• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. Powstanie przez zmianę organizacji ruchu

Krzysztof Koprowski
21 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
  • Buspas będzie zaczynał się za przystankiem Urząd Dozoru Technicznego.
  • Projekt zmiany organizacji ruchu zakłada wykorzystanie szerokiego pasa rozdziału.
  • Koniec pasa dla autobusów przewidziano w rejonie przystanku Gościnna.

W przyszłym roku na Trakcie św. Wojciecha zostanie wyznaczony kolejny buspas, który usprawni przejazd komunikacji miejskiej w stronę centrum. Zmiana oznakowania pozwoli na wydzielenie przestrzeni dla autobusów na odcinku ok. 800 metrów pomiędzy przystankami Urząd Dozoru TechnicznegoMapkaGościnnaMapka.



Czy na Trakcie św. Wojciecha potrzebne są kolejne odcinki buspasów?

Wyznaczenie buspasa na Trakcie św. Wojciecha nastąpi po poprawie warunków atmosferycznych - najprawdopodobniej wiosną przyszłego roku.

Prace będą polegały przede wszystkim na likwidacji obecnego szerokiego pasa rozdziału oraz lewoskrętów. Po zmianie organizacji ruchu, w kierunku centrum miasta kierowcy aut pojadą środkiem jezdni, zaś autobusy będą korzystać z pasa ruchu przy prawej krawędzi jezdni.

W kierunku Pruszcza Gdańskiego nie będą na razie wprowadzone żadne usprawnienia w ruchu autobusów - kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej będą poruszać się bez zmian jednym wspólnym pasem ruchu.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku


Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna. Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna.

Na razie bez wydzielonego pasa autobusów do Pruszcza



- Wytyczenie buspasa w kierunku Dworca Głównego odbędzie się bez poszerzenia jezdni. Wytyczenie buspasa w stronę Pruszcza Gd. wymagałoby już natomiast przeprowadzenia prac budowlanych, co z uwagi na okoliczną zabudowę oraz przede wszystkim Kanał Raduni byłoby trudne do zrealizowania w krótkim okresie czasu - zwraca uwagę Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy buspas będzie funkcjonował całodobowo. Skorzystają z niego autobusy wszystkich linii Zarządu Transportu Miejskiego, jak i innych przewoźników prywatnych.

Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha. Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha.

To kolejny odcinek z buspasem na Trakcie św. Wojciecha



Przypomnijmy, że jest to już kolejna zmiana tego na Trakcie. W 2019 r. w podobny sposób, dokonując korekty organizacji ruchu, wyznaczono ok. 900-metrowy buspas w kierunku Śródmieścia w rejonie Świętego WojciechaMapka, przed węzłem Lipce.

Ponadto odrębnymi pasami ruchu autobusy poruszają się w obrębie nowego wiaduktu Biskupia Górka przy Urzędzie Wojewódzkim i MarszałkowskimMapka. Potrzebę ich docelowego przedłużenia aż po rejon ul. (Nowej) PodmiejskiejMapka kosztem zewnętrznych pasów ruchu dla aut na Trakcie wskazano już w 2016 r. w ramach prac nad nowym studium Gdańska

Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (307) 4 zablokowane

  • SKM do Pruszcza ale to może przerasta możliwości zarządu? (4)

    Problem można w bardzo łatwy sposób załatwić poprzez wydłużenia kursowania SKM do Pruszcza. Wielu mieszkańców podróżowało by SKM w kierunku Gdańska i wówczas buspas byłby nie potrzebny.

    • 22 3

    • Po pierwsze SKMka nie daje rady punktualnie kursować nawet między Cisową, a Śródmieściem gdzie ma swoją, wydzieloną dwutorową linie kolejową. Po drugie musiałaby by się mocno dopasować do głównego rozkładu na już przeciążonej LK9. Już chyba lepiej zwiększyć częstotliwość kursowania Regio które tam obecnie jeździ

      • 2 1

    • O jakim zarządzie piszesz? (1)

      • 3 0

      • Następny z choinki i nic nie wie? Tylko głupie pytania.

        • 0 4

    • No to jest słuszna koncepcja. Rano nie da rady wsiąść do pociągu. SKM powinno jeździć nawet do Tczewa.

      • 2 0

  • Powrot do 2014 (4)

    https://tv.trojmiasto.pl/Ten-odcinek-Traktu-sw-Wojciecha-wyremontuje-Skanska-Gdansk-11-06-2013-video-5613.html
    Mniej więcej tak będzie wyglądał trakt z buspasem, usunięte wszystkie lewoskrety, co utrudni jazdę również autobusom w stronę pruszcza Gdańskiego. Puls usuną wszystkie wysepki dla pieszych dzięki którym byli trochę bardziej bezpieczni. Autobus zyska pewnie max 30 sekund.

    • 16 4

    • Bzdura do kwadratu!!! (3)

      Ruch i tak jest tam płynny dzięki lewoskrętom. Ale nie. Trzeba utrudnić życie ludziom!

      • 4 2

      • Te lewoskręty nie mają znaczenia (2)

        Nikt z nich nie korzysta, bo prowadzą na puste działki. Tam kiedyś były domy ale są zburzone i nie ma tam po co jechać.

        • 1 4

        • Oj, korzysta ... (1)

          Jest tam duża Biedronka / hotel "Zatoka", wiele pojazdów tam skręca.

          • 0 3

          • Przecież ten do Biedry zostaje!

            Do Biedry dalej będzie lewoskręt. Likwidują te dalsze, nieużywane.

            • 1 0

  • Do Pruszcza to się jeździ pociągiem as nie autobusem do i blokuje drogi innym! (4)

    • 11 5

    • Pociągów jest za mało! (2)

      Zamiast czekać na pociąg 40 minut, wsiadam autobus który jest za kilka minut. Czego nie rozumiesz?

      • 4 3

      • To puśćcie więcej pociągów zamiast blokowania drogi wojewódzkiej! (1)

        • 1 1

        • Ciekawe jak?

          To dobudujcie drugą parę torów! Tak się składa że ta linia kolejowa jest państwowa.

          • 1 0

    • Ale ja jadę ze Straszyna

      I muszę jechać autobusem 836 przez Trakt Św. Wojciecha.

      • 0 0

  • Kolejn zla decyzja przwciwko mieszkancom (5)

    • 21 9

    • (4)

      Usprawnianie komunikacji autobusowej jest wbrew mieszkańcom?

      • 5 3

      • Tak (3)

        Bo mieszkańcy chcący jechać komunikacją miejską mogą wybrać SKM, a samochody po torach kolejowych nie pojadą.

        • 2 6

        • 189 (2)

          Ciekawe jak mam jechać SKM z Maćkowych? Przecież najpierw muszę do pociągu dojechać autobusem. Właśnie przez Trakt św. Wojciecha. I ten buspas mi to ułatwi.

          • 5 2

          • Wystarczy żeby 189 jechał do stacji Gdańsk Orunia albo Gdańsk Lipce (1)

            zamiast na upartego przebijać się do centrum miasta.

            • 0 2

            • 189 przejeżdża obok Gdańsk Orunia

              I właśnie tam ten buspas prowadzi.

              • 1 0

  • co za dziwna moda blokowania ruchu, sztucznie stworzonymi buspasami (3)

    komu to potrzebne ? W konsekwencji więcej ludzi stoi w korkach w samochodach niż to warte, I tak nikt nie jeździ tak drogą komunikacją. Zwykle jak widzę po 5 osób w autobusie.

    • 19 13

    • 5 osób w autobusie? (2)

      To chyba u Ciebie. W Jaśle.

      • 4 6

      • Jasło to miasto zamożnych ludzi. (1)

        Tutaj każdy ma co najmniej Passata B5 w TDi

        • 3 4

        • Piękna szydera

          • 0 1

  • Przecież tam ruch idzie płynnie (2)

    Te bus pasy blokują przejazd. To dobre rozwiązanie w centrum. Na Nowolipie /Szuberta bus pas to porażka

    • 13 14

    • Byłeś tam kiedyś? (1)

      Mieszkasz w ogóle w Gdańsku? Może gdybyś mieszkał, to byś wiedział, że ta ulica nazywa się Schuberta (a nie Szuberta). Brak znajomości miasta zawsze was zdradzi, podkarpackie trolle.

      • 3 6

      • Nazwa nie ma znaczenia. Może być Jarosława Polskę Zbawa

        • 2 3

  • Po co (11)

    Obecny bus pas na Trakcie nie jest prawie wykorzystywany tworza się przez to ogromne korki a na zakrecie auta prawie sie ocieraja o siebie jest niezwykle niebezpieczne

    • 43 33

    • Buspas niebezpieczny? Zakręt niebezpieczny?

      Lepiej oddaj prawo jazdy i przesiądź się do tych autobusów. Tak będzie bezpieczniej, dla wszystkich.

      • 21 12

    • (1)

      Eeee No buspas jest wykorzystywany przez autobusy, to chyba jasne. A jak ci przeszkadza stanie w korku i boisz się niebezpieczeństwa, to możesz się do niego przesiąść

      • 14 3

      • Ten akurat jest praktycznie niewykorzystywany, ewentualnie przez cwaniaków jak się lekko przykorkuje. Jest źle zaprojektowany i tyle.

        • 1 3

    • Buspasem, nawet "niewykorzystanym" przejedzie więcej ludzi niż zwykłym pasem (3)

      bo przy transporcie publicznym liczy się przepustowość osób, nie pojazdów.

      • 14 6

      • Dlatego obok masz niewykorzystaną kolej która daje jeszcze większą przepustowość osób (1)

        Najpierw wykorzystaj w pełni przepustowość osób na torach a dopiero później ograniczaj przepustowość pojazdów na drogach.

        • 2 6

        • jednak opuść swój pojazd

          na otomoto wystaw, zarobisz coś może

          • 2 1

      • Ale tam autobusy skręcają w osiedle przed buspasem i potem musza wbijać się na siłę, często łamiąc przepisy na ostatnie 300m. Ktoś kto tam to projektował nie popisał się,

        • 0 2

    • Na tym polega idea buspasa, że jest "prawie niewykorzystywany" przez osobówki (3)

      Za to jeżdżą nim autobusy zgodnie z rozkładem co kilka minut. Jak sobie wyobrażasz buspas "bardziej wykorzystywany"?

      • 4 0

      • Nie nie jeżdżą. Jeżdżą za to przez osiedle. XD

        • 0 2

      • (1)

        Sens buspasa jest wtedy gdy jest dużo autobusów, jadą jeden za drugim, wtedy rzeczywiście oddzielenie ich ruchu od samochodów jest konstruktywne. Zabieranie samochodom pasa, aby stał pusty i czasem przemknie autobus, jest destruktywne.

        • 2 3

        • Wtedy jest sens tramwaju.

          • 0 0

  • (3)

    Robienie buspasów w miejscu gdzie ruch jest płynny jest tylko po to by urzędnicy mogli dostać premię. Buspas skończy jak ten na Rakoczego na Morenie.

    • 41 14

    • Dokładnie (1)

      Korek ciągnie się na dwóch pasach już od ronda przed kościołem aż do przystanku na Warneńskiej , powstała nowa arteria komunikacyjna Al.Adamowicza , która obecnie nie służy nikomu bo jest tak zatkana ,że nie ma mowy o normalnym przemieszczaniu się w godzinach porannych

      • 3 5

      • W GD wszystko jest robione bez sensu.

        KM również

        • 3 4

    • przesiądź się na autobus nie będzie korków

      • 5 1

  • 2019 (4)

    Ten buspas wyznaczony w 2019 jest bezużyteczny ponieważ autobusy tamtędy nie jadą. Zmieniono trasę przez centrum Św Wojciecha.

    • 14 2

    • Jadą (3)

      Na całości: 50, 823, 825. Na części od Kaźmierczaka: 132, 200, 205, 207, 232, N5.

      • 0 3

      • Rzeczywiście, 50 niezbędny jak powietrze. (2)

        A pociągi to komu do Tczewa potrzebne?

        • 0 2

        • Ludzie tym jeżdżą

          Z różnych powodów.

          • 0 0

        • Za mało pociągów

          Pociągów jest za mało. A te które jeżdżą są przepełnione.

          • 1 0

  • Chyba kogoś pogięło (3)

    Tam jeszcze w miarę płynnie się jedzie więc jakiś geniusz z um postanowił to zmienić i zakorkować kolejny odcinek wjazdowy do miasta. Gratuluję pomysłu

    • 21 4

    • Im więcej takich głupot, to odchodzi mi ochota na głosowanie na Olkę (1)

      • 4 2

      • Jeszcze ci nie przeszła całkowicie? Ja się z niej wyleczyłem już dawno temu.

        • 4 1

    • To nie jest żaden obłęd, to jest celowa polityka motywowana ideologicznie religią klimatyczną i wymuszana przez UE i nasz

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane