- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (159 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (253 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (722 opinie)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (143 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
Nowe tramwaje dopiero w lipcu. GAiT zamówi 15 dodatkowych sztuk
Miały być w styczniu, potem w kwietniu, teraz termin dostawy przesunięto na lipiec, ostatnie sztuki dojadą w listopadzie - tak wygląda harmonogram dostawy nowych tramwajów Pesa Jazz Duo dla Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Dobra wiadomość jest taka, że miasto skorzysta z zapisów umowy i zamówi dodatkowe 15 tramwajów, które przyjadą do Gdańska do końca przyszłego roku. Za obecne opóźnienia spółka naliczy producentowi wysokie kary finansowe.
Najpierw jednak ma zostać rozliczona pierwsza część umowy, z której Pesa na razie nie potrafi się wywiązać. Bydgoski producent musi się liczyć z karami za opóźnienia w dostawie 15 pierwszych tramwajów. Pierwotny termin dostawy pierwszej transzy (pięć sztuk) zgodnie z umową minął 15 stycznia 2019 roku, o czym informowaliśmy na początku roku.
Opóźnienie oznacza, że spółka GAiT będzie naliczać Pesie kary umowne za każdy dzień zwłoki. Umowa przewiduje kary na każdy niedostarczony w terminie tramwaj - 8,8 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia, a także za niedostarczenie w terminie pakietu specjalistycznego - 5,5 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia.
Naliczone przez GAiT kary dla bydgoskiego producenta za opóźnienia w dostawie tramwajów będą przeznaczone na zakup pojazdów zamówionych w opcji dodatkowej.
- Szacujemy, że kary te pokryją koszty przynajmniej dwóch nowych Jazzów. W ten sposób niedogodności, przynajmniej częściowo, zamienią się w przydatne rozwiązania - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Jak zapewnia Pesa, pierwsze tramwaje mają być dostarczone do Gdańska do końca lipca tego roku, kolejne w transzach do końca listopada. Tramwaje zamówione dodatkowo mają być gotowe do końca 2020 roku.
Opinie (119) ponad 10 zablokowanych
-
2019-04-25 20:31
Swingi są przestronniejsze, a w Jazzach jest ciaśniej.
- 1 3
-
2019-04-25 21:13
Lisicki koperte6juz dostałeś?
- 1 2
-
2019-04-25 21:20
Proponuję jednak zająć się najpierw klimatyzacją.
Zwłaszcza w autobusach bo robi się coraz cieplej a nawet całkiem nowe autobusy mają popsutą klimatyzację. Często nie można w nich nawet otworzyć okien i robi się taka sauna że przy większym tłoku o nieszczęscie nietrudno, zwłaszcza u osób starszych lub schorowanych. To dziwne że wszędzie tak chwalą się tymi wielomilionowymi zakupami a pasażer czuje się jak ziemniak na pace (a raczej frytka). Szkoda że ci derektorzy i prezesusie GAiT nie jeżdżą komunikacją bo wtedy by poczuli tę wspaniałą ,,walkę o życie".
- 9 2
-
2019-04-25 21:27
Tramwaje Pesy trzęsą się wydając dzwięki jak by liczyły ponad 10 lat i były nieżetelnie serwisowane.
- 4 1
-
2019-04-25 22:41
Super-nimoge sie doczekac
Bo uwielbiam oddaeac mocz na siedzenue w tramwajach
- 2 2
-
2019-04-26 00:07
Trzeba było zamówić Bombardiery- estetyczniejsze i ładniejsze.
- 2 4
-
2019-04-26 08:08
W Pesie więcej Ukrajanców niż Polaków.
I stąd te przejściowe problemy.
- 2 0
-
2019-04-26 08:33
Pesa
Wpadła w pułapkę własnego sukcesu.
Pan prezes Zaboklicki z załogą w przeszłości, zrobił dobrą robotę, stawiając zakład na nogi,
ale potem wziął na barki za dużo.. I teraz, jak w przypadku przesunięcia gdańskiego zamówienia, musi płacić karne opłaty. Wymownym ruchem było cofniecie się z zarządu do RN.- 1 0
-
2019-04-26 08:39
WIEM
Pesy są ładniejsze od bombardierów
- 0 0
-
2019-04-26 10:03
Że co naliczy?
Buhahaha, przetarg był ustawiony od samego początku, dlatego anulowano pierwszy z nich, żeby rozpisać nowy pod Pesę. To było jasne jak słońce w momencie gdy PESA złożyła ofertę niemal co do grosza pokrywającą się z utajnioną sumą maksymalną jaką GAiT może zapłacić za nowe tramwaje. A teraz im niby naliczą kary finansowe? BUhahaha. Nic nie naliczą, bo jak ktoś z Pesy kłapnie jęzorem to głowy w GAiT się posypią.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.