• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowymi wagonami na Podlasie i Dolny Śląsk

Maciej Naskręt
7 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowy wagon PKP Intercity, który pojawi się także w Trójmieście. Nowy wagon PKP Intercity, który pojawi się także w Trójmieście.

30 zmodernizowanych wagonów pasażerskich wyjedzie na polskie tory. Będzie można z nich skorzystać na trasach z Trójmiasta do m.in. Szczecina, Olsztyna i Białegostoku.



Czym najczęściej podróżujesz po naszym kraju?

Dobre wieści dla pasażerów kolei, którzy z Trójmiasta podróżują w kierunku Pomorza Zachodniego, a także Podlasia. Nowe wagony będą jeździć też w kierunku Bydgoszczy, a stamtąd na Dolny Śląsk lub Podkarpacie. Firma H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu dostarczyła 30 pierwszych wagonów spółce PKP Intercity. Wagony wyjadą na tory już w najbliższych tygodniach, jako przedziałowe drugiej klasy.

To pierwszy etap realizowanej umowy, która została podpisana w 2017 roku i rozszerzona w październiku ubiegłego roku. Ma ona wartość 410 mln zł brutto. W jej ramach przewidziano modernizację i przegląd łącznie 90 wagonów typu 111A.

W zmodernizowanych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem.

Czytaj też: Wygodniej dojedziemy do Elbląga i Słupska. Dwa nowoczesne pociągi na Pomorzu

Wnętrze nowego wagonu PKP Intercity. Wnętrze nowego wagonu PKP Intercity.
Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków 25AN4, których producentem jest także H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych. Ponadto instalowane są w nich wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

- Pracujemy nad tym, aby zapewnić naszym pasażerom wyższy komfort podróżowania. Nasza determinacja połączona z rzetelnością producenta, dają niespodziewanie szybkie efekty. Pasażerowie z pewnością to doceniają, korzystając chętniej z naszych usług - mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Czytaj też: 212 mln zł za 4-letni kontrakt z SKM

Wnętrze nowego wagonu PKP Intercity. Wnętrze nowego wagonu PKP Intercity.
Zmodernizowane wagony dostępne będą m.in. na trasach:
  • Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - (Białystok)
  • Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - (Białystok)
  • Kraków/Lublin- Katowice - Wrocław - Zielona Góra -Szczecin - (Świnoujście)
  • Przemyśl - Lublin - Warszawa - Bydgoszcz - Gdynia/Piła - Kołobrzeg/(Gorzów Wlkp.)
  • Suwałki - Białystok/Lublin - Warszawa - Poznań - Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra

Miejsca

Opinie (186) 4 zablokowane

  • Czy te "nowe" składy (6)

    będą poruszać się jak dotychczas do np. Białegostoku przez 7 godzin?
    Tak zwana "strzała północy" tak ma. Co mi po WiFi jak przez Warszawę jest szybciej?

    • 49 4

    • No niestety, spuścizna po zaborach... (4)

      I przez to taki a nie inny układ linii. Niedługo mają zacząć elektryfikować odcinek Korsze - Ełk, dodatkowo ma to być połączone z wymianą nawierzchni. Czas jazdy z Białegostoku do Gdańska powinien skrócić się wtedy z obecnego 6:30 do ok. 5:45. Więcej będzie trudno urwać, bo przez układ linii pociąg sporo "zygzakuje".

      • 18 1

      • Linią kolejową nr 223 przez Mrągowo, Mikołajki, Orzysz (2)

        było by zdecydowanie szybciej, ale jak widać pkp plk zapomniała o tej linii kolejowej która ma bardzo duży potencjał przewozowy.

        • 9 2

        • jeżeli łuki wyprostujesz to może ;)

          Czerwonka, Dąbrówka, Sorkwity, Bagienice, wjazd do Mrągowa, wyjazd z Mrągowa, esy w Zewłągach, Orzysz - ta linia nie miała nigdy charaktery linii magistralnej. Olsztyn-Korsze już za czasów pruskich były szybkim połączeniem, dodatkowo za PRL przebudowanym do zaopatrywania Obwodu w polski węgiel (i zaopatrywania niepokornych krajów w radzieckie czołgi). Odcinek Korsze-Ełk był wybudowany za czasów pruskich z ogromnym inżynieryjnym rozmachem - dla łagodnej geometrii wykonano groble przez jeziora. Obecnie główną bolączką jest brak druta (chociaż w starych wagonach jeszcze można znaleźć plan kolei zelektryfikowanej z roku 1987, gdzie ten drut już wydrukowano) i jeden tor, wymuszający mijanki

          • 1 0

        • Trochę tak i trochę nie. ;)

          Owszem, jak najbardziej uważam że linia przez Mikołajki powinna wrócić do życia, nie weźmie ona jednak nigdy na siebie roli linii magistralnej przez Mazury - ma profil i układy stacyjne typowe dla linii lokalnych i nie uda się osiągnąć na niej wyśrubowanych parametrów. Jest to natomiast ważna linia regionalna do obsługi szynobusami, na którą w sezonie dodatkowo powinny wjeżdżać dalekobieżne pociągi sezonowe. Tutaj mógłby wykazać się Urząd Marszałkowski warmińsko-mazurskiego i sfinansować remont ze środków RPO, ale oni bardziej zajęci są wielomilionowymi dopłatami do lotniska w Szymanach, z którego latają dwa samoloty na krzyż...

          • 15 0

      • w drugą stronę ( na zachód) jest nie lepiej

        magistrala jednotorowa, to w dzisiejszych czasach jakaś kpina i nie ma połączenia ekspresowego, bo pociągi muszą czekać na siebie na stacjach

        • 16 0

    • na co wi-fi i klima gdy 7 godzin ..bez dyma

      • 5 5

  • Jechałem takim z Krakowa. (3)

    Podstawili zastępczy zamiast Pendolino. Faktycznie cichy i wygodny. Z toalety można korzystać na stacji bo obieg zamknięty. W 2 klasie przedziały 6 osobowe, tyle że bez regulacji. Gniazdka są przy każdym siedzeniu.Przy szybkości 164 km/h jest cicho i nie czuje się, że się jedzie. Drzwi otwierane na przycisk.Ogólnie jazda lepsza niż w Pendolino. Nie jest źle. Ta renowacja w6szła im na dobre.

    • 19 1

    • Takie zmodernizowane wagony jeżdżą już praktycznie co najmniej od 2011 roku, jako EIC, jeszcze wtedy nie było pendolino. Już wtedy było wygodne i czuć było ten "prestiż" w intercity.

      • 2 0

    • (1)

      Nie masz pojęcia o czym piszesz

      • 0 9

      • O pociągu którym jechałem 22 grudnia wyjazd z Krakowa do Gdyni 9.54

        • 4 0

  • Ktoś wie (1)

    Czy ktoś wie jakie jaki konkretnie pociąg na trasie do Szczecina będzie posiadał nowe wagony?

    • 2 0

    • Tak

      81104 18104 Rybak.

      • 1 0

  • Nareszcie! (5)

    Jadac na Szczecin lepsze bylo nowiutkie Regio, i do tego tansze. Przediadka w Slupsku to nie byl problem,
    Teraz Intercity nareszcie na tej trasie bedzie moglo konkurowac komfortem podrozy!

    • 30 2

    • jazda na Szczecin to dramat i kolejowe średniowiecze (4)

      nie kursuje żaden ekspres, większość trasy to jeden tor, więc mijanki na stacjach. Kiedy modernizacja tej trasy i budowa drugiego toru ??

      • 19 0

      • Jazda w kierunku Szczecina i zachodniej granicy to ogólnie jest dramat. (1)

        Pociąg - szlak jednotorowy, mijanki, niska prędkość handolowa
        Samochód - zdezelowana DK6, ciągle wsie i miasteczka gdzie jest nasr*ne fotoradarami.

        • 23 0

        • Na trasie Gdynia - Szczecin raptem 11 fotoradarów.

          • 0 0

      • Jakieś tam plany są na modernizację i dobudowę 2 toru do Słupska. (1)

        Natomiast dalej może być kiepsko, nie widzę tego w perspektywie najbliższych lat. :/ Jedynie Stargard - Szczecin podciągają aktualnie do 160 km/h.

        • 2 0

        • Dlatego do Berlina szybciej przez Poznań. A pierwotnie taką szybką trasą miała być projektowana na dwutorową Tczew-Piła-Gorzów-Kostrzyn.

          • 6 0

  • fcuk the pkp and pks

    Niedawno chciałem wrócić z Ostródy do Gdańska, sobota, popołudnie, 0 pociągów, 0 autobusów w najbliższych 3-4 godzinach. Pociąg był za 3 godziny do Iławy, a stamtąd Pendolino (koszt biletów 80 zł). Na szczęście przypomniałem sobie o BlaBlaCar.

    • 3 0

  • Ok, chcę się przejechać takim cackiem... (7)

    Czy toś wie, który to konkretnie pociąg w rozkładzie posiada w składzie te nowe wagony?

    • 13 2

    • Odlewnik

      • 0 0

    • z Wejerowa (3)

      do Choczewa przez Bergamutki Licheń Tleń

      • 1 0

      • (2)

        W Choczewie jakies tory jeszcze zostaly ?

        • 2 0

        • Fizycznie jeszcze są. (1)

          A na nich spory lasek już rośnie.

          • 2 0

          • Thx - przejade sie tam latem.

            • 2 0

    • Mieszko, Heweliusz

      • 5 0

    • Pomorzanin

      • 7 1

  • Pomału do przodu! (4)

    I oby tak dalej! Gdyby tak jeszcze odpalili wyświetlacze we Wrzeszczu i Oliwie, to już by było cudnie. ;)

    • 82 2

    • Dzięki tym wyświetlaczom ani nie przestaną się spóźniać pociągi ani nie dojedziesz szybciej (2)

      Co wy macie za parcie na te wyświetlacze! Nie rozumiem

      • 1 12

      • Bez nich nie wiem dokąd jadę

        • 0 0

      • Janusz Ch.

        W każdym artykule . Serio ?????

        • 4 0

    • PKP perony sp. Z oo. Nie może się dogadać z PKP tor lewy sp. Z oo.

      W sprawie PKP zapowiedzi s.c.

      • 6 1

  • widać że komentują pisowcy (7)

    ich doświadczenie w komentarzach to droga z domu do kościoła , ew do polskiego banku - z czego się cieszyć ? gdyby nie PO-PSL nigdy w polsce nie byłoby pendolino trochę europy lizneliśmy , teraz będziemy nowocześni w odpicowywaniu odmalowywaniu odrestaurowywaniu starych wagonów w polskich firmach - cofamy się , a nie rozwijamy

    • 8 13

    • Wiesz leming ze własnie kolejny raz sie skompromitowałeś.Pseudolino to była najwieksza niegospodarność z mozliwych. (1)

      Nawet Bruksela jełopie skrytykowała ten zakup bo unas niema infrastruktury do rozwinięcia możliwości pseudolino .I jeszce jedno bezmózgowcu od samego poczatku POwcy sie pluli ze pseudolino to zasługa pisowców i ze to oni juz wcześniej je wybrali :) No i jeszce te 40mln które trzeba było zaplacic producentowi za dorobienie wifi bo POwcy nie wliczyli go do kontraktu.

      • 4 0

      • Na szto pendolino

        Można też na osiołku tak jak pan Tadziu i jemu podobni czyli skromnie.

        • 0 0

    • A wiesz ile dało rady kupić zwykłych nowych pociągów za te pieniądze i łapówki

      Alstom to firma o której sporo można napisać.
      Ciekawe są Też koszty remontów składów

      • 0 0

    • Nie jestem za PiSem ale akurat Pendolino to był niewypał. Mogli zainwestować w polską firmę a wybrali jakieś zagraniczne, strasznie drogie składy. I to jeszcze jakieś jaja przy tym były...

      • 6 1

    • ale Dzban to Ty jestes....

      • 4 2

    • O temacie kolei nie wiesz nic.

      Ale oczywiście jesteś typowym Polakiem - ekspertem od wszystkiego. Zawsze wiesz najlepiej. Poodpowiem tylko, że Cegielski to jeden z najbardziej uznanych producentów wagonów w Europie, wielokrotnie nagradzany za swoje wyroby.

      • 3 2

    • Najbardziej zacofani są amerykanie.

      Od 10 lat robią kompletną renowację czołgów Abram ze starych zostawiając tylko pudło, remontując silniki i dając im nowe uzbrojenie. A mogą kupować nowe.

      • 4 4

  • Kibole (7)

    Rozumiem że jak kibole będą jechać na mecz, to PKP podlaczy do pociągu wagony bydlece. Do tych ich nie wpuszcza

    • 85 17

    • Jechałeś kiedyś pociągiem specjalnym dla kibiców, byłeś w pociągu po przejeździe kibiców? (5)

      Pewnie NIE!

      Ale powiem Ci że za naklejenie głupiej naklejki na składzie, prowadzi do bardzo wysokich kar dla organizatora wyjazdu na Mecz i wyznaczone osoby czuwają nad tym aby skład pociągu wrócił na swoją stację macierzystą w takim samym stanie jak wyjechał.
      Częściej to pociągi dojeżdżają zdezelowane po normalnych rejsowych kursach, gdzie podróżują wielce kulturalni pasażerowie którzy potrafią ukraść nawet zasłonkę z okna.

      • 22 7

      • (1)

        Gwno widzieli w życiu to gadają głupoty w necie. Pozdro dla wszystkich turystycznych grup!

        • 10 1

        • najgorsze jest to, że waszej gejfrendly grupy co innego robią

          co innego piszą w necie

          • 0 0

      • jechałem kilka razy, co prawda ostatnio jakieś 4-5 lat temu, ale za każdym razem wyglądało to słabo. (1)

        darcie mordy, kordony policji, biegająca po składach drużyna konduktorska, potem kibole chcący gdzieś się wmieszać w normalnych pasażerów i przeganiająca ich policja. Do tego nieplanowane postoje w polu, zmiany armii policjantów na granicy województw i solidne spóźnienie pociągu na stacji docelowej. SORRY ale nie mam ochoty na taką podróż z "kulturalnymi" inaczej kibolami. są jeszcze jacyś kibice innej dyscypliny, którzy w ten sposób są traktowani? (pytanie retoryczne)

        • 11 1

        • Rajmund, mają oddzielne pociągi lub wagony. Ch Ci do tego a z rezerwą kiedyś wracałeś pociągiem? To dopiero było!

          • 1 4

      • Precz z kibolami

        Kibole do kibla

        • 7 7

    • Nie trzeba

      Wystarczy miesiąc użytkowania przez "normalnych" podróżnych i będzie ten sam efekt. Taki już czas nastał, że każdy ma się za wielkiego pana po studiach z zarządzania i marketingu, a z kultury osobistej to nie skończył nawet podstawówki.

      • 2 1

  • Kolejna wymiana tapicerki lub jej pranie za 30 lat

    Zawsze jak jadę pociągiem czy publiczna komunikacja to muszę prac ubrania bo przechodzą wstretnym smrodem

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane