• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł Gdyni na ul. Chwarznieńską

Michał Sielski
1 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina. Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina.

Pierwsza koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów. Nie została zrealizowana, bo wykonawcy zażądali za dużo pieniędzy. Nowy pomysł to dwupasmowa arteria z zatokami autobusowymi i parkingiem zamiast buspasa - co spotkało się z krytyką mieszkańców. Przypomnijmy, że równolegle do tej drogi ma powstać obwodnica Witomina, która - w założeniu - ma usunąć tranzyt z dzielnicy.



Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Składa się na to m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu.

Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, podczas gdy miasto miało na ten cel 69,4 mln zł. Zdecydowano więc o "optymalizacji projektu". Wiadomo już więc, że za większość prac projektowych będzie trzeba zapłacić jeszcze raz, bo nowy plan zakłada inne rozwiązania.

Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej. Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej.
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od Małokackiej do Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.

Gdynia czeka na wykonawcę projektu, a potem zacznie się budowa. Jeśli oczywiście tym razem przetarg uda się rozstrzygnąć.

- Przetarg rozpocznie wielowymiarowe działania inwestycyjne, mające na celu przede wszystkim przebudowę newralgicznego odcinka biegnącego przez środek dzielnicy. W projekcie znajdzie się m.in.: brakujący fragment drogi rowerowej łączący ulice Chwarznieńską z Rolniczą, co zdecydowanie usprawni komunikację rowerową. Cała inwestycja to kolejny etap działań związany z rozbudową infrastruktury drogowej na odcinku witomińskim, a co za tym idzie, budową obwodnicy Witomina - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Mieszkańcy: tam powinien być buspas



Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina. Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina.
Jego entuzjazmu nie podziela część mieszkańców Gdyni. Przede wszystkim dlatego, że tuż obok miasto planuje budowę obwodnicy Witomina, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z dzielnicy.

Czytaj więcej: Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina.

- Wraz z decyzją o realizacji obwodnicy Witomina musi nastąpić uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej na ul. Chwarznieńskiej, a Witomino musi zyskać na tej, wycenianej dziś na ok. 70 mln zł inwestycji przez pełne uspokojenie, dziś tranzytowej ulicy i sprowadzenie jej do rangi ulicy osiedlowej. Tylko fizyczne uspokojenie ruchu na Chwarznieńskiej ograniczy - choć nie zapobiegnie - powrót tranzytu do Witomina - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Stowarzyszenie widzi rozwiązanie tego problemu w budowie dodatkowego pasa ruchu o zmiennym kierunku dla autobusów, wprowadzeniu elementów uspokojenia ruchu na całym osiedlowym odcinku ul. Chwarznieńskiej oraz likwidacji kładki i budowie nowych, wyniesionych przejść dla pieszych.

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • co z Polanką Redłowską . dlaczego Prezydent Szczurek nie złoży Mieszkańcom jasnej deklaracji ?

    Tylko mota , mąci, wymyśla jakieś bzdurne 'plebiscyty i robi z Mieszkańców i**otów !

    • 48 4

  • Kiedy

    Tunel na Puckiej??!

    • 50 8

  • drogi (2)

    Wejherowo ,Gdansk mogą być wzorem do naśladowania w inwestycjach drogowych wstd panie Prezdencie

    • 50 15

    • Ostaw klej,

      Albo jedź do Gdańska, bo chyba tam dawno nie byłeś, dziura na dziurze i wszędzie korki.

      • 10 0

    • I Gdańsk wyzbyl się korków ?

      • 8 0

  • ale samorządność szasta pieniędzmi z naszych podatków (8)

    na projekty itp. nie znam drugiego miasta ,które zleca projekty za grube miliony tylko po to żeby leżały w szafie.

    • 216 10

    • Wszedzie byle jak - artykuł też bylejaki - zdjęcia tragicznej jakości

      Spójrzcie na zdjęcia na których nic nie widać. Pikselioza - nazw ulic. Gratulacje za bylejakość dla autora i redakcji. Przeczytać artykuł po napisaniu i opublikowaniu to za dużo wymagać. Życzę redakcji by w Nowym 2020 nie irytowała czytelników. Bardzo proszę o przyjęcie moich uwag i pozdrawiam. Nie załamujcie się moimi uwagami tylko weźcie je do serca. Będzie lepiej !

      • 6 1

    • (2)

      już płaciliśmy za projekt przebudowy chwarznieńskiej. kto weźmie odpowiedzialność za fiasko poprzedniej koncepcji?

      • 34 4

      • Przecież to jest droga do domu "słońca skweru" i tylko dlatego jest tam cokolwiek robione z infrastrukturą

        • 8 1

      • po co te głupie pytania zadajecie, oczywiście że nikt ;(

        • 10 0

    • Cała zabawa polega na tym, żeby robić, nic nie robiąc

      Na poczatku miał być remont. Potem zaplanowano ulicę dzielnicową, a kilka miesięcy temu do tego dopasowano obwodnicę osiedla. Teraz mamy ulicę tranzytową z elementami infrastruktury osiedlowej (buspas + droga rowerowa), a za rok okaże się, że obwodnicy nie będzie bo jest za drogo. I mamy od kilku lat dwie duże trwające inwestycje, wyłącznie na papierze. A wice-gryzon może się pochwalić, że inwestycje trwają i są na bieżąco dopasowywane do sytuacji.

      • 28 4

    • A ty z władzy centralnej jesteś?

      • 1 13

    • Czyli tak,

      Planowali wydać 69, musieliby wydać 79 więc zabrakło 10 i lepiej zamówić nowy projekt za 2mln żeby zaoszczędzić ewentualnie 8? Choc wydali wcześniej prawie 2 na poprzedni? Nono... Dobra kalkulacja :D

      • 37 3

    • Remonty

      Zapraszam na skrzyżowanie Dąbka-Kwiatkowskiego, gdzie ulubiona firma Szczurka MTM za ciężkie miliony przez cały rok wymęczyła remont skrzyżowania i oprócz różnych fajerwerków na zjeździe w stronę Estakady pozostawili dziury, zapewne zadatek na następny kontrakt a wykonany zakres prac wcale nie cieszy się uznaniem kierowców.

      • 26 5

  • Znów marnottrawią nasze pieniądze i tak do wyborów

    Kolejne pomysły nieudaczników opłacane przez obywateli i tak od lat, zamiany planów, które idą do kosza, bo urzędnik nie płaci z własnej kieszeni. Byle dotrwać do wyborów i traktować nowe koncepcje jako kiełbasę wyborczą, a Chwarznieńska stoi, nowe osiedla na jej końcu i w Wiczlinie rozbudowują się ale w drogach zastój.

    • 52 0

  • (1)

    Może starczy tych pomysłów. W końcu zacznijcie przebudowę!!! I co z ul. Uczniowską? Też była w planie.

    • 94 16

    • A co myślałeś kolegom trzeba zapewnić źródło dochodu. p.s. W. Szczurek

      • 1 7

  • Wyrazy głębokiego współczucia dla mieszkańców (4)

    z sąsiedztwa ul Chwarznieńskiej na Witominie. Ale prosiłbym o z solidaryzowanie się z mieszkańcami najbliższego sasiedztwa z ul.E.Kwiatkowskiego/ul.płk.St.Dąbka na Gdyńskim Obłużu... Ruch tranzytowy do pow.Puckiego i gm Kosakowo jest od klikunastu lat naszą zmorą...Władze miasta Gdyni nic nie robią aby ukrucić proceder,a jeszcze go ułatwiają.. Nie ma żadnych ograniczeń nawet dla ciężkiego transportu ciężarowego. Bloki i domy wzdłuż ul.E.Kwiatkowskiego i płk.St.Dąbka już się trzęsą od takiego dopuszczonego tranzytu. Nikt nic nie robi,a ul.E.Kwiatkowskiego jest nieukończona od 40 lat i ma tylko jedną "lewą" jezdnię o 2 pasach ruchu...Szok.

    • 43 19

    • (3)

      Co Ty za bzdury wypisujesz .Budynki na Kwiatkowskiego się trzęsą po przejeździe ciężkiego transportu.Chyba galareta zamiast móżgu Ci się trzęsie Do najbliższych budynków jest daleko .W górnej części Kwiatkowskiego w lini prostej 100m.dąbka w kierunku rewy również domy daleko .Nawet kolumna czołgów by nie spowodowała trzęsienia.Warto jednak ludzi straszyć wypisując bzdury..Szkoda że tacy prostacy tu gryzmolą i ludzią zabierają cenny czas nie wnosząc nic do sprawy.

      • 3 5

      • (2)

        To widać że to jakiś z niego trol , bo napewnie nie mieszkaniec obłuża . Za komuny już przewidzieli szersze drogi i specjalnie dalej pobudowali blokowiska

        • 3 2

        • Chyba nigdy nie jechałeś tamtędy (1)

          • 2 0

          • Tu akurat nietrafiłes bo trafiłeś na mieszkańca tej okolicy. Tu narzekają głownie Ci co mieszkają dalej niż ten rejon co jest opisany. Mogą narzekac mieszkańcy tych nowych bloków co wybudowali w latach 90 zeszlego wieku miedzy kościołem a blokami przy kwiatkowskiego 102 i 100

            • 2 0

  • najpierw utopili grubą kase w w i**otychną przebudowe pseudo Węzła Chwarznieńska -Obwodnica !!! (1)

    To akurat uważam jest sprawa dla Prokuratora !- tak tym marnotrawstwem naszej kasy powinien zająć się prokurator !!!. Co za d**il wymyślił tam ten "Węzeł Gordyjski " ? . Gdzie był Inwestor Nadzór , Kierownictwo Budowy Co za i**ota podpisał odbiór tego i przeznaczenie tego do eksploatacji ??? . Chłopcy w piaskownicy robią to lepiej . Już niech nikt z ekipy Szczurka nie zabiera się za jaką kolwiek budowe i przeró2bki2 !!@!222222222222222222222222222222

    • 74 21

    • A jaki jest twój projekt ? Zapewne taki, że

      trzeba byłoby wyburzyć sporo Chwarzna ?
      Dobrze, że tacy jak ty nie rządzą.

      • 3 1

  • Fajnie, tylko: (2)

    Piesiewicz - odwal się od Witomina. Nigdy tam nie mueszkałeś.
    Po drugie - ruch rowerowy można puścić Słoneczną i Hodowlaną. Bez konieczności wielkich inwestycji.

    • 81 30

    • Spadaj koleś! Wszyscy samochodami

      mają jeździć ? Na przysłowiową drugą stronę ulicy też ? Nie rowerem ?
      Widzę, że kochasz tkwienie w korkach ?
      Że postulujesz zakaz budowy drogi rowerowej wzdłuż Chwarznienskiej ?

      • 1 4

    • Kosztem Witomina, chcą polepszyć dojazd zachodowi

      a tam ciągle przybywa mieszkańców. Obwodnica nic nie da, a dodatkowo odetnie część Witomina od lasu, bo za chwilę ten wąski pasek zabudują deweloperzy. Zachód powinien przenieść się na tory, transport publiczny, a nie wszyscy do auta i jadą do centrum. Ludzie powinni zrozumieć, że dla ich wygody mieszkania w tańszych domach, wśród pól i ciszy, nie mogą być niszczone centra miast i okoliczne dzielnice. Zobaczcie jak wygląda Chwaszczyńska. Mimo ogromnej rozbudowy, dalej jest zakorkowana. A poziom urbanizacji terenu wygonił stamtąd ludzi na obrzeża miast.

      • 8 0

  • Jakiś kniotek podaje niezprawdziwe dane (3)

    kto i na kogo głosował...Ze 182 tysięcy uprawnionych do głosowania w m Gdyni tylko i aż tylko 75 tysięcy osób głosowało za Wojciechem S.i jego drużyną na :kółkach". reszta albo nie poszła do wyborów lub głosowała na innego kandydata. Z racji prawdy Gdynią rządzi zdecydowana mniejszość....Kto nie widzi co się dzieje od 10 lat to robi błąd....

    • 61 16

    • Człowieku ubogi w rozum (2)

      w demokratycznych wyborach liczą się głosy tych , którzy głosują. Kto nie głosuje zgadza się z głosami tych , którzy głosują. Zasada stosowana w najstarszych demokracjach. Nie głosujesz = zgadasz się z wyborem głosujących.

      • 6 0

      • Jak widać demokracja nie jest niczyb dobrym. Efekty demokracji mamy jak widać.

        • 3 3

      • Bzdura.Wytrzezwiej!

        • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane