• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min

Maciej Korolczuk
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym. Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym.

Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.



Wytyczenie buspasa na Słowackiego:

O pomyśle inżynierów ruchu na usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej między Matarnią a Wrzeszczem po raz pierwszy napisaliśmy w czerwcu 2017 r. Wówczas idea zakładała przebudowę ronda de la Salle, by autobusy pięciu linii (110, 122, 126, 157, 210) mogły sprawniej przejeżdżać przez skrzyżowanie i płynnie wjeżdżać w zatoki autobusowe.

Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.

- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza. Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.

Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.

Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.

Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.

W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska, Podwalu Grodzkim zobacz na mapie GdańskaPrzedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie GdyniMorskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (206) 2 zablokowane

  • Buspas również

    dla aut osobowych przewożących min. 4 osoby jak w wielu krajach europejskich. Pokój haterom.

    • 4 1

  • (1)

    Taa... a podczas realizacji inwestycji będzie się jechało 0,8 km odcinek przez godzinę

    • 9 0

    • A potem 0,25 km/h

      • 0 0

  • Urealnienie rozkładów jazdy. (1)

    Jeżeli autobusy spóźniają się regularnie to trzeba zwolnić palanta, który opracowuje rozkłady jazdy, ponieważ sytuacja na drogach w określone dni tygodnia w określonych dodzinach jest względnie stała. Czas przejazdu jest zmienny zależnie od dni tygodnia i przypadających na nie godzin szczytu. Kto nie potrafi tego przewidzieć, nie powinien pracować w komunikacji miejskiej..Druga sprawa to jeżeli buspas przyspieszy przejazd autobusów na określonym odcinku to zaraz potem znajdzie się wąskie gardło, gdzie autobusy będą poruszać się w tempie samochodów osobowych.. Rozwiązaniem jest niezależne torowisko dla tramwajów, kolej nadziemna nad drogą (lub rzeką jak w Wuppertalu), poszarzenie jezdni o buspas albo zakaz ruchu pojazdów prywatnych.Jeżeli ktoś ma pomysł na inne rozwązanie problemu to będzie mi bardzo miło, że jest fajne rozwiązanie, ale kolejne buspasy to nie jest rozwiązanie problemu o ile powstają bez pomysłu docelowego rozwiązania problemu

    • 9 1

    • I tu jest problem. Kierowcy płacą wg rozkładu, a nie rzeczywistego czasu za kółkiem.

      • 2 0

  • Bus pas powinien byc w obie strony i na całej długosci (1)

    • 8 1

    • Tak! Ale oprócz dotychczasowych pasów ruchu!!!

      • 3 0

  • Róbcie zatoczki autobusowe gdzie tylko się da

    i gdzie się da róbcie skróty, utwardzajcie polne drogi w mieście itp itd.
    Są ogromne rezerwy w tej materii.

    • 4 4

  • Każdy metr buspasu szczególnym dobrem narodu! (1)

    W szczycie z 4 zrobi się 10 minut zysku (3 zmiany świateł spokojnie...).

    • 16 3

    • A potem w tempie osobówek.....

      • 3 0

  • Przyspieszyć autobus? (2)

    szkoda, że 110 wjeżdża za każdym razem na osiedla Złota Karczma 8 minut opóźnienia. Dramat i tragedia

    • 18 5

    • 110

      Szkoda, że jeździ dalej do Rębiechowa. Mógłby zawracać przy pętli na Słabego.i wracać do Wrzeszcza.

      • 0 6

    • Przerzuć się na 157 lub taxi ta zatrzyma się pod wskazanym adresem

      • 5 3

  • Bardzo dobry pomysł, szkoda że tak mały odcinek. (1)

    Bardzo dobry pomysł. Jedyne uwagi. Szkoda że z pominięciem leśnego odcinka Słowackiego. Personalnie to wytyczyłbym buspas w obu kierunkach od galerii bałtyckiej aż do ronda turbinowego a w kierunku lotniska to chyba aż do biedronki na radarowej.

    Trzeba promować komunikację miejską i szynową oraz pieszy i rowerowy kosztem samochodów.

    • 14 4

    • Na buspasie ok jest przyspieszenie. A co dalej?

      Jazda w tempie samochodów osobowych. Potrzebne są rozwiązania docelowe, a nie doraźne!

      • 0 0

  • Extra (4)

    • 22 18

    • A co z ul. Spacerowa? Pytałem i bez odpowiedzi.. (2)

      Kiedy rusza budowa buspasa?

      • 4 0

      • Nigdy, bo nie ma na niego miejsca.

        Chyba, że będzie przebudowa całej drogi...

        • 1 2

      • w 2300roku

        dożyjesz?

        • 3 3

    • Może zrobić tez to na Havla i Lostowickiej?

      • 7 1

  • To chyba żart! (2)

    Najdroższe 4 minuty na świecie!

    • 4 7

    • Pomnóż te 4 min razy cały rok razy ilość osób które tamtędy przejeżdża razy średnia pensję za 4 min pracy

      • 2 1

    • chyba 40... nie wiem czy miales okazje jechac tam rano np o 7:30 ?

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane