• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony do Gdyni. W 2014 roku

Patsz
28 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
To pierwsza inwestycja PKP Intericty w tabor od 2008 roku. To pierwsza inwestycja PKP Intericty w tabor od 2008 roku.

PKP Intercity kupuje 25 nowych wagonów pasażerskich, które od 2014 roku w pociągach TLK obsługiwać będą trasę Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. Rozstrzygnięty został ogłoszony w maju przetarg. To pierwsza taka inwestycja w tabor od 2008 roku.



Jak oceniasz wagony PKP Intercity?

Wagony będą kosztowały spółkę 175 mln zł. Połowa tej kwoty będzie pochodziła ze środków Unii Europejskiej. Wykonawcą będzie poznański producent H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

- Rozstrzygnięcie przetargu na zakup 25 nowych wagonów, jak i ostatnio podpisana umowa na modernizację 68 wagonów to efekt realizacji polityki taborowej, którą rozpoczęliśmy jeszcze na początku zeszłego roku. Dzisiaj dysponujemy 1700 wagonami. Kolejny etap w naszej strategii to modernizacje i dalsze zakupy - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h oraz mają być przyjazne niepełnosprawnym.

Niewykluczone, że pociągi pojawią się nie tylko na trasie Gdynia - Wrocław - Gdynia, ale także na remontowanych torach prowadzących do Warszawy, gdzie prace maja się zakończyć wiosną 2014 roku.
Patsz

Opinie (76) 4 zablokowane

  • prędkość nie mniejsza niż 160km/h

    Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h oraz mają być przyjazne niepełnosprawnym.

    Trochę szkoda, ciężko będzie wsiąść do takiego wagonu który nie może się poruszać poniżej 160 km/h :(. i znowu tyle kasy w błoto

    • 1 1

  • o_O

    "Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h..."

    To co, pociągi nie będą się zatrzymywać?

    • 3 1

  • tak sobie głośno myslę że to (1)

    piękna katastrofa
    pkp zostało przez polityków świadomie w celu zniszczenia rozparcelowne na milion spółek i spółeczek
    w ktorych dobrze się mają jedynie zarządy i kierownicy
    i dziś "modernizuje" tabor
    dokładnie jedna z tych spółeczek modernizuje

    eeee... z 1700 wagonów kupuje 25!!!
    na ile to starczy składów? dwa? trzy?

    i to jest sukces!
    obawiam się że
    w tym roku kupi 25 wagonów spólki x
    za 5 lat 15 spółki y
    a za 10 lat 30 spółki z
    do kazdego z nich będa inne części
    inny serwis
    i każdy będzie serwisowany w innym miejscu

    oczywiście mogę sie mylić i będzie zupełnie inaczej
    choć przyład kolei regionalnych pokazuje niestety co innego

    tak myślę że to nie jest gospodarka i zarzadzanie
    to udawanie jednego i drugiego

    pkp powinno zostać skonsolidowane, odpolitycznione, i centralnie zarządzane przez grupę fachowców ponoszących odpowiedzilaność osobistą za swoje decyzje a nie pół-urzedników

    i wowczas mielibyśmy powiedzmy co 25/30 lat wymianę połowy taboru i zawsze jeździlibyśmy nowymi wagonami

    ps lokomotywy też pora wymieniać a tam panuje jeszcze większa różnorodnosć niż z wagonami
    a jeszcze wypadaloby wspomnieć o torach...

    i co z taborem innych spółek bardziej niż ic obleganych...

    pytnie skąd na by była kasa? ano ze zlikwidowanej zbędnej administracji oraz z budżetu który przecież i dziś daje na to pieniądze bo w ostatecznym rozrachunku i tak my za to płacimy...

    • 3 2

    • Obawiam się, że to nie spółki...

      ...zniszczyły koleje, tylko związki zawodowe w latach 90-ych. Owe znienawidzone spółki powstały później, po totalnym rozłożeniu PKP przez związkowców.

      I mimo wszystko nie wierze, że cokolwiek pod zarządem państwowym moze funkcjonowac poprawnie. Dlatego owe spółki nie powinny być spółkami z udziałem skarbu państwa ani samorządów. One powinny miec udziałowców prywatnych

      O tym ile i jakich wagonów lub lokomotyw się kupuje lub modernizuje winien decydowac wyłącznie rachunek ekonomiczny. A nie ideologiczne rozważania o politycznych spółkach i różnych miejscach serwisowania.

      Wracając do tych 25 wagonów: To sa wagony przeznaczone na konkretną trasę Gdynia - Wrocław, z tego da się zestawić wystarczająca liczbę pociągów na tej trasie.

      • 0 0

  • nooo...a za jakiś czas okaże się, że Cegielski ogłosił upadłość...eh te unijne pieniążki...

    • 3 0

  • jak to się ma (2)

    do obiecanych TGV na ojro ?

    • 2 1

    • Przecież Nowak Sławomir zlikwidował program polskich szybkich kolei,

      bo państwa na nie nie stać, podobnie jak ponoć potencjalnych pasażerów.

      • 1 0

    • ale bedzie tvg na ojro...te w 2016 we francji

      • 1 0

  • jechalam ta trasa 2tyg temu i tabor byl ok :) (1)

    • 9 11

    • Bieda w kraju

      Płacąc 130 zł za bilet to i warunki są godne... Nie każdego stać na luksus.

      • 0 1

  • Co robią pociągi w Gdyni? (2)

    Zawracają!

    • 28 28

    • Ups...

      Czasem jadą dalej, chyba że trakcję ukradną w Chylonii. xD

      • 0 2

    • *Śmiech z zemsty frajerów*

      HyHyHyHyhy

      • 6 4

  • podkreślam zdanie "prace MAJĄ się zakończyc wiosną 2014" (1)

    co się stanie?
    -wiosna ale 2024?
    -będzie 3x drożej niż faktycznie byc powinno?
    -nie zapłacą podwykonawcom

    • 32 14

    • a co jeśli nie?

      napiszesz tu przeprosiny? Wiesz ile jest inwestycji aktualnie w Polsce, a ile z nich ma problemy z finansowaniem?

      Pewnie nie. Dodatkowo czy jakakolwiek gazeta napisała, że jakiś projekt jest zrobiony o czasie, za mniejszą kwotę niż planowano? Nie, bo 'good news is not news'.

      A polakom zawsze będzie źle.

      • 3 3

  • Oby byly gniazdka

    • 3 0

  • 160km/h?

    "Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160"

    No to po co oni je kupuja? Żeby na bocznicy stały??

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane