• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna. Jest wniosek GDDKiA o wydanie decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
27 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Zobacz przebieg Obwodnicy Metropolitalnej na wizualizacji opracowanej dla gdańskiego oddziału GDDKiA.


Do RDOŚ wpłynął wniosek gdańskiego oddziału GDDKiA o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy 33-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej. Drogowcy liczą, że decyzja ujrzy światło dzienne w połowie przyszłego roku. Wariant optymistyczny zakłada oddanie drogi do ruchu pod koniec 2018 r.



Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego. Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego.
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wpłynął wniosek gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy 33-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej.

Przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

Mieszkańcy i instytucje z terenów, przez które będzie przechodzić nowa droga mogą teraz składać wnioski, uwagi i zastrzeżenia dotyczące planowanej budowy. Ponadto można się zapoznać z raportem środowiskowym dla nowej trasy, na podstawie którego będzie wydana decyzja środowiskowa.

Budowa której drogi jest dla Ciebie najważniejsza?

Czytaj też: Koniec sporu urzędników o Trasę Kaszubską. Decyzja środowiskowa wiosną.

Wariant optymistyczny zakłada, że oddanie drogi do ruchu nastąpi pod koniec 2018 r. Część kierowców może być rozczarowana tak odległym terminem, dlaczego tak długo muszą czekać?

- Od 4 do 6 miesięcy powinna potrwać procedura wydania decyzji środowiskowej. Wtedy przystąpimy do opracowywania koncepcji programowej planowanej drogi, która zajmie nam kolejny rok. W połowie 2015 r. ogłosimy zamówienie w formule "projektuj i buduj", którego realizacja nie powinna zająć więcej niż trzy i pół roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Warto podkreślić, że rozpoczęcie budowy drogi ekspresowej - w 2016 r. - będzie efektem końcowym wieloletniej pracy urzędników i projektantów, która rozpoczęła się jeszcze w 2010 r. Na realizację trasy urzędnicy planują wydać w sumie nieco ponad 3 mld zł. Część tej sumy będzie pochodzić z dotacji unijnych - z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (208) 1 zablokowana

  • Metropolia? Gdańsk a reszta cicho ! (16)

    Tako to wygląda, że metropolia rozwija się tylko z perspektywy Gdańska. Tam gdzie są ośrodki władzy, tak się ta władza panoszy. Stolica robi dla siebie, województwa dla siebie, a powiaty dla siebie. Reszta to ochłapy skazane na zacofanie. Gorzej, jeśli z różnych powodów miasta rozwijają się dynamicznie bez względu na podział władzy - tak jak to się dzieje w przypadku Rumi i Redy. Miasta rosną, przewyższają pobliskie powiaty, ale podlegają pod nie. I właśnie dlatego Gdańsk buduje sobie drogę na Kaszuby, zamiast spiąć aglomerację OPAT-em otwierając przy tym turystycznie Półwysep i okolice. Smutne.

    • 15 8

    • Nawet Gdansk jest zasciankiem w obliczu pozostalych miast ze srodka i poludnia Polski (1)

      Cale to Wybrzeze Gdanskie jest traktowane przez nasz rzad po macoszemu. Nie widzicie tego. Inne miasta w kraju caly czas sie rozwijaja, spore pieniadze sie w nie pompuje, a co w Gdansku ???
      Obwodnica Poludniowa...I co ? uwazacie Panstwo ze to juz szczyt mozliwosci takiego wielkiego miasta.
      U nas sie glownie projektuje, badz rozpoczyna inwestycje, a poludnie i srodek Polski juz od kilku lat jezdzi, czy to nowoczesnymi drogami, czy zupelnie odnowiona koleja

      • 1 4

      • Faktycznie Gdańsk jest marginalizowany

        Zgadzam się. Co ciekawe, teraz jeszcze rząd coś daje na 3city, wcześniejsze nie robiły tu nic. A ciekawe jest to, że od 89 roku w rządach zasiadało mnóstwo ludzi stąd. Mówiło się nawet o gdańskim desancie. Nie przełożyło się to na rozwój. Tym bardziej CAŁA AGLOMERACJA powinna się jednoczyć i razem walczyć. Tymczasem jak widać na tym forum mnożą się podziały. Ludzie obrażają się tylko dlatego, że jeden mieszka w mieście z tabliczką Gdańsk, a drugi Reda. Ta aglomeracja w całości coś będzie znaczyć, podzielona niech żre się dalej. Aglomeracja od Pruszcza po W-wo, zadbana komunikacyjnie! To min.do Panów z gdańskiego oddziału GGDKIA!!! Budować dalszy ciąg obwodnicy czyli OPAT!

        • 1 1

    • Red, udaj się do Szczurka oraz jego Nordy (9)

      i zapytaj co konkretnego w/s opat zrobili ? Poza biciem piany jak np. protest leżakowy czy wycieczka do jakiejś sejmowej komisji. Zapytaj ile mają pieniędzy, ile chcą dostać z Unii na budowę tej drogi.

      • 4 2

      • zapytaj się Tuska, kto przyznaje kasę z UE (6)

        na konkretne drogi. będziesz wiedział, że decyduje polski rząd a nie Bruksela. to stolica utrzymuje listę projektów do dofinansowania i ustala ich kolejnośc oraz priorytety.

        • 3 2

        • No ale Norda złożyła wniosek o dofinansowanie czy nie (5)

          • 4 0

          • ha! nie mogą bo cwaniaki z PO wetuja OPAT na wcześniejszym etapie (4)

            Twierdzą że to nie jest droga krajowa. No więc obwodnice innych miast (tych rządzonych przez PO) są kwalifikowane jako krajowe a OPAT miałyby budować samorządy miast na północ od Sopotu... Tak to Tusk z Nowakiem blokują OPAT od lat trzymając kasę na OM.

            • 1 3

            • WZ mimo, że była drogą krajową budował Gdańsk (3)

              oczywiście z dofinansowaniem. Dlaczego Gdynia tak nie robi, tylko mówi zbudujcie mi?

              • 6 0

              • jak z takimi rozmawiać... (2)

                Gdynia już zbudowała Trasę Kwiatkowskiego. Do polskiego portu. Z tejtej racji powinna być krajowa! Jak zakwalifikuja OPAT jako krajowa to można dalej gdybac. Poza tym to jest obwodnica Rupii i Redy a ich nie stać na budowę takiej drogi. Niech dadzą takie miliardy jak Gdanskowi to będzie sue można tusk samo wymadrzac jak robi to Adamowicz.

                • 0 4

              • Jak Gdynia budowała Trasę Kwiatkowskiego (1)

                Tę strategiczną dla miasta i portu inwestycję infrastrukturalną rozpoczęto realizować dokładnie 16 czerwca 1974 r. - wspominają najstarsi kronikarze. A źródła finansowania, mądralo, były różne. Budżet centralny, EBOR albo BŚ ( nie pamiętam który dokładnie) budżet Gdyni oraz Unia. Unia dała na ostatni etap 190 mln zł. Nie pamiętasz ?

                • 2 1

              • Gdynia pracuje ciągle

                Mieszkam w MTK a związany jestem bardziej z Gdańskiem. Oceniam to tak, że Gdynia od wielu lat żmudnie buduje drogi. Min. zbudowała dużą część drogi różowej,która miała tworzyć alternatywę dla głównej arterii - Gdańsk i Sopot nie zrobiły nic. Gdańsk był komunikacyjną wsią przez wiele lat, aż od niedawna ruszyło jak lawina i to od razu z grubej rury.Ktoś to chyba spowodował .... A Kwiatkowskiego stała bez ruchu ze 30 lat i Gdynia zbudowała tę drogę niemal od podstaw kilka lat temu.

                • 3 4

      • a co mieli zrobić? (1)

        co mieli zrobić więcej, niż to co zrobili, czyli zabezpieczenie terenu, opracowanie studium wykonalności, opracowanie planu, robienie hepeningów, stworzenie grupy lobbującej w sejmie... co jeszcze miałby szczurek zrobić, żebyś Ty uznał, że jest równie fajny jak Wasz budyń?

        • 1 3

        • Wystapić o dofinansoewanie budowy

          Tak jak budyń zrobił dla dróg w Gdańsku w tym wtedy krajowej W-Z.

          • 6 1

    • Może powiesz mi którędy po tej drodze ma (2)

      iść ruch z Gdańska na Kaszuby? Jeśli ju ż to z Gdyni. Gdańsk ta droga omija szerokim łukiem. Dla Gdańska był inny wariant korzystny, a mianowicie poszerzenie obwodnicy od węzła Straszyn do Karczemek i dalej ekspresówka po obecnej DK7 w stronę Żukowa ale lobby gdyńskie się postarało i spowodowało, że ta obwodnica nie ma dla Gdańska znaczenia poza krótkim odcinkiem Lniska-DK20.

      • 6 6

      • wszystkim którzy zminusowali tego człowieka (1)

        proponuję dobrze przyjrzeć się mapie

        • 2 0

        • a dyrekcję dróg nadzoruje Szczurek czy minister Tuska?

          Jakby prezydent Gdyni miał takie plecy jak pitolicie to u mnie zyskałby jeszcze większy szacun...

          • 0 3

    • akurat w przypadku OM mylisz się

      z dojazdów do Gdańska ta droga to jakaś porażka :)

      • 1 1

  • komentarz

    Jak mozna mówic ze w 2016 rozpoczecie budowy bedzie.
    Gdzie projekt budowlany ; wykonawczy przetarg
    Jeszce nie ma decyzji srodowiskowej,zapewnieniea finansowania
    i znów kolejne rozczarowania za rok że przesunie sie termin
    Po co takie mieszanie ?
    Wybory sie zblizają??????

    • 0 1

  • Czy ja dobrze rozumuję!!!!????

    Obecny węzeł w Straszynie połączenie dróg S6 i S7 będzie musiał być przebudowany???
    To nie można było podczas jego budowy wyprowadzić już dróg S7 w kierunku Żukowa???
    To teraz trzeba porozwalać trochę węzła, aby go przebudować!!!!
    Załamka!!!

    • 0 1

  • Tak, tak budujmy zaborcom infrastukturę,

    wspomnicie jeszcze te słowa. Budujemy wszystko tylko nie mocną Polskę. Gdzie przemysł? Gdzie armia? Gdzie polskie bogactwo? Gdzie wykorzystanie głęboko wykształconego społeczeństwa?

    • 1 4

  • Czy prezydent Gdyni już wrócił z Warszawy, (1)

    gdzie, jak z pasją opowiadał, miał walczyć o OPAT ?

    • 2 0

    • Z pewnością prezio Gdyni wrócił z Warszawy i tera organizuje Sylwka z Rodowicz

      • 0 0

  • a kiedy wyceny i wykupy

    a kiedy wyceny i wykupy ? ktoś wie?

    • 3 2

  • a kiedy wyceny i wykupy?

    a kto wie kiedy wyceny i wykupy?ktoś wie?

    • 3 2

  • Dlczego odcinek Lniska-nowa obwodnica jest 1x2?!

    Dalej od OM do DK20 jest już 2x2. Przecież zrobienie Lniska-węzeł OM jako 1x2 powoduje, że nie będzie szans na 2x2 od Karczemek do OM po śladzie obecnej DK7!

    • 0 2

  • 3 mld???

    Czy to ja jestemodrealniony, czy w tekscie jest błąd? Jak 3 mld??? Przecież z tego wynika, że jeden kilometr trasy będzie kosztował około 90 mln???? To chyba niezła przesada...

    • 2 0

  • Jak dla mnie to narazie bez sensu

    a szczególnie nowa droga Żukowo-Gdynia; będzie potrzebna za 15 lat. Teraz może lepiej zając się problemem Chylonia, Rumia, droga na Hel - tam jest pilniejszy i poważniejszy problem komunikacyjny. Budowa tej drogi to dobicie Gdyni - nic tam już nie przejedzie. Polityka Panie, do budynia

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane