- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (167 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (88 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (205 opinii)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (39 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (125 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (181 opinii)
Nowy tramwaj i kary na 14,5 mln złotych
W nocy, z czwartku na piątek, do Gdańska dotarł szósty tramwaj z pierwszej transzy pojazdów, które zamówiło miasto. To kolejny skład, który niebawem zostanie oddany do użytku. Wszystkie tramwaje z pierwszej transzy zamówienia pierwotnie miały dotrzeć do Gdańska do sierpnia 2019 roku. Ze względu na niedotrzymanie terminów spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nałożyła na wykonawcę kary umowne - to w sumie 14,5 mln zł.
W tym tygodniu gdańszczanie korzystać mogli już z następnych dwóch. A w nocy z 23 na 24 stycznia dotarł do Gdańska kolejny - szósty tramwaj z pierwszej transzy zamówienia.
- Niebawem zostanie włączony do ruchu. Nastąpi to po zakończeniu procedur odbiorczych. Ekipa wdrożeniowa Pesa Bydgoszcz SA jest w Gdańsku i na miejscu konfiguruje ustawienia oprogramowania parametrów, m.in. układu napędowego, hamulców. Nowe tramwaje posiadają blisko 30 sterowników programowalnych, połączonych ze sobą w sieci CAN - wylicza Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
Zobacz też: ładowarki od Trojmiasto.pl w SKM
Fakt, że nowa Pesa wreszcie zmierza do celu, nie umknął naszym czytelnikom, którzy poinformowali nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.
Nowa PESA w drodze do Gdańska (14 opinii)
Kolejne tramwaje do połowy 2020 r.
Następne tramwaje z pierwszej transzy zamówienia (to łącznie 15 zamówionych pojazdów) odbierane będą i sukcesywnie włączane do ruchu do połowy tego roku.
- W drugim półroczu natomiast rozpoczną się dostawy pojazdów z drugiej transzy, czyli kolejne 15 składów. Łącznie gdański tabor wzbogaci się o 30 nowych tramwajów Pesa Jazz Duo - dowiadujemy się od rzeczniczki GAiT.
Kary za spóźnienie na 14,5 mln złotych
Co ważne, wszystkie tramwaje z pierwszej transzy zamówienia pierwotnie miały dotrzeć do Gdańska do sierpnia 2019 roku. Jednak ze względu na niedotrzymanie terminów spółka GAiT nakłada na wykonawcę kary umowne.
Czytaj też: GAiT czeka na nowe tramwaje i nalicza kary
- Obecnie kary za opóźnienia - za pięć odebranych i włączonych do ruchu tramwajów oraz pakiety specjalistyczne - wynoszą łącznie 14,5 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.
Podwójny przetarg na tramwaje dla Gdańska
Warto przypomnieć, że Pesa przetarg na dostawę tramwajów do Gdańska wygrała dopiero za drugim razem. Przy pierwszym podejściu przegrała z konsorcjum Solaris-Stadler, które zaoferowało wprawdzie wyższą cenę (różnica ok. 600 tys. zł), ale jednocześnie oferowało też znacznie dłuższe okresy gwarancji.
Ostatecznie GAiT unieważnił przetarg, uznając obie oferty za zbyt drogie.
W drugim podejściu wystartowała tylko Pesa. Jej oferta była co do grosza zgodna z oczekiwaniami finansowymi miejskiej spółki i wyniosła 138 mln 375 tys. zł (ok. 5,5 mln mniej niż w pierwszym przetargu) za 15 tramwajów z pakietem serwisowym. Następnie miasto zdecydowało się na skorzystanie z prawa opcji i rozszerzyło zakres zamówienia o dodatkowe 15 pojazdów.
Miejsca
Opinie (228) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-24 18:54
Warszawa miała dosyć pesy
I zamówili od Hyundaia. I będą mieli nowe tramwaje a nie czekanie ciągłe.
- 7 4
-
2020-01-24 18:47
Tylko z państwowej firmy kupować to jest biznes
Wygrali przetarg myśleli że zdobędą pracowników za ,,psi grosz"i dopną kontrakt a tu figa z makiem.Minus to na kary wszyscy w całym państwie pis się zrzucimy tak jak na 500+dla milionerów którzy więcej dają kieszonkowego swoim dzieciom
- 4 5
-
2020-01-24 18:32
A ktokolwiek z osób decydujących o zakupie tramwajów jeździł tymi PESAmi?
One są okropne. Tam nie można ani wygodnie stać ani siedzieć.
To jest wielki tramwaj z małym i niewygodnym wnętrzem.
Bombardier przy tym to szczyt luksusu.- 13 3
-
2020-01-24 18:21
To lepiej marzyć o kasie z kar
Czy kupić tramwaje od rzetelnej firmy.?
- 2 2
-
2020-01-24 18:19
Biorą wszystkie zamówienia jak leci
Lecz nie są wstanie wywiązać się.
- 4 3
-
2020-01-24 18:14
Bilety są tanie. Tabor bardzo dobry.
- 2 5
-
2020-01-24 15:03
Pesa - pewnie od razu się zepsuje :) (1)
Lepsze są 30 letnie Dortmundy - pojeżdżą bezawaryjnie z 10 lat a później można je jeszcze sprzedać do Mongolii :)
- 25 19
-
2020-01-24 18:14
40 letnie
Są dortmundy.
- 2 0
-
2020-01-24 18:05
Mevo zniknęło za pomocą kar umownych.
- 5 2
-
2020-01-24 16:02
Jezdze tramwajem codziennie ze Stogow. (2)
Towarzystwo zawsze schludne, kulturalne. Ale na Przerobce zawsze dosiadaja sie dziwne typy. Nieumyte, bez zapachu dezodorantow. Co z tym zrobic ?
Mariola ze Stogów- 14 3
-
2020-01-24 17:42
Zglosic motorniczemu (1)
Janusz
- 1 0
-
2020-01-24 17:59
I co motorniczy "ich" umyje???
- 2 0
-
2020-01-24 17:45
Tak to jest jak się kupuje szmelc z państwowych spółek.
Autosany jeszcze mogli kupić zamiast Solariów i Mercedesów.
Warszawa dlatego kupiła inny tabor bo na tym dziadostwo już się przejechali.- 7 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.