- 1 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (45 opinii)
- 2 Masz interes? Zostaw kartkę (118 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (187 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (107 opinii)
Nowe wagony do Gdyni. W 2014 roku
PKP Intercity kupuje 25 nowych wagonów pasażerskich, które od 2014 roku w pociągach TLK obsługiwać będą trasę Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. Rozstrzygnięty został ogłoszony w maju przetarg. To pierwsza taka inwestycja w tabor od 2008 roku.
- Rozstrzygnięcie przetargu na zakup 25 nowych wagonów, jak i ostatnio podpisana umowa na modernizację 68 wagonów to efekt realizacji polityki taborowej, którą rozpoczęliśmy jeszcze na początku zeszłego roku. Dzisiaj dysponujemy 1700 wagonami. Kolejny etap w naszej strategii to modernizacje i dalsze zakupy - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h oraz mają być przyjazne niepełnosprawnym.
Niewykluczone, że pociągi pojawią się nie tylko na trasie Gdynia - Wrocław - Gdynia, ale także na remontowanych torach prowadzących do Warszawy, gdzie prace maja się zakończyć wiosną 2014 roku.
Opinie (76) 4 zablokowane
-
2012-08-29 11:05
prędkość nie mniejsza niż 160km/h
Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h oraz mają być przyjazne niepełnosprawnym.
Trochę szkoda, ciężko będzie wsiąść do takiego wagonu który nie może się poruszać poniżej 160 km/h :(. i znowu tyle kasy w błoto- 1 1
-
2012-08-29 10:25
o_O
"Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h..."
To co, pociągi nie będą się zatrzymywać?- 3 1
-
2012-08-29 10:10
tak sobie głośno myslę że to (1)
piękna katastrofa
pkp zostało przez polityków świadomie w celu zniszczenia rozparcelowne na milion spółek i spółeczek
w ktorych dobrze się mają jedynie zarządy i kierownicy
i dziś "modernizuje" tabor
dokładnie jedna z tych spółeczek modernizuje
eeee... z 1700 wagonów kupuje 25!!!
na ile to starczy składów? dwa? trzy?
i to jest sukces!
obawiam się że
w tym roku kupi 25 wagonów spólki x
za 5 lat 15 spółki y
a za 10 lat 30 spółki z
do kazdego z nich będa inne części
inny serwis
i każdy będzie serwisowany w innym miejscu
oczywiście mogę sie mylić i będzie zupełnie inaczej
choć przyład kolei regionalnych pokazuje niestety co innego
tak myślę że to nie jest gospodarka i zarzadzanie
to udawanie jednego i drugiego
pkp powinno zostać skonsolidowane, odpolitycznione, i centralnie zarządzane przez grupę fachowców ponoszących odpowiedzilaność osobistą za swoje decyzje a nie pół-urzedników
i wowczas mielibyśmy powiedzmy co 25/30 lat wymianę połowy taboru i zawsze jeździlibyśmy nowymi wagonami
ps lokomotywy też pora wymieniać a tam panuje jeszcze większa różnorodnosć niż z wagonami
a jeszcze wypadaloby wspomnieć o torach...
i co z taborem innych spółek bardziej niż ic obleganych...
pytnie skąd na by była kasa? ano ze zlikwidowanej zbędnej administracji oraz z budżetu który przecież i dziś daje na to pieniądze bo w ostatecznym rozrachunku i tak my za to płacimy...- 3 2
-
2012-08-29 10:25
Obawiam się, że to nie spółki...
...zniszczyły koleje, tylko związki zawodowe w latach 90-ych. Owe znienawidzone spółki powstały później, po totalnym rozłożeniu PKP przez związkowców.
I mimo wszystko nie wierze, że cokolwiek pod zarządem państwowym moze funkcjonowac poprawnie. Dlatego owe spółki nie powinny być spółkami z udziałem skarbu państwa ani samorządów. One powinny miec udziałowców prywatnych
O tym ile i jakich wagonów lub lokomotyw się kupuje lub modernizuje winien decydowac wyłącznie rachunek ekonomiczny. A nie ideologiczne rozważania o politycznych spółkach i różnych miejscach serwisowania.
Wracając do tych 25 wagonów: To sa wagony przeznaczone na konkretną trasę Gdynia - Wrocław, z tego da się zestawić wystarczająca liczbę pociągów na tej trasie.- 0 0
-
2012-08-29 10:13
nooo...a za jakiś czas okaże się, że Cegielski ogłosił upadłość...eh te unijne pieniążki...
- 3 0
-
2012-08-29 08:20
jak to się ma (2)
do obiecanych TGV na ojro ?
- 2 1
-
2012-08-29 09:57
Przecież Nowak Sławomir zlikwidował program polskich szybkich kolei,
bo państwa na nie nie stać, podobnie jak ponoć potencjalnych pasażerów.
- 1 0
-
2012-08-29 08:32
ale bedzie tvg na ojro...te w 2016 we francji
- 1 0
-
2012-08-28 21:15
jechalam ta trasa 2tyg temu i tabor byl ok :) (1)
- 9 11
-
2012-08-29 09:52
Bieda w kraju
Płacąc 130 zł za bilet to i warunki są godne... Nie każdego stać na luksus.
- 0 1
-
2012-08-28 21:11
Co robią pociągi w Gdyni? (2)
Zawracają!
- 28 28
-
2012-08-29 09:51
Ups...
Czasem jadą dalej, chyba że trakcję ukradną w Chylonii. xD
- 0 2
-
2012-08-28 21:31
*Śmiech z zemsty frajerów*
HyHyHyHyhy
- 6 4
-
2012-08-28 21:06
podkreślam zdanie "prace MAJĄ się zakończyc wiosną 2014" (1)
co się stanie?
-wiosna ale 2024?
-będzie 3x drożej niż faktycznie byc powinno?
-nie zapłacą podwykonawcom- 32 14
-
2012-08-29 09:01
a co jeśli nie?
napiszesz tu przeprosiny? Wiesz ile jest inwestycji aktualnie w Polsce, a ile z nich ma problemy z finansowaniem?
Pewnie nie. Dodatkowo czy jakakolwiek gazeta napisała, że jakiś projekt jest zrobiony o czasie, za mniejszą kwotę niż planowano? Nie, bo 'good news is not news'.
A polakom zawsze będzie źle.- 3 3
-
2012-08-29 09:01
Oby byly gniazdka
- 3 0
-
2012-08-29 07:41
160km/h?
"Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160"
No to po co oni je kupuja? Żeby na bocznicy stały??- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.