• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: GDDKiA rekomenduje trzy warianty przebiegu trasy

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Obwodnica Metropolitalna będzie miała ten sam przekrój drogi, co Autostrada A1. Kierowcy pojadą nią 120 km/h. Obwodnica Metropolitalna będzie miała ten sam przekrój drogi, co Autostrada A1. Kierowcy pojadą nią 120 km/h.

GDDKiA zarekomendowała trzy warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Pod dużym znakiem zapytania stoi za to budowa Obwodnicy Żukowa.



Rekomendowane przez GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Rekomendowane przez GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.
W połowie kwietnia Departament Przygotowania Inwestycji w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie wskazał optymalne warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.

Co oznacza to dla mieszkańców m.in. gminy Żukowo i Kolbudy? - Nie będą analizowane już żadne dotychczasowe warianty. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe [ma być ono gotowe latem tego roku- przyp. red.] będzie opierało się wyłącznie na wskazanych przez nas wariantach - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Według drogowców Obwodnica Metropolitalna mogłaby powstać od Trasy Kaszubskiej w Chwaszczynie, przez Węzeł Miszewo, po wschodniej stronie Żukowa z ominięciem od południa miejscowości Lublewo. Na mapie został on oznaczony kolorem czerwonym. Trasa wg takiego planu łączyłaby się z budowaną aktualnie Południową Obwodnicą Gdańska.

Czy rekomendowane warianty przez GDDKiA usprawnią ruch na Obwodnicy Trójmiasta?

GDDKiA popiera również wariant piąty (bordowy), czyli przebiegający pomiędzy Chwaszczynem, a Południową Obwodnicą Gdańska po zachodniej stronie Żukowa i ominięciem Lublewa od północy. Uznanie zyskał też wariant jasno-zielony (IIb). Jednak przebiega on niemal taką samą trasą, jak droga wg wariantu piątego.

Jakich wariantów drogowcy nie poparli? Budowy drogi ekspresowej przez Rębiechowo. Zatem Obwodnica Metropolitalna nie będzie przecinała linii Kolej Metropolitalnej w Barniewicach. Poza tym szans nie ma też budowa drogi, która wiodła niemal równolegle do najkorzystniejszego wariantu (czerwonego).

Pod znakiem zapytania stoi budowa pełnej Obwodnicy Żukowa. Departament Przygotowania Inwestycji zaleca rozważenie możliwości rezygnacji z węzła na połączeniu drogi relacji Gdynia-Koscierzyna z drogą wojewódzką pomiędzy Kartuzami a Żukowem w wariancie V (bordowym). Brak węzła dla kierowców oznacza, że jadąc z Kartuz do Żukowa, nie będą mogli wjechać na Obwodnicę Metropolitalną i tym samym ominąć wiecznie zakorkowane rondo w Żukowie.

W czym tkwi problem? Zaprojektowanie węzła "Glincz" pomiędzy drogami z Żukowa do Kartuz i Kościerzyny wiąże się z większymi kosztami ze względu na budowę prawie kilometrowej estakady pomiędzy wspomnianymi drogami. Dlatego drogowcy zalecają - na dalszym etapie prac projektowych - przedstawić wariant bez połączenia z drogą wojewódzką.

Mieszkańcy gminy Żukowo i Kolbudy będą mogli jeszcze raz skonsultować z drogowcami i projektantami przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. - W okolicach czerwca i lipca tego roku planujemy spotkania. Będą one dotyczyć Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - mówi Michalski.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta - będzie można na niej jechać z prędkością 120 km/h. Termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu tej inwestycji.

Miejsca

Opinie (230) 4 zablokowane

  • CIEKAWE DLA KOGO TA OBWODNICA (2)

    Jeśli nie wybudują trasy kaszubskiej to nie wiem kto będzie jeździł tą obwodnicą, bo przecież nie ci którzy będą jechali z Gdyni na A1 czy S7???

    • 9 2

    • (1)

      Ta Obwodnica ma właśnie stanowić uzupełnienie Traszy Kaszubskiej, która zresztą powstanie szybciej.

      • 2 1

      • Szybciej to znaczy 2016 czy 2018 a może 2020...?

        • 0 0

  • a po kiego grzyba ??? (4)

    po kiego grzyba druga obwodnica trójmiasta??? niech lepiej zbudują obwodnice kilku innych mniejszych miast (starogard gd, tczew, malbork, kościerzyna, kartuzy ehh można by dluuuugo wymieniać) zamiast budować nikomu nie potrzebnej obwodnicy bis!!!!

    • 9 7

    • (3)

      Między Straszynem a Karczemkami jeździ 35 tys. aut na dobę. Część z nich trzeba wyprowadzić na inną drogę (jadące do Lęborka i dalej)

      • 2 1

      • między gdynią a wejherowem przejeżdż około 40 tysięcy na dobę (2)

        w sezonie letnim znacznie więcej
        niestety nie przekonuje to GDDKiA do budowy OPATU

        • 0 0

        • (1)

          Bo GDDKiA ma Trasę Lęborską i dla nich to wystarczy do realizacji sieci drogowej - szansą dla OPAT było by wsparcie wojewody pomorskiego i wybudowanie jej jako przedłużenia DW216.

          • 0 1

          • Ale co ma Trasa Lęborska do OPATu??

            Przecież to zupełnie niezależne odcinki. Trasa Lęborska nie rozwiąże problemu korków w Małym Trójmieście i powiecie puckim, zwłaszcza podczas sezonu, który wbrew pozorom nie trwa jedynie w wakacje, lecz zaczyna się już w maju, a kończy w październiku :( Szczerze mówiąc chyba tylko blokada S6 na obszarze Rumi, Redy, Wejherowa mogłaby sprawić, by decydentom spadły klapki z oczu.

            • 0 0

  • budować:)

    • 2 4

  • dodajcie dwa pasy wiecej do istnieją obwodnicy i bedzie po sprawie (2)

    • 9 4

    • (1)

      Dodaj dwa pasy do dresu, to będziesz mieć 5. Czy nie widzisz, że to zwyczajnie nie jest możliwe (ze względu na infrastrukturę Obwodnicy - zjazdy, stacje benzynowe, obiekty handlowe...)

      • 3 1

      • bez przesady, maraskin ma rację, to dałoby się zrobić. nikomu nie będzie się chciało nadrabiać drogi, więc obwodnica wciąż będzie zakorkowana, a tamta będzie pusta. ewentualnie będą z niej korzystać osoby dojeżdżające do Gdyni z Żukowa i okolic, chociaż parę lat temu remontowano krajową 20, więc teraz już tragedii nie ma poza korkami przed Chwaszczynem. lepiej byłoby w takim razie zrobić obwodnicę Chwaszczyna do S6 zamiast tworzyć równoległą drogę do 20.i to wszystko. a jeśli musi być ta nowa obwodnica to niech nie jedzie tak bardzo naokoło - albo przecina metropolitalną, albo omija Chwaszczyno wprost na trasę kaszubską

        • 2 2

  • Szczerze (3)

    to wydają mi się to zmarnowane pieniądze. Co z Obwodnicą Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej? Ona dużo bardziej by się przydała, zwłaszcza w sezonie, gdy wszyscy jadą na półwysep a korek jest od Chyloni przez Rumię po Redę. Stanie na 2 godziny!!

    • 6 0

    • (1)

      Niestety, OPAT to konkurencja dla wspaniałej Trasy Kaszubskiej!

      • 1 4

      • mam nadzieję, że to "wspaniałej Trasy Kaszubskiej!" to było sarkastycznie

        • 0 1

    • zeby pieniadze zmarnowac,trzeba je najpierw miec !

      • 0 0

  • Rozumiem że budowa nowych oraz modernizacja starych dróg korki powiększya nie pomniejszy??? (1)

    • 1 2

    • Nic nie rozumiesz.

      • 0 0

  • wariant V to bezsens

    wyprowadzanie ruchu tranzytowego za południe Żukowa i zachód to nonsens. Nie chcą drogowcy spinać do tego drogi z Kartuz i Kościerzyny Bo to podraża projekt. Droga będzie otaczać Żukowo jak wąż ale i tak nie za bardzo rozładuje ruchu w centrum ale za to przy przewadze wiatrów zachodnich cały smog i zanieczyszczenia dodatkowo obciążą samo Żukowo i chyba Jar Raduni i Jar Raduni. A tak na marginesie jestem ciekawy kto będzie nadkładał drogi 5 wariantem CHWASZCZYNO_STRASZYN tranzytem jak stara obwodnica jest krótsza.Wariant 1A wydaje się najbardziej logiczny

    • 3 0

  • Tak, tak. Tylko oby wcześniej niż przed 2064 r.

    • 0 0

  • ludzie czym wy sie zajmujecie, co? tam samotny obywatel z basenu w krakowie walczy z "aferą majtkową", a wy w tym czasie (1)

    wymyślacie trase nowej drogi? i jak potem nimi pojedziecie? na cycach??

    • 1 2

    • dziadek, spać już idź

      • 0 0

  • Od d... strony (3)

    Ludzie, dostałem miesiąc temu pozwolenie na budowę, w miejscu najbardziej rekomendowanego wariantu trasy, w przyszłym tygodniu miałem ruszyć z budowa domu. Nikt nie poinformował mnie o takiej możliwości, że będzie tam droga, w planach miejscowych nie ma najmniejszej wzmianki o takiej możliwości, w Urzędzie i u Projektanta dowiedziałem się, że nie ma czym się martwić. Uważacie, że to jest w porządku? Postawcie się na moim miejscu, chcę wybudować dom, za ktory będę płacił kredyt do końca życia, maiła być w cichej urokliwej okolicy.... a teraz?? Wszystko rozumiem, trzeba budować drogi, ale niech chociaż informują ludzi tych co dostaja pozwolenia na budowę o takich kwiatkach. Troche zrozumienia

    • 23 1

    • nie ma problemu

      kupie od Ciebie tę działke. jeszcze ci 10% wiecej zapłace

      • 1 0

    • buduj!
      rób tak jak planowałeś. jeszcze nikt wysiedlony z terenów budowy dróg źle na tym nie wyszedł. finansowo będziesz do przodu. ciesz się, że nie budujesz na terenie przyległym do planowanej obwodnicy, bo wtedy nie miałbyś z tego nic oprócz pięknego szumu i aromatu spalin.

      • 4 0

    • W sprawie wariantów budowy obwodnicy w środę (4 maja) odbędzie się spotkanie na poisku sportowym obok SP w Lublewie. Proszę przyjść!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane