- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (30 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (345 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (269 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (110 opinii)
- 5 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (73 opinie)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (364 opinie)
Objazd kolejowy na Kaszuby ma być gotowy za 2,5 roku
PLK ogłasza drugi przetarg na stworzenie objazdu kolejowego na Kaszuby, którym pociągi pojadą w trakcie elektryfikacji linii 201. Przy tej okazji kolejarze ograniczają zakres prac, by zmieścić się w budżecie ok. 100 mln zł. Wkrótce również PKM ogłosi przetarg na swoją część zadania. Roboty mają się zakończyć jesienią 2022 roku.
Po stronie spółki Polskie Linie Kolejowe jest modernizacja ok. 16-kilometrowego odcinka istniejącej linii Gdańsk Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Glincz, zaś za odbudowę niespełna 1,5 km toru na odcinku Gdańsk Kiełpinek - Gdańsk Kokoszki odpowiadać ma spółka Pomorska Kolej Metropolitalna.
Pierwszy przetarg kolejarze z Warszawy musieli jednak unieważnić, bowiem najtańsza oferta - 216 mln zł - była i tak o 35 mln zł wyższa, niż zakładał budżet inwestycji.
Teraz rozpoczęło się drugie postępowanie. Przy tej okazji PLK ograniczyła zakres prac do niezbędnego minimum, by zmieścić się w kwocie ok. 100 mln zł (bez VAT).
- W ramach prac zmodernizowany zostanie dziewięciokilometrowy odcinek linii 229, a remont przejdzie siedmiokilometrowy odcinek linii 234, na których nastąpi przywrócenie prędkości pociągów pasażerskich do 80 km/h - zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. - Przebudowane zostaną perony w Gdańsku-Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, które dzięki wygodnym pochylniom zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą wiaty, które ochronią podróżnych przed złymi warunkami atmosferycznymi, oraz antypoślizgowa nawierzchnia, ławki i energooszczędne oświetlenie. Wyremontowanych lub przebudowanych zostanie 12 obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów i przepustów. Na 10 przejazdach kolejowo-drogowych oraz przejściach dla pieszych pojawi się nowa nawierzchnia oraz lepsze oświetlenie, a na siedmiu przejazdach także sygnalizatory świetlne i dźwiękowe oraz kamery do obserwacji przejazdu i rejestracji zdarzeń - wylicza.
Inwestycja powstanie w formule zaprojektuj i zbuduj. Całość ma zostać zrealizowana w okresie styczeń 2021 - listopad 2022.
W podobnym terminie swoją część inwestycji ma zrealizować również PKM. W tym jednak przypadku projekt jest już na ukończeniu. Do zrealizowania pozostały prace budowlane. Według najnowszych zapowiedzi przetarg ma zostać ogłoszony już w czerwcu. W tym miejscu należy wspomnieć, że z projektu wykrojony został na razie przystanek PKM Karczemki, ale rezerwa terenu pod peron zostanie zachowana.
Z kolei na drugą połowę roku zapowiadane jest poszukiwanie wykonawcy elektryfikacji trasy PKM (linia 248 i 253) i budowy nowego przystanku Firoga, co ma zostać zrealizowane w latach 2021-2023.
Lini 201 będzie elektryfikowana etapami do 2025 roku. Dlatego PKM dąży do porozumienia, by PLK w pierwszej kolejności zelektryfikowała dwukilometrowy odcinek od Gdańska-Osowej do Rębiechowa, żeby elektryczne pociągi PKM mogły dojechać do stacji w Osowej.
Opinie (171) 6 zablokowanych
-
2020-05-25 11:11
czy będzie połączenie z szadólkami? (2)
- 7 3
-
2020-05-25 11:13
śmieciarki na tory? (1)
- 10 0
-
2020-05-25 12:41
A chociażby.
Poczytaj sobie trochę o historii. Istniało kiedyś coś takiego jak tramwaj cargo to i śmieciarki PKP mogłyby istnieć.
- 3 2
-
2020-05-25 12:40
Nie korzystam
z komunikacji publicznej.
- 4 8
-
2020-05-25 12:17
Najczęściej
Autem
- 1 5
-
2020-05-25 11:59
czy są jakieś szczegóły jak wyglądać ma Gd. Kokoszki ?
- 3 2
-
2020-05-25 10:59
(3)
Oferta za 216mln przekracza budżet o 35mln, więc... obniżają budżet do 100 mln, robiąc takie dziadowskie oszczędności jak wyrzucenie z zakresu prac dwóch mijanek, bez których ciężko będzie ułożyć jakkolwiek sensowny rozkład. Logika level PLK.
- 93 6
-
2020-05-25 11:26
No niby jest to jako prawo opcji. Mam nadzieję, że i tak tam prędzej czy później będą te mijanki bo to mocno wpływa na przepusto (1)
- 7 1
-
2020-05-25 11:55
Znając PLK - nie będo
Nic nie poradzimy, nie można zwiększyć przepustowosci bo nie ma mijanek
- 11 1
-
2020-05-25 11:12
wyższa matematyka :)
- 5 0
-
2020-05-25 11:30
Szczurek zniknj na zawsze
A w Gdyni SKM na północ to nadal mit.
- 17 1
-
2020-05-25 11:19
Jak najszybciej zrobić, nawet w wersji oszczędnej. Tam nie potrzeba jeździć szybko tylko zostawić rezerwę pod mijanki bo bez nich przepustowość będzie bardzo niska.
W następnej kolejności linie do Pruszcza i Sierakowic. Drut tylko przy ważnych magistralach.- 12 0
-
2020-05-25 11:14
229 całą zrewitalizować
- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.