• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowym pociągiem z Trójmiasta do stolicy Śląska

Maciej Naskręt
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź. Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź.

13 grudnia zmienia się rozkład jazdy pociągów. Przy tej okazji spółka PKP Intercity wprowadzi na trasę Trójmiasto - Katowice pociągi typu Flirt 3 ze Stadlera. Podróż ma się skrócić na tej trasie i kosztować 51 zł w drugiej klasie, a składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku i Łodzi.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Górny Śląsk?

Na stronach spółki PKP Intercity można już kupić bilety na pociąg InterCity, który będzie obsługiwany nowym składem pn. Flirt 3 wyprodukowanym przez firmę Stadler. Nowy pociąg będzie kursował z Trójmiasta do Katowic i z powrotem trzy razy dziennie.

Stolicę Śląska z Trójmiastem od 13 grudnia połączy pociąg IC "Chemik". Odjazd z Katowic zaplanowano na godz. 10:34, a przyjazd do Gdyni Głównej na godz. 19:12. Pociąg z Gdyni Głównej natomiast będzie odjeżdżał o 9:07, a w Katowicach będzie pojawiał się o godz. 17:25.

W identycznej relacji będzie kursował też pociąg IC "Hutnik", którego odjazd z Gdyni Głównej zaplanowano na godz. 5:07, a przyjazd do Katowic na godz. 13:30. W drodze powrotnej natomiast odjazd z Katowic ustalono na godz. 14:43 i przyjazd do Gdyni Głównej o 23:23.

Ostatni skład z Gdyni Głównej, czyli IC "Stoczniowiec" odjedzie do Katowic o godz. 13:08 i dotrze na miejsce o godz. 21:21. Z kolei skład obsługujący "Stoczniowca" z Katowic wyruszy o godz. 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o godz. 15:14.

Co ważne, przejazd na tej trasie to wydatek 51 zł za bilet w drugiej klasie i 113 zł za przejazd w przedziale pierwszej klasy. Pasażerowie są zobligowani do wykupienia miejscówki.

  • Wnętrze pociągu Flirt.
  • Wnętrze pociągu flirt.
  • Toaleta.
  • Przedział gastronomiczny.
  • Trasa pociągu na mapie Polski.
Podróż dłuższa, ale tańsza o ok. 50 proc. niż w Pendolino

Co ważne, pociągi obsługiwane przez składy Flirt 3 pojadą szybciej o ok. godzinę niż obecnie kursujące pociągi. Podróż zamiast ponad 9 godzin będzie trwała nieco ponad 8. I tu trzeba zwrócić uwagę na składy Pendolino. Obecnie mieszkańcy Trójmiasta mogą bezpośrednio podróżować do Katowic korzystając z tej klasy pociągu, jadąc do stolicy Śląska przez Warszawę. Podróż po 13 grudnia ma tamtędy trwać 5 godzin i 37 minut. Pasażerowie w Katowicach będą trzy godziny wcześniej niż gdyby pojechali Flirtem.

Szalę zainteresowania może jednak przeważyć na korzyść Flirta cena biletu. Jest on o ok. 50 proc. tańszy niż w pociągu Pendolino. Podróż Pendolino do Katowic to obecnie wydatek 98 zł (podróż w dniu 13 grudnia). Im bliżej daty wyjazdu cena będzie pewnie rosnąć. Natomiast Flirtem pojedziemy za 51 zł.

Flirty za 1,621 mld zł

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Opinie (263) 9 zablokowanych

  • UE dofinansowała zakup austriackich pociągów? (4)

    Jak hojnie!

    • 7 7

    • nie wiem czy wam w PIS powiedzieli, że zakup jest przez PRZETARG (1)

      do przetargu mogą stanąć nawet rosjanie czy arabowie, ten kto wygra produkuje, dostarcza i dostaje kasę

      • 1 1

      • Całe szczęście

        że przetargu nie da się rozpisać pod konkretnego wykonawcę

        • 1 1

    • (1)

      Ale fabryka pod Siedlacami

      • 5 1

      • Ale zyski w Austrii i pewnie zerowe podatki.

        • 3 3

  • do Katowic golfem III jade 6 godzin (3)

    i jeszcze za Łodzią w makdonaldzie stanę

    • 20 5

    • Logicznie (1)

      rzecz biorąc Golfem VII dojadę w 1.5 godziny

      • 5 0

      • a Golfem -VII od dawna jesteś na miejscu?

        • 3 0

    • W Łodzi kończy się paliwo, dlatego stajesz?

      • 2 1

  • Pesa Dart wygląda zdecydowanie lepiej. Zwłaszacza z zewnątrz

    • 1 0

  • Ten czas szalenie się skróci -od 20-40 min,takie CUDA to tylko u nas.
    A teraz śpiewajmy peany na czeeść PKP.

    • 2 1

  • Nowe składy a będą się więc ponad 8 h,żenada

    • 4 1

  • każdy zdroworozsądkowy dopłaci te 40 zł by zaoszczędzić 3h

    trzeba mieć szacunek do siebie i swojego czasu

    • 4 2

  • a pociągu z lawetą na samochody

    dalej nie ma!
    komu to przeszkadza żebym wysiadł z pociągu z samochodu na drugim końcu europy i dalej pojechał swoim samochodem?

    • 3 3

  • Takie ładne pociągi a nazwy jak z "70 (2)

    Super tylko dlaczego te pociągi maja takie slabe o archaiczne nazwy; chemik, lajkonik, Mieszko itp. Nie nożna dac czegoś współczesnego? Łatwiejszego w wymowie dla obcokrajowcow i zwyczajnie bardziej ładnego? Nie wyobrażam sobie zechciał dobra światowa firma nazywa swoje połączenie np; złota Polska jesień czy balladyna. Ciekawa ktora agencja kreatywna i copyrighter to wymyślił..

    • 2 20

    • To nasze tradycyjne nazwy pociągów identyfikujące region, ludzi związanych z regionem itp. W Czechach (bardzo dobrze funkcjonująca kolej) rychliki czyli takie polskie tlk też mają nazwy na zasadach takich jak nasze. I do cholery dlaczego mamy to zmieniać dla obcokrajowców? Na np TLK "Never endig story" ?

      • 7 1

    • A jaką chwytlią nazwę proponujesz zamiast archaicznego lajkonikiem? Vanessa? Dżejson?

      • 13 1

  • Bydgosz nie po drodze nadrabia kilometrow

    • 4 3

  • To jak się nazywa , pod zdjęciem flitr , a później flirt? (1)

    • 1 0

    • tak

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane