• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe-stare SKM-ki

ms
5 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\' Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\'

Niby stare, ale wyglądają jak nowe. Cztery składy trójmiejskiej SKM-ki przechodzą remont w zakładach naprawczych w Mińsku Mazowieckim. 5 mln do wartej 18 mln zł modernizacji dołożyła Unia Europejska.

Odnowione składy wrócą do Trójmiasta dopiero za miesiąc, ale już dziś wiemy, jak będzie wyglądać ich nowa twarz.

- Będą wyglądały inaczej zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Zyskają nowy napęd, który sprawi, że będą nie tylko szybsze, ale i bardziej ekologiczne - nowe-stare składy opisuje Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.

Pasażerowie pewnie nie od razu zorientują się, że napęd oporowy wymieniono na impulsowy, ale pewnie nie umknie ich uwadze nowe wnętrze skm-ek. W wagonach nie będzie już przepierzeń, więc każdy z nich będzie stanowił jedną, otwartą przestrzeń.

Siedzenia zyskają kolor, ale stracą za to swoje nogi - od tej pory będą zawieszone na burtach wagonu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać czystość w wagonach.

Wagony wrócą do Trójmiasta przemalowane, choć wciąż w najpopularniejszej, żółto-niebieskiej tonacji. Bardziej opływowe czoła składów zmniejszą opór powietrza.

Przebudowa czterech składów kosztuje nieco ponad 18 mln zł. Ok. 30 proc. tej sumy, czyli 5 mln zł dołożyła Unia Europejska.
ms

Opinie (88) 7 zablokowanych

  • EW58

    -->splot
    Gdy pierwsze EW58 przyjechały do Gdyni, to nie byo jeszcze SKM w takiej formie jak dziś, tylko PKP, i nie było mowy o czymś takim jak nieodebranie, bo jednostki z fabryki odbierał komisarz odbiorczy PKP:P, poza tym - w sumie to cała seria 28 sztuk EW58 była tylko serią "informacyjną" więc logiczne że musiały ujawnić się różne usterki i choroby "wieku dziecięcego" chociażby dlatego że były to jednostki kompletnie inne od przestarzałych EN57 i to pewnie je zgubiło, były za drogie, wyposazono je w mase rzeczy pochodzących z eksportu...Gdyby wyprodukowano ich kilkaset to byłoby i zaplacze i części, i zapewne polski przemysł musiałby w końcu nauczyć się budowy rozruchu impulsowego, a nie do końca ładować wszędzie przestarzały klasyczny rozruch oporowy, bo prościej;/

    • 0 0

  • Super!

    Byle tak dalej! Małymi kroczkami osiągniecie wymarzony cel!

    • 0 0

  • to i tak bedzie ten sam złom co był, powinni zamuwic cos konkretnego z niemiec

    szkoda pieniedzy na tą modernizację , boki pudła pozostały praktycznie bez zmian , jestem ciekaw jak bedzie z usterkowością. Ale np autobusy szynowe z niemiec z 1964r mają dużżżżoooo mniejszą usterkowosć od nowych polskich z bydgoskiej PESy .

    • 0 0

  • Eryk a skąd Ty przyjeżdżasz do Gdyni powiedz?nie z Krakowa przypadkiem?

    • 0 0

  • TROSZKĘ OPTYMIZMU:))))))))))))))))))))

    POWINNIŚY SIĘ CIESZYĆ ŻE COKOLWIEK ROBIĄ W TEJ Sprawie, a nie marudzić, to do niczego nie prowadzi,:) POZDRAWIAM

    • 0 0

  • EW58.

    EW58 z racji na posiadanie dwóch wagonów silnikowych a w nich rozruchu oporowego są zbyt prądożerne. Są trudne do naprawy i podobno strasznie wybrakowane. Podobno pierwsze egzemplarze były takimi bublami, że SKM wcale ich nie odebrała. Pytałem raz p. Wróblewskiego o to, czy SKM wyremontuje EW58. Odpowiedź brzmiała: NIE.

    • 0 0

  • EN57 w kolejne tysiąclecie hahaha

    taa, EN57 w XXII wiek, jak długo jeszcze będa remontowac te stare gruchoty ??
    Pare postów wyżej ktoś pisał o hamowaniu elektrodynamicznym w EW60, fabrycznie miały je także EW58, ale z uwagi na złożoność konstrukcji i jej awaryjnośc szybko odłączono je.
    Pozostaje tylko mieć żal, ze o wiele lepiej przystosowane do warunków trójmiejskich - jednostki serii EW58 SKM doprowadziła do obecnego makabrycznego stanu;/

    • 0 0

  • bacanadmorzem

    Jest dokladnie tak jak mowisz.Logiki w tym postepowaniu prozno jest szukac.Te niemale inwestycje w kosmetyke 57ek,to jak dla mnie wyrzucanie pieniedzy w bloto.Jezeli nie mam pieniedzy na zakup nowego taboru,to obecnie istnieja na rynku rozne firmy leasingowe,z ktorymi mozna podpisac umowy.Dyrekcja SKMki,woli jednak,by ich klienci-akrobaci wskakiwali z peronu do nieprzystosowanych,starych,ale odmalowanych wagonow.

    • 0 0

  • Czyli jak przerobic syrenka any wygladala

    jak Nissan.

    • 0 0

  • Rumun

    czyli zrobiono z nimi dokładnie to, co zrobiono z EN57. A przeca EW60 były przystosowane właśnie do wysokich peronów i specyfiki Trójmiasta - 4 pary drzwi coby szybko wsiadać i wysiadać. I gdzie tutaj logika?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane