Fakty i opinie

Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku

Najnowszy artukuł na ten temat

Będzie nowe przejście naziemne w centrum Gdańska

W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu.
W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu. fot. Mateusz Słodkowski/Trojmiasto.pl

Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.



zakończona Łącznie głosów: 2424
O stworzeniu przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie, które pozwoli również dojść w poziomie gruntu na przystanki tramwajowe, mówi się w Gdańsku od kilku lat. Z ankiet w artykułach na ten temat na trojmiasto.pl wynika, że to rozwiązanie ma jednak więcej przeciwników niż zwolenników.

Głosy rozkładają się następująco: 38 do 6229 do 61 proc.

Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.

Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.

graf. trojmiasto.pl

Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.

- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • (15)

    Namalować pasy tęczą. Od razu znajdzie się kasa w budżecie miasta.

    • 156 95

    • Zobacz lepiej prowokację dziennikarza TVP w Lublinie jak rozrzuca śmieci na placu Kaczora (11)

      ale beka pawian nie wiedział ,że tam jest monitoring

      • 35 15

      • (7)

        Śmietnik to masz w głowie. Co ma Lublin związanego z Gdańskiem?

        • 22 22

        • dużo bo pewnie taka sama prowokacja była na Westerplatte (4)

          • 22 14

          • (2)

            Tak, tak, chwasty po pas w całym mieście i brudne chodniki to też prowokacja PiS.

            • 21 17

            • masz racje .. pełno pisowskich chwastów w tym kraju..

              • 20 11

            • Chwasty masz na chacie chwaście !

              • 4 4

          • 1.09 dowiemy się jak było, napewno Macierewicz i mały człowiek przemówią... czekamy na nowości i nowa historię ala putin

            • 5 2

        • oba miasta mają samorząd, który kwestionuje prawo "centrali"

          do podporządkowywania sobie samorządu przy pomocy metod nie fair

          • 9 1

        • ma wspołnego z TV PIS dzbanie

          Tak samo, jak tęcza - to coś na niebie. Dzbanie.

          • 3 2

      • kazdy chce dorobić (1)

        a czym to się różni od produkowania pustych nadgodzin z zakładzie pracy? Tylko to wszystko jest zwykłym złodziejstwem.

        • 1 0

        • te puste, to jak zostają i pracują, bo terminy i limity a wypłata za nominalny czas pracy?

          I tak sobie "dorabiają" właściciele..., kierownicy, szefowie firm, a weź odmów zostania po pracy....

          • 1 0

      • nie tylko z tej telewizji tak robią,

        konkurencja robi to samo, tylko bardziej uważają.

        • 1 1

    • można też ptasim móżdzkiem

      • 0 1

    • ... i tak znów zagłosują na Dulkiewicz czy innego kandydata PO. Będą ziemie gryźć i z zaciśnięta szczeka chwalić te durne pomysły samorządu. Układ ma się dobrze.

      • 3 3

    • Tylko tyle miałeś do powiedzenia? Nie dziwi; pis*owskie plemię za prezesem w ogień nawet pójdzie bez zastanowienia.

      • 3 1

  • (3)

    Nie no kochani,tak to Gdańsk drugim Singapurem nigdy nie będzie....

    • 81 46

    • W Singapurze za jazdę powyżej 20kmh dostaję się kara chłosty (1)

      • 13 1

      • Chłosta

        To dobry pomysł na naszych gdańskich januszy kierownicy

        • 14 2

    • Sven podaj adres e-mail.

      Dowiesz się co my o tobie myślimy.

      • 5 0

  • Bardzo słaby pomysł! (14)

    Nie wiem kto wymyśla takie głupoty. Przecież tam jest przejście podziemne? Jest bezpieczne i odbywa się tam handel. Tragedia!

    • 312 106

    • Czekista (3)

      Choćby było 99 do jednego przeciw przejściu to władza wie co jest dobre dla ludu. Tak było i widać nic się nie zmieniło.

      • 46 19

      • dokładnie (2)

        gadalem ostatnio z babką z um na jeden temat, mówie jej ze wszyscy mieszkańcy są takiego zdania jak ja, a ona do mnie cytuje: "my wiemy lepiej, mamy doświadczenia i tak będzie jak my postanowimy".

        • 28 12

        • no jak mówisz że "wszyscy mieszkańcy" (1)

          to brzmi to realistycznie

          • 26 1

          • No my cały PiS

            • 4 3

    • słaby to ty jesteś (9)

      nareszcie ktoś zmienia charakter miast dotąd służących głównie kierowcom samochodów

      • 44 48

      • (8)

        Super.. W końcu będzie półmilionowe miasto tylko dla pieszych .yes, yes,yes. Będzie można spokojnie siedzieć na zasiłkach , nic nie robić i poruszać sie pieszo po mieście. Idylla.

        • 43 29

        • Będzie można dotrzeć do pracy inaczej niż blachosmrodem. (7)

          Super!

          • 20 36

          • (6)

            niby jak, komunikacja miejska jest tragiczna

            • 23 11

            • pieszo, rowerem, hulajnogą, SKM lub kombinacjami tych środków lokomocji (3)

              być może ktoś z Twoich rodziców podwiezie cię do pracy metodą kiss (w czółko) i ride - podwiezie cię do szkoły imaginologii stosowanej i sam pojedzie dalej. Poszerzanie wyobraźni jest ważniejsze niż poszerzanie ulic.

              • 11 22

              • (2)

                nie kazdy ma blisko do pracy. 20 km w jedna strone, 8 godzin na nogach i 20 km wracac rowerem, hulajnoga, pieszo? Albo przystanek skm pod nosem bez 2 przesiadek i 20 min spaceru. Samochody byly, sa i beda w miastach i trudno sie dziwic. To najwygodniejsze i bardzo czesto najszybsze rozwiazanie.

                • 18 3

              • powtarzam: poszerzanie wyobraźni jest lepsze niż poszerzanie ulic (1)

                wystarczy, byś ty i inni kierowcy zrozumieli, że im więcej ludzi będzie się poruszać inaczej niż samochodem po centrum miasta, tym jakość życia a także warunki poruszania się ludzi po tym mieście będą lepsze. Żadne miasto dbające (głównie lub wyłącznie) o interes kierowców samochodów nie jest miastem wysokiej jakości życia.

                • 4 14

              • Ale w centrum już się nie mieszka. Więc komu ma to pomagać w podnoszeniu komfortu życia?

                • 4 1

            • Pora poprawić także zbiorkom (1)

              Może zacznijmy od priorytetów dla TZ.
              Odcinek Mickiewicza-Opera tramwaj 40% czasu przejazdu czeka na zielone światło.
              Zmiana cyklów sygnalizacji i już zbiorkom będzie niemal 2x szybszy.

              • 10 2

              • "Zbiorkom"

                Słowo kojarzy mi sie z Moskwą za Stalina, bolszewickie skróty

                • 10 6

  • Samochody do tunelów piesi na powierzchni (17)

    Bardzo dobrze że powstanie naziemne przejście dla pieszych.
    Czas najwyższy aby to piesi byli najważniejsi w centrach dużych miast.

    • 168 204

    • To najpierw niech zrobią ten tunel

      • 27 8

    • nie ma czegos takiego (8)

      jak najwazniejsi, ale taka postawa osob niezmotoryzowanych jest wiesniacka, nigdy nie slyszalem zeby ktos ze zmotoryzowanych mowil ze jest wazniejszy... chcesz cale centrum dla pieszych ?! zbuduj tunele dla samochodow.

      • 29 25

      • (6)

        Akurat kierowcy pokaż chamstwa dają każdego dnia, po prostu się do tego przyzwyczailiśmy i nie zwracamy na to szczególnej uwagi.

        • 25 15

        • Taaa! Piesi są święci ... (5)

          ...nigdy na czerwonym, zawsze w wyznaczonym miejscu, zawsze trzeźwi, prawidłowo oznakowani po zmierzchu, nie śmiecą ...i tacy w ogóle cacy. Zaznaczam, że nie uważam, że kierowcy są bez winy.

          • 20 13

          • A ja nie uważam, że piesi są święci. Chamstwo to nie kwestia środka transportu, ale charakteru, a tu niestety jest nieciekawie.

            Btw, pieszym wolno chodzić po alkoholu ;)

            • 19 0

          • Samochody to smród i hałas (3)

            Powinien Być zakaz wjazdu autem do centrum i tyle w temacie.

            • 6 13

            • (2)

              Piesi tez czasem śmierdzą i wydają hałasy.

              • 10 4

              • Jeżdżą zdezelowanymi gratami i zatruwają środowisko (1)

                Buraka od samochodziarza nie odróżnisz oni nawet do biedronki musza pod samiutkie drzwi, a najlepiej jak by mógł do środka wjechać

                • 4 4

              • Wypad na swoje wiochy, zdezelowane diesle !!!

                • 1 0

      • przecież tuneli i wiaduktów dla samochodów jest już w Gdańsku kilka(naście)

        zmotoryzowani nie mówią, że są najważniejsi, ale często przyjmują milczące założenie, że są najważniejsi lub uważają to za oczywistość. Jak ktoś spokojnie kwestionuje to pseudooczywiste założenie, to jest oskarżany np. o to, że chce wszystkich przesadzić na rowery, jest postkomunistą, lewakiem lub nie jest zdolny do zdania egzaminu na prawo jazdy lub też nie stać go na kupno samochodu. Całe szczęście posty zwolenników alternatywnych poglądów nie są jeszcze usuwane z tego portalu - chyba do tego nie dojdzie, ale próby ich dyskredytowania trwają od wielu lat.

        • 11 5

    • Stanowcze nie dla przejścia (4)

      Zaczniesz inaczej gadać wielki piechurze jak wsiądziesz do autobusu i będziesz musiał przez to przejście dłużej stać w korkach. Skoro jest tunel to na cholere robić przejście naziemne? Ten pomysł spowoduje jeszcze większe zakorkowanie centrum, kolejny chory pomysł ignorantów z urzędu miasta.

      • 10 11

      • (3)

        A chodziłeś tym tunelem że się wypowiadasz? Większość wypowiedzi jest od osób, które jeżdżą samochodem i nie widzą nic poza nim. Miej np za 2 minuty tramwaj, idź na niego zdążyć. Kolejny do twojego przystanku za 10 minut, bo inne nie ą tak zsychronizowane, by ta przesiadks sie opłacała - np jedziesz na bażyńskiego ale ucieknie ci 12 - wsiądziesz w 9tke, wysiadasz na zajezdni i różnice między tą dwunastką a nastepną piątką, która akurat jedzie, czekasz na przystanku.

        • 5 5

        • Problemy "zbiorkomu" ;)

          Kup samochód

          • 2 2

        • (1)

          Bzdury totalne. Codziennie chodzę tym tunelem do i z pracy. Najlepsza opcja. Jakbym miał stać przed przejściem i czekać na światła to dopiero bym się wkurzał.

          • 5 3

          • a szedłeś z ciężkimi torbami z pociągu? wąskimi schodami?

            inne rozwiązanie - zabrać po pasie ruchu z jezdni, poszerzyć przystanki i zainstalować windy. Tłok jest na przystankach taki, że cudem nikt nie wpada pod tramwaje...

            • 4 2

    • racja

      masz rację i jak zwykle samochodziarze ciebie minusują, to straszne bo w interesie żadnego pieszego - ani mieszkańca ani turysty nie są żadne tunele! Co za chamstwo, żeby uważać, że samochodem trzeba przebijać się tuż przy starówce i zabiegać o to, żeby tak pozostało, niech sobie zobaczą jak to jest we Wrocławiu na przykład... nie mówiąc już o miastach w zachodniej Europie, to wstyd, że u nas prezydent miasta przewleka takie inwestycje....

      • 4 1

    • Piesi

      Myślę że karetki, SP, policja, służby oczyszczania też powinny być piesze...

      • 0 3

  • Fajnie (11)

    ale pasy ruchu dla rowerów w jezdni to by mogli przy okazji zrobić do podwala przedmiejskiego

    • 33 77

    • Pasy ruchu dla rowerów w jezdni ? (9)

      Takie pasy - tylko na drogach lokalnych (o niewielkim natężeniu ruchu i prędkościach) a nie na głównych arteriach. Ostatnio wybudowali takie na Podwalu Przedmiejskim i prawie nikt z nich nie korzysta, ludzie wolą ryzykować mandat jadąc po chodniku niż życie na takiej drodze ...
      ps. nie rozumiem czemu nie wybudowali tam normalnej drogi rowerowej (zlikwidowali pas ruchu, przebudowywali całą drogę..)

      • 17 7

      • Dlaczego (7)

        Nowa doktryna oficera rowerowego i brg. Pasy rowerowe jak w Kopenhadze

        • 7 6

        • w Kopenhadze na większości ulic zbiorczych "pasy dla rowerów" są oddzielane od jezdni (6)

          po której jeżdżą samochody niskim krawężnikiem, a nie tylko namalowaną linią ciągłą. Duża część ulic w Kopenhadze to ulice piesze lub ulice z pierwszeństwem pieszych lub ulice uspokojonego ruchu, bez wydzielonych dróg dla rowerów. Wydzielone drogi dla rowerów w Holandii są oddzielane od głównych arterii drogowych miasta nie tylko krawężnikiem, ale pasem zieleni. Głównym narzędziem tworzenia warunków do komfortowej i bezpiecznej jazdy rowerem są działania na rzecz uspokajania i redukcji skali ruchu w mieście oraz poszerzanie stref wolnych od (szybko) jeżdżących i parkujących samochodów. Ważną częścią sieci ulic w dobrze zarządzanym mieście holenderskim/szwedzkim czy niemieckim są tzw. ulice parkingowo - rowerowe (fietstraat/ Fahrradstrasse) na których cykliści mają pierwszeństwo, mogą jeździć parami a piesi mogą przechodzić na drugą stronę w dowolnym miejscu (są one oczywiście objęte strefą Tempo 30 lub strefą zamieszkania).

          • 11 2

          • Dokładnie (3)

            i zauważ że nawet w Utrechcie ( stolicy prawdziwych dróg dla rowerów ) powstają od jakiś 10lat już praktycznie tylko pasy w jezdni. rzadko robi sie tam wydzielone ddr, a nawet je się likwiduje na rzecz właśnie pasów w jezdni. Przynajmniej w centrum i bezpośrednich okolicach centrum.

            • 5 2

            • bezmózgowcu jazda ulicami jest wyjatkowo szkodliwa dla zdrowia

              tak dlatego wszędzie sa wydzielone i wszędzie sa zabezpieczone zielenią.

              • 3 8

            • ale w Utrechcie na jezdni (1)

              tylko w miejscach o małym natężeniu ruchu i tam gdzie nie ma możliwości poprowadzenia wydzielonej drogi rowerowej

              • 4 3

              • bzdura. w samym centrum połowa ulic to pasy w jezdni

                i nie ma to nic wspólnego z brakiem możliwości poprowadzenia poza jezdnią czy natężeniem ruchu. istotna jest liczba kolizji. czym bardziej kolizyjna droga tym wiekszy sens mają pasy w jezdni.

                • 3 2

          • (1)

            Kopenhaga jest w danii, nie w holandii.

            • 1 1

            • coś takiego, a mi się wydawało, że Kopenhaga jest na Zelandii.

              Gdańsk jest Wenecją Północy lub Amsterdamem Wschodu.

              • 1 0

      • byłem tam w sobote i rowerzystów było całkiem sporo

        a bedzie jeszce wiecej jak te pasy będą miały początek i koniec. Ja jestem zachwycony że wreszcie i do Gdańska zawitała prawdziwa infrastruktura rowerowa.

        • 4 3

    • no zrobią przecież w gdańsku rządzą stowarzyszenia rowerowe i deweloperka

      • 1 0

  • Po co to komu? (17)

    Grupka "społeczeników " wymyśliła coś sobie i terroryzuje resztę mieszkańców

    • 257 80

    • (11)

      dla mnie, bo jestem pieszym i nie lubię chodzić tunelami

      • 23 37

      • Zamów lektykę

        • 20 13

      • twoje widzimisie nie ma tu znaczenia (7)

        jakbys nie lubił chodzic po lesie nocą - to ci nikt tam swiatla nie zamontuje. Ja nie lubie chodzic w towrzystwie innych, czy powinienem miec swoje osobne przejscie dla pieszych ?!
        Taka postawa jaka prezentujesz jest najgorszym co moze spotkac spolecznosc lokalna, ja chce, bede tupal nogami i mi sie nalezy...

        • 20 11

        • (6)

          Jednak ktoś kierowcom wybudował po 3 pasy ruchu, bo nie lubią stać w korkach (a i tak stoją w jeszcze większych).
          Podwójne standardy?

          • 12 16

          • Nie kierowcom a "ludzią" (5)

            Ludzie jeżdżą samochodami bo są wygodne do załatwiania spraw życia codziennego, w prawie każdej rodzinie jest samochód. Natomiast "aktywiści" chca modelować rozwiązania pod mlodych, samotnych mężczyzn z rowerem

            • 20 9

            • Wygodne to jest chodzenie :) (3)

              Samochód to dla zdecydowanej większości kierowców przykra konieczność i przyzwyczajenie.
              Samochodami jeździ 25% mieszkańców Gdańska. Pozostali radzą sobie inaczej.
              W Gdańsku w 60% gosp. domowych jest samochód. W takim Krakowie 48% gosp. domowych ma samochód.
              Serio, sporo ludzi żyje bez blachosmroda, albo samochodem jedzie tatuś, a reszta sobie radzi inaczej.

              • 6 16

              • Chodzenie nie jest wygodne (2)

                Jeżeli nie jesteś mlodym studentem bez zobowiazań, tylko musisz po pracy zrobić zakupy, pozalatwiać sprawy urzędowe, ogarnąć dzieci i ich szkołę, ubrania, rozrywki, korki. W domu ugotować i sprzątnąć, starszych rodziców odwiedzić i im pomóc. Czas kobiety pracującej jest bardzo cenny

                • 15 5

              • Czas kobiety pracującej, która nie ma samochodu - jest tym bardziej cenny (1)

                Idąc od strony miasta traci kilka minut, żeby dotrzeć do tunelu, a potem wejść na przystanek tramwajowy wąskimi schodami. Często przedzierając się przez tłum właśnie schodzących pasażerów tramwaju, który przed chwilą miał postój. Jeżeli ma ciężkie zakupy, to nawet nie może wjechać windą, tak samo jak przyjezdni pociągiem z bagażami. Taki tunel i przystanki w centrum Gdańska to wstyd dla miasta.

                • 2 1

              • Wręcz odwrotnie

                • 1 1

            • to co dla ciebie jest wygodne dla innych jest zmorą

              sam w gdansku nie jestes

              • 11 2

      • A ja też jestem pieszym i lubię chodzić tunelami zamiast czekać na zielone.

        • 18 3

      • Idąc na pociąg przejdziesz przez tory kolejowe bo nie lubisz tunelu?

        • 15 1

    • Nie, to kierowcy z obrzeża miasta terroryzują mieszkańców centrum. (1)

      • 13 12

      • Odwrotnie

        • 1 1

    • nie zauważyłeś, że mieszkańców od wielu lat terroryzuje pewna - zupełnie pokaźna liczba - kierowców

      którym zabierane jest prawo jazdy, ale oni mimo to jeżdżą samochodami. Nie zatrzymują się do kontroli i próbują uciekać lekceważąc limity prędkości. Ach, sorry , zapomniałem że limity prędkości nagminnie lekceważy większość kierowców poruszających się po naszych ulicach. W utrudnianiu tych zachowań najbardziej przeszkadzają im inni kierowcy, korkujący znaczną część ulic i skrzyżowań naszego miasta w godzinach szczytu codziennie. Okres tzw. lockdownu doprowadził do odkorowania miasta, ale wówczas liczba kierowców ścigających się nieformalnie na ulicach dynamicznie wzrosła, skutkując wzrostem liczby wypadków zakończonych śmiercią lub ciężkimi obrażeniami innych kierowców, pieszych i rowerzystów.

      • 4 9

    • Rowerowi terrorysci

      juz pokazali swoją inteligencje na Piramowicza...

      • 17 3

    • To są raczej antyspoleczniaki.

      • 6 1

  • Nie ważne kiedy ważne że będzie (1)

    • 39 91

    • 2043 rok też spoko.

      • 0 0

  • Jaki Pan taki kram!

    Czas zająć się własnym podwórkiem, a nie ciągle tylko Warszafka !

    • 60 13

  • po co był remont tuneli? (1)

    w tym mieście pali się pieniędzmi w piecu,

    • 190 36

    • PKP odpowiada za tunele przy dworcu

      • 11 5

  • (22)

    Idźmy dalej w kierunku miasta tylko dla pieszych , a pustostany po empiku, kinie, i wiele innych, to będzie tylko początek.

    • 139 37

    • Przecież to centrum handlowe idzie do wyburzenia (1)

      Tam jest planowany hotel

      • 6 4

      • Nie będzie już więcej potrzebnych hoteli w gd.

        • 10 5

    • Dokładnie (8)

      Mówę to już od początku tych pomysłów, że ustanowienie strefy płatnego parkowania w Srodmieściu, z zaporowymi cenami za 1h postoju, powoduje wymieranie obszaru z normalnych użytkowników, którzy pojadą gdzie indziej - już na obrzeżach miast tworzą się dostępne centra i tam lokują się biznesy bo łatwo dowieźć dostawy i jest gdzie zaparkować.
      Sródmieście będzie dostępne tylko dla bogatej elity i obcisłogacich (w miesiacach wiosenno - letnich).

      • 16 14

      • W Krakowie 30 lat temu zabroniono wjazdu samochodami do centrum (7)

        I pomijając rok koronawirusowy Kraków był najczęściej odwiedzanym miastem przez turystów.
        To samochody powodują upadek miasta. Za rok niewielu turystów wróci do trójmiejskich korków.

        • 20 12

        • Krakau dla turystów (3)

          Właśnie dla turystów, Gdansk tez jest dla turystow, mi chodzi o wygodę i dostepnośc finansową dla mieszkańców. Jest za drogo na parkowanie

          • 9 4

          • (2)

            W Krk żyje się dość przyjemnie, a dla turystów jest kilka ulic na krzyż w centrum (zresztą centrum to jedna z gęściej zaludnionych dzielnic).
            A gdzie są mieszkańcy w Gdańsku? Chełm, Nowy Port, Przymorze, Suchanino, Zaspa, Wrzeszcz (po gęstości zaludnienia i miejskości dzielnic). I jak tu zbudować sensowne miasto, jak żadna z dzielnic gęsto zaludnionych (miejskich) nie jest w zasięgu ruchu pieszego, a duże dzielnice są o zabudowie jak na wsi (taki Jasień 20 tys. ludzi i gęstość zamieszkania jak dla wsi).

            • 4 7

            • No i widzisz, sam sobie odpowiedziałeś (1)

              Nikt nie będzie drałowal pieszo z Jasienia do Środmieścia, a z powodu zdzierstwa postojowego też nie pojedzie samochodem... Ergo, lokalne ośrodki rozrywkowo- gastronomiczne wytworzą sie na Jasieniu

              • 10 3

              • Lokalny handel nie powstanie

                Póki na takim Jasieniu najważniejszym będzie samochód i dojazd do "miasta".
                Dlatego walka z samochodozą powoduje wzrost takich ośrodków i poprawę warunków życia. Powszechną samochodozą prowadzi do suburbiów jak w USA, hektary domków i absolutnie nic poza tym.

                Inna sprawa to zakończenie dalszego dzikiego rozlewania się Trójmiasta. Bez tego wszystkie działania dla poprawy jakości życia będą nieskuteczne.

                • 6 4

        • (1)

          I to właśnie dla nich buduje się autostrady drogi ekspresowe... czyż w ten sposób nie zachęca sie ich do korzystania właśnie z auta? Budowana jest Trasa Kaszubska ile ona wtłoczy aut do Trójmiasta?

          • 4 1

          • Droga Zielona w powiązaniu z Trasą Kaszubską

            Jest ogromnym zagrożeniem tranzytu przez Pas Nadmorski. Na to my, mieszkańcy Przymorza nigdy nie pozwolimy, to m.in. zniszczy Park Reagana.
            No pasaran!!!!!!

            • 6 3

        • zamkniecie ruchu przy dworcu bardzo pomorze

          to genialne posunięcie.

          • 1 0

    • Znajdź mi pustostan w strefie ograniczonego ruchu w Krakowie

      Oj, długo byś szukał, a samochodem od 30 lat tam nie wjedziesz.

      To samo w innych miastach bez samochodu. Natomiast jak tam pustostany na Świętojańskiej w Gdyni, gdzie do niedawna był dojazd samochodem pod same drzwi? Co drugi lokal pusty.
      Tylko wyrzucenie samochodów z centrum uratuje lokalny biznes.

      • 11 9

    • poczytaj coś na temat skutków przekształcania Kopenhagi w miasto przyjazne pieszym (5)

      i cyklistom od 1968 roku: liczba klientów sklepów i lokali gastronomicznych położonych przy ulicach otwartych dla ludzi, na których wyeliminowano ruch i parkowanie samochodów znacznie wzrosła, tak jak w wielu innych miastach świata. W Krakowie także znaczna część ulic centrum miasta jest uwolniona od samochodów, a handel i gastronomia kwitną, więc nie wypisuj swoich mądrości, świadczących głównie o silnym uzależnieniu mentalnym od samochodu. Obawiam się, że cierpisz na wiele innych schorzeń, również "somatycznych" takich jak nadwaga, otyłość i skłonność do nadciśnienia. To się leczy głównie wybierając inny niż samochód środek lokomocji w codziennych dojazdach do pracy lub szkoły.

      • 8 8

      • (4)

        A jest tam wzmianka o tym że rozbiera się linie kolejowe by budować ścieżki rowerowe? Miasto ma być przyjazne ale nie kosztem wykluczonych komunikacyjnie.

        • 8 2

        • obsesja antyrowerowa przejawia się w różnych formach. Podziwiam pracowitość (1)

          i odporność na argumenty. To nie rowerzyści zlikwidowali linię kolejową Pszczółki - Kartuzy. To nie rowerzyści zlikwidowali linię kolejową Kartuzy Sierakowice. Od wielu lat domagają się odbudowy tego połączenia kolejowego z Gdańskiem. Rower jest strategicznym partnerem kolei, tylko ani samorządy ani kolejarze nie zawsze to potrafią zrozumieć. Wokół stacji kolejowych potrzebne są strefy wolne od parkujących samochodów i poprawa komfortu dostępu pieszych i rowerzystów, ewentualnie parkingi kiss and ride, a nie darmowe place typu park and ride.

          • 1 6

          • Jeszcze nie słyszałem o tym aby rowerzyści nie chcieli ścieżki rowerowej budowanej śladem linii kolejowej. Logiczne że skoro rowerzyści nie budują drogi dla rowerów to i nic nie rozbierają. O tym co tam powstaje decyduje samorząd wiec słucham gdzie ci rowerzyści byli jak rozbierano linie kolejowa do Skarszew? A może z radością powitali właśnie nową ścieżkę rowerową?

            • 0 0

        • Pierwsze słyszę że coś rozebrali z myślą o rowerach. po co zmyślasz (1)

          • 0 0

          • Poczytaj sobie o planach w Nowej Soli i rozebranej linii kolejowej do Nowego. Do dopiero początek bo już rozebrano linie do Nowego Portu

            • 0 0

    • nie idziemy w kierunku miasta tylko dla pieszych (2)

      idziemy w kierunku miasta głównie dla pieszych, rowerzystów, hulajnogistów i innych użytkowników mniej terenochłonnych i szkodliwych dla środowiska społecznego i naturalnego pojazdów takich jak samochody prywatne napędzane silnikami spalinowymi.

      • 5 8

      • I każda z tych grup, chce mieć "swój kawałek podłogi" (1)

        I wara innym od mojej ścieżki... W związku z tym hulajnogiści już są wywalani ze ścieżek rowerowych, bo "Panowie" rowerzyści chcą szybko jechać, rzucając pod nosem "k..wy" na pieszych...

        • 8 1

        • nie, ludzie poruszający się bez pośpiechu w strefach uspokojonego ruchu

          wolnych od parkujących i jeżdżących szybko samochodów bardzo szybko potrafią się porozumieć przy pomocy kontaktu wzrokowego i nie chcą mieć "swojego kawałka podłogi dla siebie". To że niektórzy sangwinicy pultają się w internecie i chcą wszystkie grupy od siebie separować, to nie jest argument.

          • 0 5

    • Dziwny stan umysłu...

      Masz rację. Tam gdzie są piesi tam wymiata miasto. Tętniące życiem obszary miasta pełne restauracji, sklepów, cukierni etc sa tam gdzie nie ma pieszych a rządza samochody. Dlatego też takie miejsce kwitną przy....autostradach i innych międzymiastowych przelotowkach. Piesi to szkodnicy w mieście! Brawo!

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.