• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy budynek w zajezdni tramwajowej

Maciej Korolczuk
12 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Nowy magazyn i archiwum GAiT ma powstać na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.

W zajezdni tramwajowej przy ul. Wita StwoszaMapka ma powstać nowy budynek, w którym znajdzie się magazyn części tramwajowych oraz zakładowe archiwum. Wstępna koncepcja jest już gotowa, teraz GAiT szuka projektanta, który będzie miał rok na stworzenie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia na budowę.



Czy zwracasz uwagę na architekturę związaną z komunikacją miejską?

Magazyn centralny wraz z archiwum powstanie na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży. Budynek zostanie wzniesiony na tyłach jednej z obecnych hal.

Inwestycja ma zapewnić spółce możliwość składowania części dla eksploatowanych części tramwajowych o różnej wielkości i ciężarze, a także ok. 1 tys. europalet i kilku wózków tramwajowych (na ułożonych w posadzce fragmentach torów wraz z obrotnicą).

Sama powierzchnia zabudowy mierzącego 12 metrów wysokości magazynu i archiwum ma mieć ok. 1 tys. m kw. (wraz z powierzchnią użytkową i ruchu ponad 1,4 tys. m kw.).

  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.

Zdecydowanie największy spośród nich będzie sam magazyn (880 m kw.), w którym przechowywane będą części tramwajowe i elementy szklone.

W pozostałej części budynku, pokrytego z zewnątrz klinkierową cegłą, znajdzie się strefa socjalno-biurowa z WC, a na ostatniej kondygnacji budynku koncepcja zakłada utworzenie zakładowego archiwum.

W ostatnich latach na terenie zajezdni powstała m.in. hermetyczna komora lakiernicza oraz zmodernizowano halę napraw.

- Na terenie zajezdni zakończono w tym czasie trzeci etap jej modernizacji, w ramach którego całkowicie zmodernizowano halę napraw. Obecnie trwają prace projektowe związane z czwartym etapem modernizacji zajezdni. W ramach tego etapu, lokalizację na terenie zajezdni zmieni magazyn główny, natomiast w jego dotychczasowym miejscu powstaną nowe stanowiska postojowe dla tramwajów, które podobnie jak już istniejące stanowiska zyskają zadaszenie - dodaje Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT.

Projekt gotowy w połowie przyszłego roku



Spółka ma już gotową i opracowaną wstępną koncepcję nowego magazynu. Ma być ona podstawą do wykonania projektu budowlanego w systemie "zaprojektuj i zbuduj".

Wybrany wykonawca na sporządzenie dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę będzie miał 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oferty poznamy 25 maja.

Miejsca

Opinie (76) 2 zablokowane

  • Co to za brzydal (2)

    Co roku mury uczelni w całym kraju opuszczają stada architektów - gdzie są ci wszyscy ludzie?
    Czy to oni projektują te wszystkie koszmary, które jesteśmy zmuszeni potem oglądać? Czy może architekci i także urbaniści, sądząc po Gdańsku, stali się zbędni?

    Trudno zrozumieć, dlaczego w Polsce musi być brzydko.

    • 17 3

    • Bo to przetarg publiczny...

      Bo to przetarg publiczny. Wygrywają nie zdolni architekci, tylko tani.

      • 5 0

    • Cegiełka "nawiązuje"

      Do sąsiedniej zabudowy i wymaga jej Konserwator... To jedyne dwie zasady projektowe w GD.
      Musi być kolor czerwonawo-korozyjny "bo kiedyś tak było"

      • 6 1

  • Wy lepiej id.. wybudujcie wc na petlach:osowa,matemblewo,olszynka itd! (1)

    • 10 0

    • 1 do butelki 2 w domu

      Pan Seba

      • 4 0

  • (1)

    Zajezdnia tramwajów konnych na Pomorskiej też była architektoniczną perełką, zabytkiem unikatowym na sakle europejską bo niewiele zachowało się takich budynków . Czy ktoś w końcu odpowie za doprowadzenie tego budynku do ruiny.
    Kupiono go w bardzo dobrym stanie a teraz celowo doprowadza sie do upadku. To jest skandal i
    władze miasta jak i konserwator ponoszą tez odpowiedzialność. Zawsze można sądownie odebrać zabytek a tu tego się nie robi.

    • 12 1

    • Do pisowców proszę się zgłosić!

      Zajezdnię tę sprzedano ,,kościołowi""który potem sprzedał ją mężowi posłankiPis-jej gospodarzenie to dalsza dewastacja zabytku,potem następni właściciele dalej nic nie robili.Ps tutaj władze ma konserwator zabytków z PiS miasto nic nie może zrobić!Dura lex sed lex

      • 5 0

  • Grzelak, Lisicki, Dulkiewicz... (1)

    To towarzystwo los nagrodził wygraną w lotto. Znaleźli się we właściwym miejscu we właściwym czasie. W normalnych okolicznościach zawód operatora powierzchni poziomych to byłby ich maks

    • 17 1

    • Całe te towarzystwo nie może być operatorami powierzchni poziomych

      gdyż wymaga to zaangażowania i kwalifikacji. Mogą jedynie (nie)robić to co robią teraz bo to niczego nie wymaga.

      • 6 0

  • tak sobie patrzę na polityke taborową GAitu (3)

    i np wagony citadis oraz pierwsze niskopodłogowe konstale pracują tak:
    3 miesiące zapsuty, potem naprawa, pojeżdzi maksymalnie pół zmiany i znowu stoi. Teraz z sześciu tych wagonów kursuje tylko jeden i to tylko w szczycie, drugi kursował rano ale się zespuł (zrobil zatrzymanie).
    Czy te wagony są nienaprawialne, czy GAiT nie potrafi? Jaki jest sens utrzymywac wagony, ktore przejeżdzą maksymalnie miesiąc w roku i to z przygodami?

    • 15 1

    • (1)

      Jak już to 4szt NGD99, a nie 6.

      • 2 2

      • najpierw doczytaj ze zrozumieniem, potem poprawiaj

        4 citadisy i 2 114Na razem 6

        • 2 0

    • Nie, to po prostu Typowe Gdańskie Dziadostwo

      • 7 0

  • Brzydki kolor

    Powinien być jaśniejszy poza tym spoko

    • 7 1

  • A jak ma się ta inwestycja do planowanej nowej zajezdni na Ujeścisku? (5)

    Czy opłacalne jest utrzymanie kilku zajezdni ???

    • 9 19

    • Nawet jak zbudują zajezdnie na ujescisku

      To ta we Wrzeszczu będzie funkcjonować. Co więcej, nadal będzie głównymi warsztatami. Ta nowa to ma byc w formie bardziej torów postojowych na noc i ewentualnych napraw małych usterek. Dyr seba nic do nie ma so Gaitu, on siedzi w ZTm

      • 4 0

    • Tak, jest opłacalne, szczególnie gdy taboru jest tak dużo że ledwo się mieści (2)

      Koszty jeżdżenia rano i wieczorami pustymi tramwajami przez pół miasta są bardzo duże i trzy zajezdnie na pewno je zmniejszą. Do tego Strzyża to coraz bardziej duży nowoczesny warsztat z funkcją niezbyt dużej zajezdni wiecznie przepełnionej, Nowy Port też nie ma miejsca na rozbudowę, Ujeścisko wydaje się konieczne. Szkoda że takiego samego podziału nie robi się z autobusami, Gdańsk robi się tak duży, że jakaś mała zajezdnia w północnej części powinna zostać po przeniesieniu bazy z Hallera na południe.

      • 13 0

      • (1)

        OK., dzięki Rozumiem, że na Ujeścisku rolą zajezdni będzie jedynie przechowanie pojazdów do kolejnego szczytu? Czy tez pełna infrastruktura warsztatowa?
        Logiczne jest dla mnie aby tramwaj nie zasuwał pół miasta do Nowego Portu czy na Strzyżę ale powielanie, pewnie kosztownej, infrastruktury chyba wytworzy wyższe koszty niż transport wozu do już istniejącego warsztatu? Pytam z pozycji laika - ciekawy jestem :)

        • 2 3

        • nie musi być pełna, w zupełności wystarczy dokonanie bieżącego oraz doraźnego utrzymania

          • 6 0

    • Nijak

      Seba robi zdjęcia stopiątek. Są rzeczy ważne i ważniejsze

      • 4 6

  • Nową Zajezdnię

    Zaczęliby budować a nie ściubolą

    • 10 1

  • Archiwum? (1)

    Pieniadze wyrzucone w bloto.
    Sa specjalne firmy od tego.
    A koszty bylyby 80% nizsze

    • 22 10

    • Oni tam mają całą listę argumentów, że "nie da się"

      • 4 0

  • Już 18 lat temu miało powstać (1)

    Pamiętam że budynek miał postać 18 lat temu.

    • 10 1

    • Bo nie chodzi o to, żeby zaprojektować i skończyć projektowanie

      ale o to, żeby projektować!

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane