• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy buspas w Gdyni, ale nie kosztem kierowców

Michał Sielski
22 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Buspas został wyznaczony na jezdni serwisowej. Kierowcy aut nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ul. Wielkopolskiej w każdym kierunku.
  • Buspas został wyznaczony na jezdni serwisowej. Kierowcy aut nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ul. Wielkopolskiej w każdym kierunku.
  • Buspas został wyznaczony na jezdni serwisowej. Kierowcy aut nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ul. Wielkopolskiej w każdym kierunku.

1,1 mln zł kosztowało wyznaczenie 700-metrowego buspasa na ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Korkujący się popołudniami przejazd skróci się dla pasażerów korzystających z linii: 23, 24, 27, 29, 31, 33, 180, 700 oraz R.



Gdzie wyznaczać nowe buspasy?

Buspas na ul. Wielkopolskiej został wyznaczony na odcinku od rozwidlenia ul. Wielkopolskiej na jezdnię serwisową przed przystankiem Lidzka do przystanku Racławicka. Warto dodać, że kierowcy samochodów nadal będą mieli do dyspozycji dwa pasy.

Jeżdżą tędy głównie mieszkańcy Małego Kacka, Wielkiego Kacka, Karwin oraz Dąbrowy. To popularna trasa, na której funkcjonuje wiele linii trolejbusowych i autobusowych. Zwłaszcza popołudniami ich pasażerowie często muszą jednak tracić czas w korkach. Dzięki nowemu buspasowi ma się to - przynajmniej częściowo - zmienić.

Nowy buspas powstał przy jezdni w kierunku obwodnicy. Nowy buspas powstał przy jezdni w kierunku obwodnicy.

Marek Łucyk: będą kolejne buspasy



W ostatnim czasie uruchomiony został kontrapas autobusowy na Chwarznieńskiej, trwają też prace nad wyznaczeniem buspasa w ciągu ul. Rolniczej. Władze Gdyni zapowiadają, że to nie koniec.

- Każdy nowy buspas to ukłon w stronę gdynian, którzy wybierają transport zbiorowy. Premiujemy pasażerów, którzy dojeżdżają do pracy i szkoły naszymi ekologicznymi pojazdami. Chcemy tym samym zachęcić kolejnych mieszkańców na przesiadkę do gdyńskiej komunikacji. Bo to wygodniejszy i szybszy sposób podróżowania po mieście. Dlatego też, zgodnie z wytycznymi Zespołu ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów, będziemy uruchamiać kolejne buspasy na wybranych odcinkach gdyńskich arterii komunikacyjnych - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

2 tys. m kw. nowej nawierzchni



Wyznaczenie nowego buspasa wiązało się z wieloma pracami remontowymi. Zmodernizowana została m.in. zatoka przystankowa przy ul. Lidzkiej: wymieniono krawężniki, zamontowano nowe płyty informujące niedowidzących, że zbliżają się do krawędzi jezdni, zainwestowano w nowy chodnik i nową nawierzchnię drogi rowerowej.

- Z kolei na odcinku buspasa wzmocniliśmy konstrukcję nawierzchni, wymieniliśmy krawężniki, wykonaliśmy tzw. opaskę i na prawie 2 tys. m kw. jezdni wymieniliśmy nakładkę bitumiczną - informuje Bożena Młodzianowska z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, która nadzorowała inwestycję.
Po buspasie mogą jeździć nie tylko pojazdy komunikacji publicznej. Jest on również dostępny dla taksówek, pojazdów Gdyńskiego Transportu Osób z Niepełnosprawnościami, służb ratunkowych nieporuszających się na sygnałach, pojazdów Nadzoru Ruchu ZKM oraz samochodów i motocykli elektrycznych.

Koszt wytyczenia buspasa wyniósł 1 mln 136 tys. 356 zł.

Opinie (158) 8 zablokowanych

  • Milion tu milion tam a 10 Lutego niedługo nieprzejezdna

    • 2 0

  • Wiec chodź pomaluj mój świat na żółto i na niebiesko (2)

    • 20 2

    • Zaczarowane wiaderko :D (1)

      • 0 0

      • Nie życzę sobie aby taki troll jak ty komentował moje komentarze

        • 0 0

  • z moich obserwacji buspasy działają jak prywatne tory rajdowe dla wszsytkich uprzywilejowanych (5)

    autobusy, taxi i inne często siedzą na zderzaku żeby zaraz skoczyć na buspas i cisnąć ile fabryka dała

    • 29 14

    • I nie tylko dla, co chwilę widzę janusza

      Któremu nie wolno tam jechać, ale jedzie. Policji w ogóle to nie interesuje.

      • 0 0

    • (2)

      zaraz, zaraz.. po to te buspasy są?

      • 5 1

      • buspasy i inne specjalne pasy drogowe (1)

        nie są tworzone po to, by lekceważyć limity prędkości.

        • 0 4

        • Czemu sciezki rowerowe od kilku miesiecy sa puste?.Tyle powierzchni z jezdni nie wykorzystane!

          • 3 1

    • pamiętaj o elektrykach!

      • 2 1

  • Farba (3)

    Gdynia farbą stoi

    • 58 10

    • zieeew

      • 0 0

    • Farba? (1)

      Gdzie w artykule jest mowa o farbie? Zachęcam do przejechania się wspomnianym odcinkiem Wielkopolskiej i wtedy komentować. W innym wypadku to "nie wiem ale się wypowiem".

      • 8 12

      • A po co jechać do Gdyni?

        Tam nic nie ma.

        • 2 5

  • Efekt na Rolniczej już widać (3)

    Kierowcy stoją jeszcze dłużej niż zwykle a wyjechać z Witomińskiej to katastrofa. p.Łucyk sam powinien pomalować się farbą, zamiast realnie rozwiązać problem leją kubły farby.

    • 39 3

    • (1)

      I tak ma byc. Priorytet dla autobusu wiozacego 100 osob a nie 100 aut i w kazdym jedna osoba

      • 7 3

      • Wudze codziennie rano ok.9 i pozniej autobusy z kilkoma pasazerami ale riwmiez widze samochody osobowe wiozace po 3-4 osoby razy ilosc pojazfow ok.60-70 to ponad 200 osob.Oprocz tego jak wiele osob musi zawodowo uzywac samochodu.Chcesz kupc chleb,mleko,pieluchy dla dziecka i cala.mase innych rzeczy to jedz auobusem.Zrob remont mieszkania i przywiez glazure i cement autobusem.

        • 0 0

    • i o to chodzi!

      autobusy dostają przywileje po to, żeby więcej ludzi się na nie przesiadło z samochodów do komunikacji miejskiej.

      • 8 2

  • Panie Łucyk to akurat to łgarstwo: (1)

    "Bo to wygodniejszy i szybszy sposób podróżowania po mieście". Zakład o 50 letniego Johnny Walkera. Jedziemy - ja samochodem, Pan zbiorkomem z Gdyni Dąbrowy z pętli Miętowa w dowolne miejsce poza dzielnicę z 10 kg bagażem. Jak Pan dojedzie przede mną to stawiam flaszkę

    • 21 2

    • Dorxuce druge!

      • 0 1

  • W normalnym mieście najpierw byłby remont nawierzchni (6)

    Tu wystarczy tylko na farbę

    • 74 20

    • jakie ordynarne kłamstwa...

      przecież masz napisane w artykule, widzisz na zdjęciach i mimo to nie tylko kłamiesz w żywe oczy, ale jeszcze ponad 60 osób dalej ci lajka...

      ordynarny fake news wisi od 7 godzin a portal nic z tym nie robi...

      • 0 0

    • W Gdyni pierw się maluje a później remontuje nawierzchnię. Po malowaniu lepiej są widiczne dziury i niedokładności

      • 0 0

    • najpierw się dowiedz, co tam było robione, a potem się wypowiadaj bucu!

      • 6 2

    • Które normalne miasto w Polsce masz na myśli? (1)

      • 0 4

      • Ale co mieli remontować płaską jak stół nawierzchnie? To by była niegospodarność.

        • 1 8

    • czytaj ze zrozumieniem

      • 4 4

  • Bus pas na Witominie

    kosztował 160 000 PLN. Wymalowano linię ciągłą na odcinki 300 metrów i trzy strzałki i i zrobiono "korektę" krawężników na odcinku 5 metrów. Czas robót ocenić można dla czterech osób na 8 godzin. Niewątpliwie jest to temat dla CBA.

    • 4 0

  • Polecam na Estakadzie Kwiatkowskiego po jednym bus pasie od Morskiej do Płk. Dąbka i odwrotnie wtedy komunikacja nabierze priorytetu. Tak samo zróbcie na Morskiej od Cisowej do Warszawskiej i od Głównej do Cisowy po jednym pasie a kierowcom zostawcie 1 pas wszyscy będą zadowoleni bo miliardy złotych pójdą a farba w marketach już drożeje

    • 1 0

  • Tam są olbrzymie korki, z jednego powodu. (3)

    i**otyczne ustawienie świateł.... Przez cały czas. jadąc rano bez korków w kierunku obwodnicy staję na każdych światłach. każdych....

    • 7 0

    • (2)

      Tak jest praktycznie w całej Gdyni na najważniejszych drogach

      • 1 0

      • W Gdańsku jest Eldorado (1)

        Szczególnie koło forum gdzie się stoi całe noce na pustych skrzyżowaniach by madki z bombelkami miały się gdzie kształcić w weekendy, bo polo tv nie wystarcza

        • 0 0

        • Ech.

          I jak zwykle Janusz, który nie rozumie zielonej fali będzie narzekał.
          Pojedź kiedyś tak z 5kph poniżej limitu, a zobaczysz coś magicznego.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane