• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: GDDKiA rekomenduje trzy warianty przebiegu trasy

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Obwodnica Metropolitalna będzie miała ten sam przekrój drogi, co Autostrada A1. Kierowcy pojadą nią 120 km/h. Obwodnica Metropolitalna będzie miała ten sam przekrój drogi, co Autostrada A1. Kierowcy pojadą nią 120 km/h.

GDDKiA zarekomendowała trzy warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Pod dużym znakiem zapytania stoi za to budowa Obwodnicy Żukowa.



Rekomendowane przez GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Rekomendowane przez GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.
W połowie kwietnia Departament Przygotowania Inwestycji w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie wskazał optymalne warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.

Co oznacza to dla mieszkańców m.in. gminy Żukowo i Kolbudy? - Nie będą analizowane już żadne dotychczasowe warianty. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe [ma być ono gotowe latem tego roku- przyp. red.] będzie opierało się wyłącznie na wskazanych przez nas wariantach - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Według drogowców Obwodnica Metropolitalna mogłaby powstać od Trasy Kaszubskiej w Chwaszczynie, przez Węzeł Miszewo, po wschodniej stronie Żukowa z ominięciem od południa miejscowości Lublewo. Na mapie został on oznaczony kolorem czerwonym. Trasa wg takiego planu łączyłaby się z budowaną aktualnie Południową Obwodnicą Gdańska.

Czy rekomendowane warianty przez GDDKiA usprawnią ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

GDDKiA popiera również wariant piąty (bordowy), czyli przebiegający pomiędzy Chwaszczynem, a Południową Obwodnicą Gdańska po zachodniej stronie Żukowa i ominięciem Lublewa od północy. Uznanie zyskał też wariant jasno-zielony (IIb). Jednak przebiega on niemal taką samą trasą, jak droga wg wariantu piątego.

Jakich wariantów drogowcy nie poparli? Budowy drogi ekspresowej przez Rębiechowo. Zatem Obwodnica Metropolitalna nie będzie przecinała linii Kolej Metropolitalnej w Barniewicach. Poza tym szans nie ma też budowa drogi, która wiodła niemal równolegle do najkorzystniejszego wariantu (czerwonego).

Pod znakiem zapytania stoi budowa pełnej Obwodnicy Żukowa. Departament Przygotowania Inwestycji zaleca rozważenie możliwości rezygnacji z węzła na połączeniu drogi relacji Gdynia-Koscierzyna z drogą wojewódzką pomiędzy Kartuzami a Żukowem w wariancie V (bordowym). Brak węzła dla kierowców oznacza, że jadąc z Kartuz do Żukowa, nie będą mogli wjechać na Obwodnicę Metropolitalną i tym samym ominąć wiecznie zakorkowane rondo w Żukowie.

W czym tkwi problem? Zaprojektowanie węzła "Glincz" pomiędzy drogami z Żukowa do Kartuz i Kościerzyny wiąże się z większymi kosztami ze względu na budowę prawie kilometrowej estakady pomiędzy wspomnianymi drogami. Dlatego drogowcy zalecają - na dalszym etapie prac projektowych - przedstawić wariant bez połączenia z drogą wojewódzką.

Mieszkańcy gminy Żukowo i Kolbudy będą mogli jeszcze raz skonsultować z drogowcami i projektantami przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. - W okolicach czerwca i lipca tego roku planujemy spotkania. Będą one dotyczyć Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - mówi Michalski.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta - będzie można na niej jechać z prędkością 120 km/h. Termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu tej inwestycji.

Miejsca

Opinie (230) 4 zablokowane

  • ale świnie

    na OPAT nie ma, a obwodnice na jakiś zadupiach planują
    będą wisieć za jaja za takie sku@#$@#yństwo

    • 7 2

  • Dożyję?

    Mam 33 lata ciekwe czy się jej doczekam ;)

    • 4 0

  • Budowanie w Lublewie

    O obwodnicy Metropolitalnej w Lublewie wiadomo od ponad 2 lat. Czy nikt kupujący działki czy planujący budowę nie zastanowił się dlaczego w Lublewie czy Bąkowie ceny działek spadły w ostatnim czasie o ponad 50%. W biznesie nieruchomości nie ma okazji!

    • 8 0

  • szczerze wątpię! (3)

    Myślę że niedługo zabraknie funduszy na tego typu inwestycje. Tak olbrzymie plany powstawały już w IIRP i w Polsce Ludowej ale nic z nich nie wynikało. Jak dla mnie powinno powstać to co jest potrzebne czyli:
    1. 2ga obwodnica trójmiasta oddalona od starej o 5 maksymalnie 10km jako trasa awaryjna (np w momencie remontu starej co czeka nas już za 5-10lat)
    wystarczy jedna nitka! najlepszy przykład to że z Kolbud nie ma normalnej drogi do Żukowa! wszystkie główne drogi są w kierunku wsch-zach nie ma drogi na północ!
    2.obwodnica wokół Żukowa (przejazd rano czy popołudniu jest niemożliwy przez ronda które blokują wszystkie kierunki, już lepiej sprawdziłyby się światła!)
    3. Rozgałęzienie trasy Kartuskiej tak żeby kierowcy nie jechali jedną nitką do obwodnicy a potem we wszystkich kierunkach tylko bezpośrednio w kierunku jaki chcą i potem obwodnicą

    • 6 1

    • pieniądze daje Unia a droga jak już napisano ,,berlinka"(BERLIN-sT pETERBURG)

      • 1 0

    • Droga z Kolbud do Żukowa jest

      W Kolbudach zjeżdżasz z ronda i jedziesz koło Urzędu Gminy do Żukowa przez Przyjaźń. Pozdrawiam zorientowanych :)

      • 1 0

    • nie boj juz niemiaszki z ruskimi kase znajda na swoj tranzyt :D

      • 1 0

  • zbudują, każą płacić i prawie nikt nie będzie nią jeździł

    lepiej zmodernizować istniejącą drogę Żukowo - Gdynia (dobudować obok dodatkowe dwa pasma)

    • 4 2

  • inne spojrzenie-opinia (1)

    Witam, będąc kierowcą i jadąc od strony Słupska (projektowaną trasą kaszubską) w takim kształcie jaki proponuje GDDKiA nie wjeżdżałbym na obwodnicę metropolitalną lecz skręcałbym w Chwaszczynie w lewo w stronę Gdyni i wjeżdżałbym na obwodnicę Trójmiasta a jadąc nią dopiero wjeżdżałbym na Obwodnicę Metropolitalną na węźle Straszyn. Zaoszczędziłbym w ten sposób paliwo ( droga ta jest wtedy znacznie krótsza ) jak i czas. Według mnie trasa obwodnicy Metropolitalnej powinna zaczynać się nie w Chwaszczynie lecz w okolicach wsi Szemud i dalej biec w stronę węzła Miszewo. wtedy to miałoby sens. Pozdrawiam

    • 7 3

    • Czasu nie oszczędzisz, bo na Obwodnicy co i rusz albo stłuczka, albo tir stoi, albo barierki czyszczą :) A OM miała by najwięcej sensu biegnąc do węzła w okolicy Bojana

      • 1 0

  • Obywatele: trwa wyprzedaż majątku narodowego! Teraz czas przyszedł na porty!

    Ten rząd działa wbrew interesowi narodu!!!

    • 6 7

  • Dajcie spokoj z Obwodnica Metropolitalna a wybudujcie OPAT (2)

    Przejrzyjcie na oczy i zobaczcie co sie dzieje w Rumi i Redzie szczegolnie latem w godzinach popoludniowych. Zajmijcie sie tym co trzeba!

    • 9 1

    • bravo

      +

      • 0 0

    • Rumacy, Redziacy, Wejherowiańcy i Pucki! Piszcie do wojewody pomorskiego, skoro nie można liczyć na GDDKiA - dyrekcja niestety widzi w Trasie Kaszubskiej remedium na problemy transportowe Pomorza. Może OPAT ma szanse jako kontynuacja DW216?

      • 1 0

  • a może by się tak zebrać (1)

    i spalić kilka opon pod odziałem GDDKiA w gdańsku, w ramach protestu przeciw pogrążeniu OPAT. co wy na to ?
    w gdańsku wąsacze tak sprawy załatwiają. a my się tylko nadstawiamy

    • 3 0

    • spieprzaj związkowcu demonstrancie do swojego pokoju. tam sobie zapal oponę i prześpij się na styropianie

      • 0 0

  • Z utensknieniem czekam na... (1)

    ... wschodnią obwodnicę trójmiasta

    • 2 1

    • To się nazywa Droga Zielona. Ale nie będzie otaczać Trójmiasta, a tylko Gdańsk.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane