- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (49 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (150 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (89 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (109 opinii)
Obwodnica Metropolitalna: projektanci wskazali jej przebieg
Projektanci Obwodnicy Metropolitalnej zalecają jej budowę według wariantu czerwonego, czyli na wschód od Żukowa. O przebiegu drogi zadecyduje jednak GDDKiA.
Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budowę Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu, w którym droga pobiegnie między Gdańskiem i Żukowem. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowego dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta. Jej budowa jest niezbędna, ponieważ obecna obwodnica coraz bardziej staje się wewnętrzną arterią naszej aglomeracji.
Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? - Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu - mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.
Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora - gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy właśnie do inwestora.
Posiedzenie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne zatwierdzające wariant drogi przeznaczony do realizacji, które działa przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych, odbędzie się na przełomie marca i kwietnia.
Jeśli drogowcy przystaną na propozycję projektantów to Obwodnica Metropolitalna przetnie na pół m.in. ieś Lublewo. Projektanci zrezygnowali z budowy ekspresówki na zachód od Żukowa.
Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.
Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.
W galerii poniżej prezentujemy przebieg wariantu czerwonego naniesiony na ortofotomapę.
Miejsca
Opinie (234) 10 zablokowanych
-
2012-01-19 17:17
bez sensu przeprowadzona (19)
Bo z Chwaszczyna do Gdyni trzeba będzie jechać przez ...Osowę!!! Wiecie o tym? Nie będzie można z Chwaszczyna wjechać na tą planowaną obwodnicę. Ciekawe, czy uwzględniono ruch komunikacji miejskiej? Jak autobusy linii Z i 171 będą do Gdyni z Chwaszczyna jechać? A i tak, ci co będą jechać od strony Olsztyna/Warszawy pojadą kawałkiem starej obwodnicy i dopiero w Osowej na trasę lęborską wjadą a nie że będą jechać łukiem przez Żukowo.
Przebieg trasy tej obwodnicy jest nieprzemyślany. Wskazuje na to np. prof. Marek Szczepaniec z Uniwersytetu Gdańskiego.- 39 42
-
2012-01-21 16:22
to o kasę chodzi nie osens i funkcjonalność
- 0 0
-
2012-01-20 09:14
Wariant czerwony
Żukowo jest wiecznie zakorkowane, chyba w związku z tym lepiej aby obwodnica przebiegała po jego zachodniej stronie ?!
- 2 1
-
2012-01-19 21:15
Węzeł będzie z DW218 przy jeziorze w Chwaszczynie (5)
Guzik wiesz, a się wypowiadasz i jeszcze psujesz opinię profesorowi.
- 4 2
-
2012-01-19 22:00
O czym Ty mówisz (4)
Rzuć sobie okiem na plany węzła : http://www.chwaszczyno.pl/images/stories/2011-07/omt-mapa-chwaszczyno-1.jpg
Węzeł będzie łączył Trasą Lęborską, Obwodnicą Metropolitalną i Nową Kielnieńska.
DW218 będzie przebiegać pod/nad Obwodnicą Metropolitalną na południe od węzła.
Mieszkaniec Chwaszczyna chcący dostać się na przykład z kościoła (rondo w Chwaszczynie) do Gdyni będzie musiał albo pojechać jakimś dziwnym objazdem przez pola na zachód od węzła (widać na mapce, do której dałem tu link), albo pojechać DW218 pod Obwodnicą Metropolitalną dojechać do 3/4 jeziora Osowoskiego, gdzie już właściwie wjeżdża na teren Osowy i tam skręcić na Nową Kielnieńską i z niej dopiero można wjechać Obwodnicę Metropolitalną do Gdynii. Jednak trzeba wiedzieć, że zapewne najpierw powstanie Trasa Lęborska i Obwodnica Metropolitalna, a Nowa Kielnieńska to projekt jeszcze bardziej odległy, w związku z czym takiemu mieszkańcowi Chwaszczyna pozostaje albo wspomniany wcześniej dziwny objazd przez pola z zachodniej strony, albo jazda przez DW218 do Osowy, tam dopiero wjazd na obwodnicę i do Gdyni. Taka inwestycja powinna pomóc mieszkańcom, albo chociaż nie pogarszać obecnej lokalnej infrastruktury, tymczasem mocno w nią ingeruje i to niestety w bardzo negatywny dla mieszkańców sposób.- 12 0
-
2012-01-19 22:13
Ech, jak ja nie lubię nie mieć racji :))) (3)
No to zwracam honor, bo tego, że zabraknie łącznika w kierunku na Gdynię, nie wiedziałem (ale za to już podziękować trzeba BRG i projektantom "bezkolizyjnej" "Nowej Kielneńskiej" - IMHO powinien tu być dodatkowy tunel/wiadukt w kierunku od DW218 do DK20.
- 8 0
-
2012-01-19 22:24
Zdecydowanie... (2)
...tym bardziej, że taki tunel/wiadukt nie miałby ogromnego wpływu na całkowity koszt inwestycji. Niestety brakuje dobrej woli, czy coś.
- 3 0
-
2012-01-19 22:27
Cóż, w przeciwieństwie do GDDKiA, potrafię się przyznać do błędu ;) (1)
Już sam fakt, że żaden "tir" nie pojedzie tą obwodnicą (bo dłuższa i paliwka szkoda), jest skandaliczny, ale z odcinaniem Chwaszczyna od Gdyni to się przegina.
- 7 1
-
2012-01-19 22:43
;)
tak to u nas wygląda niestety...
- 0 0
-
2012-01-19 19:37
To budowa tej obwodnicy... (3)
...oznacza jednoczesną likwidację dotychczasowych dróg? Nie da się juz później zjechac z Chwaszczyna do Gdyni przez Dąbrowę i Karwiny? Autobusy 171 i Z nie beda mogły kursowac dotychczasową drogą (krajowa 20)? Obwodnice się buduje po to, żeby po nich kursowały... autobusy miejskie?
- 13 6
-
2012-01-19 21:07
(1)
171 to jedna wielka porazka ;>
- 2 2
-
2012-01-19 22:22
to tak jak Ty
- 4 2
-
2012-01-19 20:06
Dokładnie
20'ka w obecnej formie przestanie istnieć, nie będzie możliwe dojechanie od ronda w Chwaszczynie do Gdyni, gdyż na tym odcinku droga zostanie zamknięta, a w miejscu gdzie 20'ka zaczyna być dwupasmowa podpięta zostanie obwodnica. Nie jestem mieszkańcem Chwaszczyna, ale swego czasu postanowiłem się zainteresować tematem tej obwodnicy i jestem przekonany o bezmyślności osób, które ją projektują i są za nią odpowiedzialne. Ilość nieprzemyślanych rozwiązań i nieudolna próba ich obrony po prostu razi w oczy. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to na którejś z chwaszczyńskich stron internetowych można znaleźć różne informacje, materiały ze spotkań (rzekomo konsultacji społecznych, które oczywiście okazywały się formalnością na której w większości przedstawiano zapadnięte decyzje)
- 14 6
-
2012-01-19 21:51
"od strony Olsztyna/Warszawy pojadą kawałkiem starej obwodnicy"
Tak, bo nie ma to jak przeciskać się między osiedlami, jak można ekspresówką :D
- 0 0
-
2012-01-19 17:25
(4)
wszystkie warianty są przemyślane do bólu
- 6 4
-
2012-01-19 17:27
chyba do bulu, mistrzu (3)
- 5 10
-
2012-01-19 21:36
eee tam
miszczu
- 0 1
-
2012-01-19 19:27
ó
bólu, bólu, mistrzu...
- 4 1
-
2012-01-19 17:28
jakby to prezydent powiedział
- 5 2
-
2012-01-19 17:49
No i dlatego to się nazywa obwodnica
- 1 4
-
2012-01-21 14:42
Brak Perspektywicznego Myślenia (BPM)
Jedną z bardziej cenionych cech twórców, wynalazców oraz budowniczych UZNANYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ jest cacha perspektywicznego myślenia.
W wypadku tego zadania ta istotna cecha jest na niższym poziomie niż za czasów tzw. komuny.Gdyby w ten sposób myślano prawie 40 lat temu, gdy powstawały plany budowy aktualnej obwodnicy to rozpoczynała by się gdzieś koło urzędu wojewódzkiego g omijała dzielnice Gdańska na wysokości Moreny,Niedźwiednika a w Gdyni "wbijała" by się w ulicę Morską na wysokości obecnej Trasy Kwiatkowskiego.
Apeluję do osób które będą podejmowały decyzję o przebiegu trasy, odblokujcie swoje umysły i otwórzcie się na nowe rozwiązania a będziecie mieli satysfakcję i zadowolenie z wykonanej pracy, a ludzie, może nie od razu, Wam podziękują.
To nie ma być TYLKO droga, ale zakres rozwoju Trójmiasta, okolic i całego regionu, więc radziłbym tak mocno nie trzymać sie wariantów które powstały w latach 1997-2000. Dzisiaj mamy rzeczywistość 14 lat po tym, zanim droga powstanie to będzie co najmniej 10 lat później (2025-30r.), proponuję pomyśleć o tym. Myślę że rejon wokół obecnych wariantów trzeba uzbroić w dobre drogi lokalne, co znacznie odciąży obecną 20-tkę. Nie sposób nie zauważyć że wiekszość dróg jest prowadzonych prostopadle do obwodnicy, a równoległych BRAK.- 2 0
-
2012-01-20 09:18
dobry wybór ale redaktor kłamie (1)
Panie reaktorze sprawdziłem przebieg bo będę miał szybciej na piwo ze Straszyna do Żukowa i nie widzę aby obwodnica dzieliła Lublewo na pół ! Idzie pomiędzy Lublewem a Bąkowem. Pan pisze bzdury a potem wieśniacy się buntują, a ja chcę jak najszybciej na piwo.
- 10 2
-
2012-01-21 09:26
redaktor ma racje.
Redaktor pisze prawde. Obwodnic tnie lublewo na pol. Lublewo zaczyna się za Bąkowem przy tzw. Koreii a konczy na zielnej przed Kolbudami
- 0 0
-
2012-01-20 08:24
konsultacje z mieszkańcami odbyły się, uwagi przyjęto do wiadomości a na koniec zarekomendowano pierwszą wersję (1)
jak można zlecać projektowanie komuś, kto mieszka 350 km od Gdańska. Mają w d... jak ta droga będzie przebiegać, komu służyć a komu utrudniać życie.
- 9 2
-
2012-01-20 21:12
bo jest najlepsza czerwona najmniej niszczy
- 0 2
-
2012-01-19 22:24
Precz poznańskie pyry! (1)
Niech mi tu pyry nie decydują, która wersja jest najlepsza! Czerwona= najwięcej wyburzeń domów.
- 9 10
-
2012-01-20 21:10
akurat jest najmniej
- 0 1
-
2012-01-20 13:20
Dlaczego zamkną 20? (1)
Jak dojadę z Tuchomia do Chwaszczyna do kościoła? To w końcu jedna parafia... Budują nową drogę, żeby zaraz zapchać ją niedzielnymi kierowcami w kapeluszch?!?! A tamtą co - zaorają?!? Mało zakładów przy niej stoi?
- 3 0
-
2012-01-20 20:53
Z Tuchomia do Chwaszczyna dojedziesz
Większy problem będziesz mieć, jeżeli np. pracujesz w którejś z firm na Chwaszczyńskiej i miałe(a)ś dotąd blisko do pracy.
- 0 0
-
2012-01-20 09:52
bardzo dobry pomysł z tą drogą (2)
20 lat temu obwodnica trójmiejska nie była obciążona takim ruchem jak obecnie,
rozbudowa musi iść w kierunku południa gdyż w perspektywie kilku lat może się okazać że dla Trojmiasta obecny układ drogowy jest niewystarczający.
BUDOWAĆ bo trzeba podgonić cywilizacyjnie rozwinięte kraje. Dla lubiących miej wygodne życie są jeszcze Bieszczady.- 7 4
-
2012-01-20 20:52
Pomysł dobry, ale realizacja jak dotąd do rzyci.
- 0 0
-
2012-01-20 13:30
i zamknąć dojazd z Chwaszczyna do Gdyni takie budowanie to debilizm i marnotrawienie kasy niech jakiś idiota z tej firmy projektowej podpowie mi jak dojechać na rowerze z Chwaszczyna na Kacze Buki?Przez Wejherowo?
- 1 0
-
2012-01-19 17:04
Bardzo dobrze (4)
BUDOWAC!!!
- 86 30
-
2012-01-20 17:27
Ale OBWODNICĘ , a nie topić pieniądze, których nie mamy !!! - zanim się wypowiesz popatrz na mapę gęstości zaludnienia i porównaj ją z przebiegiem proponowanych wariantów .
- 1 0
-
2012-01-20 09:19
droga??hi hi
to nie jest żadna obwodnica metropolitalna tylko korytarz eksterytorialny, który powstanie 80 lat później zamiast w 1939. to wszystko w temacie. nie dziwię sie Niemcom, że w 1939 napadli na Polskę jak widzieli w jaki sposób Polska jest rządzona. Teraz jest podobnie.
- 0 4
-
2012-01-19 21:57
Naduzywaja slowo metropolia co chwile
Smieszny tekst naprawde. Trojmiasto nie jest zadna metropolia, tylko dziura, sponsorowana przez Niemcow z podatkow ( wszystko co sie buduje, czy remontuje)
- 2 3
-
2012-01-19 17:43
ciekawe jak Niemcy długo zastanawiali się nad tym czy tu, a może tu.... pewnie zaczęli w XV wieku
- 2 2
-
2012-01-19 17:06
"konsultacje społeczne" (8)
szkoda że u nas jest to pretekst do pyskówek lokalnych niezadowolonych. Przestałem się trochę interesować tą inwestycją dopóki wiecznie niezadowoleni się nie zdecydują na jakiś sensowny wariant. A może trzeba by podjąć decyzję za ludzi?
- 44 21
-
2012-01-20 17:23
No to może niech zaproponują obwodnicę , a nie drogę "między-osiedlową" przez sypialnię Trójmiasta - wtedy nie będzie protestów. Jeżeli ludzie przez lata budowali domy poza aglomeracją - to maja prawo protestować, przeciw przebiegowi drogi przez ICH osiedla ( i powinni to robić). A niestety prawda jest taka, że nie ma żadnego sensownego wariantu, co więcej nie ma nawet żadnego wariantu OBWODNICY - BO TO CO JEST PROPONOWANE NIE JEST OBWODNICĄ !!! Bo obwodnica ma wyprowadzić ruch tranzytowy poza tereny zamieszkałe - a nie zrobić "slalom" między osiedlami.
- 2 0
-
2012-01-19 17:31
(2)
jakby ci przez środek domu biegła to być nie był taki cwany pajacu
- 3 6
-
2012-01-20 10:04
ja się modlę żeby jeden z jej przebiegów wybrali
bo sprzedam działkę której nie chce, a której inaczej nie warto sprzedać bo ceny spadły
- 0 0
-
2012-01-19 20:16
A jakies propozycje masz oprocz inwektyw
PAJACU
- 1 0
-
2012-01-19 17:14
tak i wybudowac ją pod Twoimi oknami (3)
- 5 2
-
2012-01-19 17:19
ja mam pod oknami kartuską i łostowicką (2)
i bardzo to sobie chwalę bo nie stoję w korkach jak kiep z GDA.
Coś jeszcze?- 8 9
-
2012-01-19 17:30
@Prezes, sam jesteś kiep
- 3 0
-
2012-01-19 17:27
to ty pan jestes
- 0 0
-
2012-01-19 21:17
Co ja tu widzę na tej mapie (2)
Rząd, Gdańsk i GDDKiA nie tylko blokuje inwestycyjne dynamiczną Gdynię, ale na mapie doskonale widzę, że jeszcze chce ją fizycznie zablokować samochodami, spalinami, hałasem, substancjami toksycznymi,.. Wprowadzając w piękne i ekologiczne dzielnice to całe skażenie.
Toż to zwykła blokada a nawet szkodliwa agresja.- 12 4
-
2012-01-20 09:42
blokadę to masz dynamiczną (1)
ale swojego mózgu
- 0 0
-
2012-01-20 16:06
może jaśniej
chyba, że widzimy inne mapy i blokady a wtedy to faktycznie tylko psychiatra i psycholog może rozsądzić.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.