• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony Intercity i zapowiedź obniżek cen biletów

bra
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (285)

Z 81 nowych wagonów Intercity, część kursuje na trasach z Trójmiasta do Warszawy, Wrocławia, Bielska-Białej, Wiednia czy Berlina. Oprócz tego, że są na wskroś nowoczesne, to jeszcze zostały przystosowane do jazdy z prędkością 200 km/h. Przy okazji premier zapowiedział, że dojdzie do obniżki cen biletów kolejowych, które podrożały od 11 stycznia.



Komfort czy cena - co dla ciebie bardziej się liczy przy zakupie biletów kolejowych?

PKP Intercity właśnie odebrało ostatnią partię z 81 wagonów, które dla przewoźnika wyprodukowała poznańska Spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Realizacja, wartego blisko 700 mln zł kontraktu, trwała 4 lata i 10 miesięcy.

81 wagonów Intercity, w tym:

  • 7 wagonów przedziałowych 1. klasy;
  • 27 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
  • 27 wagonów przedziałowych 2. klasy;
  • 10 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów (każdy wyposażony w 8 wieszaków na rowery);
  • 10 wagonów przedziałowych 2. klasy przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.

Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku

Wagony pojadą 200 km/h i mają dostęp do internetu



Wagony pozwolą na szybsze pokonywanie trasy, dzięki dostosowaniu do prędkości 200 km/h. Nowe wagony są wyposażone w wygodne fotele z dostępem do indywidualnego gniazdka elektrycznego i oświetlenia. Ponadto zostały zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Wagony posiadają klimatyzację, system informacji pasażerskiej oraz toalety z zamkniętym obiegiem. Inwestycja jest w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, które umożliwiają sprawne oraz efektywne poruszanie się po transeuropejskiej sieci kolejowej.

Wagony obsłużą składy kategorii InterCity (IC) oraz Express InterCity (EIC) kursujące na wielu trasach, w tym z Trójmiasta.

Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych

Nowe wagony na trasach z Trójmiasta:

  • Kołobrzeg/Gdynia - Bielsko-Biała
  • Kołobrzeg/Hel - Gdynia - Warszawa
  • Gdynia - Berlin - Gdynia
  • Gdynia/Warszawa - Wiedeń
  • Gdynia - Wrocław

Premier: ceny biletów nie pozostaną na tym poziomie



Z kolei na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki zapowiedział obniżkę niedawno podniesionych cen biletów na przejazdy kolejowe.

Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne

- W najbliższych dniach będę rozmawiał z całym kierownictwem Ministerstwa Infrastruktury. Na pewno na takim poziomie ceny biletów nie pozostaną - powiedział premier. - Będę domagał się zdecydowanych działań oszczędnościowych we wszystkich spółkach PKP, po to aby doprowadzić do niższych cen biletów. Na ile one będą niższe, jeszcze nie potrafię powiedzieć. Decyzja w tej sprawie zapadnie po spotkaniach, która się odbędą.
bra

Opinie (285) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    Czego ten premier już nie obiecał...

    • 45 5

    • Dokładnie, jedyne co mu wyszło to Anglia z uni...

      No i narodowy który się sypie, ale czego on tam nie obiecał...ale to już przeszłość nie ma co wspominać.

      • 7 1

    • ...że ujawni majątek swój i żony ze sprzedaży pokościelnych gruntów rolnych, kupionych według ustaleń na kolacji u "kontaktu operacyjnego" SB molestującego małoletniego

      • 0 1

  • czyli jak teraz (1)

    pojadę to jak obniżają cene to mi oddadzą różnicę, super

    • 12 5

    • Pewnie, że tak i nawet siatkę reklamówkę w prezencie dostaniesz.

      • 4 2

  • Oni są jak z komiksu wycięci

    Jakie obniżki? Przecież obywatele i tak dopłacają do tego szajsu miliard złotych rocznie! To MY płacimy, nie Rząd!

    • 38 7

  • (1)

    dajcie spokój, nasi nic nie potrafią zorganizować, umiesz liczyć licz na siebie
    a do 200 to one moga byc przystosowane i co z tego i tak tyle nie pojada

    • 41 10

    • Sto lat temu kolej jeździła tak samo szybko jak teraz.

      Coś poszło nie tak. Wybieranie baranów i przyjaciół na stołki no nie ? PiS ? Po? I SLD

      • 2 4

  • Szkoda, że nie rozpisano się o kolejnej, równie ważnej modernizacji taboru. Kultowe "kible"(en-57)będą dostosowane do podrozy w tak zwanym hyper loop, gdzie będą osiągać prędkości z rzędu 400-500 km/h. Modernizowane będą składy powstałe między latami 87-95, starsze idą na sprzedaż do Polski południowej, kupi je między innymi Kraśnik. Czekam niecierpliwie na koniec tego innowacyjnego programu modernizacyjnego.

    • 17 4

  • 200 km (13)

    Pojadą na jakim odcinku? Bajki z mchu i paproci.

    • 28 6

    • Już jeżdżą. (11)

      • 2 3

      • Nie jeżdżą bo żadna lokomotywa w Polsce nie ma obecnie dopuszczenia do jazdy z prędkością wyższą niż 160 km/h. (9)

        Na szczęście wkrótce takie lokomotywy się pojawią.

        • 2 1

        • ES64U4 - 230km/h (8)

          Dziesięć sztuk

          • 0 3

          • (2)

            I żadna z nich nie jeździ z tymi wagonami

            • 4 2

            • Jeździ (1)

              Do Berlina. Ale pewnie temu też zaprzeczysz

              • 0 0

              • Ale to jakaś sugestia dla obywateli odnośnie wyboru kierunku podróży?

                • 0 0

          • 230 km/h tylko na prądzie przemiennym, w Polsce pod prądem stałym teoretycznie max. 200 km/h. (4)

            Obecnie nie mają jednak na to dopuszczenia bo nie są wyposażone w ETCS. Niestety, V max dla tych loków w PL to jedynie 160 km/h i szybko się to nie zmieni.

            • 2 1

            • Przecież te loki były używane do testowania ETCS L2 (1)

              Natomiast sieć jezdna na większości szlaków nie jest dostosowana do obciążeń po 6MW. Programowy kaganiec ma zapobiec problemom, gdy się mechanik zapomni

              • 0 0

              • Właśnie, były używane do testowania.

                Jeden egzemplarz tymczasowo wyposażono w prowizoryczny ETCS. Już dawno go usunięto. Żaden lok EU44 nie posiada aktualnie ETCS i prędko się to nie zmieni.

                • 0 0

            • Prad (1)

              Zmienny

              • 0 0

              • Prąd przemienny AC.

                • 0 0

      • Na jakim odcinku? Ile ma on km?

        • 1 0

    • do CPK

      • 1 0

  • ściema PR-owa (6)

    prędkość - coraz dłużej się jedzie + 50 % !!!!!!!!! opóżnionych pociągów mam w d.... monopolistę intercity pkp , zazdroszczę Czechom tam jest prawdziwa kolej - bilet dzień przed wyjazdem ( typ pendolino - odległość mniej więcej tyle co gdańsk-kraków ) ok 20 euro w cenie gazety i woda wybór miejsca i tani serwis piwo ok 7-8 zł , danie obiadowe 20-25 zł

    • 78 20

    • Naszym samorządowcom nawet ściemnać się nie chce

      słychać oburzenie na Falę ze wszystkich stron, że droga, niepotrzebna i niepraktyczna, że mieszkańcy nie chcą tej Fali, ale jakoś nie słychać słów żeby mieli się z tego wycofywać. Jedynie łaskawie pozwolą kasować bilety miesięczne tylko przy wejściu. W końcu ich motto to "psy szczekają, karawana jedzie dalej".

      • 20 5

    • Czech casting!!!

      • 1 2

    • A najgorsze...

      ...że PKP skutecznie od lat blokuje wjazd czeskiej konkurencji na tory.
      Nikt nas tak nie dy.... jak państwowe spółki.

      • 12 1

    • A ta odległość, jak Gda-Krk w Czechach

      to jadąc dookoła kraju, czy może trzy razy wschod-zachod?

      • 10 4

    • Ceske Drahy (1)

      masz chyba nieaktualne dane. Obecnie piwko w JLV (czeski Wars) kosztuje ok. 10 zł za 0,3, a obiad 35-45 zł.

      Najdłuższa trasa w Czechach bez przesiadki obsługiwana przez Pendolino to 581 km, czyli tyle ile z Gdańska Głównego do Zawiercia

      • 3 2

      • Mnie to bardziej interesuje

        odległość w linii prostej przez czas przez cenę - to że gdzieś istnieje polaczenie beż przesiadki ponad 500 kmnie oznacza, że to jest relacja wybierana przez pasażerów. Łatwo można ustanowić w tej kwestii niepobijalny rekord: puszczając polaczenie kursujące po pętli

        • 1 1

  • Łoł...na wskroś. To całkowicie, totalnie, od początku do końca jestem pod wrażeniem.

    • 6 2

  • Pociągiem szybciej i wygodniej niż samochodem potwierdzam (5)

    • 16 10

    • Ok, a konkretnie jakim pociągiem i jakim samochodem? (3)

      Bo że wygodniej pociągiem niż Maluchem, to jeszcze mogę się zgodzić.
      Ale np. Fiatem Panda - to już bym polemizował.

      • 5 1

      • No to polemizuj: (2)

        Gdańsk centrum +/- 4 km do Warszay Wschodniej/Centralnej +/- 4 km. Jedziesz tyle samo czasu, ale ciszej, wstać możesz, nie musisz dusić gazu i trzymać kiery, możesz spac/pracowac/odpoczywać, czy co tam chcesz. A w Pandzie na autostradzie to się tylko zmęczysz i tyle z wycieczki.

        • 6 4

        • słaby przykład

          Gdynia - Warszawa- Kraków to jedyna sensowna linia w Polsce. Już np. Łódź trójmiasto wypada gorzej. Albo bardzo drogi bilet i przesiadka w Warszawie i przynajmniej 5 godzin podróży, albo taniej bezpośrednią ale prawie 6 godzin samej jazdy. Z dojazdem do dworca wychodzi przynajmniej 6 godzin. Samochodem 3 godziny spokojnej jazdy i pełna swoboda wyboru godziny wyjazdu, a nie kilka połączeń dziennie

          • 1 0

        • Przede wszystkim - samochodem jadę kiedy chcę, którędy chcę itp.
          Samochód nie ucieknie mi sprzed nosa gdy spóźnię się 10 sekund.
          W samochodzie jadę sam lub z ludźmi których lubię.
          W samochodzie w każdej chwili mogę zmienić trasę, zrobić postój itp.
          W samochodzie sam ustawiam sobie temperaturę, muzykę itp.
          I nie muszę jechać na dworzec ani z dworca. Jadę z domu do celu.

          • 1 0

    • Porównując do fiata 126 albo cieniasa

      • 3 1

  • Siedzenia

    Nowy sklad ma bardzo niewygodne siedzisko twarda deska wspolczuje na dluzszej trasie lepsze tlk z fotelikiem lub oczywiscie eip

    • 19 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane