• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na budowie PKM w Gdyni już skuty

Maciej Naskręt
17 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny. Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny.

Wykonawca przystanków PKM w Gdyni zmuszony był rozebrać elementy przyszłego peronu w Karwinach. Beton, z którego zostały wykonane, nie spełniał warunków technicznych ustalonych przez inwestora.



Poprawki inwestycji publicznych to:

Przy torowisku na Karwinach zobacz na mapie Gdyni trwa budowa przystanku kolejowego Gdynia Karwiny. Jest to zadanie związane z realizacją przystanków PKM - kolejny przystanek powstaje przy stadionie. Wykonawcą wartej 25,5 mln zł inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które - przypomnijmy - odpowiadało za budowę całej linii PKM w Gdańsku.

W piątek rano rozebrano jednak elementy przyszłego peronu, który niedawno był pieczołowicie stawiany na przystanku PKM Gdynia Karwiny.

- Na przystanek zostanie wydanych sporo pieniędzy. Tymczasem część z nich może trafić dosłownie w piach. Przez miesiąc wykonawca lał beton, później stawiał na nim betonowe elementy. Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik.
Dlaczego ustawiane do niedawna elementy musiały zostać rozebrane?

- Rzeczywiście od kilku dni na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa rozbiórka ścianki peronowej wykonanej przez Budimex jeszcze przed zimową przerwą na budowie. Po ustąpieniu mrozów - czyli w pierwszym możliwym terminie - zleciliśmy wykonanie specjalistycznych badań laboratoryjnych, które wykazały, że użyty przez wykonawcę beton nie spełnia wymaganych przez nas parametrów. Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Inspektorzy PKM SA, nadzorujący budowę w Gdyni, nakazali wykonawcy rozbiórkę i ponowne wykonanie tych prac w odpowiedniej jakości.

Planowane przystanki w Gdyni Planowane przystanki w Gdyni
Inwestycja gotowa w wakacje

Przystanki powinny być wybudowane najpóźniej do końca lipca tego roku. Graniczny termin podany w przetargu to 31 października 2017 r.

Oprócz budowy nowych przystanków, architektonicznie nawiązujących do tych w Gdańsku i wyposażonych w podobną infrastrukturę, szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach.

Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.

Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • (1)

    A dlaczego nie skontrolowano jakosci betonu zanim zaczeto go lac? Wtedy nie trzebaby nic kuc.

    • 2 0

    • Bo zarabia się na drogich inwestycjach. Nie dziaduj człowieku.

      • 0 0

  • Najważniejsze, żeby pan był zadowolony i żona żeby była zadowolona.

    • 0 0

  • Drogi

    To tak jak nasze drogi...

    • 0 0

  • (6)

    Wreszcie jak ruszy PKM w Gdyni będzie alternatywa dla zakorkowanej estakady.

    • 43 22

    • (1)

      gdzie PKM, a gdzie estakada...

      • 26 5

      • w Gdyni

        • 1 0

    • Tak Aniu, dzięki przystankowi Karwiny, mieszkańcy północnych dzielnic przesiądą się (2)

      • 23 1

      • kiss&jam (1)

        • 1 1

        • KISS & traffic jam

          • 0 1

    • Tak, będzie alternatywa. Na razie są alternatywy. Cztery.

      • 23 4

  • i dobrze hu.....m !!! :)

    • 0 0

  • 1

    Panowie urzędasy . Wspólny bilet !!!
    Podjechać autobusem/tramwajem i dalej PKM na jednym bilecie, w przyzwoitej cenie. Czy to was przerasta ???

    • 4 0

  • (3)

    A czy w takiej sytacji wykonawca nie powinien być kopnięty w d..ę i odpowiednio rozliczony - z odpowiedzialnością karną włącznie?
    Przecież tu trzeba założyć w pełni świadomą próbę oszustwa. Jeżeli nie - no to w ogóle byłoby przerażające, gdyby wyszło na jaw, że Budimex nie wie jakiego betonu używa do budowy... no mostu, na przykład...
    Chyba jednak wypad z tego grajdoła - szkoda życia. I w przenośni i dosłownie!

    • 29 2

    • spoko (1)

      Skoro węzeł betoniarski nawalił, a w trakcie normalnej procedury kontroli ujawniono niewłaściwą jakość betonu, to w tej chwili pozostaje tylko postępować tak, jak się postępuje. Generalny Wykonawca ma problem z utrzymaniem się w harmonogramie, co jednak wydaje się być możliwe. Za co i na jakiej podstawie chcesz rozliczać wykonawcę? A może nie wiesz o czym piszesz? Do PiSu się zapisz.

      • 1 3

      • Jak mnie leczą debile, które we wszystko wkręcają politykę!
        A przecież sk....syństwo i złodziejstwo jest ponadpartyjne...
        Ta, węzeł się popsuł...
        Żenujące.

        • 4 0

    • Na układy nie ma rady

      • 3 2

  • a rura opecu wisi to najważniejsze (1)

    Hahaha hahaha

    • 9 2

    • srecu nie opecu

      Rury ciepłownicze występują parami i są izolowane cieplnie.

      • 1 0

  • Brak nadzoru i Karwiny do rozbiórki

    Jakoś nikt nie mówi o spartaczonych peronach w Karwinach. Nikt nie jest winny, żadnych kar umownych---czyli ,jak to w Polsce Ludowej--nikt za nic nie odpowiada. Podobno na budowach są inspektorzy nadzoru---Ten Inspektor nadzoru z Karwin chyba wziął forsę i uciekł.

    • 1 0

  • czyli wyszło jak zawsze... (4)

    • 33 14

    • Jak to u szczura. (2)

      • 6 13

      • ty już masz paranoję z tym szczurkiem (1)

        NIGDY nie dorwiecie się w Gdyni do koryta, NIGDY!

        • 6 2

        • obsesja jest leczona psychiatrycznie

          ale chorzy nie chcą poddać się leczeniu
          bo myślą, że to reszta świata oszalała a nie oni :)
          klasyczny przypadek kliniczny

          • 1 0

    • Chyba dobrze wyszło?

      Firma dała ciała, firma skuje, firma zrobi od nowa. Lepiej tak, niż jakby oddali, a po roku zacząłby się rozpadać.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane