• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na stacji we Wrzeszczu prawie gotowy

Maciej Naskręt
13 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Prawie gotowy nowy peron nr 1 na stacji Gdańsk Wrzeszcz. Prawie gotowy nowy peron nr 1 na stacji Gdańsk Wrzeszcz.

Kończy się budowa nowego peronu na stacji we Wrzeszczu. Pasażerowie skorzystają z niego 14 grudnia, czyli o miesiąc później niż planowano. Stary peron zostanie przebudowany do wiosny przyszłego roku.



Od początku roku trwa rozbudowa stacji kolejowej we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstaje nowy - trzeci - peron. Będą korzystały z niego pociągi dalekobieżne oraz składy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej powstaje między budynkiem dworca a istniejącym peronem dla składów dalekobieżnych.

Na nowym peronie już dawno zakończyły się prace konstrukcyjne, gotowa jest już także nawierzchnia z kostki betonowej w kolorze szarego granitu. Kończy się montaż stalowej wiaty. Architektura wiat budowanych przez PLK nawiązuje do stylistyki wyremontowanego niedawno przystanku SKM.

- Niemal gotowy już peron został oznakowany z myślą o osobach niewidomych oraz niedowidzących. Symbole poinformują o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwią przemieszczanie się wszystkim pasażerom - wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nowy peron ma 300 metrów długości i 76 cm wysokości. W połowie będzie osłonięty wiatą przystankową. Będzie się można dostać na niego z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem oraz od strony ul. Kilińskiego i Dmowskiego. Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.

Modernizowana jest także sama linia kolejowa. Na stacji powstaje kilkanaście dodatkowych rozjazdów i dwa dodatkowe torowiska kolejowe. Zmiany na stacji nie obejmują linii kolejowej Szybkiej Kolei Miejskiej. Rozbudowano także nastawnię.

Czy rozbudowa stacji poprawi atrakcyjność Wrzeszcza?

Nowy peron wraz z torowiskiem do niego przylegającym miał być gotowy w październiku tego roku. Kolejarze wtedy mieli przełożyć ruch pociągów na wybudowany peron, co umożliwi prowadzenie prac na starym peronie, który ma zyskać podobne parametry krawędzi i wiat. Zmiana ruchu jednak nastąpi 14 grudnia wraz z tzw. dużą zmianą w rozkładzie jazdy, kiedy m.in. ruszy pociąg Pendolino z Gdyni do Warszawy.

Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni

Przebudowa stacji Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.

Co ciekawe, projekt rozbudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz dostarczyła samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, bowiem to jej inwestycja, czyli budowa 18-kilometrowej linii między Wrzeszczem a Osową wymusiła rozbudowę stacji na wysokości ul. Dmowskiego. Inwestorem natomiast jest zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prace przy rozbudowie stacji Gdańsk Wrzeszcz w październiku br.

Miejsca

Opinie (142) 3 zablokowane

  • To teraz czekamy na tani wspólny bilet do 110 zł i dojazd PKM do Gdańska Głównego. (11)

    • 60 4

    • W warszawie 190 zł za 90 dniowy (7)

      • 16 2

      • Teraz są już po 250 zł ale to i tak dużo taniej niż u nas (6)

        250 : 3 = 83,3 zł miesięcznie i masz nieograniczoną ilość przejazdów autobusami, tramwajami, skm i metrem. Kiedy doczekamy się podobnych rozwiązań w trójmieście?

        • 35 0

        • wspolny bilet rowniez na jeden przejazd (1)

          Wspolny bilet powinien byc nie tylko okresowy ale i jednorazowy. Zeby dojechac z Karwin do Moreny trezeba kupic trzy bilety i skorzystac z trzech nieskomunikowanych srodkow transportu publicznego.

          • 10 4

          • oto przewaga samochodu:

            Sam dla siebie ustalasz tak dobrą ofertę jak tylko jest to możliwe. W autobusie jesteś poddanym.

            • 0 2

        • ... (3)

          Bo miasto w Wawie dokłada duuużo więcej do komunikacji niż Gdańsk. Ale jak widać ich na to stać. Budują Metro, jak kupują tramwaje to od razu 190 szt.
          Warszawa jest po prostu dużo bogatszym miastem.
          Proponuję sprawdzić ile bilety sieciowe kosztują w Krk. GOP, Wrocku.
          Nawet po 200zł/m-c

          • 6 13

          • frajerzy nie mają ani ECS, ani Teatru Szekspirowskiego (2)

            zostaje im jeździć metrem i pociagami

            • 8 3

            • Ale mają Stadion Narodowy

              Na samo tylko zamiatanie na pewno wydają więcej niż utrzymanie pge areny i ecs.

              • 2 0

            • Warszawa ma wszystko pod jednym zarządem

              a u nas masz totalny bałagan

              • 4 1

    • (1)

      Biletu nie będzie...tylko po wyborach okaże się, że są inne bilety w innej cenie na odcinek PKM Gdańsk i PKM Gdynia... no i że powstaną 2 zarządy zamiast jednego

      • 16 0

      • Jakiś pajac z UM to przeczyta i tak zrobią

        Stołki x 2

        • 9 0

    • to trochę poczekamy - obecne władze miasta nie są w stanie przeprowadzić takiej operacji, Na razie parkują swoich ludzi w nowo wydzielonym tworze o nazwie PKM.

      • 11 0

  • Po 4 latach peron zbudowali BRAWO! (11)

    W tym tempie port w Gdyni by jeszcze tak z 30 lat budowali POwcy...
    Potem następne 30 usuwali usterki.

    • 71 36

    • (7)

      Pisowcy w swoim tempie nawet pomyśleć o tym nie zdążyli. Z partyjnym mlaśnięciem.

      • 23 7

      • a co z otoczeniem, takim jak w Etiopi? (2)

        • 2 1

        • otoczenie dworca jest jak wyspa spichrzow, nazywam to

          Wrzeszcz-Bejrut. Syf I niegospodarnosc w najwyzszym wydaniu I to na dworcy ktory ma byc najwazniejszy w trojmiescie. Ten kto rzadzi w tym miescie nie powinien rzadzic to go przerasta jego I jego swite. Wstydze sie jako obywatel skali balaganu, niegospodarnosci, brudu, prowizorki I lenistwa urzednikow. Nie zmienie tego, trudno ale wiem ze, ich baranie lby nigdy nie beda nikim wazniejszym poza ten ich rewir indolenctwa I buty.

          • 1 0

        • Ja nie bedę tego oglądał.

          Jadę do Egiptu na plażę, tak jak chciał kiedyś prezes.

          • 1 1

      • Po co te dąsy POsrańcu?? (2)

        przecież opinia o d#pie i kamieni kupie to cytat
        od propaństowego ministra, co to miał być następcą
        samego króla Europy...

        • 5 9

        • Jakie dąsy pis-dzielcu ? (1)

          • 3 1

          • o PO-papraniec wstał wreszcie z łóżka.

            Za chwilę mamusia poda śniadanko.

            • 1 5

      • mnie nie interesuje, czy to PO czy PiS wybudowal

        Zle, ze zajelo to tyle czasu. Dobrze, ze wreszcie jest.

        • 11 1

    • Podpis i treść

      taka pisowska, czyli byle jaka.

      • 3 2

    • autorze tej opinii- do lekarza bo będzie za późno.

      Platforma i tak wygra...

      • 7 2

    • jakie 4 lata? Chyba koło roku.

      • 7 1

  • "Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem." (1)

    nie strasz, nie strasz, bo...

    • 2 2

    • czynne jeden dzień ????

      • 1 0

  • a jest (czynna ???) winda na peron ??

    • 1 0

  • Na zdjęciu nie jest podbijarka tylko profilarka!

    Na zdjęciu nie jest podbijarka tylko profilarka!

    • 1 0

  • Budynek dworca do rozbiórki

    Wrzeszcz to chyba jedna z najobrzedliwszych stacji, pomijając obecny peron dalekobiezny, gdzie można się wywrócić i te płyty chodnikowe, hala dworca jest koszmarem! Menele, smród, nie ma nawet ławeczki i jakiejś poczekalni..dalej idąc na pętle trzeba uważać na wyjeżdżone garby na asfalcie, nie ma wiat z prawdziwego zdarzenia, chodniki w tym rejonie są w fatalnym stanie i te budy- lombardy, chińskie buty i pseudo warzywniaczki. KOSZMAR!

    • 4 0

  • ważne, by poważnie się zająć warunkami dostępu niezmotoryzowanych do stacji SKM i PKM

    ze swojej strony proponuję nie po raz pierwszy tunel dla pieszych do peronów SKM w Oliwie - od strony ul. Droszyńskiego/ Śląskiej. bez schodów i wind dla niepełnosprawnych - ale za to z szeroką rampą tak jak na peron SKM w Gdyni Głównej.

    • 2 0

  • Ale tu malkontentów na forum... (1)

    Skąd się oni biorą? Najlepiej oczywiście byłoby wszystko zrobić szybko, jak najtaniej i jeszcze może, żeby trafiało we wszystkie gusta.
    A prawda jest taka, że Polacy to kombinatorzy, każdy ciągnie w swoją stronę i trudno jest cokolwiek uczynić z maksymalną efektywnością.

    • 7 4

    • nie wiem co ci dać

      za pierwszy akapit plusa, za drugi minusa. Czy ten drugi akapit to napisałeś o sobie?

      • 0 0

  • Dalekobieżny (1)

    A pomiędzy nowymi peronami dalej będzie straszyć stary peron dalekobieżny?

    • 2 3

    • Ci którzy umieją czytać

      dowiedzieli się, że owszem, będzie, ale już niedługo, bo zostanie wyremontowany po otwarciu nowego. To zresztą logiczne, bo wtedy będzie go można chwilowo wyłączyć z eksploatacji.

      • 4 0

  • Najdłuższy peron w Europie... (5)

    Zastanawiam się tylko po co ten peron jest tak długi? To past startowy dla odrzutowców, lotniskowiec, tor do biegów na 500 metrów?

    • 11 3

    • (1)

      Nigdy nie wiadomo gdzie się Pendolino zatrzyma przy tak dużej prędkości. A tak zawsze większe szanse że przy peronie.

      • 10 0

      • hahahaaa, genialne w swojej prostocie!

        poprawiłeś mi humor od rana

        • 2 0

    • Nowe pociągi IC to EZTy a nie składy wagonowe

      pendolino 190m, Flit 150m. peron musi być w stanie przyjąć dwa takie połączone razem.

      • 6 0

    • Bo to stacja końcowa PKM

      • 2 1

    • Ktoś z szeroko pojętej sitwy miał za dużo płyt betonowych....

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane