• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowe przejście naziemne w centrum Gdańska

Michał Brancewicz
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przejście naziemne przez Wały Jagiellońskiej powstanie obok zejścia do tunelu, którym można przejść na drugą stronę ulicy. Przejście naziemne przez Wały Jagiellońskiej powstanie obok zejścia do tunelu, którym można przejść na drugą stronę ulicy.

Wiosną przyszłego roku rozpocznie się budowa naziemnego przejścia przez Wały JagiellońskieMapka zlokalizowanego między Bramą Wyżynną a budynkiem LOT-u. Piesi zyskają dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Zyskają też kierowcy, bowiem poprawie ulegnie fragment nawierzchni Wałów Jagiellońskich przy Forum Gdańsk.



Jeszcze w maju nie było wiadomo, kiedy dojdzie do realizacji przejścia naziemnego prowadzącego od Bramy Wyżynnej do Forum Gdańsk. Chociaż propozycja pojawiła się już ponad trzy lata temu, a sam projekt był gotowy w połowie 2019 r., to jednak pandemia koronawirusa wpłynęła na weryfikację priorytetów inwestycyjnych miasta.

Ten projekt jednak nie wypadł z listy zadań przewidzianych do realizacji. Okazuje się, że przejście naziemne wraz z sygnalizacją świetlną ma zacząć powstawać wiosną przyszłego roku.

- Mamy środki i zgodę miasta. Na początku przyszłego roku ogłosimy przetarg, a roboty ruszą w drugim kwartale - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Powstanie przejścia wiązać się będzie ze zwężeniem pasów jezdni na Wałach Jagiellońskich z 3,5 do 3 metrów. Dzięki temu powstanie miejsce na stworzenie naziemnego dojścia do peronów tramwajowych.

Dodatkowo przedsięwzięcie obejmie również poprawę nawierzchni jezdni Wałów JagiellońskichMapka na odcinku od przystanku autobusowego przy Forum Gdańsk (razem z jego zatoką) do skrzyżowania z al. Armii Krajowej i wjazdu na estakadę prowadzącą w stronę Podwala Przedmiejskiego.

Czytaj też: Kłopotliwy przystanek przy Bramie Wyżynnej

Obecnie to zadanie czeka na wydanie przez wojewodę tzw. ZRiD-u, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Przypomnijmy, że w drugiej połowie przyszłego roku zacznie powstawać przejście naziemne w okolicach dworca Gdańsk Główny przez Podwale GrodzkieMapka. Przeprawa ma być gotowa w 2022 r.

Opinie (603) ponad 20 zablokowanych

  • polecam: Okrągła kładka w Rzeszowie

    może takie coś u nas? (z windami)

    • 5 15

  • (3)

    Za to przejście władze Gdańska muszą dostać ocenę przy urnach wyborczych. Robią co chcą, nie patrząc na interes mieszkańców. Tylko odstawienie od koryta może ich otrzeźwić.

    • 35 12

    • Dostaną ocenę: Celujacy z plusem za takie działanie! (1)

      Centrum miasta już dawno powinno mieć przejścia dla pieszych a nie tunele, i bardzo mnie cieszy fakt, że w końcu po śródmieściu nie będę musiał latać tunelami. Miasta są dla ludzi pieszych a nie ich pojazdów!

      • 5 3

      • Ale mieszkańcy mają też auta

        Wystarczyło zrobić windy

        • 0 0

    • Nienawidzę Dulkiewicz, ale za to będzie miała u mnie plusa. Nie obchodzą mnie stękania mieszkańców Pruszcza, Nowego Dworu czy innych przyjezdnych. Mieszkańcy miasta do pracy jeżdżą komunikacją miejską, rowerem lub po prostu idą z buta.

      • 4 5

  • Bezsensowna inwestycja miasta. (12)

    Włodarze miasta powinni starać się zlikwidować korki w Gdańsku,a nie stwarzać nowe. Dojazd z rana do pracy, od strony Pruszcza będzie korkować się do Sw.Wojciecha. Dojazd od strony Elbląga,korek do Rudników,dojazd od Chełma na Armii Krajowej gigakorek. Sytuacja z życia,mała kolizja na jednym pasie przy Bramie Wyżynnej i mega/ giga korek. Trzeba szukać chyba rozwiązań z istniejącym przejściem podziemnym. Trzeba rozwiązywać problemy a nie stwarzać nowe,dodatkowe.

    • 65 17

    • oj biedny kierowca, biedny... i bardzo dobrze! chcecie mieć auta i truć środowisko, to się trujcie i stójcie w korkach (5)

      • 7 14

      • Cofnijmy się do czasów Flintstonów.

        • 6 6

      • biedny "ekolog"

        nie rozumie, że wszędzie zbior-komem nie dojedzie a samochody z dostawami do centrum jeździły, jeżdżą i bedą jeździć, tak samo jak cały ruch tranzytowy. Skutek stworzenia sztucznego korka, z którego się tak cieszy, zostanie ostatecznie w jego płucach.

        • 9 3

      • Włączy sobie klimatyzację i mu filtry syf odfiltrują, a Ty przechodząc obok tego auta czekającego w korku nawdychasz się wiecej

        niż wtedy, gdyby tym autem przez miasto szybko przejechał.

        • 8 2

      • A autobus w korku stać nie będzie? Czy przeleci nad nim? Teraz korki zaczynają się daleko przed tym zanim zaczyna się bus pas przy Akademii Muzycznej, a co będzie za rok? aaa zapomniałem będzie tramwaj do Przegaliny.

        • 9 1

      • Przeciez to piesi i generalnie okoliczni meiszkancy sa najbardziej truci.

        I beda bardziej truci, gdy co dwie minuty zatrzyma sie i ruszy obok nich kilkadziesiat pojazdow spalinowych.

        • 5 0

    • (1)

      Objawem patologii jest narzekanie na korki na trasie wiodącej wzdłuż wielotorowej linii kolejowej.
      SKM do Tczewa, jak najszybciej!

      • 5 6

      • Patologia jest przyna a nie objawem,korki są patologią.

        • 2 3

    • A może to ma być jakiś happening czy performance ? To wiadomość w rubryce Kultura,Rozrywka,Kulinaria. Taki happening można zrobić bez udziału pieszych,na kilka godzin wstawić przenośna sygnalizację świetlną i zaprosić wszystkich gdańszczan,żeby podziwiali taką instalację

      • 1 1

    • tak myśleli mieszkańcy USA 80 lat temu (2)

      pobudowali trasy pseudoszybkiego ruchu w Los Angeles i Houston, zbudowali wielopoziomowe skrzyżowania i wielopoziomowe parkingi. Teraz nie mają pieniędzy na utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury drogowej i klną w żywy kamień spędzając codziennie 2 godziny na zakorkowanych pseudoautostradach miejskich.

      • 1 0

      • Niemcy sobie z tym bardzo dobrze poradzili,przez centra miast mkna szybkie autostrady i jest ok,może uczyć się od lepszych w zarządzaniu infrastrukturą.

        • 2 0

      • NIe są problemem trasy

        tylko bezmyślna deweloperka + brak dróg dojazdowych - wszystko korkuje się tam na zjazdach. U nas jest podobnie.

        • 3 0

  • Miasto niby eko

    a pogłębia umyślnie korki, przejście naziemne przy podziemnym to jest Miś! Świetny pomysł, wyrzucić cudze pieniądze w błoto. Trójmiasto.pl ze swoją marną propagandą pod Urząd Miasta powinno chociaż dam sobie w tym momencie siania: "Zyskają też kierowcy, bowiem poprawie ulegnie fragment nawierzchni Wałów Jagiellońskich przy Forum Gdańsk". Serio? Ja dziękuje za takie zyski.

    • 32 4

  • W przejściu podziemnym żaden pieszy nie został potrącony przez samochód (1)

    Na tym naziemnym różnie może być

    • 34 5

    • poczytaj dokładnie w Internecie a i takie cudo znajdziesz :) teza obalona

      • 4 3

  • Po komentarzach od razu widać kogo nie stać na samochód albo rodzinę

    • 10 6

  • Zarowno piesi jak i kierowcy zyskaja. (1)

    Dulkiewicz fantastycznie zarzadza miastem. Do tego najnizsze zachorowania covid w kraju. Brawo.

    Jurek

    • 6 17

    • Jurek każą ci to w pracy pisać?

      • 7 1

  • Opinia wyróżniona

    (42)

    Dopóki nie zostałam matką ten pomysł wydawał mi się beznadziejny. Jednak teraz wiem, że nasze otoczenie nie jest dostosowane dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. Częste awarie wind, strome podjazdy powodują, że tylko takie przejście daje gwrancję skorzystania chociażby z przystanku tramwajowego w tym miejscu.

    • 116 219

    • (9)

      To nie powód,żeby bezsensowną decyzją miasta zakorkować cały Gdańsk. Można ulepszyć przejście podziemne,żeby matki z małymi dziećmi bezproblemowo mogły się przemieszczać,jak również inwalidzi.

      • 36 33

      • (8)

        To nie powód, żeby dla waszej "szybkiej ale bezpiecznej jazdy" ludzie musieli w samym centrum miasta po jakichś podziemiach chodzić.

        • 31 28

        • Pomijajac przyczyny takiego stanu, Polska nie radzi sobie z kwestia bezpieczenstwa drogowego. (6)

          Skoro powolane do tego sluzby nie potrafia zapewnic w tym przypadku pieszym bezpieczenstwa, to powinno sie do tej patologicznej sytuacji dostosowywac infrastrukture, na ile to oczywiscie mozliwe. I dlatego powinien byc tunel, zeby Cie jakis pirat, z ktorym Polska nie chce lub nie umie sobie poradzic, nie zabil. Daleko nie wszyscy piesi sa tez gotowi poswiecac swoje zdrowie, zeby inni piesi nie musieli sie przemeczac pokonywaniem dziesieciu schodkow, a ich glos jest rownie wazny jak Twoj.

          • 6 11

          • skoro trzeba dostosować infrastrukturę (5)

            to po co wydawać kupę kasy na budowę i utrzymanie tuneli skoro można stawiać progi zwalniające i czy przejścia wyniesione ?

            • 10 7

            • (2)

              Wyjątkowo niemądre pytanie.

              • 3 3

              • nie ma głupich pytań. Sa tylko głupie odpowiedzi. (1)

                Albo ich brak. Albo wykręcanie kota ogonem, unikanie odpowiedzi, albo pisanie nie na temat.
                Po prostu poległeś.

                • 4 3

              • wedle zasady, z kim nie należy dyskutować

                wchodzenie na teren paranoika jest bezcelowe i przeciwskuteczne.
                Pożyteczni kretyni zawsze się znajdą i to nawet za darmo.
                Byle zaistnieć...

                Demagogie i ideologie przydatne sa do ukrywania prawdziwych intencji, wywoływanych brakiem kasy i chęcią obniżeniem kosztów przez pozbycie się remontów i utrzymania budowli.

                Nie mierz ludzi miarą swojego umysłu...

                • 0 0

            • tunal juz tam jest (1)

              • 2 0

              • ale jego utrzymanie

                kosztuje...

                • 0 0

        • Dlatego też pociągi powinny jeździć wolniej by ludzie mogli spokojnie przejść przez tory kolejowe. Za dużo ludzi ginie w wypadkach pod pociągami.

          • 13 3

    • Szczyt lenistwa (23)

      Ma Pani przejście naziemne z dojściem do przystanku na Hucisku100-150 dalej.

      • 33 14

      • Szczyt lenistwa to jest wasz problem aby chwilę (19)

        poczekać w samochodzie na czerwonym świetle.

        • 17 30

        • (2)

          Szczytem lenistwa,to jest Twój wpis bez chwili zastanowienia. Gdańsk to nie Krzywe Koło.

          • 18 12

          • znaczy tak:

            jak ty nie chcesz czekać w samochodzie to jest to strata czasu, koszty
            natomiast jak komuś sie nie che iść naokoło to jest to juz lenistwo ?
            Rozumiem lekcje etyki pobierałeś w afryce u mistrza Kalego?

            • 12 12

          • Odczep się od Krzywego Koła !!!!

            • 3 2

        • (5)

          Codziennie czekam tam nie chwilę, a dość długi moment, stojąc w korku.

          • 12 5

          • (3)

            Proponuję pogadać z pozostałymi kierowcami z tego korka, może wcale nie musicie tam stać?

            • 9 5

            • (2)

              Masz dla mnie alternatywny dojazd do domu?

              • 8 4

              • praujesz w miescie? to przeprowadź się do miasta. (1)

                w mieście spokojnie dojedziesz do domu w rozsądnym czasie. Nawet rowerem.

                • 8 12

              • pracuję tam, gdzie jest praca

                mieszkam tam, gdzie jest mieszkanie...

                Jesli tej prostej zalezności nie rozumiesz, to z ciebie urbanista, jak z koziej d*py trąba...
                Zajmij sie przyczynami a nie skutkami.

                • 2 1

          • Coś tu się kupy nie trzyma.

            Przecież obecnie jest tam tunel dla pieszych a i tak stoisz w korku. Jedne światła nic nie zmienią bo miasto nie jest z gumy i nie jest po prostu w stanie przyjąć tak dużej liczby samochodów. Korki były, są i będą, nic się nie zmieni.

            • 13 8

        • ja w tramwaju będę dłużej czekał bo będę tam światła (1)

          i czas mojego przejazdu się wydłuży

          • 18 7

          • tak jak na Podwalu

            Przedmiejskim...
            Rozwiązania mające skłonić do korzystania z komunikacji zbiorowej obniżają jego efektywność.
            Czyli sa przeciwskuteczne.
            Ale "prawda" zwycięży!!!

            • 1 0

        • Ktokolwiek w Twojej rodzinie jest w stanie zrozumiec, ze poczekanie chwile w samochodzie to koszt? (6)

          Popros go o pomoc, zeby Ci to prostymi slowami wylozyl. I poza bezposrednim kosztem, juz nawet nie tym ponoszonym przez osoby prywatne, ale chocby kosztem komunikacji zbiorowej, sa jeszcze te trudno policzalne, jak koszty niszczenia zdrowia mieszkancom.
          P.S. Co niechec do marnowania czasu ma wspolnego z lenistwem? Moze to tez Ci ten rodzinny medrzec pomoze zrozumiec, o ile takiego w rodzie macie.

          • 6 8

          • oczywiście ze koszt. (4)

            tylko czemu ty domagasz sie ograniczenia własnych kosztów a jednocześnie nie interesują cie koszty które ponoszą inni?

            • 10 9

            • Gdzie Wy sie legniecie? Ktos tu jeszcze po polsku rozumie? (3)

              Koszty spoleczne to tak samo moje koszty, jak i Twoje. No chyba ze...

              • 8 2

              • wiesz na czym polega problem z takimi jak ty? (2)

                Ze wydaje cie się ze coś uzasadniasz tudiesz argumentujesz podczas gdy piszesz tylko własne opinie. Także zamiast zarzucać nieumiejętność czytania po prostu pisz z sensem uzasadniając swe opinie.

                • 6 3

              • Czyli mam pisac tak, zebys to Ty uznal to za sensowne, mimo ze jestes intelektualnie opozniony? (1)

                • 1 2

              • Po prostu sie nie hamuj i używaj obelg od samego początku.

                Wówczas od razu będzie wiadomo kim jesteś, jaki poziom reprezentujesz i czego sie spodziewać.

                • 4 0

          • Wyjdź z samochodu i użyj nog, Twój kręgosłup podziękuję Ci na starość.

            • 2 8

        • Nie tylko samochody ale tramwaje autobusy do pracy już jedzie się 10-15 minut więcej bo świateł przybyło od 10 lat 19 krotnie !!!

          • 2 0

      • ... (1)

        No właśnie. Przecież z tamtego przejścia jest dojście na przystanek to po co kolejne?

        • 10 4

        • Dojście jest tylko do jednego przystanku

          • 0 2

      • Przejście ma być tu bo z Brajankiem 100 metrów dalej pójść nie można, a przecież galeria handlowa wzywa i promocje uciekną.

        • 11 6

    • (1)

      Na Hucisku masz 2 przejścia, to rabatem kilka metrów.

      • 10 7

      • To może sobie jedź "rabatem" przez obwodnicę?

        • 15 10

    • Popieram Panią w pełni (2)

      Dobrze będzie zobaczyć potrąconą matkę z dzieckiem, bo na tramwaj się spieszyło. Pomysł bardzo mądry.

      • 3 1

      • (1)

        To że matka z dzieckiem chce przejść na przystanek tramwajowy bez potrzeby dźwigania wózka nie znaczy od razu że nie zna się na ruchu drogowym. Co to jest za uogólnianie i porównywanie wszystkich matek i dzieci do stereotypu.

        • 2 3

        • to nie uogólnianie

          to doświadczenie...

          • 1 0

    • Dwadzieścia metrów dalej jest przejście naziemne ! Chyba nie znasz miasta a piszesz bzdury !!!!!!!!

      • 2 0

    • było się do roli matki przygotować

      i zadbać o kondycję fizyczną.

      • 1 0

    • bez

      A widzialas matke z wozkiem w tramwaju ? Moze dlatego ze w tramwajach nie ma miejsca dla wozkow? Wozki sa do spacerow po lesie a nie przepychania sie przez centrum miasta. A jesli juz trzeba to sa nosidelka dla dzieci.

      • 0 0

  • Przy dawnym Żaku trzeba zrobić jeszcze jeden tunel, a przy Locie takie przejście naziemne, jak na Zaspie.
    Taką mam koncepcję.

    • 5 4

  • Jeżeli ma być przejście naziemne dla pieszych

    To pomyslcie też o kierowcach, tunel powinien powstać dla samochodów. Ale łatwo jest zrobić przejście naziemne i najważniejsze że coś się dzieje.

    • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane