• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe tramwaje dopiero w lipcu. GAiT zamówi 15 dodatkowych sztuk

Maciej Korolczuk
25 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Z kar naliczonych Pesie GAiT chce sfinansować zakup dwóch nowych tramwajów. Z kar naliczonych Pesie GAiT chce sfinansować zakup dwóch nowych tramwajów.

Miały być w styczniu, potem w kwietniu, teraz termin dostawy przesunięto na lipiec, ostatnie sztuki dojadą w listopadzie - tak wygląda harmonogram dostawy nowych tramwajów Pesa Jazz Duo dla Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Dobra wiadomość jest taka, że miasto skorzysta z zapisów umowy i zamówi dodatkowe 15 tramwajów, które przyjadą do Gdańska do końca przyszłego roku. Za obecne opóźnienia spółka naliczy producentowi wysokie kary finansowe.



Na co GAiT powinien przeznaczyć środki z kar naliczonych Pesie?

Jak informuje spółka GAiT, urzędnicy skorzystali z opcji z umowy podpisanej z Pesą Bydgoszcz w lutym zeszłego roku. Pozwala ona na rozszerzenie zamówienia o kolejne tramwaje tego samego typu. Oznacza to, że do końca 2020 roku do Gdańska trafi kolejnych 15 nowych tramwajów Pesa Jazz Duo.

Najpierw jednak ma zostać rozliczona pierwsza część umowy, z której Pesa na razie nie potrafi się wywiązać. Bydgoski producent musi się liczyć z karami za opóźnienia w dostawie 15 pierwszych tramwajów. Pierwotny termin dostawy pierwszej transzy (pięć sztuk) zgodnie z umową minął 15 stycznia 2019 roku, o czym informowaliśmy na początku roku.

Opóźnienie oznacza, że spółka GAiT będzie naliczać Pesie kary umowne za każdy dzień zwłoki. Umowa przewiduje kary na każdy niedostarczony w terminie tramwaj - 8,8 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia, a także za niedostarczenie w terminie pakietu specjalistycznego - 5,5 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia.

Naliczone przez GAiT kary dla bydgoskiego producenta za opóźnienia w dostawie tramwajów będą przeznaczone na zakup pojazdów zamówionych w opcji dodatkowej.

- Szacujemy, że kary te pokryją koszty przynajmniej dwóch nowych Jazzów. W ten sposób niedogodności, przynajmniej częściowo, zamienią się w przydatne rozwiązania - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Jak zapewnia Pesa, pierwsze tramwaje mają być dostarczone do Gdańska do końca lipca tego roku, kolejne w transzach do końca listopada. Tramwaje zamówione dodatkowo mają być gotowe do końca 2020 roku.

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • Swingi są przestronniejsze, a w Jazzach jest ciaśniej.

    • 1 3

  • Lisicki koperte6juz dostałeś?

    • 1 2

  • Proponuję jednak zająć się najpierw klimatyzacją.

    Zwłaszcza w autobusach bo robi się coraz cieplej a nawet całkiem nowe autobusy mają popsutą klimatyzację. Często nie można w nich nawet otworzyć okien i robi się taka sauna że przy większym tłoku o nieszczęscie nietrudno, zwłaszcza u osób starszych lub schorowanych. To dziwne że wszędzie tak chwalą się tymi wielomilionowymi zakupami a pasażer czuje się jak ziemniak na pace (a raczej frytka). Szkoda że ci derektorzy i prezesusie GAiT nie jeżdżą komunikacją bo wtedy by poczuli tę wspaniałą ,,walkę o życie".

    • 9 2

  • Tramwaje Pesy trzęsą się wydając dzwięki jak by liczyły ponad 10 lat i były nieżetelnie serwisowane.

    • 4 1

  • Super-nimoge sie doczekac

    Bo uwielbiam oddaeac mocz na siedzenue w tramwajach

    • 2 2

  • Trzeba było zamówić Bombardiery- estetyczniejsze i ładniejsze.

    • 2 4

  • W Pesie więcej Ukrajanców niż Polaków.

    I stąd te przejściowe problemy.

    • 2 0

  • Pesa

    Wpadła w pułapkę własnego sukcesu.
    Pan prezes Zaboklicki z załogą w przeszłości, zrobił dobrą robotę, stawiając zakład na nogi,
    ale potem wziął na barki za dużo.. I teraz, jak w przypadku przesunięcia gdańskiego zamówienia, musi płacić karne opłaty. Wymownym ruchem było cofniecie się z zarządu do RN.

    • 1 0

  • WIEM

    Pesy są ładniejsze od bombardierów

    • 0 0

  • Że co naliczy?

    Buhahaha, przetarg był ustawiony od samego początku, dlatego anulowano pierwszy z nich, żeby rozpisać nowy pod Pesę. To było jasne jak słońce w momencie gdy PESA złożyła ofertę niemal co do grosza pokrywającą się z utajnioną sumą maksymalną jaką GAiT może zapłacić za nowe tramwaje. A teraz im niby naliczą kary finansowe? BUhahaha. Nic nie naliczą, bo jak ktoś z Pesy kłapnie jęzorem to głowy w GAiT się posypią.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane