- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (334 opinie)
- 2 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (119 opinii)
- 3 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (173 opinie)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (22 opinie)
- 5 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (162 opinie)
- 6 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (250 opinii)
Niby stare, ale wyglądają jak nowe. Cztery składy trójmiejskiej SKM-ki przechodzą remont w zakładach naprawczych w Mińsku Mazowieckim. 5 mln do wartej 18 mln zł modernizacji dołożyła Unia Europejska.
Odnowione składy wrócą do Trójmiasta dopiero za miesiąc, ale już dziś wiemy, jak będzie wyglądać ich nowa twarz.
- Będą wyglądały inaczej zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Zyskają nowy napęd, który sprawi, że będą nie tylko szybsze, ale i bardziej ekologiczne - nowe-stare składy opisuje Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.
Pasażerowie pewnie nie od razu zorientują się, że napęd oporowy wymieniono na impulsowy, ale pewnie nie umknie ich uwadze nowe wnętrze skm-ek. W wagonach nie będzie już przepierzeń, więc każdy z nich będzie stanowił jedną, otwartą przestrzeń.
Siedzenia zyskają kolor, ale stracą za to swoje nogi - od tej pory będą zawieszone na burtach wagonu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać czystość w wagonach.
Wagony wrócą do Trójmiasta przemalowane, choć wciąż w najpopularniejszej, żółto-niebieskiej tonacji. Bardziej opływowe czoła składów zmniejszą opór powietrza.
Przebudowa czterech składów kosztuje nieco ponad 18 mln zł. Ok. 30 proc. tej sumy, czyli 5 mln zł dołożyła Unia Europejska.
Opinie (88) 7 zablokowanych
-
2007-09-05 10:37
EW58
-->splot
Gdy pierwsze EW58 przyjechały do Gdyni, to nie byo jeszcze SKM w takiej formie jak dziś, tylko PKP, i nie było mowy o czymś takim jak nieodebranie, bo jednostki z fabryki odbierał komisarz odbiorczy PKP:P, poza tym - w sumie to cała seria 28 sztuk EW58 była tylko serią "informacyjną" więc logiczne że musiały ujawnić się różne usterki i choroby "wieku dziecięcego" chociażby dlatego że były to jednostki kompletnie inne od przestarzałych EN57 i to pewnie je zgubiło, były za drogie, wyposazono je w mase rzeczy pochodzących z eksportu...Gdyby wyprodukowano ich kilkaset to byłoby i zaplacze i części, i zapewne polski przemysł musiałby w końcu nauczyć się budowy rozruchu impulsowego, a nie do końca ładować wszędzie przestarzały klasyczny rozruch oporowy, bo prościej;/- 0 0
-
2007-09-05 10:34
Super!
Byle tak dalej! Małymi kroczkami osiągniecie wymarzony cel!
- 0 0
-
2007-09-05 10:26
to i tak bedzie ten sam złom co był, powinni zamuwic cos konkretnego z niemiec
szkoda pieniedzy na tą modernizację , boki pudła pozostały praktycznie bez zmian , jestem ciekaw jak bedzie z usterkowością. Ale np autobusy szynowe z niemiec z 1964r mają dużżżżoooo mniejszą usterkowosć od nowych polskich z bydgoskiej PESy .
- 0 0
-
2007-09-05 10:14
Eryk a skąd Ty przyjeżdżasz do Gdyni powiedz?nie z Krakowa przypadkiem?
- 0 0
-
2007-09-05 10:07
TROSZKĘ OPTYMIZMU:))))))))))))))))))))
POWINNIŚY SIĘ CIESZYĆ ŻE COKOLWIEK ROBIĄ W TEJ Sprawie, a nie marudzić, to do niczego nie prowadzi,:) POZDRAWIAM
- 0 0
-
2007-09-05 10:05
EW58.
EW58 z racji na posiadanie dwóch wagonów silnikowych a w nich rozruchu oporowego są zbyt prądożerne. Są trudne do naprawy i podobno strasznie wybrakowane. Podobno pierwsze egzemplarze były takimi bublami, że SKM wcale ich nie odebrała. Pytałem raz p. Wróblewskiego o to, czy SKM wyremontuje EW58. Odpowiedź brzmiała: NIE.
- 0 0
-
2007-09-05 10:03
EN57 w kolejne tysiąclecie hahaha
taa, EN57 w XXII wiek, jak długo jeszcze będa remontowac te stare gruchoty ??
Pare postów wyżej ktoś pisał o hamowaniu elektrodynamicznym w EW60, fabrycznie miały je także EW58, ale z uwagi na złożoność konstrukcji i jej awaryjnośc szybko odłączono je.
Pozostaje tylko mieć żal, ze o wiele lepiej przystosowane do warunków trójmiejskich - jednostki serii EW58 SKM doprowadziła do obecnego makabrycznego stanu;/- 0 0
-
2007-09-05 09:56
bacanadmorzem
Jest dokladnie tak jak mowisz.Logiki w tym postepowaniu prozno jest szukac.Te niemale inwestycje w kosmetyke 57ek,to jak dla mnie wyrzucanie pieniedzy w bloto.Jezeli nie mam pieniedzy na zakup nowego taboru,to obecnie istnieja na rynku rozne firmy leasingowe,z ktorymi mozna podpisac umowy.Dyrekcja SKMki,woli jednak,by ich klienci-akrobaci wskakiwali z peronu do nieprzystosowanych,starych,ale odmalowanych wagonow.
- 0 0
-
2007-09-05 09:48
Czyli jak przerobic syrenka any wygladala
jak Nissan.
- 0 0
-
2007-09-05 09:41
Rumun
czyli zrobiono z nimi dokładnie to, co zrobiono z EN57. A przeca EW60 były przystosowane właśnie do wysokich peronów i specyfiki Trójmiasta - 4 pary drzwi coby szybko wsiadać i wysiadać. I gdzie tutaj logika?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.