- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (141 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (99 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (48 opinii)
- 4 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
- 6 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min
Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.
Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.
- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.
Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.
Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.
Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.
W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich , Podwalu Grodzkim i Przedmiejskim w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego , Kieleckiej , Władysława IV i Morskiej .
Opinie (206) 2 zablokowane
-
2018-11-05 18:29
Buspas również
dla aut osobowych przewożących min. 4 osoby jak w wielu krajach europejskich. Pokój haterom.
- 4 1
-
2018-11-05 17:48
(1)
Taa... a podczas realizacji inwestycji będzie się jechało 0,8 km odcinek przez godzinę
- 9 0
-
2018-11-05 18:25
A potem 0,25 km/h
- 0 0
-
2018-11-05 17:27
Urealnienie rozkładów jazdy. (1)
Jeżeli autobusy spóźniają się regularnie to trzeba zwolnić palanta, który opracowuje rozkłady jazdy, ponieważ sytuacja na drogach w określone dni tygodnia w określonych dodzinach jest względnie stała. Czas przejazdu jest zmienny zależnie od dni tygodnia i przypadających na nie godzin szczytu. Kto nie potrafi tego przewidzieć, nie powinien pracować w komunikacji miejskiej..Druga sprawa to jeżeli buspas przyspieszy przejazd autobusów na określonym odcinku to zaraz potem znajdzie się wąskie gardło, gdzie autobusy będą poruszać się w tempie samochodów osobowych.. Rozwiązaniem jest niezależne torowisko dla tramwajów, kolej nadziemna nad drogą (lub rzeką jak w Wuppertalu), poszarzenie jezdni o buspas albo zakaz ruchu pojazdów prywatnych.Jeżeli ktoś ma pomysł na inne rozwązanie problemu to będzie mi bardzo miło, że jest fajne rozwiązanie, ale kolejne buspasy to nie jest rozwiązanie problemu o ile powstają bez pomysłu docelowego rozwiązania problemu
- 9 1
-
2018-11-05 18:03
I tu jest problem. Kierowcy płacą wg rozkładu, a nie rzeczywistego czasu za kółkiem.
- 2 0
-
2018-11-05 17:45
Bus pas powinien byc w obie strony i na całej długosci (1)
- 8 1
-
2018-11-05 18:01
Tak! Ale oprócz dotychczasowych pasów ruchu!!!
- 3 0
-
2018-11-05 17:56
Róbcie zatoczki autobusowe gdzie tylko się da
i gdzie się da róbcie skróty, utwardzajcie polne drogi w mieście itp itd.
Są ogromne rezerwy w tej materii.- 4 4
-
2018-11-05 15:15
Każdy metr buspasu szczególnym dobrem narodu! (1)
W szczycie z 4 zrobi się 10 minut zysku (3 zmiany świateł spokojnie...).
- 16 3
-
2018-11-05 17:42
A potem w tempie osobówek.....
- 3 0
-
2018-11-05 15:11
Przyspieszyć autobus? (2)
szkoda, że 110 wjeżdża za każdym razem na osiedla Złota Karczma 8 minut opóźnienia. Dramat i tragedia
- 18 5
-
2018-11-05 17:40
110
Szkoda, że jeździ dalej do Rębiechowa. Mógłby zawracać przy pętli na Słabego.i wracać do Wrzeszcza.
- 0 6
-
2018-11-05 15:20
Przerzuć się na 157 lub taxi ta zatrzyma się pod wskazanym adresem
- 5 3
-
2018-11-05 16:40
Bardzo dobry pomysł, szkoda że tak mały odcinek. (1)
Bardzo dobry pomysł. Jedyne uwagi. Szkoda że z pominięciem leśnego odcinka Słowackiego. Personalnie to wytyczyłbym buspas w obu kierunkach od galerii bałtyckiej aż do ronda turbinowego a w kierunku lotniska to chyba aż do biedronki na radarowej.
Trzeba promować komunikację miejską i szynową oraz pieszy i rowerowy kosztem samochodów.- 14 4
-
2018-11-05 17:35
Na buspasie ok jest przyspieszenie. A co dalej?
Jazda w tempie samochodów osobowych. Potrzebne są rozwiązania docelowe, a nie doraźne!
- 0 0
-
2018-11-05 15:07
Extra (4)
- 22 18
-
2018-11-05 15:48
A co z ul. Spacerowa? Pytałem i bez odpowiedzi.. (2)
Kiedy rusza budowa buspasa?
- 4 0
-
2018-11-05 17:28
Nigdy, bo nie ma na niego miejsca.
Chyba, że będzie przebudowa całej drogi...
- 1 2
-
2018-11-05 16:10
w 2300roku
dożyjesz?
- 3 3
-
2018-11-05 15:30
Może zrobić tez to na Havla i Lostowickiej?
- 7 1
-
2018-11-05 15:56
To chyba żart! (2)
Najdroższe 4 minuty na świecie!
- 4 7
-
2018-11-05 17:16
Pomnóż te 4 min razy cały rok razy ilość osób które tamtędy przejeżdża razy średnia pensję za 4 min pracy
- 2 1
-
2018-11-05 17:02
chyba 40... nie wiem czy miales okazje jechac tam rano np o 7:30 ?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.