• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Południowa: ruszyła budowa wielkiej estakady

Maciej Naskręt
22 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Choć z głównych ulic tego nie widać, prace przy Obwodnicy Południowej idą pełną parą. Choć z głównych ulic tego nie widać, prace przy Obwodnicy Południowej idą pełną parą.

Wykonawca Południowej Obwodnicy Gdańska rozpoczął właśnie budowę najdłuższej estakady w Polsce. Prace, póki co gruntowe, widać już na całej długości realizowanej trasy.



Przebieg Obwodnicy Południowej. Estakada w ciągu Obwodnicy Południowej będzie miała 2,8 km długości i będzie najdłuższa w Polsce. Przebieg Obwodnicy Południowej. Estakada w ciągu Obwodnicy Południowej będzie miała 2,8 km długości i będzie najdłuższa w Polsce.
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska to przedsięwzięcie, które pochłonie aż 1,133 mld zł. W ramach inwestycji powstanie prawie 18 km drogi ekspresowej. Wybudowana zostanie również estakada o długości 2778 m, 10 wiaduktów i most nad Motławą, a także sześć węzłów dwupoziomowych: w Straszynie, Borkowie, Przejazdowie, Koszwałach, na gdańskiej Olszynce i Lipcach.

Budowa Obwodnicy Południowej rozpoczęła się w październiku ub.r. - Od tego czasu w ciągu budowanej trasy zostały wyburzone budynki. W wielu miejscach ściągnięty z terenu został humus, wierzchnia organiczna warstwa gleby. Przeprowadzono również liczne badania geotechniczne - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja jest realizowana na całym 17-kilometrowym odcinku. - Od miejscowości Koszwały do Przejazdowa rozpoczęto roboty przy usunięciu gruntów nienośnych, bowiem ten teren jest wyjątkowo trudny, mocno nawodniony. Podobnie jest na wysoczyźnie, w okolicach Borkowa - mówi Piotr Michalski.

- W miejscu, gdzie powstanie estakada, prowadzone jest palowanie przy użyciu potężnych młotów, tzw. kafarów. Pod każdym z kilkudziesięciu filarów, które będą podpierać dwupasmową jezdnię, musimy wbić ok. 50 pali betonowych, aby usztywnić i wzmocnić grunt. Musi on przyjąć ogromny ciężar estakady - opowiada inżynier, nadzorujący prace budowlane.

Kafary trzęsą ziemią na gdańskich Lipcach.



Estakada przebiegnie nad torami kolejowym , a później sięgnie wzgórz morenowych, widocznych na drugim planie. Estakada przebiegnie nad torami kolejowym , a później sięgnie wzgórz morenowych, widocznych na drugim planie.
Budowa obwodnicy to też liczne prace melioracyjne. Pracownicy wykopują liczne rowy odwadniające i zmieniają koryta kilku wodnych kanałów.

Budowlańcy nie ustrzegli się jednak kłopotów przy pracach gruntowych. - Teren na wzgórzu, nieopodal Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska, gdzie estakada przetnie wzgórze morenowe, jest bardziej niestabilny niż wydawało się przed rozpoczęciem prac. Będzie trzeba wykonać więcej wzmocnień, aby grunt był trwalszy - wyjaśnił Piotr Michalski.

Obwodnica Południowa to nie tylko formowanie niezliczonych ton asfaltu i betonu. To również realizacja okablowania czy sieci teletechnicznych. Nowa trasa ma zostać objęta systemem inteligentnego sterowania ruchem Tristar. W tym celu zostanie wybudowana też infrastruktura kanalizacyjna.

Inżynierowie zapewniają, że Południową Obwodnicą Gdańska pojedziemy w maju 2012 r.

Miejsca

Opinie (216) 3 zablokowane

  • Nie martw się o GDDkiA (2)

    Drogi które zaplanowała GDDKiA będą wykonane.Bardziej bym się martwił o miasto Gdańsk które bardzo powoli podchodzi do rozbudowy układu drogowego w mieście. Już najwyższy czas aby rozpocząć przygotowania do budowy planowanej od bodaj 40 lat DROGI CZERWONEJ. Bo przy takim podejściu jak do trasy Słowackiego, Czerwoną drogę wybudujemy mniej więcej za ca 50 lat.

    • 12 3

    • i oby czerwona powstała jak najpóźniej

      • 0 0

    • Czerwoni juz nie rzadza i drogi nie bedzie ;-(

      • 1 0

  • Jak już zaczęli budować to nie przestaną. Jak nie ma kasy to się odsuwa nierozpoczęte inwestycje, ale trwających się nie przerywa (generalnie).

    • 1 2

  • PO co ta droga!!! (7)

    Czy ktoś popatrzył na to co zostanie zniszczone? Piękne zielone tereny, gdzie można spotkać sarny, bażanty, kuropatwy, dużo ptactwa, widziałem szopa i borsuka. Czy nie lepiej ta droge połączyć z obwodnicą Pruszcza i byłoby 2 w jednym? O tym chyba nikt nie pomyślał. Nie pomyślał też o możliwości zorganizowania parku rozrywki - zielonego parku. A w zimie aż się prosi o trasy zjazdowe.No ale po co?! Po co dbac o środowisko!
    Pozdrawiam M (użytkownik 4 samochodów)

    • 2 29

    • Barwo!!!!! Nikt nie pomyślał, tylko Ty pomyślałeś!!!! :-)

      • 5 0

    • szop to szkodnik (2)

      powinieneś go wytępić

      • 0 1

      • W przyrodzie nie istnieją szkodniki (1)

        coś takiego wymyślił sobie człowiek dla usprawiedliwienia zabijania.

        • 1 0

        • No ale co ta za problem, że człowiek zabija

          Przecież sam piszesz, że człowiek nie jest szkodnikiem.

          • 1 0

    • na obrazku widziałeś?

      • 0 0

    • A kogo w tym kraju, poza garstką świadomych ludzi,

      obchodzi los przyrody? Pewnego dnia ten naród obudzi się tak samo, jak obudziły się te z Zachodu, tylko, że wtedy będzie już za późno.

      • 2 2

    • nie, lepiej dla przyrody jak będziemy w korkach stali a przejazd przez miasto tysiącom tirów zajmie nie 15 min a 4h ...

      i będzie ekologiczny rak płuc

      • 1 1

  • Brawo gdańsk

    To bardzo potrzebna inwestycja

    • 4 0

  • (2)

    wybudować jeszcze obwodnicę Sopotu !

    • 5 0

    • od strony morza

      • 1 0

    • Tak, tunel pod plażą

      • 1 0

  • nie rozumiem dlaczego Gdańsk nie myśli przyszłościowo tj. dlaczego nie jest budowana obwodnica w okolicy Pszczółek , przecież metropolia się rozrasta...

    • 1 5

  • S7 (5)

    mam tylko jedno, a gdzie połączenie z mostem wantowym, bo jakoś nie widzę
    tego połączenia na załączonej mapie.., a jeśli nie ma, to po co ta cała "S7" ..
    w końcu miała m.in. odciażyć ruch samochodowy = tir-owy wychodzący
    i przychodzący do i z portu.. oraz DCT.

    • 4 1

    • Ten most to pomnik:)

      Nie ma sluzyc tylko wygladac:)

      • 1 0

    • Za to połączenie odpowiada Budyń

      więc chyba wszystko jasne.

      • 2 0

    • Polaczenie z mostem wantowym mialo byc...

      ..., teraz faktycznie na mapce ucina sie na olszynce. Z drugiej strony jak jade do pracy, to widac czesc opuszczonych domow w lini gdzie mialo powstac przedluzenie trasy Sucharskiego przez Rudniki do Olszynki. Moze jednak cos z tym tez zrobia, jednak samo polaczenie da dojazd tylko do portow i westerplatte, a gdzie obiecane tynele pod kanalem protowym ???
      Jesli centrum gdanska ma byc odkorkowane, to musi powstac alternatywny dojazd do nowego porrtu, brzezna i dalej zaspy i przymorza.
      Moze jestem zbytnim optymista, ale mam nadzieje ze za te 2 lata pojade nowa obwodnica ;-)

      • 2 0

    • będzie połączenie realizowane w późniejszym terminie m.in. przy inwestycji dotyczącej pólnocjen obwodnicy Gdańska. Jak dobrze zauwazyłeś są już prowadzone prace związane z wyburzaniem budynków pod inwestycje jaką jest połączenie mostu wanotwego z wezlem olszynka.

      • 0 0

    • połączenie z mostem to będzie Trasa Sucharskiego

      za to odpowiada miasto a nie GDAKiA, stąd opóźnienia

      • 3 0

  • (1)

    tratatata - obwodnica wokół psiej budy - a drogi w mieście i dziurawe i nie przepustowe dojazdy do obwonicy , to co - same się zrobią ? - a Trakt Św. Wojciecha - wstyd - dziura na dziurze - kiedy to zostanie wykonane ?

    • 5 0

    • Też mnie to wkurza, ale tak sobie myślę: kasy nie ma* więc niech budują nowe drogi które odciążą te istniejące. Jak już będą tamte to wyremontuje się stare (już odciążone). Ot takie moje pobożne życzenie - chociaż chciałbym mieć wszystko na raz.

      _____
      * nie ma bo kradną

      • 0 0

  • jedno zasadnicze pytanie, jakie jest gwarancja na jakości prac, czy za rok bedzie remont???

    na koszt podatnika i ku uciesze urzednika

    • 0 1

  • Taken for a ride

    http://video.google.com/videoplay?docid=-8275720622562586204#

    Jest to historia o tym, jak doszło do tego, co jest obecnie: dlaczego tkwienie w korku wydaje się być czymś naturalnym, dlaczego amerykański transport publiczny jest najgorszy w uprzemysłowionym świecie i dlaczego autostrady tną serca naszych miast. To historia o tym, jak samochód i lobby autostradowe zmieniło oblicze Ameryki

    Ku przestrodze.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane