• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł Gdyni na ul. Chwarznieńską

Michał Sielski
1 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina. Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina.

Pierwsza koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów. Nie została zrealizowana, bo wykonawcy zażądali za dużo pieniędzy. Nowy pomysł to dwupasmowa arteria z zatokami autobusowymi i parkingiem zamiast buspasa - co spotkało się z krytyką mieszkańców. Przypomnijmy, że równolegle do tej drogi ma powstać obwodnica Witomina, która - w założeniu - ma usunąć tranzyt z dzielnicy.



Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Składa się na to m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu.

Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, podczas gdy miasto miało na ten cel 69,4 mln zł. Zdecydowano więc o "optymalizacji projektu". Wiadomo już więc, że za większość prac projektowych będzie trzeba zapłacić jeszcze raz, bo nowy plan zakłada inne rozwiązania.

Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej. Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej.
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od Małokackiej do Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.

Gdynia czeka na wykonawcę projektu, a potem zacznie się budowa. Jeśli oczywiście tym razem przetarg uda się rozstrzygnąć.

- Przetarg rozpocznie wielowymiarowe działania inwestycyjne, mające na celu przede wszystkim przebudowę newralgicznego odcinka biegnącego przez środek dzielnicy. W projekcie znajdzie się m.in.: brakujący fragment drogi rowerowej łączący ulice Chwarznieńską z Rolniczą, co zdecydowanie usprawni komunikację rowerową. Cała inwestycja to kolejny etap działań związany z rozbudową infrastruktury drogowej na odcinku witomińskim, a co za tym idzie, budową obwodnicy Witomina - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Mieszkańcy: tam powinien być buspas



Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina. Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina.
Jego entuzjazmu nie podziela część mieszkańców Gdyni. Przede wszystkim dlatego, że tuż obok miasto planuje budowę obwodnicy Witomina, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z dzielnicy.

Czytaj więcej: Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina.

- Wraz z decyzją o realizacji obwodnicy Witomina musi nastąpić uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej na ul. Chwarznieńskiej, a Witomino musi zyskać na tej, wycenianej dziś na ok. 70 mln zł inwestycji przez pełne uspokojenie, dziś tranzytowej ulicy i sprowadzenie jej do rangi ulicy osiedlowej. Tylko fizyczne uspokojenie ruchu na Chwarznieńskiej ograniczy - choć nie zapobiegnie - powrót tranzytu do Witomina - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Stowarzyszenie widzi rozwiązanie tego problemu w budowie dodatkowego pasa ruchu o zmiennym kierunku dla autobusów, wprowadzeniu elementów uspokojenia ruchu na całym osiedlowym odcinku ul. Chwarznieńskiej oraz likwidacji kładki i budowie nowych, wyniesionych przejść dla pieszych.

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Nie chcemy Szczurka (4)

    • 205 27

    • 100% racji..NIKT nie chce a wiec kontrola tych wyborow ?????

      dziwne bardzo ze przchodzi i nikt nie kontroluje glosow ...dziwne..nic w Gdyni on nie robi oprocz pomagania deweloperom...tez dziwne???? grunt to korupcje

      • 25 5

    • Niestety nie ma opozycji dla niego i tego klauna w okrągłych okularach

      • 40 11

    • To jesteś w mniejszości, bo większość chce.

      • 17 38

    • niby nikt nie chce, a poparcie jak w Korei

      • 53 11

  • W pierwszej kolejności służby powinny ściśle egzekwować

    przepisy dotyczące stanu technicznego pojazdów. Co najmniej 25 - 30 % można wyeliminować z naszych ulic. Przede wszystkim będzie czystsze powietrze, mniejszy hałas oraz bezpieczniej.

    • 40 7

  • i likwidacji kładki.... (2)

    która ma zaledwie 6 lat... znowu kasa wyrzucona w błoto?

    • 58 0

    • Kładki, która nigdy nie powinna była powstać, bo od początku była poronionym pomysłem.

      • 9 1

    • Nikt nie chce się teraz przyznać

      Że to za wąski przejazd pod kładką nie pozwala poszerzyć Chwarznienskiej a wystarczyło zbudować przejście podziemne.

      • 12 0

  • Pójdźmy o krok dalej: (1)

    Może by tak z Chwarznieńskiej zrobić "wonerf", a z głównego skrzyżowania na Witominie zrobić "park kieszonkowy"? Łukasz P. piał by z zachwytu.

    • 67 11

    • I jeszcze na obwodnicy kontrapasy dla rowerów.

      • 6 1

  • obwodnica (3)

    Kilka lat temu byla wykonana koncepcja obowodnica kierownictwo kolegium wybralo obecny projekt z kladką dla pieszych przy domie za falochronem Było to złe rozwiązanie Winnego nie ma podobnie jak Gdynskie Lotnisko Decyzje niech podejmują specjaliscie a nie politycy

    • 82 21

    • Kładkę wybudowano w 2014 roku (2)

      teraz chcą ją zlikwidować

      • 9 1

      • Bo nigdy nie powinna była powstać.

        Sam mieszkam na Chwarznie i często jeżdżę samochodem przez Witomino, ale zawsze byłem przeciwny temu choremu pomysłowi likwidacji przejścia dla pieszych i budowy kładki.

        • 5 0

      • Tak się w Gdyni trwoni pieniądze podatnika.

        • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    Dajcie spokój z tymi wyniesionymi przejściami... (13)

    Jakaś głupia moda, pewnie zaraz posypią się minusy, ale prawda jest okrutna normalny kierowca zwolni czy to przed przejściem czy wyniesionym przejściem, ale wariat za kierownicą wjeżdżający na taki próg, nawet gdy kogoś nie ma przy przejściu może doprowadzić przez wyrzucenie go np. na chodnik czy przeciwny pas, do tragedii. Jestem za spowalnianiem ruchu, ale w granicach zdrowego rozsądku, bo zaraz wymyślą najmądrzejsi urzędnicy i specjaliści "wilcze doły"

    • 166 87

    • (7)

      No to nie mamy praktycznie normalnych kierowców, bo w zasadzie nikt nie zwalnia przed normalnymi przejściami.
      Niestety ale fizyczne wymuszenie zwolnienia jest konieczne.

      • 27 8

      • Legionów też.

        To jeszcze potrzeba zrobić takie przejścia na Legionów od Redłowskiej do Stryjskiej. Te zbudowane koło sp. 18 i dalej w stronę Gdańska są dobrze wyprofilowane i widoczne.

        • 0 4

      • Tylko piesi też mają sporo winy, wchodząc bez zatrzymania bezpośrednio na przejście (3)

        To nie jest ciąg pieszy i warto się rozejrzeć czy nawet poczekać, żeby przepuścić samochód, ale cześć z premedycja wchodzą pod koła, a później olaboga. Pieszy ma znikome szansę na starcie z samochodem czy nawet rowerem

        • 14 13

        • To jest bardzo proste dla każdego normalnego człowieka (2)

          Na przejściu dla pieszych spodziewaj się przechodzących pieszych. Za trudne?

          • 16 13

          • Przejście dla pieszych to nie jest ciąg pieszy czyli chodnik.

            Jak jestem zmuszony do przejechania chodnika pod kątem prostym (nawet gdy jest tam wjazd do posesji), muszę uważać na pieszych - oni są "u siebie". Jak jestem pieszym to przed wejściem na drogę dla pojazdów (jezdnię) sprawdzam czy nic po tej jezdni nie jedzie. Przejścia dla pieszych wyznaczono po to, aby piesi nie wchodzili na jezdnię w każdym miejscu.

            • 4 4

          • Pieszy niech na przejściu spodziewa się samochodu, za trudne?

            • 14 11

      • Odp.

        Dlaczego tak twierdzisz?Jezdze zawodowo od 40 lat I takiej ilosci garbow nie ma w Europie.Sa takie I to b.duzo ze jak nie zwolnisz do 1 biegu to rozbijesz miss olejowa.

        • 15 1

      • Tylko jeszcze pozostaje kwestia ich prawidłowej budowy

        Cześć z nich nie ma jakiejkolwiek homologacji, trojmiasto.pl może to sprawdzić w gdyńskim ZDiZ, polecam. Budowane są przez przypadkowe firmy czy kamieniarzy, tak, że jadac samochodem z dozwolona prędkością 30km/h można rozwalić podwozie albo wylecieć z pasa ruchu

        • 19 3

    • Wariat, na takie przejście wjedzie tylko raz, bo mu się ta jego kupa złomu zlożona w garażu u szwagra zaraz rozsypie.

      • 2 1

    • Jednak wariaci boja sie, ze zniszcza samochod i wiekszosc zwalnia.

      • 4 1

    • i jeszcze do tego

      czarcie zapadki :P

      • 4 1

    • Mam podobne odczucia (1)

      • 19 13

      • ja mam przeciwne

        • 15 18

  • A inne ulice?

    Wyniesione przejścia potrzebne są także na Legionów między Redłowską a Stryjską. Tam szaleńcy w głośnych sportowych autach jeżdżą pod nosem Policji (Redłowska) dobrze ponad 100 km/h.

    • 47 0

  • Skoro Piesiewicz

    Mówi, że potrzeba wyniesionych przejść, tzn że są one absolutnie niepotrzebne. Swoją drogą wyniesione to on ma ego, ale rozumu wcale.

    • 37 13

  • Opinia wyróżniona

    Bispas to zle rozwiazanie - wiecej smogu, wieksze korki (17)

    Wiecej zanieczyszczen.. Gdynia musi znow zaczac budowac drogi. Rowery nie rozwiaza problemu komunikacji/transportu w Gdyni. Buspas to pomysl z komuny, zeoeksza jedynie emisje spalin

    • 119 136

    • taka sama komuna jest wtedy kiedy domagasz się budowy drogi za moje pieniądze (6)

      zrzućcie się z okolicznymi kierowcami i budujcie za swoje, nikt nie kazał wam mieszkać na wsi

      • 23 20

      • Drogi dla rowerów, którymi jeździ kilkadziesiąt osób (1)

        w ciągu dnia, budowane są za Twoje prywatne pieniądze? Może rowerzyści się zrzucą!

        • 17 11

        • Budowane są z podatków lokalnych i z podatków PIT

          Mogę to napisać jeszcze dziesięć razy, jeśli nie możesz tego pojąć. Każdy kto mieszka w Gdyni, jest w niej zameldowany, współtworzy budżet tego miasta i dokłada i się do inwestycji miejskich.
          Kierowcy naprawdę nie maja się czym szczycić: zatruwam miasto, zaśmiecam je, zagracam, powoduję gigantyczne korki każdego dnia, utrudniam życie sobie i innym, ale płacę podatki w paliwie. Nie chcę ani Twojego śmierdzącego blaszaka, ani Twoich podatków.

          • 13 6

      • Podatki to ponad polowa ceny benzyny (1)

        Plus akcyza w cenie auta. Kierowcy placa za drogi. Komuna to sciezki rowerowe.....

        • 11 25

        • Uhm. Oczywiście.

          Bo mieszkańcy Gdyni, jeżdżący na rowerach, nie płacą podatków...

          • 12 2

      • (1)

        Kolego,podatek drogowy podwojny placa tylko kierowcy.Jest w paliwie.Piesi nice placa

        • 16 13

        • A drogi w mieście budowane są z podatków lokalnych

          i tyle zostało z twojej argumentacji

          • 21 8

    • Jest dokładnie odwrotnie.Buspas ogranicza emisje spalin. Pomysłem z komuny jest dalsza rozbudowa dróg . (1)

      • 19 8

      • Myskisz jak dziecko

        Buspas poteguje korki, skoro droga bedzie miala mbiejsza przepustowosc to auta beda tam staly czesciej w korku. Auto porouszajace sie w korku emituje najwieksza ilosc spalin.... Oczywoscie mozesz jak dziecko prezentowac myslenie magiczne i roic sibie, ze kierowcy przesiada sie do autobusow.....Buspas to zle rozwiazanie, zwlaszcza w miescie o relatywnie slabo rozwinietej sieci drog. Oszolomstwo proponuje buspasy zamiast drog.... plus oczywiscie sciezki rowerowe, ktorymi praktycznie nikt nie jezdzi...Podsumowujac, czas skonczyc z maskowaniem nieudolnosci UM Gdynia z pomoca buspasow. Trzeba budowac drogi A akurat na Witominie nie piwinni poszerzac drogi ani budowac buspasa. Caly teanzyt powinien wywedrowac poza Witomino

        • 6 12

    • (6)

      Jesf odwrotnie. Ograniczyc ruch aut, priorytet dla zbiorkomu i zanieczyszczenia i korkow nie bedzie

      • 36 24

      • Odp. (3)

        No to zrobmy eksperyment.Wylaczmy wszystkie samochody z ruchu przez 3-4 dni w Gdyni.Zobaczymy jak wyglada zycie tylko przy transporcie zbiorowym.

        • 26 1

        • Ta cudowna cisza jak 01 stycznia rano... :) (2)

          • 12 8

          • (1)

            Wyprowadź się na wieś jak pragniesz ciszy. Tam zapewne też przeszkadzał by ci piejący kogut.

            • 9 14

            • "Przeszkadzałby". Tak będzie lepiej.

              • 13 2

      • Ograniczony to Ty już jesteś i to wystarczy

        • 12 11

      • No wlasnie pisalem, ze to komunistyczne myslenie

        Buspas to komuna, myslenie totalitarne

        • 20 43

    • Napisałbym że szampan wszedł za mocno ale jak przeczytałem jeszcze raz to stwierdzam że autor cały czas pije i to denaturat.

      • 12 10

  • Temat wraca co chwilę jak bumerang. (3)

    Co chwilę nowa koncepcja za miliony, a potem do szuflady.

    • 173 8

    • Już dawno podejrzewałem, że w UM

      mają dwa uzupełniające się zespoły: jeden wymyśla wspaniałe projekty, a ten drugi od razu wymyśla, jak uzasadnić brak ich realizacji. Ja chcę taką pracę. Nie wiem jeszcze tylko, w którym zespole wolałbym pracować.

      • 7 0

    • wraca bo wyborcow na zachodzie przybywa (1)

      trzeba ich łechtać

      • 11 3

      • Tylk9 dlaczego skoro nie stac ich na remont w mniejszym zakresie chca robic w wiekszym zakresie?

        Przecież będzie jeszcze drożej..

        • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane