• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rozkład SKM niedostosowany do potrzeb?

Krzysztof Koprowski
22 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Długie oczekiwanie na SKM wieczorami oraz składy niedostosowane do potrzeb - zdaniem naszych czytelników to największe wady nowego rozkładu pociągów. Długie oczekiwanie na SKM wieczorami oraz składy niedostosowane do potrzeb - zdaniem naszych czytelników to największe wady nowego rozkładu pociągów.

Obowiązujący zaledwie tydzień nowy rozkład pociągów SKM już już budzi sporo wątpliwości wśród naszych czytelników. Po zmianach wprowadzono cięcia w długości składów, a niedzielny wieczorny rozkład zupełnie nie przystaje do miana kolei miejskiej.



Nowy rozkład jazdy pociągów wprowadzono 15 grudnia br. Miało być lepiej i wreszcie bez znacznych utrudnień dla pasażerów. Niestety, przez cały tydzień dostajemy wiadomości od czytelników, którzy narzekają na ścisk i słabą ofertę przewozową. Prezentujemy wybrane z nich, bo wiele uwag się powtarzało.

- Pociągi wprawdzie kursują ponownie z częstotliwością co ok. 7,5 minuty, ale prawie wszystkie kończą bieg w Cisowej. Do Wejherowa kursują tylko co pół godziny, a co gorsza, w przeciwieństwie do tych, które nie jadą dalej niż Cisowa, składają się tylko z jednego zespołu trakcyjnego - pisze do nas pan Michał.

Jak oceniasz nowy rozkład SKM na trasie, z której korzystasz najczęściej?

Nasz czytelnik opisuje również jak wygląda sytuacja z napełnieniem pociągów - Pociąg z Gdańska Głównego do Cisowej o 17:52 rusza relatywnie pusty. Przez całą trasę można znaleźć miejsca siedzące. Kolejny pociąg, o 18 (do Wejherowa, a nawet Lęborka) składa się tylko z czterech wagonów i już w Gdańsku Głównym większość miejsc siedzących jest zajęta. Od Politechniki możliwa jest już tylko jazda na stojąco, zaś od Gdyni Głównej panuje ogromny ścisk, tak że w Chyloni pasażerowie nie mogą już wejść do pociągu.

Na brak podwójnych EZT-ów skarży się także pan Mateusz, który wprawdzie docenia starania SKM-ki o częstsze kursowanie, ale co z tego, że pociągi jeżdżą częściej, jak nie da się do nich wejść?.

Również pani Alicja obwinia kolejarzy o niedostosowanie pociągów do zapotrzebowania - Pociągi na głównej, "trójmiejskiej" trasie składają się z długich składów, zaś te przeznaczone na dalsze trasy, gdzie nie ma żadnej alternatywy w postaci tramwaju czy autobusu, a sama podróż trwa dłużej, puszcza się krótkie pociągi. Gdzie tu logika?

Kolejarze przyznają, że faktycznie istnieją problemy ze skierowaniem na trasy odpowiednio długich składów, ale wynika to z... polepszenia oferty przewozowej. Chodzi m.in. o zwiększenie (a raczej powrót do starej) częstotliwości kursowania co 7,5 minuty oraz wydłużenie tras z Gdyni Chyloni do Cisowej oraz, od poniedziałku do soboty, z Gdyni Głównej do Cisowej.

- Realizując w szczycie komunikacyjnym przewozy co 7,5 minuty na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Cisowa - Gdańsk Główny, jesteśmy niestety zmuszeni tam, gdzie to najmniej bolesne do skracania długości składów. Mielibyśmy znacznie większe pole manewru gdyby nie fakt, że dziewięć naszych pociągów znajduje się w tym momencie w modernizacji. To dla nas wyraźnie odczuwalny brak taborowy - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Czytaj też: Pierwsza zmodernizowana SKM-ka dotarła do Trójmiasta

Skargi pasażerów nie dotyczą wyłącznie długości pociągów, ale też godzin ich kursowania - Paradoksem jest, że SKM nie chce dać nocnych pociągów do Wejherowa, które są niesamowicie potrzebne, bo się nie opłaca, ale za to pusty, długi pociąg do Cisowej co 7,5 minuty jest już w pełni opłacalny.

W tym przypadku szykowane jest już jednak polepszenie oferty, choć na jej wdrożenie będzie trzeba poczekać aż do 15 czerwca przyszłego roku - Jeden pociąg, który dziś jeździ w dni robocze w relacji Gdynia Cisowa - Gdańsk Główny pojedzie w nocy w relacji Wejherowo - Gdańsk Główny. Kolejne dwa pociągi kursujące dziś również od poniedziałku do piątku w relacji Gdańsk Główny - Gdynia Cisowa pojadą w nocy w relacji Gdańsk Główny - Wejherowo. - zapowiada Głuszek.

Niemiłą niespodziankę przygotowano także pasażerom, którzy muszą jechać SKM-ką w niedzielne wieczory z Gdyni lub Sopotu do Gdańska. W najgorszym razie czeka ich nawet godzinne oczekiwanie na kolejny skład.

- Pociąg z Gdyni Wzgórza św. Maksymiliana w kierunku Gdańska odjeżdża o 21:17, a następny dopiero o 22:18. Co więcej, jest to możliwie najkrótszy pociąg typu EN57, a więc jedzie się ściśniętym jak śledzie w puszce - skarży się nasz czytelnik.

W przeciwną stronę (do Gdyni) jednogodzinna dziura jest obecna w rozkładach nieco później - przykładowo dla Gdańska Głównego między 22 a 23, przy czym oba pociągi, pomiędzy którymi nie przewidziano żadnych kursów, kończą bieg w Wejherowie. Kto nie zdąży na ostatni niedzielny pociąg z Gdańska (23:35, również do Wejherowa), musi czekać aż do 1 w nocy.

W tym przypadku kolejarze zapewniają jednak, że przyjrzą się ewentualnym możliwościom poprawienia rozkładu po sylwestrze. Do tego czasu pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość lub znaleźć alternatywny środek transportu.

Miejsca

Opinie (335) ponad 10 zablokowanych

  • (43)

    Wejherowo może niech się dorzuci do SKM, a nie tylko mówi 'daj, daj'. Udział w spółce mają:

    121 206 udziałów (44,266%) posiadają Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie.
    56 605 udziałów (20,673%) posiada Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Finansów.
    34 000 udziałów (12,417%) posiada Województwo Pomorskie.
    42 000 udziałów (15,339%) posiada Gmina Miasta Gdańsk.
    7 000 udziałów (2,557%) posiada Gmina Miasta Sopotu.
    8 600 udziałów (3,141%) posiada Gmina Miasta Gdyni.
    4 000 udziałów (1,461%) posiada Gmina Miejska Pruszcz Gdański.
    400 udziałów (0,146%) posiada Gmina Miejska Rumia.

    • 233 18

    • Jak się nie chcą zrzucać proporcjonalnie do ilosci kursów

      to dlaczego mają jeździć? Pruszcz dokłada ponad połowę tego co Gdynia! To jest po prostu śmieszne Panie Szczurek.Jak was nie stać to niech SKM jeździ z Pruszcza do Sopotu (a za te grosze co dorzucacie to 10 składów dziennie do Gdyni Głównej i ze 2 składy dziennie do Rumi).

      • 2 0

    • 4 000 udziałów (1,461%) posiada Gmina Miejska Pruszcz Gdański. (10)

      Skoro tak jest, to dlaczego do tej miejscowości nie dojeżdża żadna SKM-ka, a do Wejherowa, Lęborka i Słupska jeździ dziesiątki kursów, skoro te dziury ani złotówki nie dokładają ?!.
      Ponadto bydło tam kursujące robi w tych pociągach największy syf.

      • 72 12

      • (8)

        jest remont linii gdańsk - tczew to i nie kurują do pruszcza, ale będą jak się remont skończy. proste.

        • 18 5

        • ZARA BEDZIE (7)

          2 kursy tam i 2 z powrotem, dosłownie szok !
          Jak ktoś nie wierzy, to niech sprawdzi rozkład od 08.03.2014.

          • 16 1

          • (6)

            wiesz, to niech skm wprowadzi pociąg oddzielnie dla każdego mieszkańca i będzie 1500 kursów tam i 1500 z powrotem. Człowieku! weź zejdź na ziemię. Gdzie Ty żyjesz? Pojedź do Afryki, Ameryki Płd. czy Indii i tam narzekaj.

            • 5 21

            • nie przesadzaj, kolego (2)

              Gdynia ma 249 tyś mieszkańców, Pruszcz Gdański ma niecałe 28 tyś mieszkańców. Udziały w SKM Gdynia ma 8600 a Pruszcz 4000, więc chyba ma prawo do choćby kilku kursów dziennie? Poza tym od 3-ch lat lub dłużej (nie pamiętam dokładnie) żadna SKM do Pruszcza nie zajechała. Bo niby remont...

              • 24 1

              • Tyś na pustkowiu chleb rozmnożył....

                • 0 0

              • nie niby a na pewno, gdyby skm puściła pociągi do Pruszcza w tym tłoku to nie obyłoby się bez opóźnień i wtedy dopiero miałbyś ple do popisu, mógłbyś pluć do woli na skm..i tak źle i tak niedobrze.

                • 1 7

            • (2)

              porownujmy sie do lepszych, a nie do gorszych.

              • 14 1

              • (1)

                ciekawy wątek, do lepszych czyli do kogo? do Reichu? do brytyjskiej degrengolady moralnej? do ÓSA? proszę podaj mi kraj od którego czujesz się gorszy jako Polak, mając jednocześnie na uwadze historię tego kraju, bo przecież nie można zapominać o przejściach Polski z ostatnich kilku wieków, prawda?

                • 8 15

              • wybacz ale sprawiasz wrazenie debila. jak masz depresje to sie lecz, jak nie rozumies tekstu czytanego to juz nic ci nie pomoze.

                nie czuje sie gorszy jako polak, tylko zracam uwage na porownywanie konkretnych rozwiazan do krajow w ktorych to dziala, lub poprostu dziala lepiej niz u nas, a nie porownywanie sie do krajow w ktorych nie ma kolei, albo stoi ona na etapie lokomtyw parowych.

                • 8 0

      • Dziękuję za uogólnienie i nazwanie mnie bydłem. Dojeżdżam z Wejherowa do Gdyni codziennie i owszem, narzekam na skm. Bo miesiąc w miesiąc kupuję bilet, a nie mam szansy na to, żeby usiąść, a czasem nawet na to żeby mieć trochę przestrzeni do stania. Uważam, że skoro skład do Chyloni odjeżdża z Gdyni Głównej prawie pusty to może ten skład skrócić, a ten do Wejherowa (szczególnie kiedy kończy bieg w Słupsku) warto by wydłużyć. Pociąg do Słupska ze stacji Wejherowo odjeżdża całkowicie zapchany.
        Pozdrawiam,
        Agnieszka

        • 7 0

    • wejcherowo jak już (1)

      mieszkalem 26 lat w janowie to wiem

      • 2 4

      • nie masz sie czym chwalic

        • 1 0

    • Kaszuby to cfaniaki ludzi do pracy do Gdańska wysyłają a do skm nie chcą sie dołożyć

      • 2 0

    • Czyli Wejherowanie mają jakieś 77,356% udziału w SKM

      utrzymując ze swoich podatków PKP, Skarb Państwa i Województwo Pomorskie. Sądzę, że mają pełne prawo w tej sytuacji mówić "daj, daj"

      • 1 9

    • (7)

      Wnioskujesz o to aby składy nie zatrzymywały się w Wejherowie?

      • 11 33

      • wnioskuje (6)

        • 51 3

        • (5)

          To se wnioskuj
          Najlepiej sprzedaj Dluga
          Lewa strona krzakom a prawa ruskiej mafii

          • 1 13

          • krzaki to chincyki ? :) (1)

            • 0 0

            • Ee. Lokalsi to czinkciki. Trzebuju miliony okularow aby widziec i fjurera aby robic.

              • 0 0

          • (2)

            jak by tu rządziły "krzaki", kolejka byłaby XXI wieczna a nie XIX wieczna

            a Huangzhou zrobili system roweru publicznego. każdy kto ma bilet na metro, trolejbus, tramwaj autobus (to jeden bilet) korzysta za friko do pół godziny. Żółtki robia to serio, a nie ględzą smętnie jak my tu.

            Kartę Trójmiasta podpisano by był jeden system komunikacji. puki się w to szambo nie wrzuci GRANATU, nie ma szans na zmiany na plus

            • 9 3

            • JK chcesz cos sensownego zrobic to staraj sie o wiatraki bo krzaki i ich kolesie beda was grzmocily za wegiel.

              • 1 0

            • Krzaki dadza ci na rowerek

              • 2 0

    • Absolutnie wszystkie instytucje podane przez Ciebie, są spółkami skarbu państwa - a co za tym idzie, są utrzymywane z podatków.

      • 1 1

    • (1)

      z kiedy te dane, bo rumia ostatnio dokupila udzialow.

      • 4 1

      • Rumunia sponsoruje Wejerowo i Szlupsk?

        • 6 1

    • (12)

      O to chodzi. SKM to nie instytucja charytatywna. Wystarczy, że znajduje się dużo takich, którzy jadą bez biletu i bezdomni. Ale jak przychodzą kontrolerzy z renomy to na nich też społeczeństwo pluje. Po prostu większość ludzi ma tylko wymagania a sam w zamian nie daje nic. Chcemy czystych skmek, najlepiej za darmo i jeszcze żeby jeździły akurat w tym momencie kiedy wejdziemy na peron. SKM rozpuściła podróżnych i teraz za to płaci. Gdyby pociągi jeździły co pół godziny to każdy by sznował rozkład jazdy i mając tą świadomość czekałby na pociąg, a tak tylko skargi i zażalenia, że przyjechał za późno, a że za wcześnie, a że za krótki albo za długi, albo relacja nie ta, albo zimno, albo kanary..rzygać się chce jak się tego słucha. Jedynym błędem skm jest zmienianie rozkładu o 180 stopni. Gdyby zostawili go w takim kształcie, w jakim był, to ludzie byliby już przyzwyczajeni, a tak rozkład się zmienił i przyzwyczajenia również muszą się zmienić.

      • 26 12

      • (9)

        no wlasnie nie jest instytucja charytatywna, wiec ma zarabiac na siebie i oferowac uslugi na poziomie. nie robi ani tego ani tego, a wszelkie modernizacje trupow robi za unijne pieniadze. warto tez wspomniec o tym, ze caly majatek otrzymala za darmo (jak tpsa). wiec jak nie moga, to niech oglosza upadlosc i wpuszcza na tory firme zagraniczna (bo polskim sie nic nie oplaca), ktora bedzie potrafila zaoferowac uslugi na poziomie. jestem w stanie zaplacic dwa razy wiecej za bilet (wciaz taniej niz samochodem na trasie janowo-orlowo-janowo). chce tylko jezdzic w warunkach lepszych niz bydlo.

        • 11 3

        • (6)

          podsumowując, wolałbyś żyć w Polsce rządzonej przez Angelę i Władimira? Poczekaj jeszcze kilka lat i idź głosuj na Donalda a Twoje oczekiwania się spełnią. Tylko nie zdziw się jak za kilka lat i tak nic nie będzie lepiej, bo złodziejem (w rządzie i nie tylko) Polska stoi.
          Napisałeś bardzo ciekawą rzecz. Skm dostała majątek i unijne dotacje. Jednocześnie dodałeś, że posiada stare trupy. Myślisz, że dotacje, które skm dostała, pokryłyby koszt zakupu 100 nowoczesnych EZT-ów? I do tego utrzymanie administracji oraz ciągłe naprawy związane z eksploatacją linii oraz taboru?

          • 5 12

          • (5)

            no tak, zapomnialem ze za wszystkim stoi tusk z putinem. nie moja wina ze ci w zyciu nie wyszlo i dorabiasz do wszystkiego ideologie.

            i tak: pojde i bede glosowal na PO, ty mozesz isc glosowac na jarka - najlepszego premiera od czasow Mieszka I. on uzdrowi cala polske, osobiscie przyjdzie na rade nadzorcza i zrobi porzadek.
            bo wlasnie tym sie w polsce powinien zajmowac premier, prezydent i marszalek.

            • 11 4

            • (4)

              Aaa. To Ty uważasz, że kształt kolei w naszym kraju nie ma żadnego związku z sytuacją polityczną kraju?! W naszym Państwie wszystko ma znaczenie, bo wszędzie robi się "biznes" więc również na kolei. A mi w życiu jakoś się układa. Wszak nie ja narzekam ciągle na moją sytuację, prawda? Jest ciężko, ale takie jest życie, jak jesteś wojownikiem, to walczysz i nie płaczesz, że Cię buciki cisną, a jak jesteś c****, to zawsze znajdziesz powód do narzekania. Co mam powiedzieć córce? że u nas jest taaaaak ciężko w kraju, że tylko wyjechać albo się powiesić? Zrób rachunek sumienia i przyjrzyj się swojemu otoczeniu. A potem odpowiedz sobie na pytanie ile razy brałeś lewe L4 (lub ktoś z Twojego otoczenia) ile razy kombinowałeś, żeby "zaoszczędzić" np. na wywozie śmieci...cokolwiek, i powiedz sobie na pytanie czy jesteś patriotą czy tylko zwykłym lemingiem- pasożytem

              • 6 5

              • (3)

                mam wlasna dzialalnosc, ostatnio na zwolnieniu bylem w szkole sredniej. smieci jak mam wiecej, to wywoze do ekodoliny wlasnym autem i pozyczona przyczepka.
                dzieciom mow co chcesz, ja wracam do samochodu.
                jesli koniecznie chcesz wciagnac w to polityke to zacznijmy od tego ze rozklad kolei trwa od 89roku i jezeli juz, to za ten stan rzeczy odpowiadaja wszystkie partie rzadzace od tego czasu, a nie tusk z putinem i merkel.
                problemem skm jest brak konkurencji, popatrz co sie dzieje z pkp cargo, jak im konkurencja pozwolila wyjsc na prosta i jakie maja wyniki (200mln na +)
                w skm siedza stare dziadki, ktore nie nadazaja za zmieniajaca sie sytuacja.

                • 9 2

              • (2)

                eh, znawca tematu, wejdzie konkurencja to każdy będzie narzekał, że musi kupić dwa inne bilety choć pociągi jeżdżą w tej samej relacji...no i przyjdą podróżni co powiedzą "panie, ja tam nie wiem w co wsiadłam, pociąg to pociąg" i to da konkurencja. Owszem w ideologii wszystko jest ładnie pięknie, a życie weryfikuje. A nawiasem mówiąc, jak masz firmę i samochód to skąd pomysł, żeby zabierać głos w sprawie śmierdzących kibli, którymi jeździ chołota? Temat nie powinien znajdować sięw krędgu Twoich zainteresowań...chyba że...tak naprawdę jesteś zwykłym trolem, który koniecznie chce coś napisać dla podtrzymania konwersacji, nie koniecznie zgodnie z prawdą

                • 1 4

              • (1)

                Skm jezdze, bo na tej trasie to 25 minut. Samochodem czasem ponad godzine. A jak place to wymagam.

                • 4 1

              • zawsze możesz nie płacić i nie wymagać

                • 0 0

        • Przecież był przetarg na przewozy (1)

          i żadna zagraniczna się nie zgłosiła, więc o czym piszesz? W przetargu była określona praca przewozowa. Nie pamiętam czy było jakim taborem ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby było tak jak na autobusy np. Problemem jest kto za to zapłaci. Jak miasta nie dokładają się do płacenia za kursy, bo mieszkańcy nie naciskają swoich władz w tym temacie to teraz się nie dziwcie.

          • 1 5

          • przetarg byl, bo musial byc. byl rozpisany tak wlasnie, zeby sie nikomu nie oplacalo, bo zaraz by sie okazalo ze skm trzeba zlikwidowac.

            • 9 2

      • skm to transport publiczny (wspolna wlasnosc) (1)

        nie ma sensu placic podwojnie
        raz w dotacjach z podatkow
        a drugi w biletach.

        I tak juz za duzo zaplacilem w podatkach zeby jeszcze kupowac bilety.

        • 7 19

        • no ale gdzie Ty żyjesz? znasz realia naszego kraju, którym rządzą złodzieje? Na co się skarżysz na skm czy na rząd? Wyobraź sobie, że ja też tu mieszkam i też płacę podwójne podatki, ale w tym przypadku jestem wściekły na złodziejski rząd a nie na skm. Co onie za to mogą, że nie mają składów? Myślisz, że ludzie pracujący w skm nie chcieliby wozić swoich podróżnych w super nowoczesnych, eleganckich i komfortowych składach? Myślisz, że każdy pracownik skm ma prywatny odrzutowiec i mieszka na prywatnej wyspie a fundusze na to pozyskuje z okradania podróżnych? Pomyśl jeszcze raz! W skm się pracuje jak wszędzie indziej, z tym że pracownicy z góry na przegranej pozycji, bo wożą ludzi, a jak świat światem jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził.

          • 9 6

    • Panie mądrala

      a co ma wspólnego powiększenie kapitału zakładowego z kosztami eksploatacyjnymi? Poza tym spójrz na wartość majątku a nie tylko na strukturę

      • 2 2

    • celna uwaga

      każdej gminie powinno zależeć na przewozach osobowych, oczywiście łatwiej mają miejscowości "tranzytowe" od miejscowości docelowych takie jak Wejherowo. Wejherowianom powinno zależeć na sprawnej komunikacji z Trómiastem.

      • 9 0

    • Gdynia też

      Gdynia też ma zawrotny w stosunku do Gdańska udział, nie ma co... :O ;/ Coś jak wioska rybacka z początku XX wieku. Udział z morza i marzeń...

      • 19 6

  • Nie zmienimy rozkładu i co nam zrobicie.

    SKM

    • 2 0

  • gość

    sorry, ale szybka kolej miejska jest przeznaczona głównie dla mieszkańców TRÓJMIASTA, narzekania ludzi mieszkających w Słupsku czy Wejherowie nie rozumiem - mogę jedździć pociągami dalekobieżnymi!

    • 1 2

  • gdzie jest 16.15 Wejherowo?

    :P

    • 1 0

  • Autobus z Gdyni do Gdańska (3)

    Czy naprawdę władze Gdyni i Gdańska nie widzą potrzeby stworzenia autobusu lini pospiesznej pomiędzy Gdynią a Gdańskiem? Co z tego, że mamy SKM skoro SKM się NIE SPRAWDZA?! Taki autobus powinien być uruchomiony przynajmniej w godzinach szczytu. Wszyscy mamy dość jeżdżenia poupychani jak sardynki w krotkich bydlęcych wagonach! To ma być metropolia?

    • 6 4

    • bredzisz człowieku... autobus musiałby jeżdzić co 1 minute by zabrać taką ilość podróznych a w szczycie czas przejazdu minimum (2)

      • 3 3

      • (1)

        Wyobraź sobie TROLLU, że te autobusy nie musiałyby jeździć tak często żeby w praktyce ZASTĄPIĆ skm tylko stanowić jakąś alternatywę- kilka autobusów w godzinach szczytu i tyle. Słyszałam już wiele głosów mieszkańców Trójmiasta, którzy popierają taki pomysł. Powiedzmy sobie szczerze- skm nie radzi sobie z zaspokajaniem potrzeb komunikacyjnych miasta, więc trzeba się realnie zastanowić co zrobić żeby polepszyć sytuację.

        • 2 4

        • HEHE - to jedz trolu takim autobusem 95 minut z gdańska do gdyni odjazd 15,20. Reszta pojedzie skm - 34 minuty

          • 3 4

  • A na papierze jest ok (4)

    Dlaczego nie udawać, że jest ok. Bawmy się razem z SKM.

    • 69 4

    • jest ok (3)

      trzeba kupic sobie rower jak sie oferta spolki skm nie podoba

      • 3 1

      • (2)

        nie podoba sie ze biora pieniadze za usluge, ktorej nie realizuja

        • 5 0

        • ja im nie daje juz dawno (1)

          • 3 0

          • a ja...

            ...proponuję wpuszczenie konkurencji. Skoro SKM ma w d**e klientów, to niech klienci mają w d**e SKM. W innych krajach transport publiczny jest rozwijany, tylko w tym pięknym kraju zwanym Polska zawsze musi być odwrotnie. W ostateczności proponuję zmianę 90% kadry SKM i w ciągu roku każdy będzie zadowolony...

            • 0 0

  • Niedostosowane do potrzeb?

    Jakich potrzeb?

    Kończą bieg w Cisowej?
    Jest miejscowość ''Cisowa''?

    Zapewniają kolejarze?
    Kolejarze to zwykli pracownicy fizyczni, niczego nie zapewniają...

    • 0 2

  • podwyzszyc ceny biletow (3)

    to spadnie ilosc pasazerow.

    • 14 2

    • hahah to raczej tak nie działa ...

      • 0 0

    • Gdzie tak było ?

      A jak podwyższyć ilość pasażerów to ceny spadną ?

      • 2 0

    • no nie spadnie

      zaskocze cie ale liczba pasazerow nie spadnie, co bedziemy na piechote chodzic czy zabierzemy komus samochod?

      • 1 0

  • nowy rozkład to porażka

    Najwięcej osób do pracy do 3city dojeżdża z Rumi, Redy, Wejherowa, Lęborka i pobliskich miejscowości. Te pociągi zawsze są pełne. Płacę za bilet tak samo jak inni a muszę się ściskać. Tak być nie powinno. Myślałam, ze nowy rozkład naprawdę polepszy podróż ale to faktycznie jest bez sensu puszczać puste skmki do cisowej kiedy kolejna skm w stronę Wejherowa są przepełnione.

    Żenada roku.

    • 2 0

  • (10)

    Nie wspominając o braku sprawnych toalet, nie zapominajmy o potrzebach każdego rodzaju!

    • 51 15

    • no jak to, zakaz jest tylko od Gdańska do Wejherowa

      W Luzinie już można sobie kupkę walnąć!

      • 2 0

    • przestańcie z tymi toaletami, ile można. (4)

      Na stacjach są toalety, można skorzystać. W jakim kraju w metrze są toalety? Skoro da się wytrzymać w metrze w Londynie, to da się wytrzymać i w Polsce.
      A tu ciągle smęcenie, że nie ma toalet, przewijaków, wagon ów dla rowerów. Pewno brakuje też bufetu i kasyna.

      • 18 7

      • Metro nie ma awari co tydzień i nie telepie sie jak dyliżans z westernu

        • 3 0

      • zdecydowanie powinno byc dostepne piwo w kolejce

        dobre moze byc warzone w lokalnym browarze

        • 1 1

      • ja jezdze pociagami gdzie sa toalety

        i chwale sobie. moge wypic piwko i potem wylac sie

        • 0 3

      • nie o metrze w londynie jest ta dyskusja.

        • 7 4

    • (1)

      Ostatnio funkcję toalety zaczynają pełnić przedziały bagażowe na końcu, gdzie wali moczem i w kątach przedziału stoją stolce.
      Trzeba też uważać czy się nie siada na obsikanym siedzeniu, co mi się zdarzyło i nikomu tego nie życzę.

      • 15 3

      • boszsz!

        To jest tak zle? Ja juz nie jezdze skm od 15 lat...

        • 3 0

    • W domu się wysr...... (1)

      W tramwaju czy autobusie też nie ma, i co s****.. po nogach?

      • 10 2

      • ale mam biegunke

        i co zrobisz?

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane