• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł Gdyni na ul. Chwarznieńską

Michał Sielski
1 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina. Mieszkańcy martwią się, że po remoncie ul. Chwarznieńskiej część kierowców wcale nie przeniesie się na nową obwodnicę Witomina.

Pierwsza koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów. Nie została zrealizowana, bo wykonawcy zażądali za dużo pieniędzy. Nowy pomysł to dwupasmowa arteria z zatokami autobusowymi i parkingiem zamiast buspasa - co spotkało się z krytyką mieszkańców. Przypomnijmy, że równolegle do tej drogi ma powstać obwodnica Witomina, która - w założeniu - ma usunąć tranzyt z dzielnicy.



Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Składa się na to m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu.

Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, podczas gdy miasto miało na ten cel 69,4 mln zł. Zdecydowano więc o "optymalizacji projektu". Wiadomo już więc, że za większość prac projektowych będzie trzeba zapłacić jeszcze raz, bo nowy plan zakłada inne rozwiązania.

Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej. Zakres prac przewiduje przebudowę ul. Chwarznieńskiej i ul. Rolniczej.
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od Małokackiej do Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.

Gdynia czeka na wykonawcę projektu, a potem zacznie się budowa. Jeśli oczywiście tym razem przetarg uda się rozstrzygnąć.

- Przetarg rozpocznie wielowymiarowe działania inwestycyjne, mające na celu przede wszystkim przebudowę newralgicznego odcinka biegnącego przez środek dzielnicy. W projekcie znajdzie się m.in.: brakujący fragment drogi rowerowej łączący ulice Chwarznieńską z Rolniczą, co zdecydowanie usprawni komunikację rowerową. Cała inwestycja to kolejny etap działań związany z rozbudową infrastruktury drogowej na odcinku witomińskim, a co za tym idzie, budową obwodnicy Witomina - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Mieszkańcy: tam powinien być buspas



Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina. Tędy przebiegać będzie obwodnica Witomina.
Jego entuzjazmu nie podziela część mieszkańców Gdyni. Przede wszystkim dlatego, że tuż obok miasto planuje budowę obwodnicy Witomina, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z dzielnicy.

Czytaj więcej: Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina.

- Wraz z decyzją o realizacji obwodnicy Witomina musi nastąpić uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej na ul. Chwarznieńskiej, a Witomino musi zyskać na tej, wycenianej dziś na ok. 70 mln zł inwestycji przez pełne uspokojenie, dziś tranzytowej ulicy i sprowadzenie jej do rangi ulicy osiedlowej. Tylko fizyczne uspokojenie ruchu na Chwarznieńskiej ograniczy - choć nie zapobiegnie - powrót tranzytu do Witomina - podkreśla Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Stowarzyszenie widzi rozwiązanie tego problemu w budowie dodatkowego pasa ruchu o zmiennym kierunku dla autobusów, wprowadzeniu elementów uspokojenia ruchu na całym osiedlowym odcinku ul. Chwarznieńskiej oraz likwidacji kładki i budowie nowych, wyniesionych przejść dla pieszych.

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • najpierw utopili grubą kase w w i**otychną przebudowe pseudo Węzła Chwarznieńska -Obwodnica !!! (1)

    To akurat uważam jest sprawa dla Prokuratora !- tak tym marnotrawstwem naszej kasy powinien zająć się prokurator !!!. Co za d**il wymyślił tam ten "Węzeł Gordyjski " ? . Gdzie był Inwestor Nadzór , Kierownictwo Budowy Co za i**ota podpisał odbiór tego i przeznaczenie tego do eksploatacji ??? . Chłopcy w piaskownicy robią to lepiej . Już niech nikt z ekipy Szczurka nie zabiera się za jaką kolwiek budowe i przeró2bki2 !!@!222222222222222222222222222222

    • 74 21

    • A jaki jest twój projekt ? Zapewne taki, że

      trzeba byłoby wyburzyć sporo Chwarzna ?
      Dobrze, że tacy jak ty nie rządzą.

      • 3 1

  • Brawo Gdynia!

    Znowu jakaś koncepcja ... w tym jesteście naprawdę świetni.

    • 73 17

  • Na tym zdjęciu jak z lat 70-tych

    • 50 10

  • Kto zapłacił za projekt któy nie był zrealizowany ?

    Miasto szasta pieniędzy a podnosi cenę za wywóz śmieci o 150 % jednocześnie każe płacić mieszkańcom za wywóz ze śmietników ulicznych i plaży. Kpina - to się nadaje do prokuratora.

    • 89 9

  • Opinia wyróżniona

    Słoneczna (3)

    Świetnie, czyli wszystko wyremontują oprócz w środku kawałka ulicy Słonecznej gdzie jeszcze są stare zużyte już płyty betonowe i wszystko się zapada... Wszystko dla mieszkańców co nie? Echh

    • 89 11

    • Podobnie Uczniowska (1)

      Nie dość, że dziurawa to z każdej strony zastawiona autami a Pizzernia parkuje swoje auta na środku skrzyżowania z Nauczycielską, pod nosem policji. Dodatkowo jakiś ich stary rupieć i motor zajmuje miejsca parkingowe przy placu zabaw.

      • 31 10

      • Podobnie Sosnowa

        • 25 0

    • Podobnie z Bohaterów Getta Warszawskiego -

      Kocie łby jeszcze sprzed wojny, ale wszystko, co miasto ma do zaproponowania to wyłożenie drogi płytami Yomb - takimi, jakich za tzw. komuny używało się do utwardzenia tymczasowych dróg na placach budów - to chyba jakaś kpina!

      • 33 3

  • 1,4 mln. na darmo! Wywalone w błoto!

    kur*a w Gdyńskim Urzędzie Miasta już dawno powinno siedzieć cba , cbś i Prokuratura

    • 85 8

  • Opinia wyróżniona

    Dajcie spokój z tymi wyniesionymi przejściami... (13)

    Jakaś głupia moda, pewnie zaraz posypią się minusy, ale prawda jest okrutna normalny kierowca zwolni czy to przed przejściem czy wyniesionym przejściem, ale wariat za kierownicą wjeżdżający na taki próg, nawet gdy kogoś nie ma przy przejściu może doprowadzić przez wyrzucenie go np. na chodnik czy przeciwny pas, do tragedii. Jestem za spowalnianiem ruchu, ale w granicach zdrowego rozsądku, bo zaraz wymyślą najmądrzejsi urzędnicy i specjaliści "wilcze doły"

    • 166 87

    • Mam podobne odczucia (1)

      • 19 13

      • ja mam przeciwne

        • 15 18

    • (7)

      No to nie mamy praktycznie normalnych kierowców, bo w zasadzie nikt nie zwalnia przed normalnymi przejściami.
      Niestety ale fizyczne wymuszenie zwolnienia jest konieczne.

      • 27 8

      • Tylko jeszcze pozostaje kwestia ich prawidłowej budowy

        Cześć z nich nie ma jakiejkolwiek homologacji, trojmiasto.pl może to sprawdzić w gdyńskim ZDiZ, polecam. Budowane są przez przypadkowe firmy czy kamieniarzy, tak, że jadac samochodem z dozwolona prędkością 30km/h można rozwalić podwozie albo wylecieć z pasa ruchu

        • 19 3

      • Tylko piesi też mają sporo winy, wchodząc bez zatrzymania bezpośrednio na przejście (3)

        To nie jest ciąg pieszy i warto się rozejrzeć czy nawet poczekać, żeby przepuścić samochód, ale cześć z premedycja wchodzą pod koła, a później olaboga. Pieszy ma znikome szansę na starcie z samochodem czy nawet rowerem

        • 14 13

        • To jest bardzo proste dla każdego normalnego człowieka (2)

          Na przejściu dla pieszych spodziewaj się przechodzących pieszych. Za trudne?

          • 16 13

          • Pieszy niech na przejściu spodziewa się samochodu, za trudne?

            • 14 11

          • Przejście dla pieszych to nie jest ciąg pieszy czyli chodnik.

            Jak jestem zmuszony do przejechania chodnika pod kątem prostym (nawet gdy jest tam wjazd do posesji), muszę uważać na pieszych - oni są "u siebie". Jak jestem pieszym to przed wejściem na drogę dla pojazdów (jezdnię) sprawdzam czy nic po tej jezdni nie jedzie. Przejścia dla pieszych wyznaczono po to, aby piesi nie wchodzili na jezdnię w każdym miejscu.

            • 4 4

      • Odp.

        Dlaczego tak twierdzisz?Jezdze zawodowo od 40 lat I takiej ilosci garbow nie ma w Europie.Sa takie I to b.duzo ze jak nie zwolnisz do 1 biegu to rozbijesz miss olejowa.

        • 15 1

      • Legionów też.

        To jeszcze potrzeba zrobić takie przejścia na Legionów od Redłowskiej do Stryjskiej. Te zbudowane koło sp. 18 i dalej w stronę Gdańska są dobrze wyprofilowane i widoczne.

        • 0 4

    • i jeszcze do tego

      czarcie zapadki :P

      • 4 1

    • Jednak wariaci boja sie, ze zniszcza samochod i wiekszosc zwalnia.

      • 4 1

    • Wariat, na takie przejście wjedzie tylko raz, bo mu się ta jego kupa złomu zlożona w garażu u szwagra zaraz rozsypie.

      • 2 1

  • Mam wrażenie że w Gdyni jest tylko jeden problem ... (3)

    Chwarznieńska i witominska .... Szkoda że miasto nie dostrzega północnych dzielnic... Hutniczej ....itp...

    • 75 9

    • Podobno alternatywne dojazdy szczura z nory do bazy

      • 11 2

    • Ja też. I tym problemem jest niejaki Wojciech Szczurek. A od dawna powinien być to Wojciech S.

      • 9 1

    • Zamienie mieszkanie z centrum Gdyni Na Wiczlino!Tam ida najwieksze inwestycje.

      • 9 0

  • W Gdańsku remont Hallera, nowa Bulonska itd a tu??? (1)

    Niech ten człowiek odejdzie w zapomnienie, jego rządy to parodia!

    • 66 18

    • A tu 264 miliony kredytu ....

      • 7 0

  • Obwodnica Witomina powinna byc polaczona z Chwarznienska

    Przez przedluzenie Hodowlanej.

    • 47 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane