• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe rampy w Jazzach wreszcie gotowe

Krzysztof Koprowski
22 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Prosta konstrukcja rampy powinna pozwolić na jej użycie na każdym przystanku. Prosta konstrukcja rampy powinna pozwolić na jej użycie na każdym przystanku.

Wreszcie wymieniono rampy w nowych tramwajach Pesa Jazz Duo. Zamiast konstrukcji wysuwanej spod podłogi, której nie udało się uruchomić w dniu premiery tramwaju, w pojazdach zamontowano rampę ręcznie rozkładaną.



Twój ulubiony środek transportu miejskiego to:

Po naszej relacji z premiery nowego tramwaju, który nie spełnił oczekiwań osób niepełnosprawnych, do Zakładu Komunikacji Miejskiej zgłosiły się organizacje pozarządowe proszące o wymianę nieprzemyślanej konstrukcji na sprawdzoną i stosowaną od lat w autobusach, czyli odkładaną do środka pojazdu.

Ale wymiana ramp stała się także niezbędna, gdy okazało się, że są one niedopasowane do wysokości przystanków w Gdańsku i na niektórych przystankach znajdują się poniżej nawierzchni peronu.

Nowe rampy miały być zamontowane do końca lutego, ale ostatecznie tego terminu nie udało się dotrzymać. Dopiero w środę, 22 kwietnia, Zakład Komunikacji Miejskiej ogłosił zakończenie wszystkich prac.

- Wymianę platform wykonał nieodpłatnie bydgoski producent tramwajów. W każdym z pięciu nowoczesnych pojazdów zmontowano po cztery rampy. Tym samym obecnie po Gdańsku jeżdżą 44 tramwaje wyposażone w platformy dla niepełnosprawnych. Do końca września przybędzie jeszcze 16 takich pojazdów, dzięki modernizacji tramwajów N8C z Kassel - mówi Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.

Przewoźnik jednocześnie chwali się najlepszym wynikiem w Polsce pod względem tramwajów niskopodłogowych - 76 proc. pojazdów posiada co najmniej jedno wejście do pojazdu pozbawione schodów. Pierwszy tramwaj tego typu (Konstal 114Na) wprowadzono do ruchu w Gdańsku już w 1997 r., co było innowacją w skali całego kraju.

W 2009 r. wycofano z eksploatacji w całej sieci komunikacji miejskiej w Gdańsku autobusy wysokopodłogowe (nie obyło się to bez chaosu, a ostatecznie podania się do dymisji ówczesnego dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego). Od tego momentu pasażerowie korzystają wyłącznie z autobusów z niską podłogą, wyposażonych w większości także w mechanizm przyklęku, pozwalający obniżyć wysokość pojazdu podczas postoju na przystanku. Co ciekawe, Gdańsk był także pierwszy w kraju z autobusami niskopodłogowymi, zakupując w 1994 r. fabrycznie nowe Mercedesy O405N.

Pod względem klimatyzacji, wyposażonych w nią jest 80 proc. autobusów i 30 proc. tramwajów. Klimatyzacja będzie też w zmodernizowanych tramwajach z Kassel.

Czytaj też: Wszystko o pojazdach komunikacji miejskiej w Trójmieście

Prezentacja pierwszej dostarczonej do Gdańska Pesy Jazz Duo.



Awaria Jazza sprawiła, że zaraz za nim utworzył się tramwajowy korek.

Pesy Jazz Duo nie mają szczęścia, jeżeli chodzi o kursy w godzinach szczytu. Dwa tygodnie temu, 9 kwietnia, jedna z nich zablokowała ruch w godzinach szczytu na newralgicznym odcinku sieci tramwajowej w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. zobacz na mapie Gdańska

- Wstrzymanie ruchu było spowodowane usterką drzwi w tramwaju. Usterka została usunięta przez serwis Pesy w ramach gwarancji - wyjaśnia Mongird.

Wcześniej, 16 marca, również Jazz był winowajcą wstrzymania ruchu w godzinach szczytu. Teg dnia ok. godz. 16 na Błędniku zobacz na mapie Gdańska usterce uległo zabezpieczenie jednej z ramp (wysuwanych jeszcze spod podłogi).

Miejsca

Opinie (39) 3 zablokowane

  • Jak rozumiem ta ważna modernizacja przystosowała ten nowoczesny pojazd do jazdy na Stogi?

    Torowisko wyremontowane, ale puszczają same starocie... A te nowe tramwaje są niszczone przez elYty z tzw. Południa. Zobaczcie jak wyglądają owe Bombardiery! Za czasów gdy jeździły na trasie Chełm-Hucisko już szyby z tyłu były porysowane

    • 3 0

  • złomy w gdańsku

    w pesach okna strzelają, co jest udokumentowane. nowe jazzy duo są super, o ile mieści się w nich motorniczy a z tym problem nawet dla szczupłych. i duma z niskiej podłogi pojazdów z lat 80 - czyli tramwaje modernizowane, stare kible których niemcy się pozbyli już dawno (dwukierunkowe z niską podłogą tylko na środku), masakra..

    jazz duo miało mieć wysuwaną podłogę, teraz będzie ręczna i tu pytanie:
    - za niedogodności w tym czasie należy się odszkodowanie. zgłoszona sprawa o odszkodowanie za niedogodności przez te kilka miesiecy ? bo przeciez tak powinno byc - za to PESA wziela pieniadze i tej uslugi nie ma.

    - termin naprawy. opoznienie, i co, nie ma problemu ? a niedogodnosc w tym czasie ? odszkodowanie!

    rampy niedopasowane do przystanków ? tu wina prosta, albo zamawiającego który podawał wymogi do przetargu albo producenta.

    ale jest ok, nikt nie odpowie za to bo teraz jest lisicki, a że lisickiego jeszcze nie było gdy był zamawiany tabor to nikt za to nie beknie. żart. a te pesy - skandal, wiele niedoróbek, do dziś serwisanci pesy je poprawiają, ale o tym nikt nie powie.

    pesa powinna oddać sporo kasy za niedoróbki. tak jak szczególnie za okna w kabinach motorniczych w swingach.

    juz lepszy konstal. trup, ale pewny trup.

    • 2 1

  • Zadbajcie o swoich (1)

    Włodarze zadbajcie o swoich pracownikow tak samo jak dbacie o pasazerow i jestescie na kazde ich skinienie szkoda tylko ze tak samo nie jestescie na nasze i od kilkunastu lat nie dajecie nam podwyzek mimo ze wszystko idzie w gore.Na stanowisko dla nowego prezesa kasa sie znalazla a dla nas co ochlapy od kilkunastu lat.Dzieki komu zarabiacie krocie i siedzicie na cieplych posadkach tak wlasnie dzieki nam nam pracownikom

    • 1 0

    • Czy ty sie z choinki urwałes??Włodarze nie dbaja o mieszkańców nawet w najmniejszym stopniu

      są na kazde skinienie czy ty cos cpałes bo widać nie wiesz w jakim świecie żyjesz

      • 1 0

  • Pesa Jazz

    kupujecie nowe BUBLE ,które trzeba poprawiać.Śmiechu warte.Pasażer za to płaci a PREZES szczęśliwy.To jakaś GŁUPAWKA..

    • 3 1

  • bo tory były złe, a podwozie...

    a podwozie też było złe

    • 1 0

  • Jazz (2)

    Jazzy są bardzo fajne, a te rampy to szczegół, sprawę załatwiono i tyle. Pesami podróżuje się bardzo dobrze, a Jazzami w szczególności.

    • 0 3

    • wazelina od samego rana co leming:) (1)

      • 2 1

      • leming leming leming

        do lekarza idź, albo na masaz, moze ci cisnienie zejdzie i mozg sie odblokuje

        • 0 1

  • urzędasy nie jeżdzą tramwajami, za to podniecają sie statystyka

    ze mają najwiekszy w Polsce odsetek tramwajów zwanych niskopodłogowymi. Tylko, zeby ten wspołczynnik osiągnąc nie kupuje sie tylko pojazdów niskopodłogowych, tylko wstawia 2 metry niskiej podłogi do helmuta i kasuje sie stare , ale jeszcze dobre 105 bo psuja statystyke.
    Moze niech zkm sie pochwali ilu ma pasazerów na metrze kwadratowym w pojezdżie w godzinach szczytu. Tu tez bedzie wskaznik najwyzszy w Polsce.

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane