• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: GDDKiA rekomenduje trzy warianty przebiegu trasy

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Obwodnica Metropolitalna będzie miała ten sam przekrój drogi, co Autostrada A1. Kierowcy pojadą nią 120 km/h. Obwodnica Metropolitalna będzie miała ten sam przekrój drogi, co Autostrada A1. Kierowcy pojadą nią 120 km/h.

GDDKiA zarekomendowała trzy warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Pod dużym znakiem zapytania stoi za to budowa Obwodnicy Żukowa.



Rekomendowane przez GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Rekomendowane przez GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.
W połowie kwietnia Departament Przygotowania Inwestycji w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie wskazał optymalne warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.

Co oznacza to dla mieszkańców m.in. gminy Żukowo i Kolbudy? - Nie będą analizowane już żadne dotychczasowe warianty. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe [ma być ono gotowe latem tego roku- przyp. red.] będzie opierało się wyłącznie na wskazanych przez nas wariantach - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Według drogowców Obwodnica Metropolitalna mogłaby powstać od Trasy Kaszubskiej w Chwaszczynie, przez Węzeł Miszewo, po wschodniej stronie Żukowa z ominięciem od południa miejscowości Lublewo. Na mapie został on oznaczony kolorem czerwonym. Trasa wg takiego planu łączyłaby się z budowaną aktualnie Południową Obwodnicą Gdańska.

Czy rekomendowane warianty przez GDDKiA usprawnią ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

GDDKiA popiera również wariant piąty (bordowy), czyli przebiegający pomiędzy Chwaszczynem, a Południową Obwodnicą Gdańska po zachodniej stronie Żukowa i ominięciem Lublewa od północy. Uznanie zyskał też wariant jasno-zielony (IIb). Jednak przebiega on niemal taką samą trasą, jak droga wg wariantu piątego.

Jakich wariantów drogowcy nie poparli? Budowy drogi ekspresowej przez Rębiechowo. Zatem Obwodnica Metropolitalna nie będzie przecinała linii Kolej Metropolitalnej w Barniewicach. Poza tym szans nie ma też budowa drogi, która wiodła niemal równolegle do najkorzystniejszego wariantu (czerwonego).

Pod znakiem zapytania stoi budowa pełnej Obwodnicy Żukowa. Departament Przygotowania Inwestycji zaleca rozważenie możliwości rezygnacji z węzła na połączeniu drogi relacji Gdynia-Koscierzyna z drogą wojewódzką pomiędzy Kartuzami a Żukowem w wariancie V (bordowym). Brak węzła dla kierowców oznacza, że jadąc z Kartuz do Żukowa, nie będą mogli wjechać na Obwodnicę Metropolitalną i tym samym ominąć wiecznie zakorkowane rondo w Żukowie.

W czym tkwi problem? Zaprojektowanie węzła "Glincz" pomiędzy drogami z Żukowa do Kartuz i Kościerzyny wiąże się z większymi kosztami ze względu na budowę prawie kilometrowej estakady pomiędzy wspomnianymi drogami. Dlatego drogowcy zalecają - na dalszym etapie prac projektowych - przedstawić wariant bez połączenia z drogą wojewódzką.

Mieszkańcy gminy Żukowo i Kolbudy będą mogli jeszcze raz skonsultować z drogowcami i projektantami przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. - W okolicach czerwca i lipca tego roku planujemy spotkania. Będą one dotyczyć Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - mówi Michalski.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta - będzie można na niej jechać z prędkością 120 km/h. Termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu tej inwestycji.

Miejsca

Opinie (230) 4 zablokowane

  • SPOTKANIE W SPRAWIE BUDOWY OBWODNICY - 4 MAJA 2011 LUBLEWO

    w DNIU 4 MAJA 2011R. NA BOISKU OBOK SZKOŁY PODSTAWOWEJ W LUBLEWIE ODBĘDZIE SIĘ SPOTKANIE W SPRAWIE ZAPROPONOWANYCH WARIANTÓW BUDOWY OBDOWDNICY. ZAINTERESOWANYCH ZAPRASZAMY.

    • 0 0

  • A co z ludźmi, którzy z winy GDDKiA, za oknem będą mieli obwodnicę i pędzące tiry 120km/h?

    Wizualizacja drogi super tylko po obu stronach drogi zapomnieli o setkach domów które tam już stoją. jak zwykle w naszym kraju nikt nie liczy się z szarym obywatelem, bo najpierw sprzedaje się grunty, bierze za to kasę, wydaje zgodę na budowę, ściąga podatki, a potem projektuje obwodnicę i udaje zdziwienie, że ktoś może protestować. Naprawdę smutno...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane