- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (35 opinii)
- 2 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (40 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (106 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (61 opinii)
- 5 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (133 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
Obniżą jezdnię, bo autobusy nie mieszczą się pod wiaduktem
Obniżenie jezdni ulicy Stryjskiej w Gdyni pozwoli przejechać gazowym autobusom pod wiaduktem kolejowym przy stadionie. Obecnie na trasę linii w kierunku Witomina kierowane są pojazdy starszego typu. Prace projektowe mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach.
Mniejszy komfort dla pasażerów
W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.
Pasażerowie linii W, 121 i 192 są więc wożeni autobusami starszej generacji. Przewoźnicy świadczący usługi dla ZKM Gdynia twierdzili, że rozmowy dotyczące rozwiązania problemu rozpoczęły się w 2007 roku, gdy na gdyńskie ulice wyjechały pierwsze gazowce, ale do konsensusu nie doprowadziły.
Przedstawiciele ZKM bezradnie rozkładali ręce, tłumacząc, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta, a na Witomino i tak jeżdżą nowe autobusy - tyle, że na innych liniach.
Jednocześnie dwa lata temu odrzucali propozycję, by autobusy zmieniły trasę z pominięciem wiaduktu, tłumacząc, że zmiany byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów i kosztowne. W międzyczasie okazało się, że korki na ul. Małokackiej są tak duże, że autobusy i tak popołudniami jeżdżą często objazdem, skręcając za wiaduktem w ul. Olimpijską.
Rozwiązaniem kłopotów z korkami ma być buspas, którego stworzenie na szerokiej ul. Małokackiej nie wymaga dużego nakładu pracy. Powstanie prawdopodobnie jeszcze w tym roku, dzięki czemu jest szansa, by z Redłowa przez Witomino na Chwarzno i Wiczlino jeździło więcej autobusów.
Rozwiązaniem obniżenie jezdni
Urzędnicy zaczęli też myśleć o kłopotach z wiaduktem kolejowym. Od dawna twierdzili, że szans na jego przebudowę nie ma ze względu na skomplikowany charakter inwestycji i koszty. Znaleziono inne, prostsze wyjście, czyli obniżenie ulicy Stryjskiej tak, by mogły się tam zmieścić wszystkie autobusy. Początkowo również takie rozwiązanie było jednak odrzucane, ale ekspertyzy zostały wykonane i dają nadzieję na zmiany.
- W najbliższym czasie rozpoczną się prace projektowe - zapewniają urzędnicy z gdyńskiego magistratu.
Na czas remontu trzeba będzie zamknąć przejazd i wytyczyć objazdy. Jak będzie wyglądała organizacja ruchu, kiedy rozpoczną się prace i ile potrwają, okaże się w najbliższych miesiącach, po tym, gdy będzie gotowy projekt.
Problemy z przejazdem mają też samochody ciężarowe. Poniżej film z sierpnia 2016 roku
Miejsca
Opinie (129)
-
2018-02-02 19:46
3370 mm ma wysokość MAN Lion"s City NL 18 CNG
Aby pod tym wiaduktem przejechał spokojnie autobus MAN CNG musi być trochę więcej . Obniżenie jezdni do przepustowości pojazdów ZKM Gdynia CNG to potrzeba jedynie 50 cm. Gorzej z przejazdem dla tak zw.T.I.R-ów. Kontener ma wysokość około 2591 mm ale rama załadowcza naczepy jest na wysokości 1200 mm. Razem to około nawet na opuszczonych "poduszkach" da 3600- 3700 mm. Nie wspomnę już o kontenerach HIG-Cube te mają 2900 mm....Musi być pod wiaduktem 3.9 metra.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.