• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na zabudowę Dalmoru

Patryk Szczerba
31 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
  • Plany zakładają wprowadzenie na Molo Rybackie w Gdyni różnorodnej zabudowy.
  • Plany zakładają wprowadzenie na Molo Rybackie w Gdyni różnorodnej zabudowy.
  • Plany zakładają wprowadzenie na Molo Rybackie w Gdyni różnorodnej zabudowy.

Mieszaną zabudowę mieszkalno-usługową, nową lokalizację dla Daru Pomorza i miejsce do cumowania wycieczkowców proponuje zarząd gdyńskiego portu jako alternatywę dla forsowanych przez władze Gdyni apartamentowców w miejscu Dalmoru zobacz na mapie Gdyni. Teren należy do Polskiego Holdingu Nieruchomości, którego działania wiąże plan miejscowy. - Potrzebna byłaby wola zmian zapisów po stronie włodarzy Gdyni - mówi prezentujący pomysł Marcin Horała, kandydat PiS na prezydenta.



Czy podoba ci się proponowana zabudowa Dalmoru?

Przypomnijmy, że zgodnie z planem miejscowym, uchwalonym przez radnych Gdyni, na terenie po Dalmorze może powstać zespół mieszkań, biur i apartamentów dla tysięcy osób.

Na razie stoją tam wieże Sea Towers, obok jest hotel i bank, a na części Mola Rybackiego trwa inwestycja pod nazwą Yacht Park, prowadzona przez Polski Holding Nieruchomości. Będąca właścicielem terenu spółka Skarbu Państwa oficjalnie przymierza się też do budowy na początku pirsu pięciokondygnacyjnego biurowca.

Czytaj też: Port przejmuje część terenów nadmorskich

Usługi, parkingi i kultura na Molu Rybackim



Plany innego od proponowanego przez Gdynię zagospodarowania terenu przedstawił port w Gdyni. W nowej koncepcji na terenie Mola Rybackiego pojawia się zabudowa mieszkaniowa, ale dominować ma usługowa z funkcjami wystawienniczymi i kulturalnymi. W zamierzeniach jest plac na parkingi i miejsce, gdzie mógłby cumować Dar Młodzieży.

Status nadmorskich terenów w Gdyni. Status nadmorskich terenów w Gdyni.
Największe zmiany dotyczyłyby przeniesienia do centrum cumowania wycieczkowców, przybijających obecnie do Nabrzeża Francuskiego oraz budowy wieżowca - hotelu z ogólnodostępnym tarasem widokowym. Do tej pory koncepcja pojawiła się na branżowej konferencji. Jak informują przedstawiciele portu, spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem zarówno branżystów, jak i mieszkańców Gdyni.

W poniedziałek jako jeden z punktów swojego programu przedstawił ją Marcin Horała, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdyni.

Zobacz również: Śródmieście Gdyni. Czy zawsze będzie zabudowywane w duchu modernizmu?

- Molo Rybackie wielofunkcyjne, przyciągające ruch, tętniące życiem, zamiast pustej przez większość czasu przestrzeni, to szansa dla tego miejsca. PHN jako spółka giełdowa z dominującą rolą państwa musi realizować zamierzenia zawarte w obowiązującym planie miejscowym. Potrzebna byłaby więc decyzja radnych, by zmienić zapisy, pozwalając na realizację zaproponowanej koncepcji - opowiada poseł.

Port Gdynia kupił tereny od stoczni Nauta



Rozmowy w sprawie przejęcia Mola Rybackiego pod funkcje portowe mógłby ułatwić fakt, że zarówno PHN, jak i gdyński port to spółki mające tego samego właściciela: kontrolowane przez Skarb Państwa. Projekt portu ma ponadto poparcie ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Przypomnijmy, że podobne plany port w Gdyni ma w stosunku do terenów należących do Stoczni Nauta. Teren o powierzchni 61,9 tys. m kw. przy ul. Waszyngtona 1 zobacz na mapie Gdyni wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę Portu, ale jej wysokości nie ujawniono.

Czytaj również: Port kupił tereny po Naucie

- Część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane jest również przeznaczenie go na lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. Możliwości wykorzystania tego miejsca jest naprawdę wiele - opowiadał po zakupie Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG, dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • Szczurek polskie Miami buduje

    śmiech

    • 14 1

  • Wreszcie ktoś zaczął konstruktywnie myśleć? (2)

    Co z tego wyjdzie, to zobaczymy. O podobnym przeznaczeniu tego nabrzeża pisałem na tym forum już od paru lat. Potrzebna jest dobra wola wszystkich stron procesu decyzyjnego i może wreszcie doczekalibyśmy w mieście portowym partnerstwa portowo-miejskiego zamiast wzajemnie wyniszczającej się rywalizacji o wspólną przestrzeń, o czym też już nieraz pisałem. Jednakże podejrzewam, że te zapowiedzi są tylko polityczną grą przedwyborczą.

    • 8 6

    • zmiany są potrzebne, ale po stronie skewru, Bulwaru i klubów żeglarskich, (1)

      w porcie rządzi port i jego potrzeby, nie deweloperzy i warszawka, to gdynianie płacą tu podatki i to miasto jest dla nich, a nie odwrotnie

      • 8 0

      • Nie zrozumiałeś tego, co napisałem albo nie napisałem zbyt jasno. Oczywiście, że w porcie rządzi port, a miastem powinny zarządzać władze miejskie. Chodzi mi o takie partnerstwo, w którym uzgadnia się wzajemnie korzyści współistnienia obydwu podmiotów. Przykładowo, nabrzeże po-dalmorowskie mogłoby być przystosowane do przyjmowania statków wycieczkowych, uwalniając od tego inne nabrzeża portowe i jednocześnie stanowiąc atrakcję turystyczną miasta, urozmaicając okresowo też jego archtekturę pięknem tych statków. Do portowej obsługi technicznej statków jedynym kompetentnym podmiotem jest port i on powinien mieć to w swojej gestii, co wiąże się z zarządzaniem tym nabrzeżem.
        Przy okazji dopowiem, że, z punktu widzenia miasta, lepsze byłoby cumowanie tych statków po drugiej stronie tego nabrzeża, niż jest to pokazane na wizualizacji, tak, aby wycieczkowce były widziane w całej swojej okazałości od strony terenu miasta, a nie portu.

        • 3 0

  • Pan prezydent Szczurek (1)

    Nie trzeba obrażać kogoś za nazwisko np.(gryzoń)
    Jak si ę komuś nie podoba to nie głosuje na tego pana .
    A jak ma ktoś solidnego kandydata na prezydenta naszej ukochanej GDYNI to niech próbuje
    Myślę że Gdynianie sami wiedzą kogo wybrać.!!
    A polityków i karierowiczów nam nie potrzeba Panie Horała.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 6 12

    • powiem wiecej, czuje sie jak w Rosji jak czytam te twoje przemyslenia, d*pku.

      • 6 1

  • brawo Horała

    Szczurek mial 20 lat na wypracowanie rozwiązania. Skończyło się na wizalizacjach, których miejsce jest w koszu na śmieci

    • 16 5

  • Szczurek z Stepa zapomnieli ze Gdynia to nie jest Lazurowe Wybrzeze.

    Okres letni jest zbyt krotki. Szkoda terenow na bzdurne pomysly zwlaszca ze Szczurkowa mafia juz przedstawiala tereny nalezace do portu Gdynia we Francji jako tereny inwestycyjne i budowlane. Czas wyslac szczurkowa mafie na smietnik historii. Port to Gdynia. Jak sie komus cos nie podoba to moze sie przeniesc sie z Gdyni do Gdanska na Szadulki. Tam jest prawdziwy Gdansk.

    • 20 1

  • Trzeba postawić na rolnictwo.

    I inwestować w zsypy w falowcach i plażowe parawany. Zakazać stawiania słomianych płotów ze słomy w butach. Importować więcej sandałów i skarpet z Chin. Powinno się aresztować ludzi którzy zmiast wody i mydła, stosują przez cały tylko tydzień dezodorant. Wesołych świąt.

    • 3 6

  • Zabudować w końcu, a nie wieczne wizualizacje i robienie z ludzi idiotów.

    • 3 5

  • Szczurek ... (1)

    Jak czytam że Szczurek wszystko sprzeda to mnie aż słabo się robi ... po pierwsze nie Szczurek a horała ?.... no ale to jest za ciężkie do przetrawienia pisuaru .... ale jak sie mawia Wina Tuska ? nie ... Wina Szczurka dla gdynian z pisuaru :D

    • 2 6

    • jak tacy durnie mieszkaja w tym miescie to miasto upadnie wraz ze Szczurem i jego przydu*asami

      • 4 0

  • Budowali, budowali i nie wybudowali.

    Huraaaas.

    • 9 0

  • co tam Dalmor i gospodarka. Samolociki i ironman jakieś lody na patyku, sztuczne ognie

    tym się zajmuje obecna władza w magistracie. Za chwilę wszyscy wyjadą do Gdańska za chlebem.
    Uciekanie od wyzwań i zarządzanie miastem od kryzysu do kryzysu.

    • 16 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane