Fakty i opinie

Nowy przystanek autobusowy we Wrzeszczu ułatwi przesiadki na tramwaj

We wtorek przy placu Komorowskiego we Wrzeszczu Dolnym Mapka rozpocznie się budowa nowego przystanku autobusowego na linii 124, łączącej dworzec kolejowy Gdańsk Wrzeszcz ze szpitalem na Zaspie. Przystanek ułatwi przesiadanie się pomiędzy tramwajami i autobusami, a jednocześnie będzie zlokalizowany blisko zwartej zabudowy mieszkaniowej.



Jak oceniasz liczbę przystanków w trójmiejskiej komunikacji?

jest optymalna, nie potrzeba nic zmieniać 33%
jest za dużo przystanków, należy niektóre zlikwidować 25%
jest za mało przystanków, potrzebne są nowe 42%
zakończona Łącznie głosów: 559
Budowa przystanku rozpocznie się we wtorek, 27.10.2020. Zgodnie z projektem przewidziano wykonanie 25-metrowego peronu w pasie między jezdnią ul. Wyspiańskiego a trawnikiem.

Przystanek będzie zlokalizowany tuż obok przejścia dla pieszych i będzie połączony z istniejącym chodnikiem. Przewidziano też ułożenie płytek ostrzegawczo-prowadzących dla osób niedowidzących i niewidomych.

- Z uwagi na prowadzone prace w rejonie robót mogą wystąpić utrudnienia w ruchu, wynikające z konieczności zwężenia prawego pasa ul. Wyspiańskiego w kierunku al. Grunwaldzkiej - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Aktualne rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Nowy przystanek będzie zlokalizowany pomiędzy przystankami Mickiewicza i Biała.
Nowy przystanek będzie zlokalizowany pomiędzy przystankami Mickiewicza i Biała. graf. Trojmiasto.pl

Wygodniejsze przesiadki między tramwajami i autobusami



Zakończenie prac budowlanych planowane jest na 30 października br., jednak termin ten może ulec zmianie w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Po odbiorze robót na przystanku zatrzymywać się będą wszystkie autobusy linii 124 (Wrzeszcz PKP - Szpital Zaspa - Wrzeszcz PKP). Obecnie najbliższe przystanki tej linii zlokalizowane są w rejonie skrzyżowania Mickiewicza - HalleraMapka (ok. 420 metrów od nowego przystanku) oraz przy ul. Miszewskiego obok wiaduktu kolejowegoMapka (ok. 560 metrów od nowego przystanku).

- Dzięki wybudowaniu przystanku przy pl. Komorowskiego powstanie w tej części Wrzeszcza niewielki węzeł przesiadkowy. W sąsiedztwie znajdują się bowiem przystanki tramwajowe - dodaje rzecznik GZDiZ.
Warto dodać, że pasażerowie już teraz mogą przesiadać się między tramwajem i autobusem na ul. Mickiewicza, jednak w przypadku tramwajów oznacza to wsiadanie z poziomu jezdni, co dla osób starszych i niepełnosprawnych jest bardzo uciążliwe lub wręcz niemożliwe.

Na placu Komorowskiego takiego problemu nie ma, ponieważ przystanki tramwajowe posiadają podwyższone perony w wydzielonym pasie rozdziału jezdni. Wadą tej przesiadki jest jednak potrzeba przejścia między przystankami ok. 100 metrów i pokonanie przejścia dla pieszych z sygnalizacją.

Czytaj też:

Pasażerowie mogą nie zostać wpuszczeni do przepełnionego tramwaju

Opinie (75)

  • (2)

    I dobrze choć to kropelka w morzu potrzeb gdańskiej komunikacji.

    • 51 10

    • bzdura (1)

      Budują przystanek dla linii którą z roku na rok jeździ coraz mniej pasażerów. Żaden przystanek tu nie pomoże. Ten autobus wozi już chyba tylko babcie na rynek. Jego trasa jest kompletnie bez sensu bo jeździ tylko w jedną stronę i nie ma jak nim potem wrócić. Są dwa sensowne rozwiązania: albo 124 jeździ do Szpitala tam i z powrotem Chrobrego i Leszczyńskich albo likwidacja linii, przesunięcie autobusów na wzmocnienie 158 i przetrasowanie z Czarnego dworu na Leszczyńskich

      • 0 2

      • Ktoś zupełnie nie pomyślał planując ten przystanek, w niczym nie poprawi sytuacji kiedy trzeba się dostać z tamtej okolicy do szpitala.
        Te dwa przystanki które są na Mickiewicza i Miszewskiego zupełnie wystarczą dla jazdy w stronę dworca. Potrzebny natomiast jest punkt z którego można by było łatwo dostać się w drugą stronę - do szpitala.

        • 0 0

  • (3)

    I będzie jak z przystankiem Cygańska Góra? Nikt nie korzysta, a czasy przejazdu nie zostaną zmienione?

    • 21 26

    • Bzdura! To bardzo potrzebne rozwiązanie.

      • 3 2

    • Hmmm jak jadę 130 z Migowa to zawsze ktoś wsiada/wysiada na Cygańskiej

      • 1 0

    • Cygańska Góra (nż) przystanek

      powinien być niżej, bliżej osiedla Focha.

      Cygańska góra ma jeden przystanek wyżej (kierunek Gdańsk).

      • 0 0

  • niech miasto tam lepiej droge poszerzy do skrzyzowania z Grunwaldzka (8)

    a dalej Do studzienki

    • 21 45

    • Na dachach zbudujemy trzeci pas.

      Bus pasy robić a nie jezdnie poszerzać . Przerabiano to w latach 50-60 ubiegłego wieku w USA.

      • 19 4

    • (2)

      tak bo kierowcy chcą zasuwać między domami 100km/h. I jeszcze może zlikwidować światła i przejścia dla pieszych

      • 19 4

      • Tak (1)

        Zlikwidować wszystko i zakazać wszystkiego

        • 4 1

        • Nie bedzie niczego! Niech żyje Kononowicz!

          • 1 0

    • kiedy internauci nieświadomie pełniący rolę trolli zrozumieją, że poszerzanie ulic (3)

      tak działa na likwidację korków w mieście jak popuszczanie pasa na otyłość i nadwagę? Kolejnym stopniem rozwoju wiedzy na temat skutecznych sposobów poprawiania jakości przestrzeni publicznych i jakości systemu komunikacyjnego miasta jest zrozumienie prostej tezy, że więcej osób jest skłonnych do przesiadania się z samochodu na rower (na większe odległości decydując się na układ rower+ SKM) niż na autobus, który stoi w korkach tak samo jak samochód?

      • 12 2

      • Dobrze zaczynał, a tak kiepsko skończył (2)

        Kochanie, rower to jest nieoceniony na rozwiązanie problemu "ostatniej mili", ale nie wyobrażam sobie pokonywania dystansu z Wrzeszcza na Morenę rowerem. Tylko transport zbiorowy, który funkcjonuje odrębnie od ruchu ogólnego jest w stanie obsłużyć efektywnie duże potoki pasażerskie.

        • 4 2

        • Z Wrzeszcza na Morenę jest 3km, w sam raz na rower.

          Ale w przypadku dłuższej trasy, jak na przykład z Południa, masz całkowitą rację.

          • 2 1

        • Ale parsknąłem śmiechem.

          Codziennie robie 25km do pracy rowerem a dla kogoś niemożliwym jest dojechanie z Wrzeszcza na Morenę. Boże co za kaleka. Weź się najlepiej połóż bo możesz od chodzenia sobie nogi połamać sieroto.

          • 0 0

  • (2)

    Kiedyś podobno bylo pytanie "a gdzie drugą pętlę ma 124?". Linia karuzela.

    • 18 5

    • (1)

      tak samo 149, 249. Rusza z Wrzeszcza PKP i kierunek Wrzeszcz PKP

      • 5 0

      • Te to juz w ogóle. Jeszcze te zakręty i uliczki. 149 miala swoj klimat gdy kursowala z Wrzeszcza do Auchana (Krynicka).

        • 4 3

  • (1)

    Dziękuję za rozpatrzenie mojego wniosku

    • 11 13

    • Robert, jesteś ok!

      • 0 0

  • Nareszcie

    ktoś pomyślał!

    • 20 3

  • I znowu za daleko do tramwaju jest spory kawał drogi pieszo!!Przystanek powinien byc o połowe blizej (3)

    Ale to jest właśnie stan umysłu urzędasów oni z komunikacji miejskiej nie korzystają .Proponuje zlikwidować dla nich bezpłatny parking przy UM i wprowadzić opłaty za parkowanie pod urzędem dla nich tak ze 50 zł dziennie !!

    • 31 20

    • Przecież na Mickiewicza możesz się przesiąść (1)

      jeden przystanek wcześniej bez żadnego chodzenia

      • 11 2

      • To się przesiadaj jak masz kule.

        • 1 9

    • Taki kawał do przystanków!to porażka!kto to wymyślił ??

      • 0 0

  • stop bus

    Dla mnie to dobry pomysł

    • 15 5

  • Do jakich przesiadek będzie wykorzystywany ten przystanek? (4)

    Bo nie widzę sensu.
    Idealny do ewentualnych przesiadek jest na Mickiewicza.
    Raczej po to go budują, żeby komuś zrobić dobrze.

    A taka linia 148 w stronę Żabianki przy skrzyż Chłopskiej z Obrońców Wybrzeża chyba nigdy nie doczeka się przystanku.

    • 21 13

    • (3)

      Jak będziesz stary i schorowany, a rodzina nie zaproponuje ci eutanazji, to zrozumiesz, jak ciężko wsiada się do tramwaju zwłaszcza starego typu na Mickiewicza.

      • 6 7

      • Tramwajów starego typu masz 4 słownie cztery składy (1)

        Przy liczbie 113 ogólnie kursujących.
        Sensowniej byłoby przerobić przystanek na Mickiewicza na wiedeński, z podwyższoną ulicą niz robic kolejny.
        Może ktos będzie mial blizej do domu, bo przesiadac się na pl Komorowskiego jest bez sensu.

        • 5 0

        • Przystanki wiedeńskie to najlepiej tylko tam gdzie nie kursują autobusy dzienne.

          • 0 0

      • Jest też przystanek na Legionów jakby ktoś zapomniał. Jeśli ma być przesiadkowy dla wracających ze szpitala to jest 127, 158 którymi można podjechać do Wrzeszcza lub wysiąść przy ETC.

        • 0 0

  • Inwestowanie w zwiększanie liczby przystanków autobusu 124 cechuje się bardzo niską produktywnością (3)

    bardzo mało osób jest skłonnych do korzystania z autobusu, który na odcinku Plac Komorowskiego - wiadukt nad ulicą Wyspiańskiego przed skrzyżowaniem z ulicą Mireckiego w godzinach szczytu stoi w nieprzytomnych korkach. Pieszo z placu Komorowskiego do dworca SKM Gdańsk Wrzeszcz się dojdzie szybciej. Warto lepiej radykalnie poprawić komfort i bezpieczeństwo pieszych chcących docierać do stacji Wrzeszcz rowerem lub pieszo i przemyśleć przebieg trasy autobusu 124 niż zajmować się takimi kosmetycznymi poprawkami. Tak czy inaczej warto będzie policzyć zmianę liczby osób korzystających z tego autobusu po zakończeniu tej skądinąd może potrzebnej inwestycji.

    • 23 9

    • bo trzeba zapewnic bus pasy autobusom i to wystarczy.

      • 0 0

    • Ma sens!

      Wysiadasz na nowym przystanku i idziesz pieszo przez ul. Wajdeloty na dworzec we Wrzeszczu.

      • 4 0

    • Na co jątrzysz? Będzie ok.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.