PKM odejdzie od czerwonych wiat?
29 czerwca 2022
(139 opinii)
Przyszła trasa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na południe Gdańska będzie miała dodatkowy przystanek. W rejonie skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z ul. Hokejową wybudowana zostanie stacja Gdańsk Wielkopolska.
Pięć kolejnych przystanków PKM na południe Gdańska
29 czerwca 2022
(139 opinii)
14 kwietnia 2022
(145 opinii)
4 kwietnia 2022
(271 opinii)
2022-06-20 12:14
Niech tylko PKM jeździ z większą częstotlowością i mniejszą awaryjnością - jak już było zaraz po starcie inwestycji.
2022-06-20 12:22
Jeżdżę PMKą dwa razy dziennie i nie pamiętam ani jednej większej awarii.
2022-06-20 12:25
Jeździsz na rowerze, samochodem, autobusem z przesiadką na tramwaj i jeszcze dwa razy dziennie PKM. Oczywiście tylko zbiorkom funkcjonuje idealnie i nie ma się do czego przyczepić.
2022-06-21 12:31
Bo PKM to tylko tory, po których jeżdżą te pociągi. Jeżdżę codziennie, ani razu nie trafiłam na awarię. Ale po zmianach rozkładu nie powiedziałabym, że szybciej dojadę pociągiem niż prywatnym autem ponieważ jadąc do Żukowa przed zmianą rozkładu dojeżdżałam na 15:35, teraz dojeżdżam chwilę przed 16 czyli 25 minut później. Komfort też jest straszny
Bo PKM to tylko tory, po których jeżdżą te pociągi. Jeżdżę codziennie, ani razu nie trafiłam na awarię. Ale po zmianach rozkładu nie powiedziałabym, że szybciej dojadę pociągiem niż prywatnym autem ponieważ jadąc do Żukowa przed zmianą rozkładu dojeżdżałam na 15:35, teraz dojeżdżam chwilę przed 16 czyli 25 minut później. Komfort też jest straszny ze względu na ilość osób i wielkości składów. Ludzie nie mają jak wsiąść do pociągu, konduktorzy nie chcą wpuszczać.. To skandal patrząc na to, że za bilety płaci się po kilkadziesiąt-kilkaset złotych i nie ma się pewności czy w ogóle danym pociągiem się pojedzie.
2022-06-20 12:26
ale pińendzy ni ma i nie bendzie. ale będzie za to bilet Fala i dopłaty do spółki Innobaltca
2022-06-20 13:36
2022-06-20 20:57
2022-06-20 14:23
Takie nasze metro
2022-06-20 16:21
2022-06-20 14:29
Już w latach 80-tych były odważne plany.
2022-06-20 16:39
większym pożytkiem a przede wszystkim taniej byłoby wybudować dwie linie tramwajowe. Niestety u nas się nie da
2022-06-20 17:12
PKM zapewnia dużo szybszy przejazd niż tramwaj. Przejazd tramwajem nie jest konkurencyjny wobec przejazdu samochodem (chyba że na niektórych odcinkach w godzinach szczytu). Przejazd PKM może być konkurencyjny wobec przejazdu samochodem w wielu relacjach.
2022-06-20 17:47
Bo póki co pkmki są mniejsze od tramwaju i rzadziej jeżdżą.
2022-06-20 20:26
To w Bydgoszczy o tym nie wiedzą bo powstała linia tramwajowa na Fordon. Wiesz ile czasu jedzie tramwaj? W Poznaniu jest szybki tramwaj i też ma konkurencyjny czas szczególnie wobec samochodu ale i autobusu. Czyli jak widać można
2022-06-21 09:21
2022-06-20 20:58
bezkolizyjny tramwaj mógłby być równie szybki
2022-06-20 12:17
a potem myśleć, czemu ludzie nie chcą korzystać, "przecież ten przystanek to tylko dwie minutki więcej". PKM powinna spełniać rolę, jaką spełnia metro w innych miastach, więc szanowni planiści niech się przyjrzą łaskawie, ile dzieli przystanki metra i jaka jest idea takich odstępów. 16 minut do dworca ze Świętokrzyskiej to czas ledwie o 5 minut lepszy od tramwaju, tymczasem powinno to zajmować nie więcej niż 10-12 minut
2022-06-20 12:29
Ale wiesz, że te 2 minuty dłużej to tylko z węzła Kowale? Że dla przystanku Łostowice-Świętokrzyska nic się nie zmieni i ten czas przejazdu będzie trwał 9 minut, czyli nawet krócej niż podałeś?
2022-06-20 12:32
skąd ma wiedzieć jak nie czytał
2022-06-20 12:40
Masz rację, puchatku:
2022-06-20 12:54
2022-06-20 17:29
przesiadek nie unikniesz - i tak będzie mało osiedli w pobliżu przystanku
2022-06-20 19:32
A czy byłeś w tych okolicach kiedykolwiek? Mało osiedli?
2022-06-21 00:09
Tylko zainwestować w lokalne busy by dowoziły często ludzi na przystanki.
2022-06-21 05:51
Dalej piszesz głupoty, nie wiedząc jak wygląda sytuacja na południu... Akurat lokalizacja tego przystanku pozwala na ominięcie kosztów uruchomienia dodatkowych linii autobusowych, ponieważ z okolicznych osiedli dotrzesz na przystanek w 5-10 minut spacerkiem. Daj już sobie spokój z komentowaniem spraw, na których temat nie masz bladego pojęcia.
2022-06-22 07:16
W ciągu ostatnich dwóch lat powstało kilkanaście bloków.
2022-06-20 12:31
zrób jeden a do niego najlepiej niech masa autobusów dojeżdża po świętokrzyskiej
2022-06-20 12:34
22minuty do centrum to tramwaj jedzie z pętli przy Havla a nie z Kowal.
2022-06-21 13:27
20 minut jedzie autobus 256 z osiedla świętokrzyska - do śródmieścia - nie mówię o godzinach szczytu rzecz jasna :)
2022-06-20 12:35
16 minut dotyczy przejazdu z przystanku Kowale a nie ze Świętokrzyskiej, zakładać by należało że z węzła Świętokrzyska będzie to około 12 minut :). Osobiście uważam, że przystanek w tym miejscu to dobry pomysł, gdyż z tych rejonów nie da się łatwo i szybo dojechać ani na Kowale ani na pętlę, więc bez tego efekt PKM na południu byłby zdecydowanie mniejszy, ale zgadzam się, że nie można przesadzić z ilością przystanków.
2022-06-20 12:57
Patrzymy na mapę ze zrozumieniem.
2022-06-20 13:33
2022-06-20 12:53
Bez przystanku na Wielkopolskiej odległość między kolejnymi przystankami wychodziła ponad 2 km. Z Wielkopolską jest około 900 m do pokonania między Wielkopolską a Niepołomicką i ok. 1,3 km między Wielkopolską a Świętokrzyską. Bez bycia planistą sprawdziłem i w Warszawie M1 na (nowszej) północnym krańcu stacje są co 900 m - 1 km, na M2 stacje poza
Bez przystanku na Wielkopolskiej odległość między kolejnymi przystankami wychodziła ponad 2 km. Z Wielkopolską jest około 900 m do pokonania między Wielkopolską a Niepołomicką i ok. 1,3 km między Wielkopolską a Świętokrzyską. Bez bycia planistą sprawdziłem i w Warszawie M1 na (nowszej) północnym krańcu stacje są co 900 m - 1 km, na M2 stacje poza centrum są od 600 do 1,2 km. Dzięki Wielkopolskiej będziemy więc mieli odstępy jak w metrze. W Londynie na szybko odstępy między stacjami 0,9-1,1 km to też nie jest nic niespotykanego.
2022-06-20 13:35
okolic osiedla 4 pory roku był praktycznie bez obsługi SKMką, co było bez sensu.
2022-06-20 17:28
16 minut ma być od węzła Kowale, pętla tramwajowa jest ze 3km bliżej, a pociąg jeszcze będzie tamtędy jechał po łuku... Z samej pętli Łostowice wydaje się że czas 10-12 minut byłby jak najbardziej realny, a nawet krótszy.
2022-06-20 18:25
Gdańsk nie umi w komunikacje miejską....
jeszcze chwila i bilet 75 minut będzie za krótki i trzeba będzie wprowadzić bilet 90 minutowy....
2022-06-20 22:20
2022-06-21 12:56
Proszę spojrzeć na linię District w Londynie.
2022-06-20 12:33
Każda aglomeracja, która chce się rozwijać musi posiadać sieć bezkolizyjnego transportu szynowego niezależnego od ruchu drogowego. To jest warunek konieczny.
2022-06-20 13:14
2022-06-20 15:43
tylko 99% tych terenow to nie tereny miejskie i nigdy nimy nie były
2022-06-20 17:44
2022-06-21 17:03
2022-06-20 14:05
Na razie jesteśmy na etapie planowania. Wypije szampana jak wbiją łopaty a go skończę jak inwestycja będzie wykonana.
2022-06-20 14:17
to będziesz pijany przez co najmniej kilka lat.
2022-06-20 16:37
Bydgoszcz wybudowała linie tramwajową na Fordon zamiast inwestować w linie kolejową(która istnieje). Dla porównania ta dzielnica ma mniej więcej tylu mieszkańców jak nasze Południe. Może powiesz że przez to miasto się nie rozwija?
2022-06-20 22:38
Zapomniałeś dodać, że na ten Fordon tramwajem z centrum jedzie się tyle czasu, co u nas pociągiem z Wrzeszcza do Kartuz.
2022-06-21 14:18
czyli ponad godzinę?
2022-06-21 09:11
Te linie planowano ponad 20 lat. Realizowano kokejne 15 lay
2022-06-21 09:16
2022-06-21 09:46
którą na to stać.
Na razie jest niewiele miejsc na świecie, którym to się udało...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
1 lipca 2022
(24 opinie)
1 lipca 2022
(2 opinie)
1 lipca 2022
(5 opinii)