Przeprowadzimy tam badanie ruchu pod kątem liczby i prędkości z jaką poruszają się tam pojazdy - deklaruje Wawrzonek.

Miejsca

Opinie (142) 8 zablokowanych

  • "przejścia sugerowane"

    Na drogach krajowych i wojewódzkich, powszechne staje się stosowanie tzw "przejść sugerowanych" czyli przejść nie oznakowanych pasami i znakami pionowymi, a posiadającymi jedynie obniżone krawężniki ułatwiające wejście/zejście z chodnika.
    Takie rozwiązanie okazuje się bardziej skuteczne niż to klasyczne rozwiązanie.
    Pieszy próbując przejść przez przejście nieoznakowane jest znacznie bardziej ostrożny niż w przypadku przejścia z "zebrą" i znakami pionowymi. W przypadku miejsca opisanego w tym artykule, zastosowane są obniżone krawężniki, a prędkość narzucona przez strefę "Tempo 30" dodatkowo ograniczona jest przez rodzaj nawierzchni (płyty drogowe); a szaleńcom nie pomoże znak, płyty ani próg zwalniający.
    Oznakowania dróg nie projektuje się dla piratów, bo oni mają gdzieś znaki. Oznakowanie powinno być stawiane gdy faktycznie wymaga tego sytuacja.
    Przede wszystkim skupmy się na myśleniu i poruszaniu się po drogach i chodnikach z głową.

    • 3 1

  • to bujda

    mieszkam w tej okolicy i ŻADEN kierowca nie jedzie 30 km/h, wszyscy tam jada jak tylko szybko się da
    kawałek dalej jest szkoła podstawowa i tam jakoś są znaki o przejściu dla pieszych oraz znak "AGATKA" jak również wymalowane pasy i progi zwalniające

    • 9 0

  • niestety rzadko kiedy ktoś zachowuje tam ograniczenie do 30 , mieszkam w bloku przy ulicy i codziennie przechodzę przez ta ulicę i nieraz z synem stoimy gdyż samochody pędzą poza tym jest tam górka i nie widać samochodów a z drugiej strony nieskoszony pas zieleni ogranicza widoczność
    Jako codzienna uczestniczka felernego przejścia nie dziwię się rodzica że zgłaszają problem

    • 12 0

  • Ja też odprowadzam dziecko w tych okolicach i rzeczywiście nie jest zbyt bezpiecznie ale wystarczy zgłoszenie przez policja.pl
    Kilka mandatów lub zatrzymanych praw jazdy rozwiąże problem

    • 8 1

  • Tak kochani wyglądają drogi w naszej Gdyni (6)

    Bangladesz!

    • 30 7

    • ale artykuł dotyczy Gdańska (3)

      czytać ze zrozumieniem

      • 3 0

      • Gdańska powiadasz... (2)

        Ciekawe gdzie o tym jest napisane? Pragnę zauważyć, że w Gdyni też jest ul. Płk. Dąbka i Unruga obok siebie.

        • 1 2

        • Panie "Mądralo", w którym miejscu w Gdyni krzyżuje się ul. Dąbka z ul. Unruga? Bo moim zdaniem one są równoległe i nie mają nigdzie puntu wspólnego... No chyba, ze za krótko tu mieszkam. Zresztą nie wiedziałam, że Gdynia podlega pod Urząd miejski w Gdańsku...

          • 5 0

        • Gdańska

          Tak się złożyło, że też obok siebie. Podpowiem, że na Zakoniczynie w Gdańsku - sprawdź na mapie - zdziwisz się bo nie tylko Unruga i Dąbka są w tej okolicy - podobny zestaw ulic co w Gdyni na Obłużu.

          • 2 0

    • bangla deszcz

      • 0 0

    • przeczytaj

      atykul jeszcze raz :)

      • 4 2

  • Moi drodzy, samo postawienie znaku - 30 nie dziala.
    Musza byc fizyczne przeszkody, np. zwężenia, progi, wyniesione przejscia. Oraz najlepiej fotoradar plus kontrola policji i egzekucja przepisow.

    • 7 0

  • Ciekawe... (1)

    "Inżynierowie ruchu podkreślają, że w strefach Tempo 30 pieszy powinien móc przekraczać jezdnię w każdym miejscu. Nadmierne wytyczanie przejść dla pieszych skutkuje brakiem należytego zachowania się kierowców w tych lokalizacjach."

    Uwierze wam, kiedy zlikwidujecie przejscia dla pieszych na Swietojanskiej.

    Ile to sie taki inzynier musi naglowic, zeby wymyslic usprawiedliwienie dla nierobstwa.

    "Would do anything to do nothing" - jak mawiaja w Londku Zdroju.

    • 5 0

    • ty

      a na swietajonskiej jest strefa 30?

      • 0 0

  • a

    od kiedy w obrebie skrzyżowania wyznacza sie przejacis dla pieszych , jest streaf 30 do tego wiec niech barany jezda tyle ile jest wskazane!!!

    • 0 3

  • (1)

    Tempo 30, a kto o tym wie? Czy są jakieś znaki informujące że wjeżdżamy w strefę? Codziennie jeżdżę ulicą Człuchowską i widzę co wyprawiają kierowcy. Tylko czekać aż zdarzy się kiedyś jakaś tragedia i samochód wpadnie na chodnik.

    • 6 4

    • to prawda jadę de 30 a 5 kretynów mnie wyprzedza bo przecież ciężko respektowac znaki

      • 0 0

  • Tempo 30 (2)

    Może i zasada dobra ale to jest PRZEDSZKOLE!
    Małe dzieci tam chodzą, często rozkojarzone, zagadane jak to dzieci !
    Należy namalować przejscie i spowolnić ruch.

    • 3 18

    • Mózg masz zepsuty (1)

      Dzieci do 7 Lat tylko z opiekunem.

      • 5 0

      • Z opiekunem przedszkola ale chodzą dzieci do podstawówki,kretyni jeżdżą tam jak chcą a ten zakręt ścinaja

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane