- 1 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (76 opinii)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (59 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (116 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (284 opinie)
25 mln zł za połączenie Karwin i Dąbrowy. Bliżej rozbudowy Nowowiczlińskiej
W powtórzonym przetargu na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej w Gdyni pojawiły się ponownie dwie oferty. Tym razem jednak mieszczą się w założonym przez urzędników budżecie, który został podwyższony. Po analizie ofert wykonawca prawdopodobnie zostanie wybrany.
Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza z przedstawionych ofert (od firmy Strabag) opiewała na blisko 21,5 mln zł.
Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano
- Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł
- Strabag - 24 985 635 zł
Tym razem jednak Gdynia podniosła kwotę, którą jest w stanie wydać na inwestycję realizowaną w ramach węzła Karwiny. Urzędnicy poinformowali we wtorek, że nie trzeba będzie wydać więcej niż 24 990 960 zł. To oznacza, że wykonawca zostanie - po analizie ofert - prawdopodobnie wybrany.
Nowy buspas połączony z innymi
Na zmianach mają najwięcej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki rozbudowie drogi mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.
- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty
Miejsca
Opinie (136) 6 zablokowanych
-
2022-11-23 16:51
Byle z głową!
A nie tak jak przebudowa skrzyżowania Miętowej/Nowowiczlińskiejm, gdzie projektant nie zaplanował oczywistego, wydawałoby się, prawoskrętu przy zjeździe z Miętowej!! Obecnie są tam większe korki niż przed przebudową.
- 3 0
-
2022-11-23 19:27
Dlaczego?
"poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack"
Do jasnej cholerki dlaczego w przyszłości, skoro teoretycznie węzeł jest na ukończeniu.
Kto to planuje, przewiduje i w oparciu o jakie prognozy? Sprzed 10 lat, bo raczej nie przy uwzględnieniu teraźniejszości
już nie wspominając o przyszłości.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.