• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowym pociągiem z Trójmiasta do stolicy Śląska

Maciej Naskręt
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź. Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź.

13 grudnia zmienia się rozkład jazdy pociągów. Przy tej okazji spółka PKP Intercity wprowadzi na trasę Trójmiasto - Katowice pociągi typu Flirt 3 ze Stadlera. Podróż ma się skrócić na tej trasie i kosztować 51 zł w drugiej klasie, a składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku i Łodzi.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Górny Śląsk?

Na stronach spółki PKP Intercity można już kupić bilety na pociąg InterCity, który będzie obsługiwany nowym składem pn. Flirt 3 wyprodukowanym przez firmę Stadler. Nowy pociąg będzie kursował z Trójmiasta do Katowic i z powrotem trzy razy dziennie.

Stolicę Śląska z Trójmiastem od 13 grudnia połączy pociąg IC "Chemik". Odjazd z Katowic zaplanowano na godz. 10:34, a przyjazd do Gdyni Głównej na godz. 19:12. Pociąg z Gdyni Głównej natomiast będzie odjeżdżał o 9:07, a w Katowicach będzie pojawiał się o godz. 17:25.

W identycznej relacji będzie kursował też pociąg IC "Hutnik", którego odjazd z Gdyni Głównej zaplanowano na godz. 5:07, a przyjazd do Katowic na godz. 13:30. W drodze powrotnej natomiast odjazd z Katowic ustalono na godz. 14:43 i przyjazd do Gdyni Głównej o 23:23.

Ostatni skład z Gdyni Głównej, czyli IC "Stoczniowiec" odjedzie do Katowic o godz. 13:08 i dotrze na miejsce o godz. 21:21. Z kolei skład obsługujący "Stoczniowca" z Katowic wyruszy o godz. 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o godz. 15:14.

Co ważne, przejazd na tej trasie to wydatek 51 zł za bilet w drugiej klasie i 113 zł za przejazd w przedziale pierwszej klasy. Pasażerowie są zobligowani do wykupienia miejscówki.

  • Wnętrze pociągu Flirt.
  • Wnętrze pociągu flirt.
  • Toaleta.
  • Przedział gastronomiczny.
  • Trasa pociągu na mapie Polski.
Podróż dłuższa, ale tańsza o ok. 50 proc. niż w Pendolino

Co ważne, pociągi obsługiwane przez składy Flirt 3 pojadą szybciej o ok. godzinę niż obecnie kursujące pociągi. Podróż zamiast ponad 9 godzin będzie trwała nieco ponad 8. I tu trzeba zwrócić uwagę na składy Pendolino. Obecnie mieszkańcy Trójmiasta mogą bezpośrednio podróżować do Katowic korzystając z tej klasy pociągu, jadąc do stolicy Śląska przez Warszawę. Podróż po 13 grudnia ma tamtędy trwać 5 godzin i 37 minut. Pasażerowie w Katowicach będą trzy godziny wcześniej niż gdyby pojechali Flirtem.

Szalę zainteresowania może jednak przeważyć na korzyść Flirta cena biletu. Jest on o ok. 50 proc. tańszy niż w pociągu Pendolino. Podróż Pendolino do Katowic to obecnie wydatek 98 zł (podróż w dniu 13 grudnia). Im bliżej daty wyjazdu cena będzie pewnie rosnąć. Natomiast Flirtem pojedziemy za 51 zł.

Flirty za 1,621 mld zł

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Opinie (263) 9 zablokowanych

  • jak zwykle... (1)

    14 grudnia bilet z Katowic do Włocławka kosztuje 45.50 zl, bilet z Włocławka do Gdańska - 39.20 zł. . Razem to 51 zł - prawda panowie z PKP?. Cały Zarząd PKP to Rodzina na Swoim.. Reszta - stado baranów. Ciemny lud i tak to kupi, przecież nie potrafi dodawać ani czytać małych literek w regulaminie. Mamy SUKCES 51 złotych !
    Swoją droga, panie Redaktorze, warto sprawdzać, w czym bierzecie udział. Ciemny lud ma kupić, że to nowoczesne bezprzedziałowe ,w 9 godzin, z pokrętnie podaną ceną. Przykre.....

    • 5 2

    • Co za kretyn. Człowieku, jak zaczniesz dzielić przejazd na odcinki i na każdy osobny bilet, to zawsze wyjdzie drożej niż jeden bilet na dłuższy przejazd. Tak jest wszędzie i zawsze, to się nie dzieli liniowo w przeliczeniu na kilometr.
      Jak weźmiesz 2 taksówki po 5 km każda, to też zapłacisz więcej niż jedną za 10 km. Jakim trzeba być tumanem, żeby tego nie rozumieć.

      • 1 0

  • błąd w nazwie artykułu...

    historycznie od zawsze stolicą śląska był Wrocław.

    Katowice to była przez wieki wiocha, skrzyżowanie traktu i nic poza tym dopóki wyngla nie zaczęli wydobywać w II poł. XIXw.

    To że ok. 15 lat temu ktoś zrobił taki podział województw to inna sprawa, ale nie powielajmy błędu nazywając Kato stolicą śląska, no chyba że górnego.

    Inny głupi błąd to nazywanie Gdańska stolicą Kaszub, ale ot polityka ;)

    • 3 1

  • stolicą Śląska jest Wrocław (8)

    Drogie bilety. Patrz Polski bus

    • 51 73

    • Tłuku (1)

      Stolicą Śląska nie jest zapyziały Wrocław ;) Pozdrawiam Janusza geografii ;)

      • 1 6

      • historycznie od zawsze stolicą śląska był Wrocek. Kato to była przez wieki wiocha i skrzyżowanie traktu

        • 5 1

    • Chyba dolnego a nie Górnego tumanie bez podstawówki (2)

      • 19 14

      • Nieuk (1)

        Stolicą całego Śląska jest Wrocław w tytule mowa o Śląsku a nie o Górnym Śląsku nieuku

        • 9 4

        • Poziom (nie)wiedzy w społeczeństwie jest powalający

          a najlepszym dowodem jest ilość minusów przy poście Twoim czy Janusza i plusów przy tym autorstwa Homera.

          • 6 3

    • Jeden pojedzie na stopa

      drugi polskim busem, a trzeci pierwsza klasa w pendolino.

      Jak komus jeszcze zle to poleci prywatnym samolotem z odbiorem limuzyna z lotniska.

      Jak widac oferta na kazda kieszen

      • 8 2

    • tak jest,Śląsk Wrocław (1)

      • 9 16

      • Ruda śląska

        Piekary śląskie

        • 5 5

  • ciekawe czy stadler płaci podatki w Polsce

    • 2 1

  • Tak

    SUPER a do LUBLINA od 13 grudnia bezpośredniego pociągu już nie będzie. Może o tym napiszcie, propaganda sukcesu.

    • 8 0

  • sami sobie robią tym filtrem konkurencję:-) a przywrócić wielu połączeń lokalnych to już nie ma komu. (10)

    pacany bałwany...

    • 22 52

    • To chyba oczy masz tylku, lub ich wcale nie masz (3)

      Reaktywowali linie z Gdanska do Kartuz, nastepnie w kolejce jest do Leborka przez Miechucino, Sierakowice, a i o Bytowie nie zapomnijmy balwanie

      • 13 2

      • wystaw nos poza Kaszuby. na trasach po których toczy się pędźdolino polikwidowali dużo regionalnych (1)

        i to przez pędźdolino właśnie

        • 1 1

        • Przestań bredzić. Jakie to niby regionalne połączenia polikwidowano na trasie Gdańsk-Warszawa-Katowice/Kraków w przeciągu ostatnich powiedzmy dwóch lat?

          • 0 0

      • Ale się uśmiałem

        Kaktus mi urośnie jak reaktywują Lębork - Kartuzy

        • 4 9

    • U nas akurat nie można narzekać (3)

      PKM przywróciła [połączenia do Kartuz. Odnowiono linię do Kościeżyny.
      Do Słupska planowano drugi tor, ale PiS przeje kasę, więc pewnie nic z tego nie wyjdzie. Szkoda.

      • 6 1

      • Ups! Oczywiście Kościerzyny:) (1)

        Zawsze ten sam mój błąd, sorki:)

        • 6 0

        • spoko, mi się też te dwie wioski mylą.

          • 0 1

      • połączenie do Kartuz to przywróciła akurat PKP PLK S.A.

        i ani Urząd Marszałkowski ani PKM nie ma nic do tego. Inwestycja w 100% finansowana ze środków własnych i przeprowadzona przez PKP PLK S.A.

        • 0 0

    • A Skoda Superb to konkurencja dla Skody Fabii?

      To zwykła dywersyfikacja produktów (po polsku: rozszerzenie oferty)

      • 11 1

    • Od lokalnych jest inna firma

      • 19 2

  • bez ulg

    bilet na trasie Gdańsk Wrzeszcz - Włocławek zarówno normalny jak i ulgowy dla seniora kosztuje tak samo : 39 zł 20 gr.
    BRAWO PKP

    • 2 0

  • ten pociag tak zasuwa,ze czlowiek nie zdazy nawet sie pozadnie wyproznic a tu juz trzea wysiadac (4)

    • 52 11

    • (1)

      Nooooo! Ledwo piardniesz a już w Bydgoszczy jesteś. A jeszcze niedawno było tak fajnie, powoli, do warszawy 8 godzin, cisza spokój jak na wczasach.

      • 2 0

      • a jeszcze niedawno jechałem 11 godzin do Warszawy, przez brzydgoszcz

        Jak tory były złe:-) to dopiero było.

        • 2 0

    • (1)

      wypróżniasz się 10 godzin? byłeś już u lekarza?

      • 9 2

      • nową sr*jtasme dopiero przed Mysłowicami donieśli to co miałem robić...

        • 10 2

  • W przyszłym roku SzkockiBus będzie docierał do Katowic w 7h50min obecnie 8h30min (1)

    Więc PKP IC nie ma czym straszyć plus obniżą cenę za bilet do 40PLN na każdy kurs na trasie Gdańsk-Katowice. Więc będzie taniej niż 40PLN.

    Szkocki bus wyniszcza polski transport, ale z korzyścią dla pasażera.
    Inacze j PKP nadal kasowałby nas po 100PLN od glowy, bo Prezesi podległych spółek muszą swoje dostać.

    • 3 2

    • Jak lubisz się czuć jak sardynka w puszce i nie zależy ci na własnym bezpieczeństwie, to jedź autobusem, ale uwierz, że sporo ludzi będzie wolało dopłacić te 10 zł i jechać wygodnie pociągiem, więc nic nie wyniszczy.

      • 1 0

  • Wielka mi rewelacja 9 godzin do Katowic.... (11)

    W Europie cywilizowanej, do której ponoć dążymy, pociągi takie trasy pokonują w 4 godziny i to jest się czym chwalić. A tutaj, wywalone miliardy i wcale dużo szybciej nie jest!

    • 79 31

    • Wolniej niż 18 lat temu (1)

      Jeździłem do Katowic 18 lat temu. Podróż trwała 8 godzin.....

      • 2 2

      • Po pierwsze teraz podróż tymi pociągami z Gdańska Głównego będzie trwała poniżej 8 godzin (pół godziny schodzi na przejechanie Trójmiasta), po drugie 18 lat temu jechałeś z zatrzymywaniem się w: Pruszczu Gd., Tczewie, Laskowicach, Bydgoszczy Głównej, Leśnej i Wschód, Solcu Kujawskim, Toruniu, Aleksandrowie, Włocławku, Kutnie, Łęczycy, Zgierzu, 3 stacjach w Łodzi, Piotrkowie, Radomsku, Częstochowie, Myszkowie, Zawierciu, Dąbrowie Górniczej, Będzinie i Sosnowcu? Bo jak nie, to takie porównania możesz sobie w buty wsadzić. Policz sobie prędkość handlową i netto, a potem porównuj. Jak chcesz szybciej, to od grudnia będziesz mieć Pendolino z Gdańska do Katowic w czasie 5:10.

        • 2 0

    • bzdura (6)

      Myślicie, że na zachodzie jeżdzą pociągi szybkich predkości...
      We Francji oprócz TGV tez jeżdzą normalne pociągi z mniejszymi predkościami, w Niemczech, Hiszpani, Norwegii itp.
      Przestańcie narzekać. Co by nie zrobic Polak zawsze będzie beczał be be be....

      • 24 11

      • pociągi dalekobieżne (2)

        W artykule mowa o dalekich trasach międzymiastowych -a na takich trasach np w Niemczech jeżdżą składy ICE i dla przykładu Monachium - Dortmund pokonuje w 5.5 godziny, osiągając prędkości 320 km/h

        • 8 5

        • (1)

          I bilet kosztuje 140 euro. W takim razie u nas masz EIP i podróż do Katowic przez Warszawę też będzie trwać 5,5 h. W tych wychwalanych przez ciebie Niemczech są też połączenia bezpośrednie inne niż ICE i np. taki EC z Monachium do Dortmundu jedzie prawie 7,5 h, cena za bilet 120 euro.
          O jakichś zawrotnych prędkościach tego ICE też nie opowiadaj bajek. W Niemczech są dwa odcinki linii kolejowych homologowane do 300 km/h, jeden krótki przed Norymbergą jadąc od Monachium i drugi łączący Kolonię z Frankfurtem, cała reszta ma Vmax wynoszący 250, 200 albo 160 km/h.

          • 9 2

          • Nieprawda!

            "Na Zachodzie" musi byc duzo lepiej niz w Polsce. Tak rodzice mowili i dziadek, jak tylko na chwile oderwal sie od "Wolnej Europy" tez o tym mowil.

            Polska w ruinie, postkomunizm, postkolonializm, post office. Nic tu nie moze dzialac dobrze. A jesli dziala to przypadkiem.

            • 5 1

      • zjadłem "tylko" ( koleje dużych prędkości) w komentarzu powyżej (1)

        Każdy się powołuje na Europę Zach. Chyba część z tych osób mało razy tam była...

        • 12 3

        • Byli w Kartuzach, a to juz zachod

          poza tym - podziw i uwielbienie (polaczone z samobiczowaniem sie) wyssali z mlekiem matki.

          Przeciez zachod pod kazdym wzgledem jest lepszy niz Polska. Tam nawet deszcz jak pada to bardziej mokry.

          • 1 2

      • Dokładnie:)

        Zamiast narzekać na czas lepiej popatrzcie na cenę:) Można by uruchomić pociągi typu TGV, ale wtedy byłby lament na cenę biletu. A tu 51zł drugą klasą!
        Gdyby jechać samochodem, to trzeba by zabrać 4 osoby, aby się opłaciło.

        • 4 3

    • Dokładnie - Pendolino przez Warszawę jedzie poniżej 6.

      • 1 0

    • bo ma za dużo przystanków

      powinien tylko w bydgoszczy i łodzi sie zatrzymywać, to pewnie z 1,5 godz szybciej by było.

      • 1 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane