- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (51 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (107 opinii)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (93 opinie)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (113 opinii)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (198 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
Nowy Trakt św. Wojciecha lekarstwem na korki?
Ok. 62 mln zł może kosztować budowa nowego odcinka Traktu św. Wojciecha między Południową Obwodnicą Gdańska a rejonem ul. Gościnnej . Na tym odcinku dotychczasowy Trakt zmieniłby się w ulicę dla ruchu lokalnego.
- Trakt Św. Wojciecha został zaprojektowany jako ulica główna o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, łącząca węzeł Lipce na Południowej Obwodnicy Gdańska ze Śródmieściem. Na newralgicznych odcinkach dopuszczalny jest przekrój jednojezdniowy z czterema pasami ruchu. Na konieczność wybudowania takiego przekroju wskazują prognozowane natężenia ruchu, których obecna ulica w przekroju jednojezdniowym nie przeniesie - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska, które opracowuje miejskie plany zagospodarowania przestrzennego.
Dlaczego planiści zdecydowali się zmienić przebieg ulicy, a nie poszerzyć jej istniejącego przebiegu? Wynika to przede wszystkim z tego, że wzdłuż niej zlokalizowane są obiekty pod ochroną konserwatorską, m.in. Dwór Ferberów, Dom Podcieniowy oraz wał kanału Raduni.
Przeniesienie ruchu aut w stronę torów kolejowych ma tym samym zapobiec dalszej degradacji tych obiektów. Jednocześnie jednak wymusi wykup gruntów i wyburzenia. To znacznie podnosi koszta inwestycji szacowane obecnie na ok. 62 mln zł, przy czym sama budowa drogi to ok. 36 mln zł.
- Ta koncepcja [nowego Traktu - dop. red.] chroni ok. 40 istniejących budynków mieszkalnych, w tym dwa obiekty wpisane do rejestru zabytków, na ok. dwukilometrowym odcinku po wschodniej stronie ulicy, od nr 167 do 315. Wszystkie one mogą podlegać procedurze rewitalizacyjnej - dodaje Piskorski.
Projekt planu zagospodarowania uwzględniający przebudowę Traktu św. Wojciecha jest na wczesnym etapie. Kilka dni temu zaprezentowano go Komisji Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska Rady Miasta Gdańska. W kolejnych krokach będzie opiniowany m.in. przez Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną oraz lokalną radę osiedla. Dopiero potem zostanie wyłożona do publicznego wglądu i poddana pod osąd mieszkańców poprzez zgłaszanie uwag.
Oprócz nowego Traktu, projekt planu obejmuje swym zasięgiem również centralną część Oruni w rejonie ul. Gościnnej i przystanku kolejowego Gdańsk Orunia , gdzie przewidziano funkcje usługowe, usługowo-mieszkaniowe oraz zieleń.
Warto pamiętać, że uchwalenie planu nie niesie ze sobą natychmiastowej realizacji dopuszczonych inwestycji. Dobitnym tego przykładem jest "zamrożona" od pół wieku budowa Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która jednocześnie sprawia, że widok z pociągu z pewnością nie przynosi chluby miastu.
Czytaj też: Droga Czerwona. Zbawienie czy zagłada Wrzeszcza?
Miejsca
Opinie (199) 3 zablokowane
-
2014-01-15 17:24
A kiedy ulice i chodniki poza centrum
będą remontowane?
Niech najpierw za nie się wezmą,a nie wymyślają nowych ulic. Niektóre nie widziały remontu od 50 lat.
Z Pruszcza do Gdańska można jechać transportem publicznym.Wydzielić pas dla autobusów i tym się zmusi wygodnickich do rezygnacji z samochodu.- 6 1
-
2014-01-15 17:22
Ten kto wymyslil to zwezenie chyba nie dokonca pomyslal.
Teraz to sie dopiero zacznie.
- 2 2
-
2014-01-15 13:40
Trasa Polnoc - Poludnie tzw P-P. Dlaczego milczycie dlaczego nic nie piszecie (2)
Trasa Polnoc - Poludnie tzw P-P. Dlaczego milczycie dlaczego nic nie piszecie
to tam mial byc przeniesiony ruch
Dlaczego waladze chca zniszczyc ORUNIE- 5 7
-
2014-01-15 16:29
Czy Ty w ogóle wiesz,gdzie była planowana trasa P-P?
Od Sikorskiego przy Tesco do okolic obecnej pętli na końcu Havla. TAKA TRASA JUŻ ISTNIEJE - AK i Havla właśnie
- 2 1
-
2014-01-15 15:56
i bardzo dobrze
zburzyć i zabudować nowymi drogami.
Udrożnić wjazd na wysokości UW, wprowadzić opłaty za wjazd do centrum, tramwaj lub skm od Gdańsk Lipce z wielkim strzeżonym parkingiem- 3 1
-
2014-01-15 16:23
A czy nie jest bardziej potrzebna szybka,często taktowana kolejka do Pruszcza?
- 7 1
-
2014-01-15 16:07
Biuro rozwoju Gdańska nie czyta wyników debat publicznych
na temat strategii rozwoju Gdańska 2030+ albo lekceważy wnioski formułowane na spotkaniach z mieszkańcami.
Rozwój komunikacji szynowej - niezależnej od korków - ratuje miasto.
Budowa kolejnych dróg (pseudoszybkiego ruchu) nie rozładowuje korków tylko je przesuwa gdzie indziej. To wiedzą już nie tylko rzetelni eksperci, ale coraz więcej mieszkańców: nawet internauci wypowiadający się na tym forum.- 7 2
-
2014-01-15 13:08
Linia tramwajowa do pruszcza! (2)
- 23 3
-
2014-01-15 16:01
conajmniej trzeci tor do Pruszcza
- 3 2
-
2014-01-15 13:12
Kanonizuję adamowicza jak zbuduje tramwaj
- 3 0
-
2014-01-15 15:31
Pomysł dobry, a nawet doskonały, ale po uruchomieniu tunelu pod Wisłą TYSIĄCE kierowców stających w korku
pomiędzy Hallera a Kościuszki (nową), w dwie strony, pokażą, że ten łącznik jest ABSOLUTNYM priorytetem.
- 1 2
-
2014-01-15 15:19
. aby cos było to trzeba powrotu p. Gierka, tusk z adamowiczem tylko rozkopia
.. -40-lat temu był projekt drogi rózowej, przystanek sródmieście, a 100-lat temu za Bismarcka były jeszcze parki, sciezki spacerowe, wieze widokowe, a dzis dziury smród i rosnace pokrzywy i piasek pozimowy w lipcu a nie w styczniu!!!
- 4 4
-
2014-01-15 11:42
koszmar (2)
No to super.Teraz będą dwie śmierdzące, głośne drogi plus tory a pomiędzy nimi domy ..cudowne rozwiązanie;/
- 66 28
-
2014-01-15 14:45
Nie będzie 2 dróg. Stara zostanie przemieniona na drogę do ruchu wewnętrznego (zwężona do jednego pasa, progi zwlaniające i inne atrakcje). Tranzyt nie będzie się nią pchał.
- 3 1
-
2014-01-15 14:22
na 3 zmiany powinny pracować firmy które wykonują takie prace
ale kogo to obchodzi- 1 1
-
2014-01-15 14:36
ale syf macie w tym gdansku - pisze to co widze na zdjeciu
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.