• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł Gdyni na ul. Chwarznieńską

Michał Sielski
1 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina. Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina.

Pierwsza koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów. Nie została zrealizowana, bo wykonawcy zażądali za dużo pieniędzy. Nowy pomysł to dwupasmowa arteria z zatokami autobusowymi i parkingiem zamiast buspasa - co spotkało się z krytyką mieszkańców. Przypomnijmy, że równolegle do tej drogi ma powstać obwodnica Witomina, która - w założeniu - ma usunąć tranzyt z dzielnicy.



Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Składa się na to m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu.

Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, podczas gdy miasto miało na ten cel 69,4 mln zł. Zdecydowano więc o "optymalizacji projektu". Wiadomo już więc, że za większość prac projektowych będzie trzeba zapłacić jeszcze raz, bo nowy plan zakłada inne rozwiązania.

Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej. Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej.
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od Małokackiej do Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.

Gdynia czeka na wykonawcę projektu, a potem zacznie się budowa. Jeśli oczywiście tym razem przetarg uda się rozstrzygnąć.

- Przetarg rozpocznie wielowymiarowe działania inwestycyjne, mające na celu przede wszystkim przebudowę newralgicznego odcinka biegnącego przez środek dzielnicy. W projekcie znajdzie się m.in.: brakujący fragment drogi rowerowej łączący ulice Chwarznieńską z Rolniczą, co zdecydowanie usprawni komunikację rowerową. Cała inwestycja to kolejny etap działań związany z rozbudową infrastruktury drogowej na odcinku witomińskim, a co za tym idzie, budową obwodnicy Witomina - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Mieszkańcy: tam powinien być buspas



Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina. Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina.
Jego entuzjazmu nie podziela część mieszkańców Gdyni. Przede wszystkim dlatego, że tuż obok miasto planuje budowę obwodnicy Witomina, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z dzielnicy.

Czytaj więcej: Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina.

- Wraz z decyzją o realizacji obwodnicy Witomina musi nastąpić uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej na ul. Chwarznieńskiej, a Witomino musi zyskać na tej, wycenianej dziś na ok. 70 mln zł inwestycji przez pełne uspokojenie, dziś tranzytowej ulicy i sprowadzenie jej do rangi ulicy osiedlowej. Tylko fizyczne uspokojenie ruchu na Chwarznieńskiej ograniczy - choć nie zapobiegnie - powrót tranzytu do Witomina - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Stowarzyszenie widzi rozwiązanie tego problemu w budowie dodatkowego pasa ruchu o zmiennym kierunku dla autobusów, wprowadzeniu elementów uspokojenia ruchu na całym osiedlowym odcinku ul. Chwarznieńskiej oraz likwidacji kładki i budowie nowych, wyniesionych przejść dla pieszych.

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Zupełnie nie rozumiem cackania się z kierowcami (17)

    Jeśli w godzinach szczytu są korki na tej drodze to sprawa jest banalna.
    Wystarczy w tych godzinach zamknąć tą drogę dla ruchu samochodów.
    Pozostawić tylko służby i komunikację zbiorową.

    Można się też zastanowić i np. dopuścić samochody w których jadą minimum 4 osoby.

    Bardzo trzeba tkwić mentalnie w XX wieku żeby wygadywać jakieś niestworzone brednie o tym że dobudowanie pasów zmniejsza korki. To jest jakieś kompletne niezrozumienie i brak jakiekolwiek logiki rozumowania.

    • 55 199

    • Większej głupoty nie słyszałem. Problemem jest fakt, że główna droga dojazdowa do obwodnicy i nowych dużych dzielnic Gdyni prowadzi przez ulicę osiedlową. Żadne blokowanie, gadanie głupot o rowerach tego nie zmieni. Jeżeli Gdynia jako miasto ma się rozwijać musi ściągnąć biznes do siebie. To powoduje, że rośnie ilość osób poruszających się po centrum i okolicach.
      I tutaj obwodnica witomina to najlepsze rozwiązanie.
      Brak rozumowania w twoim komentarzu widać po znajomości tej dzielnicy. Korki są z względu na wąskie gardło, więc dodatkowy pas, bus pas, obwodnica realnie pomogą i usprawnią poruszanie się po mieście.

      • 20 9

    • Ty sobie tkwij w 21 wieku

      Ja się wyprowadzam tam gdzie nie terroryzuje się ludzi niedzieli się ich ze względu na to czym jeżdżą.

      • 10 18

    • Sam się zamknij... (2)

      Bo bzdury wypisujesz. Pewnie kolejny faciu w rajtuzach.

      • 11 23

      • Spójrz na tę "potęgę" samochodową jaką jest Żukowo. (1)

        Wiele razy jechałem DK nr 20 - do samego Żukowa minimalny ruch, po dojechaniu tam wielki korek do rond za wiaduktem linii kolejowej.

        Skąd się on bierze ? Ano mało aut w tym miasteczku wjeżdża z bocznych uliczek na DK nr 20 ? Pełno - puszczam przed siebie po jednym aucie z każdej tej uliczki i widzę dokąd jadą.

        Ano co centrum - do jakiś sklepów, Urzędu Gminy, rzadko poza Żukowo.

        Czyli ile jadą ? Chyba średnio 1 - 2 km.

        Po cholerę, jak sami ten dystans pokonują w 15 minut ? Właśnie tu rower powinien się im przydać, a nie wygodne życie i wożenie 4 liter w aucie - pokazać się komuś i pochwalić się swym statusem materialnym ?

        Gdyby decydowali się te krótkie dystanse pokonywać "z buta" lub na rowerze, to tranzyt samochodowy przez Żukowo śmigałby w 5 minut (od granicy do granic miasteczka) a nie przebywał w nim min. 30 minut.

        To samo z Kościerzyną (jak nie było obwodnicy) i innymi miasteczkami.

        Pamiętam Wejherowo z lat 80 - mnóstwo ludzi jeździło na rowerach. Teraz to prawie wszyscy muszą pokazać się w aucie. I pojechać nim na przysłowiową drugą stronę ulicy, gdzie zapewne i w Trójmieście wielu też to robi.

        A znałem i znam wielu takich co nawet 500 m musi zrobić autem, nawet gdy nie ma zagwarantowanego miejsca parkingowego i ten dystans robi niekiedy po głównych ulicach w czasie korków.

        • 22 10

        • P.S. A za Żukowem w kierunku Kościerzyny znowu minimalny ruch samochodów.

          • 12 11

    • IGdyby wszyscy jednego dnia zrezygnowali z samochodów (5)

      I przesiedli się na komunikację miejską to byłaby ona w stanie obsłużyć max 15% pasażerów.

      • 50 13

      • Taaaaa

        Jeden przegubowy autobus to na luzaka 130 osob. Stojac na chwarznieniskiej w korku to odpowiednik 130 samochodom czyli lekko liczac 130x7m to ok 1 km korka mniej!
        Łyso?

        • 27 15

      • a gdyby nie zrezygnowali jednego dnia? (2)

        • 15 25

        • (1)

          to 20%.

          • 16 17

          • a to ja daję 30%

            • 16 9

      • Optymista.Paraliz miasta pewny.

        • 18 11

    • zgadzam sie w 100% (2)

      Nawet jak zbuduja 7 pasmowa autostrada to samochody i tak nie zmieszcza sie w centrum...
      Fajnie to widac np przykladzie parkingu riviery

      • 35 41

      • tak tak a ludzi w mieście z roku na rok mniej (1)

        • 13 18

        • Polecam Gdansk!

          • 25 3

    • Jestem za.Zlikwidowac samochody w Gdyni.Zostawic autobusy ,trajtki i rowery.Czekamy na Uchwale Rady Miasta.Oczywiscie autobusy dopuszczone beda tylko o ile bedzie min.100 pasazerow.

      • 30 1

    • Super rozwiazanie. Za duzo siedzisz w oknie podparty na poduszce wdychajac spaliny, ktore powoduja u ciebie takie, a nie inne zaburzenia psycho ruchowe.

      • 11 19

    • chyba masz problem ze sobą

      spróbuj zasięgnąć porady

      • 30 20

  • (1)

    Na nową obwodnicę Witomina nie przeniosą się na pewno Ci którzy jadą Małokacką do zagłębia biurowego.

    • 42 8

    • Zagłębie Biurowe Gdynia :) :) :) :) :) :) :)

      No dobrze. Pożartowaliśmy, a teraz z powrotem do pracy...

      • 5 2

  • mydlą oczy obwodnicą Witomina a o drodze opylą Polanke Redłowską ! (1)

    Gdyńska Prokuraturo !!!- do roboty !

    • 37 19

    • To musi być prokuratura z innego miasta...

      • 6 3

  • a moze tak (4)

    olac buspassy i rowery - czy kwota sie bedzie zgadzac? jak tak to rowery zrzutka na wlasne drogi. busy to samo!

    • 98 36

    • samochodziarze niech także po własnych drogach śmigają (2)

      czyli praktycznie żadnych w mieście

      • 22 11

      • Samochodziarz (1)

        Ale to za nasze pieniądze (kierowców ) budowana jest droga A więc jezdnia i chodnik

        • 6 11

        • nie, nie jest.

          • 11 1

    • Ktory kierowca sie zrzuca na drogi w miescie? Ta kasa do miast nie trafia. Zreszta rowerxysci i piesi to tez kierowcy. Sam jezdze autem rowerem, chodze pieszo i korzystam z komunikacji miejskiej. Nie szufladkuj ludzi!

      • 24 10

  • (1)

    Panu Piesiewiczowi z Miasta Wspólnego coś się pomieszało - kto przy zdrowych zmysłach chciałby jechać tranzytem ponownie przez Witomino, mając do dyspozycji obwodnicę? Będzie zatem odwrotnie niż twierdzi - w wyniku budowy obwodnicy ruch tranzytowy ograniczy się do tego z Sopotu przez Małokacką, a co za tym idzie, ruch ogółem będzie mniejszy, więc po co buspas.

    • 35 16

    • Tyle, że obwodnica się zapcha w ciągu 2-4 lat

      • 4 0

  • Zauważyłem , że trójmiasto.pl jest (8)

    wrogie Gdyni. Ciągle jakieś artykuły prowokujące przeciwników obecnej władzy wybranej w demokratycznych wyborach samorządowych. Na Pana Prezydenta Wojciecha Szczurka i jego partię Samorządności głosowało więcej niż 67 % wyborców. Należy ten wynik uszanować i nie oczerniać obecnej władzy. Obecne władze Gdyni mają pełny , demokratyczny mandat do podejmowania decyzji w sprawach określonych ustawą o Samorządzie Terytorialnym. Dlatego apeluję do wszystkich przeciwników Pana Prezydenta dr.Wojciecha Szczurka do powstrzymania się od pochopnych i wręcz upokorzających opini. Ja , osobiście , bardzo cenię gospodarność naszych włodarzy , którzy już przez kilka kadencji pokazują jak poprzez mądre zarządzanie można poprawiać jakość życia mieszkańców odpowiadając na ich żywotne potrzeby. Ostrzegam : krytycy , warchoły, wrogowie gdyńskiej społeczności , my nie dopuścimy do krytykowania demokratycznie wybranych władz.

    • 23 86

    • Szanowny Panie,

      Treść tylko tego artykułu wyraźnie pokazuje, że W. Szczurek nie miał i nie ma wizji rozwoju naszego miasta. Proszę wymienić co On i jego ekipa zrobili, aby sprowadzić kapitał inwestycyjny tworzący tutaj miejsca pracy, a co za tym idzie zwiększać wpływy do budżetu. Jedynym rozwijającym się pracodawcą jest On sam, na coraz większej liczbie budynków pojawia się tablica Urząd Miasta. Najlepszym przykładem braku wyobraźni jest zezwalanie na zabudowę mieszkaniową (najczęściej nie na potrzeby mieszkańców), nie przewidując dróg dojazdowych. Przykłady: zabudowa Waterfront, budynków Portowa i okolic przy założeniu ograniczania ruchu samochodowego w centrum; plany budowy drugiego w pobliżu hotelu i apartamentów na Polance Redłowskiej przy jednej, wąskiej uliczce dojazdowej; zezwolenie na wybudowanie kilkuset nowych mieszkań (MPZP) przy ulicy Beniowskiego, zaprojektowanej dla dzielnicy willowej, bez jakiejkolwiek możliwości poszerzenia; zezwolenie na rozbudowę takich dzielnic jak Wiczlino, Chwarzno bez koncepcji budowy lub rozbudowy istniejącej infrastruktury drogowej itp, itd. To ten Prezydent zatwierdził wydatek 1,4 mln złotych na prace koncepcyjne i projektowe, które nie będą zrealizowane, to ten prezydent wspólnie z państwową uczelnią rozpisali konkurs i przyznali nagrody za projekty koncepcyjne rozbudowy kampusu dla studentów, a zaraz po jego roztrzygnięciu zaczęto przygotowywać MPZP i dziwnym trafem znalazł się deweloper zgłaszający gotowość do wybudowania tam (na tych samych działkach) kilku budynków mieszkalnych. Gdzie są miliony złotych ze sprzedaży atrakcyjnych działek? Są to tylko przykłady. To że głosowało na niego 67% uczestniczących w głosowaniu mieszkańców, nie daje mu prawa do nie liczenia się z pozostałymi. Powracając do sprawy dróg to są one w stanie tragicznym. Ulice: Kwiatkowskiego, Al. Zwycięstwa, 10 Lutego, Pl. Konstytucji, Hutnicza są jak poligony doświadczalne producentów zawieszeń samochodów. Przed zimą już są wyrwy w asfalcie. Tyle w temacie.

      • 9 0

    • ...

      Zmień lekarza, bo dotychczasowy Cię okłamuje.

      • 5 0

    • Sznowny Panie!

      • 3 1

    • O nie

      Ja na tego kogoś nie zagłosowałem Całe szczęście że poparcie mu spada A i obecnie można być 2 kadencję Pozbędziemy się go w końcu Powiedz mi w czym on ci poprawił jakość życia ?

      • 6 2

    • Co bierzesz?? (1)

      • 5 4

      • Człowieku , powtarzasz slogany typu:

        co bierzesz ,zmień pigułki , nie pij tyle itd itp. są nudne i prostackie. Znany prostacki chwyt socjologiczny, używany przez wytresowanych bezmózgowców.

        • 6 6

    • słaba prowokacja trolla (1)

      • 11 4

      • ff to Wróg demokracji !!

        • 0 4

  • pan Łucyk to absolutny dyletant

    człowiek od organizacji biegów i festynów został odpowiedzialny za miejskie inwestycje. Żart ?

    • 52 4

  • Chociaż stanowię tzw."żelazny elektorat PIS-u" (1)

    to popieram zawiadomienie europosłów PO ws. projektu "port lotniczy Gdynia Kosakowo". Parlament eurpejski i KE zauważyło, że jest coś na rzeczy i uznano,że jednak projekt był po części trwonieniem)publicznych pieniędzy na nie trafione inwestycje i dobrze ,że ktoś z PO to zauważył i "doniósł" . Ale temat trzeba kontynuować bo te 100 mln.zł to nie jest 1 mln.zł-umoczonych z budżetu miasta pieniędzy, Gdzie jest te 100 milionów ? Nikt nie pyta i nie szuka ? Od rozliczeń trzeba zacząć i za poprzednie kadencje trzeba jednak rozliczać do przysłowiowej złotówki, a nie klaskać i popierać...Sądzę,że cała ekipa 'u steru miasta Gdyni"- chce dotrwać do końca tylko tej kadencji....

    • 50 17

    • Przecież rozliczyli , osoba która była odpowiedzialna

      Za lotnisko została Prezesem w PKM Gdynia .

      • 2 0

  • W Gdańsku remont Hallera, nowa Bulonska itd a tu??? (1)

    Niech ten człowiek odejdzie w zapomnienie, jego rządy to parodia!

    • 66 18

    • A tu 264 miliony kredytu ....

      • 7 0

  • Dziki tam wschód.... (1)

    A Olsztyn ma piękna potężna obwodnicę...
    Nawet Suwałki mają jedną obwodnicę a teraz budują drugą....
    Jak wróciłem do Gdyni to sobie pomyślałem na jakiej wiosce ja mieszkam.

    • 47 3

    • To teraz sprawdź kto buduje obwodnicę Olsztyna

      Też masz obwodnicę Trójmiasta. Inwestycje krajowe i samorządowe to dwie ròżne rzeczy.

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane