- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (65 opinii)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (47 opinii)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (126 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (19 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (350 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
Nowe rampy w Jazzach wreszcie gotowe
Wreszcie wymieniono rampy w nowych tramwajach Pesa Jazz Duo. Zamiast konstrukcji wysuwanej spod podłogi, której nie udało się uruchomić w dniu premiery tramwaju, w pojazdach zamontowano rampę ręcznie rozkładaną.
Ale wymiana ramp stała się także niezbędna, gdy okazało się, że są one niedopasowane do wysokości przystanków w Gdańsku i na niektórych przystankach znajdują się poniżej nawierzchni peronu.
Nowe rampy miały być zamontowane do końca lutego, ale ostatecznie tego terminu nie udało się dotrzymać. Dopiero w środę, 22 kwietnia, Zakład Komunikacji Miejskiej ogłosił zakończenie wszystkich prac.
- Wymianę platform wykonał nieodpłatnie bydgoski producent tramwajów. W każdym z pięciu nowoczesnych pojazdów zmontowano po cztery rampy. Tym samym obecnie po Gdańsku jeżdżą 44 tramwaje wyposażone w platformy dla niepełnosprawnych. Do końca września przybędzie jeszcze 16 takich pojazdów, dzięki modernizacji tramwajów N8C z Kassel - mówi Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.
Przewoźnik jednocześnie chwali się najlepszym wynikiem w Polsce pod względem tramwajów niskopodłogowych - 76 proc. pojazdów posiada co najmniej jedno wejście do pojazdu pozbawione schodów. Pierwszy tramwaj tego typu (Konstal 114Na) wprowadzono do ruchu w Gdańsku już w 1997 r., co było innowacją w skali całego kraju.
W 2009 r. wycofano z eksploatacji w całej sieci komunikacji miejskiej w Gdańsku autobusy wysokopodłogowe (nie obyło się to bez chaosu, a ostatecznie podania się do dymisji ówczesnego dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego). Od tego momentu pasażerowie korzystają wyłącznie z autobusów z niską podłogą, wyposażonych w większości także w mechanizm przyklęku, pozwalający obniżyć wysokość pojazdu podczas postoju na przystanku. Co ciekawe, Gdańsk był także pierwszy w kraju z autobusami niskopodłogowymi, zakupując w 1994 r. fabrycznie nowe Mercedesy O405N.
Pod względem klimatyzacji, wyposażonych w nią jest 80 proc. autobusów i 30 proc. tramwajów. Klimatyzacja będzie też w zmodernizowanych tramwajach z Kassel.
Czytaj też: Wszystko o pojazdach komunikacji miejskiej w Trójmieście
Prezentacja pierwszej dostarczonej do Gdańska Pesy Jazz Duo.
Awaria Jazza sprawiła, że zaraz za nim utworzył się tramwajowy korek.
- Wstrzymanie ruchu było spowodowane usterką drzwi w tramwaju. Usterka została usunięta przez serwis Pesy w ramach gwarancji - wyjaśnia Mongird.
Wcześniej, 16 marca, również Jazz był winowajcą wstrzymania ruchu w godzinach szczytu. Teg dnia ok. godz. 16 na Błędniku usterce uległo zabezpieczenie jednej z ramp (wysuwanych jeszcze spod podłogi).
Miejsca
Opinie (39) 3 zablokowane
-
2015-04-22 23:13
Jak rozumiem ta ważna modernizacja przystosowała ten nowoczesny pojazd do jazdy na Stogi?
Torowisko wyremontowane, ale puszczają same starocie... A te nowe tramwaje są niszczone przez elYty z tzw. Południa. Zobaczcie jak wyglądają owe Bombardiery! Za czasów gdy jeździły na trasie Chełm-Hucisko już szyby z tyłu były porysowane
- 3 0
-
2015-04-23 00:13
złomy w gdańsku
w pesach okna strzelają, co jest udokumentowane. nowe jazzy duo są super, o ile mieści się w nich motorniczy a z tym problem nawet dla szczupłych. i duma z niskiej podłogi pojazdów z lat 80 - czyli tramwaje modernizowane, stare kible których niemcy się pozbyli już dawno (dwukierunkowe z niską podłogą tylko na środku), masakra..
jazz duo miało mieć wysuwaną podłogę, teraz będzie ręczna i tu pytanie:
- za niedogodności w tym czasie należy się odszkodowanie. zgłoszona sprawa o odszkodowanie za niedogodności przez te kilka miesiecy ? bo przeciez tak powinno byc - za to PESA wziela pieniadze i tej uslugi nie ma.
- termin naprawy. opoznienie, i co, nie ma problemu ? a niedogodnosc w tym czasie ? odszkodowanie!
rampy niedopasowane do przystanków ? tu wina prosta, albo zamawiającego który podawał wymogi do przetargu albo producenta.
ale jest ok, nikt nie odpowie za to bo teraz jest lisicki, a że lisickiego jeszcze nie było gdy był zamawiany tabor to nikt za to nie beknie. żart. a te pesy - skandal, wiele niedoróbek, do dziś serwisanci pesy je poprawiają, ale o tym nikt nie powie.
pesa powinna oddać sporo kasy za niedoróbki. tak jak szczególnie za okna w kabinach motorniczych w swingach.
juz lepszy konstal. trup, ale pewny trup.- 2 1
-
2015-04-23 00:40
Zadbajcie o swoich (1)
Włodarze zadbajcie o swoich pracownikow tak samo jak dbacie o pasazerow i jestescie na kazde ich skinienie szkoda tylko ze tak samo nie jestescie na nasze i od kilkunastu lat nie dajecie nam podwyzek mimo ze wszystko idzie w gore.Na stanowisko dla nowego prezesa kasa sie znalazla a dla nas co ochlapy od kilkunastu lat.Dzieki komu zarabiacie krocie i siedzicie na cieplych posadkach tak wlasnie dzieki nam nam pracownikom
- 1 0
-
2015-04-23 09:39
Czy ty sie z choinki urwałes??Włodarze nie dbaja o mieszkańców nawet w najmniejszym stopniu
są na kazde skinienie czy ty cos cpałes bo widać nie wiesz w jakim świecie żyjesz
- 1 0
-
2015-04-23 05:40
Pesa Jazz
kupujecie nowe BUBLE ,które trzeba poprawiać.Śmiechu warte.Pasażer za to płaci a PREZES szczęśliwy.To jakaś GŁUPAWKA..
- 3 1
-
2015-04-23 06:31
bo tory były złe, a podwozie...
a podwozie też było złe
- 1 0
-
2015-04-23 09:09
Jazz (2)
Jazzy są bardzo fajne, a te rampy to szczegół, sprawę załatwiono i tyle. Pesami podróżuje się bardzo dobrze, a Jazzami w szczególności.
- 0 3
-
2015-04-23 09:40
wazelina od samego rana co leming:) (1)
- 2 1
-
2015-04-23 14:36
leming leming leming
do lekarza idź, albo na masaz, moze ci cisnienie zejdzie i mozg sie odblokuje
- 0 1
-
2015-04-23 14:33
urzędasy nie jeżdzą tramwajami, za to podniecają sie statystyka
ze mają najwiekszy w Polsce odsetek tramwajów zwanych niskopodłogowymi. Tylko, zeby ten wspołczynnik osiągnąc nie kupuje sie tylko pojazdów niskopodłogowych, tylko wstawia 2 metry niskiej podłogi do helmuta i kasuje sie stare , ale jeszcze dobre 105 bo psuja statystyke.
Moze niech zkm sie pochwali ilu ma pasazerów na metrze kwadratowym w pojezdżie w godzinach szczytu. Tu tez bedzie wskaznik najwyzszy w Polsce.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.