- 1 Napad na bank czy głupi żart? (75 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (66 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (618 opinii)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (279 opinii)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (92 opinie)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (185 opinii)
Obwodnica Południowa: ruszyła budowa wielkiej estakady
Wykonawca Południowej Obwodnicy Gdańska rozpoczął właśnie budowę najdłuższej estakady w Polsce. Prace, póki co gruntowe, widać już na całej długości realizowanej trasy.
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska to przedsięwzięcie, które pochłonie aż 1,133 mld zł. W ramach inwestycji powstanie prawie 18 km drogi ekspresowej. Wybudowana zostanie również estakada o długości 2778 m, 10 wiaduktów i most nad Motławą, a także sześć węzłów dwupoziomowych: w Straszynie, Borkowie, Przejazdowie, Koszwałach, na gdańskiej Olszynce i Lipcach.
Budowa Obwodnicy Południowej rozpoczęła się w październiku ub.r. - Od tego czasu w ciągu budowanej trasy zostały wyburzone budynki. W wielu miejscach ściągnięty z terenu został humus, wierzchnia organiczna warstwa gleby. Przeprowadzono również liczne badania geotechniczne - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja jest realizowana na całym 17-kilometrowym odcinku. - Od miejscowości Koszwały do Przejazdowa rozpoczęto roboty przy usunięciu gruntów nienośnych, bowiem ten teren jest wyjątkowo trudny, mocno nawodniony. Podobnie jest na wysoczyźnie, w okolicach Borkowa - mówi Piotr Michalski.
- W miejscu, gdzie powstanie estakada, prowadzone jest palowanie przy użyciu potężnych młotów, tzw. kafarów. Pod każdym z kilkudziesięciu filarów, które będą podpierać dwupasmową jezdnię, musimy wbić ok. 50 pali betonowych, aby usztywnić i wzmocnić grunt. Musi on przyjąć ogromny ciężar estakady - opowiada inżynier, nadzorujący prace budowlane.
Kafary trzęsą ziemią na gdańskich Lipcach.
Budowa obwodnicy to też liczne prace melioracyjne. Pracownicy wykopują liczne rowy odwadniające i zmieniają koryta kilku wodnych kanałów.
Budowlańcy nie ustrzegli się jednak kłopotów przy pracach gruntowych. - Teren na wzgórzu, nieopodal Traktu św. Wojciecha , gdzie estakada przetnie wzgórze morenowe, jest bardziej niestabilny niż wydawało się przed rozpoczęciem prac. Będzie trzeba wykonać więcej wzmocnień, aby grunt był trwalszy - wyjaśnił Piotr Michalski.
Obwodnica Południowa to nie tylko formowanie niezliczonych ton asfaltu i betonu. To również realizacja okablowania czy sieci teletechnicznych. Nowa trasa ma zostać objęta systemem inteligentnego sterowania ruchem Tristar. W tym celu zostanie wybudowana też infrastruktura kanalizacyjna.
Inżynierowie zapewniają, że Południową Obwodnicą Gdańska pojedziemy w maju 2012 r.
Miejsca
Opinie (216) 3 zablokowane
-
2010-03-22 09:43
inwestycja potrzebna i dobrze, że w końcu ruszyła
czytając to co ma być do wykonania, to jest to chyba największa inwestycja drogowa w trójmieście
wątpliwości wzbudza termin oddania do użytku oraz zdolność finansowania z budżetu państwa, bo wystarczy, że PKB spadnie i zacznie sie kolejne wyciananie tego co pozostało z szumnych planów i zapowiedzi organizatorów gdańskiej części EURO-2012
a tym czasem w gdańsku
na polecenie budynia w budynkach samorządowych obowiązuje zaciemnienie
jako powód podano walke z globalnym ociepleniem, a po prawdzie jest to efekt braku pieniążków na dosłownie wszystko
oby nie było tak, że ostatni gasi światłow na długiej, a budyń zwija asfalt przed UM- 6 9
-
2010-03-22 09:52
cytat (2)
cytat:
Nowa trasa ma zostać objęta systemem inteligentnego sterowania ruchem Tristar. W tym celu zostanie wybudowana też infrastruktura kanalizacyjna...- 5 4
-
2010-03-22 10:50
chodziło o kanalizacje teleinformatyczną... (1)
chyba Ci nie wyszło, miszczu cietej riposty hahaha
- 4 0
-
2010-03-22 12:41
i wodociągi elektryczne
- 0 2
-
2010-03-22 09:58
Po co więcej pasów na obwodnicy skoro korki są na zjazdach? Pasów mogłoby być i po pięć w każdą stronę a czas przejazdu niewiele by się zmienił.
- 4 2
-
2010-03-22 10:15
Radunia (1)
A jak będą przekraczać Radunię?
- 1 1
-
2010-03-22 12:23
wpław
- 1 0
-
2010-03-22 10:21
63 000 000 zł / 1km (2)
No to mamy w końcu nowy rekord świata !!!
- 6 7
-
2010-03-22 13:53
Mogłeś się zgłosić, że zbudujesz taniej (1)
- 3 0
-
2010-03-22 21:41
nie mógł, matEE nie zdałby nawet matury z matematyki
nie mówiąc już o przygotowaniu korzystnej oferty na odśnieżanie chodnika
- 1 0
-
2010-03-22 10:24
szkoda że w temacie nikt nie dał zdjęcia Budynia w kaloszach, kasku i kufajce na budowie.....i ten promienisty uśmiech
- 5 1
-
2010-03-22 10:44
ja chyba będę jeździł do Warszawy A1 do Torunia i stąd drogą szybkiego ruchu do
Płońska. Na pewno jednak ruch 7-ką będzie duży, więc ominięcie miasta przez ruch tranzytowy stanowi dla gdańszczan też zysk.
- 0 3
-
2010-03-22 10:48
Węzeł Straszyn?
Kiedy się zmieniły plany obwodnicy? Bo z tego co wiem nie miało być węzła na ul. Starogardzkiej?
- 0 1
-
2010-03-22 10:51
Bardziej Słowackiego mnie interere (2)
- 6 1
-
2010-03-22 12:24
a Słowackiego nie interere co ciebie interere (1)
terere
- 1 1
-
2010-03-22 21:40
hahaha;D;D lol
- 1 1
-
2010-03-22 11:00
science fiction... (2)
zamiast inwestować w budowę kosztownych dróg , wsparli by lepiej rozwój nowych technik komunikacji np. teletransmisję - przemieszczanie się za pomącą urządzeń elektronicznych rozbijających nasze ciała na atomy i skupianie ich przy pomocy drugiego urządzenia w innym miejscu - wtedy było by bez korków , czysto ekologicznie i z szybkością fal radiowych :D
- w Polsce zarówno budowa jak i utrzymanie dróg są takim samym science fiction , jak to co napisałem powyżej :D- 2 9
-
2010-03-22 12:06
Fale radiowe nie przenoszą atomów.
Nie oglądaj więcej Star Treka- 2 0
-
2010-03-22 12:43
a jakby ci nasi specjaliści pomieszali ci atomy z atomami np. ścieków komunalnych...
chciałbyś?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.