- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (85 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (72 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (160 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (108 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (161 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (72 opinie)
Nowy tramwaj i kary na 14,5 mln złotych
W nocy, z czwartku na piątek, do Gdańska dotarł szósty tramwaj z pierwszej transzy pojazdów, które zamówiło miasto. To kolejny skład, który niebawem zostanie oddany do użytku. Wszystkie tramwaje z pierwszej transzy zamówienia pierwotnie miały dotrzeć do Gdańska do sierpnia 2019 roku. Ze względu na niedotrzymanie terminów spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nałożyła na wykonawcę kary umowne - to w sumie 14,5 mln zł.
W tym tygodniu gdańszczanie korzystać mogli już z następnych dwóch. A w nocy z 23 na 24 stycznia dotarł do Gdańska kolejny - szósty tramwaj z pierwszej transzy zamówienia.
- Niebawem zostanie włączony do ruchu. Nastąpi to po zakończeniu procedur odbiorczych. Ekipa wdrożeniowa Pesa Bydgoszcz SA jest w Gdańsku i na miejscu konfiguruje ustawienia oprogramowania parametrów, m.in. układu napędowego, hamulców. Nowe tramwaje posiadają blisko 30 sterowników programowalnych, połączonych ze sobą w sieci CAN - wylicza Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
Zobacz też: ładowarki od Trojmiasto.pl w SKM
Fakt, że nowa Pesa wreszcie zmierza do celu, nie umknął naszym czytelnikom, którzy poinformowali nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.
Nowa PESA w drodze do Gdańska (14 opinii)
Kolejne tramwaje do połowy 2020 r.
Następne tramwaje z pierwszej transzy zamówienia (to łącznie 15 zamówionych pojazdów) odbierane będą i sukcesywnie włączane do ruchu do połowy tego roku.
- W drugim półroczu natomiast rozpoczną się dostawy pojazdów z drugiej transzy, czyli kolejne 15 składów. Łącznie gdański tabor wzbogaci się o 30 nowych tramwajów Pesa Jazz Duo - dowiadujemy się od rzeczniczki GAiT.
Kary za spóźnienie na 14,5 mln złotych
Co ważne, wszystkie tramwaje z pierwszej transzy zamówienia pierwotnie miały dotrzeć do Gdańska do sierpnia 2019 roku. Jednak ze względu na niedotrzymanie terminów spółka GAiT nakłada na wykonawcę kary umowne.
Czytaj też: GAiT czeka na nowe tramwaje i nalicza kary
- Obecnie kary za opóźnienia - za pięć odebranych i włączonych do ruchu tramwajów oraz pakiety specjalistyczne - wynoszą łącznie 14,5 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.
Podwójny przetarg na tramwaje dla Gdańska
Warto przypomnieć, że Pesa przetarg na dostawę tramwajów do Gdańska wygrała dopiero za drugim razem. Przy pierwszym podejściu przegrała z konsorcjum Solaris-Stadler, które zaoferowało wprawdzie wyższą cenę (różnica ok. 600 tys. zł), ale jednocześnie oferowało też znacznie dłuższe okresy gwarancji.
Ostatecznie GAiT unieważnił przetarg, uznając obie oferty za zbyt drogie.
W drugim podejściu wystartowała tylko Pesa. Jej oferta była co do grosza zgodna z oczekiwaniami finansowymi miejskiej spółki i wyniosła 138 mln 375 tys. zł (ok. 5,5 mln mniej niż w pierwszym przetargu) za 15 tramwajów z pakietem serwisowym. Następnie miasto zdecydowało się na skorzystanie z prawa opcji i rozszerzyło zakres zamówienia o dodatkowe 15 pojazdów.
Miejsca
Opinie (228) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-26 14:05
Jakie tu są komentarze kulturalne.
- 0 0
-
2020-01-26 14:06
(2)
Powinien nosić imię Prezydenta.
- 0 2
-
2020-01-26 14:45
tego co mial tyle zarzutów chyba? co?
- 2 0
-
2020-01-26 19:22
Krówka wie lepiej
Bardziej pasuje do tych już jeżdżących imię Kanclerza A.H!!!!!
- 1 0
-
2020-01-26 19:19
Równe traktowanie
A jakie będą kary za nie oddanie w terminie Nowej Bulońskiej? Mam nadzieję, że jednak będą!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.