• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przy halach targowych w Gdyni

rb
18 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali

Na ul. Jana z Kolna w Gdyni, gdzie kupujący na halach targowychMapka przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię, pojawi się przejście dla pieszych z sygnalizacją. Projekt ma być gotowy jesienią.



Często przechodzisz przez jezdnię w miejscu niedozwolonym?

Dla postronnych obserwatorów problemy z przejściem przez jezdnię przy hali targowej w Gdyni są mało istotne. Tyle że przy trzyjezdniowej jezdni znajdują się chętnie wybierane przystanki. Piesi zmierzający w kierunku hali targowej i wracający z niej chcą się przemieścić jak najszybciej. W okolicy są pasy, ale oddalone o ponad 100 metrów, więc nikt nie chce nadkładać drogi.

Na razie progi zwalniające



W listopadzie na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie.

Oprócz tego ograniczono tu prędkość do 30 km/h.

Kierowców przy hali targowej hamują obecnie na Jana z Kolna progi zwalniające. Sęk w tym, że wielu starszych mieszkańców traktuje je jako przejścia dla pieszych. Kierowców przy hali targowej hamują obecnie na Jana z Kolna progi zwalniające. Sęk w tym, że wielu starszych mieszkańców traktuje je jako przejścia dla pieszych.
Od początku było wiadomo, że to półśrodek, a prawdziwym rozwiązaniem jest stworzenie normalnego przejścia dla pieszych. Urzędnicy przez kilka lat wzbraniali się przed tym rozwiązaniem, tłumacząc m.in., że ich brak nie jest niczym dziwnym, jeśli spojrzy się na centra europejskich miast, a poza tym - według statystyk policyjnych - nie ma tam potrąceń.

Zmiana retoryki



W ostatnich miesiącach retoryka jednak się zmieniła i utworzenie przejścia znalazło się w planach gdyńskiego ZDiZ-etu. W efekcie niedawno ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przejścia wraz z sygnalizacją świetlną przystosowaną do włączenia do Tristara. Przejście będzie dodatkowo oświetlone.

Hala targowa: dawna mekka handlu w Gdyni



Urzędnicy chcą, by projekt był gotowy jesienią, tak by roboty budowlane zostały najpóźniej wykonane w 2021 roku, choć nie wykluczają, że zaczną się one nawet wcześniej.

- Szacujemy, że dokumentacja projektowa powstanie w drugiej połowie października. Jeśli otrzymamy projekt zgodnie z terminem, to będziemy starali się rozpocząć roboty budowlane jeszcze w tym roku. Wtedy też dostosujemy organizację ruchu na ul. Jana z Kolna do nowego przejścia dla pieszych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

200 tys. zł na realizację



Na dokumentację przeznaczono ok. 30 tys. zł. To, ile ostatecznie będzie kosztować, okaże się w piątek, kiedy zostaną otwarte oferty w przetargu. Koszt realizacji całego zadania (projekt oraz roboty budowlane) to ok. 200 tys. złotych.

Będą nowe przejścia wykrywające pieszych



Z decyzji władz miasta cieszą się m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego zabiegający od lat o poprawę infrastruktury dla pieszych, także w tym miejscu.

- Jest szansa, że będzie bezpieczniej, szczególnie że mamy już tu poduszki berlińskie, które skutecznie ograniczają kierujących pojazdami innymi niż SUV-y od rozpędzania się. Z drugiej strony szkoda, że przez lata słyszeliśmy, że w tym miejscu przejścia dla pieszych zbudować się nie da - zresztą podobnie jak przy innych pomysłach, dotyczących bezpieczeństwa i komfortu pieszych. Widać wtedy brakowało woli politycznej do realizacji takich pomysłów - wskazuje Łukasz Piesiewicz.

Piesi przebiegający przy halach. Film z 2016 roku.

rb

Miejsca

Opinie (154) 8 zablokowanych

  • przejście powinno byc juz tam dawno temu

    nie wiem czemu nikt na to wczesniej nie wpadał.Ale na Boga nie sygnalizacja kolejne światła. Droga do domu coraz dłuższa

    • 6 3

  • Czy to na prawdę takie trudne skonstatować

    że najbezpieczniej będzie jeśli nikt nie będzie musiał tej jezdni przekraczać??? Po kiego czorta ten szeroki, nikomu niepotrzebny chodnik po prawej stronie ulicy? Zrobić tam dodatkowy pas ruchu a na skrajnym lewym zrobić z kolei przystanek z wyspą i nikt nie będzie musiał z siatami biegać przez tę nieszczęsną trzypasmową jezdnię. Nad czym tu się w ogóle zastanawiać....

    • 5 5

  • Nic już tam nie ruszać. Progi zwalniające dość skutecznie spowolniły ruch na tym odcinku. widać, ze miasto nie ma pomysłu na ten rejon a przecież już w 2017 miała ruszyć budowa międzytorza.zastanawiam się po co wrzuca się takie newsy? Konsultacje społeczne? Nie należy twierdzić ze urzędnicy magistratu to durnie, czy działają na szkodę miasta świadomie tymi nietrafionymi decyzjami (można przytoczyć te nieszczęsne lad owaki dla rowerow w miejscach gdzie nikt ich nie potrzebuje zamiast np jak ktoś napisał przy przystanku 'stocznia'. wracając do tematu; uderza dyletanctwo rządzących i na każdym szczeblu zaczyna to być niestety uważanie za normalność ale też przeszkadza normalnie myślącym. Zróbmy zebre, nic nie pomoze, to swiatla i do tego na czerwono ścieżkę dla bicyklistow. Dlaczego w UM nie ma spotkań z mieszkańcami i bacznego wsluchwania się w ich opinie? już kika lat temu była tu goraca dyskusja aby nie glosowac na te ekipe..i coz - sa nadal a miasto nie podupada, nie rozwija się. Może faktycznie przyznać coroczna nagrodę 'złotego pędzla' od mieszkańców....?

    • 9 3

  • Poduszki omijam środkiem:) (1)

    A dlaczego nie przenieść przystanków autobusowych na lewą stronę? Proste i bezpieczne oraz ułatwiające życie dla.kierowcow. Ale trzeba pomyśleć A nie mieć za punkt horyzontalny tylko farbę w kolorze białym

    • 4 7

    • może dlatego, że drzwi w autobusach są po prawej stronie?

      • 2 0

  • Tak na marginesie, to jak żyje - czyli od 50 lat - nie słyszałem o wypadku w rejonie hali. Wszyscy wiedza, że tam nie obowiązują żadne przepisy ruchu drogowego. Dotyczy to zarówno pieszych jak i pojazdów. Dlatego każdy porusza się tak, żeby było dobrze. I co ciekawe, ten system się sprawdza.

    • 9 1

  • kierofczyk kierowcy zgotował ten los

    • 7 1

  • Bez wysepek

    Rozumiem, że jak przejście że światłami, to durne progi znikają, bo tracą sens. Przejście ma sens bo to jedne z najbardziej ruchliwych przystanków w mieście i wcale nie dla kupujących na hali. Przypomnę Redakcji, że te przystanki nazywają sie: Dworzec Główny, a korzystają z nich wszyscy z tego rejonu centrum miasta.

    • 3 3

  • hala

    Projekt i wykonanie bardzo drogie nie ma się chwalić Należy wykonać tunel dla pieszych była taka obcja kiedy Prezdentem byłaFranciszka Cegielska lokalizacja proponowanego przejśćia jest wadliwa ruch pieszych odbywać będzie między halą główną a rybną Zycze powodzenia bo będzie bubel

    • 4 0

  • Czy poważnie Gdyni nie stać na wykształconego fachowca od inwestycji?

    Łucyk może uczyć w-f w podstawówce o ile już

    • 9 0

  • Rychło w czas

    Ale na dobrą sprawę, lepiej późno niż wcale ;)

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane