- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (73 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (27 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (294 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (5 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
Nowy buspas w Gdyni, ale nie kosztem kierowców
1,1 mln zł kosztowało wyznaczenie 700-metrowego buspasa na ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Korkujący się popołudniami przejazd skróci się dla pasażerów korzystających z linii: 23, 24, 27, 29, 31, 33, 180, 700 oraz R.
Jeżdżą tędy głównie mieszkańcy Małego Kacka, Wielkiego Kacka, Karwin oraz Dąbrowy. To popularna trasa, na której funkcjonuje wiele linii trolejbusowych i autobusowych. Zwłaszcza popołudniami ich pasażerowie często muszą jednak tracić czas w korkach. Dzięki nowemu buspasowi ma się to - przynajmniej częściowo - zmienić.
Marek Łucyk: będą kolejne buspasy
W ostatnim czasie uruchomiony został kontrapas autobusowy na Chwarznieńskiej, trwają też prace nad wyznaczeniem buspasa w ciągu ul. Rolniczej. Władze Gdyni zapowiadają, że to nie koniec.
- Każdy nowy buspas to ukłon w stronę gdynian, którzy wybierają transport zbiorowy. Premiujemy pasażerów, którzy dojeżdżają do pracy i szkoły naszymi ekologicznymi pojazdami. Chcemy tym samym zachęcić kolejnych mieszkańców na przesiadkę do gdyńskiej komunikacji. Bo to wygodniejszy i szybszy sposób podróżowania po mieście. Dlatego też, zgodnie z wytycznymi Zespołu ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów, będziemy uruchamiać kolejne buspasy na wybranych odcinkach gdyńskich arterii komunikacyjnych - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
2 tys. m kw. nowej nawierzchni
Wyznaczenie nowego buspasa wiązało się z wieloma pracami remontowymi. Zmodernizowana została m.in. zatoka przystankowa przy ul. Lidzkiej: wymieniono krawężniki, zamontowano nowe płyty informujące niedowidzących, że zbliżają się do krawędzi jezdni, zainwestowano w nowy chodnik i nową nawierzchnię drogi rowerowej.
- Z kolei na odcinku buspasa wzmocniliśmy konstrukcję nawierzchni, wymieniliśmy krawężniki, wykonaliśmy tzw. opaskę i na prawie 2 tys. m kw. jezdni wymieniliśmy nakładkę bitumiczną - informuje Bożena Młodzianowska z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, która nadzorowała inwestycję.
Po buspasie mogą jeździć nie tylko pojazdy komunikacji publicznej. Jest on również dostępny dla taksówek, pojazdów Gdyńskiego Transportu Osób z Niepełnosprawnościami, służb ratunkowych nieporuszających się na sygnałach, pojazdów Nadzoru Ruchu ZKM oraz samochodów i motocykli elektrycznych.
Koszt wytyczenia buspasa wyniósł 1 mln 136 tys. 356 zł.
Opinie (158) 8 zablokowanych
-
2020-01-22 18:49
Milion tu milion tam a 10 Lutego niedługo nieprzejezdna
- 2 0
-
2020-01-22 08:30
Wiec chodź pomaluj mój świat na żółto i na niebiesko (2)
- 20 2
-
2020-01-22 09:01
Zaczarowane wiaderko :D (1)
- 0 0
-
2020-01-22 18:14
Nie życzę sobie aby taki troll jak ty komentował moje komentarze
- 0 0
-
2020-01-22 07:18
z moich obserwacji buspasy działają jak prywatne tory rajdowe dla wszsytkich uprzywilejowanych (5)
autobusy, taxi i inne często siedzą na zderzaku żeby zaraz skoczyć na buspas i cisnąć ile fabryka dała
- 29 14
-
2020-01-22 15:57
I nie tylko dla, co chwilę widzę janusza
Któremu nie wolno tam jechać, ale jedzie. Policji w ogóle to nie interesuje.
- 0 0
-
2020-01-22 09:18
(2)
zaraz, zaraz.. po to te buspasy są?
- 5 1
-
2020-01-22 11:11
buspasy i inne specjalne pasy drogowe (1)
nie są tworzone po to, by lekceważyć limity prędkości.
- 0 4
-
2020-01-22 11:51
Czemu sciezki rowerowe od kilku miesiecy sa puste?.Tyle powierzchni z jezdni nie wykorzystane!
- 3 1
-
2020-01-22 09:00
pamiętaj o elektrykach!
- 2 1
-
2020-01-22 07:31
Farba (3)
Gdynia farbą stoi
- 58 10
-
2020-01-22 15:08
zieeew
- 0 0
-
2020-01-22 07:35
Farba? (1)
Gdzie w artykule jest mowa o farbie? Zachęcam do przejechania się wspomnianym odcinkiem Wielkopolskiej i wtedy komentować. W innym wypadku to "nie wiem ale się wypowiem".
- 8 12
-
2020-01-22 08:42
A po co jechać do Gdyni?
Tam nic nie ma.
- 2 5
-
2020-01-22 08:10
Efekt na Rolniczej już widać (3)
Kierowcy stoją jeszcze dłużej niż zwykle a wyjechać z Witomińskiej to katastrofa. p.Łucyk sam powinien pomalować się farbą, zamiast realnie rozwiązać problem leją kubły farby.
- 39 3
-
2020-01-22 08:56
(1)
I tak ma byc. Priorytet dla autobusu wiozacego 100 osob a nie 100 aut i w kazdym jedna osoba
- 7 3
-
2020-01-22 14:59
Wudze codziennie rano ok.9 i pozniej autobusy z kilkoma pasazerami ale riwmiez widze samochody osobowe wiozace po 3-4 osoby razy ilosc pojazfow ok.60-70 to ponad 200 osob.Oprocz tego jak wiele osob musi zawodowo uzywac samochodu.Chcesz kupc chleb,mleko,pieluchy dla dziecka i cala.mase innych rzeczy to jedz auobusem.Zrob remont mieszkania i przywiez glazure i cement autobusem.
- 0 0
-
2020-01-22 08:19
i o to chodzi!
autobusy dostają przywileje po to, żeby więcej ludzi się na nie przesiadło z samochodów do komunikacji miejskiej.
- 8 2
-
2020-01-22 09:23
Panie Łucyk to akurat to łgarstwo: (1)
"Bo to wygodniejszy i szybszy sposób podróżowania po mieście". Zakład o 50 letniego Johnny Walkera. Jedziemy - ja samochodem, Pan zbiorkomem z Gdyni Dąbrowy z pętli Miętowa w dowolne miejsce poza dzielnicę z 10 kg bagażem. Jak Pan dojedzie przede mną to stawiam flaszkę
- 21 2
-
2020-01-22 14:52
Dorxuce druge!
- 0 1
-
2020-01-22 07:05
W normalnym mieście najpierw byłby remont nawierzchni (6)
Tu wystarczy tylko na farbę
- 74 20
-
2020-01-22 14:42
jakie ordynarne kłamstwa...
przecież masz napisane w artykule, widzisz na zdjęciach i mimo to nie tylko kłamiesz w żywe oczy, ale jeszcze ponad 60 osób dalej ci lajka...
ordynarny fake news wisi od 7 godzin a portal nic z tym nie robi...- 0 0
-
2020-01-22 13:23
W Gdyni pierw się maluje a później remontuje nawierzchnię. Po malowaniu lepiej są widiczne dziury i niedokładności
- 0 0
-
2020-01-22 09:38
najpierw się dowiedz, co tam było robione, a potem się wypowiadaj bucu!
- 6 2
-
2020-01-22 07:49
Które normalne miasto w Polsce masz na myśli? (1)
- 0 4
-
2020-01-22 07:51
Ale co mieli remontować płaską jak stół nawierzchnie? To by była niegospodarność.
- 1 8
-
2020-01-22 07:42
czytaj ze zrozumieniem
- 4 4
-
2020-01-22 13:55
Bus pas na Witominie
kosztował 160 000 PLN. Wymalowano linię ciągłą na odcinki 300 metrów i trzy strzałki i i zrobiono "korektę" krawężników na odcinku 5 metrów. Czas robót ocenić można dla czterech osób na 8 godzin. Niewątpliwie jest to temat dla CBA.
- 4 0
-
2020-01-22 13:18
Polecam na Estakadzie Kwiatkowskiego po jednym bus pasie od Morskiej do Płk. Dąbka i odwrotnie wtedy komunikacja nabierze priorytetu. Tak samo zróbcie na Morskiej od Cisowej do Warszawskiej i od Głównej do Cisowy po jednym pasie a kierowcom zostawcie 1 pas wszyscy będą zadowoleni bo miliardy złotych pójdą a farba w marketach już drożeje
- 1 0
-
2020-01-22 10:28
Tam są olbrzymie korki, z jednego powodu. (3)
i**otyczne ustawienie świateł.... Przez cały czas. jadąc rano bez korków w kierunku obwodnicy staję na każdych światłach. każdych....
- 7 0
-
2020-01-22 10:58
(2)
Tak jest praktycznie w całej Gdyni na najważniejszych drogach
- 1 0
-
2020-01-22 11:02
W Gdańsku jest Eldorado (1)
Szczególnie koło forum gdzie się stoi całe noce na pustych skrzyżowaniach by madki z bombelkami miały się gdzie kształcić w weekendy, bo polo tv nie wystarcza
- 0 0
-
2020-01-22 11:46
Ech.
I jak zwykle Janusz, który nie rozumie zielonej fali będzie narzekał.
Pojedź kiedyś tak z 5kph poniżej limitu, a zobaczysz coś magicznego.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.