- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (167 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (88 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (205 opinii)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (39 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (125 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (181 opinii)
Obwodnica Południowa: węzeł Lipce najwcześniej w październiku
Jest kolejny problem z budowaną Południowej Obwodnicy Gdańska. Błąd w projekcie spowodował, że otwarcie splotu w Lipcach nastąpi dopiero po jego naprawie, czyli najszybciej w październiku. Wykonawca ułoży nową nawierzchnię w miejscu ugięcia nowej drogi ekspresowej na Olszynce.
Zobacz jak wygląda ugięcię Południowej Obwodnicy Gdańska.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy o ugięciu jezdni między największą estakadą w Polsce a mostem nad Motławą. Sprowadzono na budowę i uruchomiono georadar, który przeniknął w głąb nasypu i zbadał co jest przyczyną ugięcia jezdni. Wstępne wyniki mówią, że nie został dobrze zagęszczony grunt pod jezdnią, po otwarciu obwodnicy tę czynność wykonały, zamiast maszyn budowlanych... samochody.
Naprawa ugięcia na szczęście nie będzie skomplikowana. - Wymienimy nawierzchnię na odcinku 20 metrów. Zajmie to nam zaledwie jedną noc - uważa Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy Bilfinger Berger.
Teraz jednak wykonawcy, choć już nie z jego winy, więcej problemów zapewnia budowa Węzła Lipce . W projekcie dostarczonym przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych do wykonawcy odkryto błąd podczas przeprowadzenia prób obciążeniowych obu zjazdów. Pod wpływem nacisku boczne estakady zbytnio pracują.
Na podstawie projektów naprawczych wykonawca sporządzi harmonogram dalszych prac. Orientacyjne zakończenie robót na węźle Gdańsk Lipce drogowcy przewidują do końca października tego roku.
Po ulewach i burzach, które wystąpiły pod koniec zeszłego tygodnia, część skarp i rowów odwodnieniowych oberwała się do tego stopnia, że w wielu miejscach widać podbudowę jezdni. Drogowcy jednak nie widzą w tym nic dziwnego, bowiem nasypy bez roślinności będą się obrywać, dopóki nie ukorzeni się na nich trawa. Ubytki w skarpach ma naprawić generalny wykonawca.
Nadal nie ma też przy Południowej Obwodnicy Gdańska miejsca obsługi podróżnych w Koszwałach, w którym kierowcy mogliby odpocząć, zjeść, a nawet przenocować w trakcie dłuższej podróży. Władze Lotosu, które wydzierżawiły teren od gdańskiego oddziału GDDKiA zapewniają, że niebawem ruszy budowa tzw. MOP-u.
- GDDKiA zadeklarowała przekazanie terenu na 10 sierpnia br. Lotos Paliwa posiada już stosowny projekt. Otrzymaliśmy również decyzję o pozwoleniu na budowę. Teraz czekamy na jej uprawomocnienie i przekazanie terenu pod budowę stacji - wyjaśnia Jan Michalak, dyrektor do spraw infrastruktury i rozwoju w Lotos Paliwa.
Przypominamy, że Południowa Obwodnica Gdańska - mimo że przejezdna - wciąż jest w budowie. To inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł. Umowny termin zakończenia robót przy drodze ekspresowej to koniec lipca.
Od 9 czerwca kierowcy mogą korzystać z nowej trasy, ale czynne są jedynie dwa spośród pięciu węzłów drogowych. Do połowy lipca ma być oddany Węzeł Koszwały , a pod koniec roku mamy zjeżdżać z obwodnicy przez Węzeł Gdańsk Port do Trasy Sucharskiego.
Miejsca
Opinie (75) 3 zablokowane
-
2012-07-07 21:27
wprowadzic rezim chinski
i od razu znaja się i inżynierowie co się znają i winni defraudacji publicznych pieniedzy. Żeby kogoś pociągnąc do odpowiedzialnosci za trwonienie naszych publicznych pieniedzy to najpierw trzeba by utworzyc prawdziwą firmę nadzorujacą budowy autostrad, a nie państwowy kołochoz nastawiony za zbieranie laurów za nic (tu GDDKiA)
- 5 2
-
2012-07-07 21:11
mapa
kiedy doczekamy się pełnej mapki obwodnicy południowej oraz dokładnej części oddanej do eksploatacji a1
- 2 1
-
2012-07-07 20:51
durnoctwo
Dzisiaj jechałem pod nowym węzłem na granicy Stogów i Przeróbki. Brawo włodarze. Cały tydzień światła nie działały a dziś, gdy nie było żadnych ciężarówek z prostopadłych kierunków wszystko działało. Był korek na kilka zmian świateł. Najgorsze, że staliśmy i czekaliśmy a w poprzek nikogo nie było.
- 7 3
-
2012-07-07 20:19
Kolejna najtańsza oferta !!!
Niech ich piorun strzeli !!!- 3 2
-
2012-07-07 19:38
ale rąbło! ale pierun!
- 2 2
-
2012-07-07 13:23
Mamili nam oczy (2)
Piłką nożną (polacy - ostatnie miejsce w najsłabszej grupie).
ale euro się skończyło i dalej się okłamywać ani mamić nie da.
paproch na paprochu, bankructwa i długi na pokolenie.
6 mln bezrobotnych w polsce, 2 mln młodych poza granicami kraju.
druga japonia, druga irlandia i trzeci świat- 21 10
-
2012-07-07 19:34
spadaj pisowski pesymisto!
- 3 2
-
2012-07-07 13:56
Jarek, daj spokoj, wyboracy Donalda wiedza lepiej przeciez :)
- 7 4
-
2012-07-07 13:04
Czy zostaną wyciągnięte konsekwencje wobec winnych? (4)
Oczywiście GDDKiA nic nie ma do zarzucenia sobie a przeciez ktoś musiał projekt sprawdzić i zatwierdzić do realizacji.
- 57 4
-
2012-07-07 14:30
No co Ty??? (1)
U nas nigdy nie ma winnych. To te barany nie umiejom budować - my jestesmy super.
- 1 0
-
2012-07-07 15:26
zainwestuj w słownik...
- 3 1
-
2012-07-07 14:18
tak (1)
przeprojektują i dostaną dodatkową kasę za poprawkę
- 9 0
-
2012-07-07 14:31
A jak inaczej
Przecież za robotę należy się kasa.
- 2 0
-
2012-07-07 14:57
KLASYCZNA POLSKA NIEDORÓBKA
Ugięcie jezdni na granicy konstrukcji posadowionej (początek estakady,mostu itd. itp.),tam gdzie dochodzi do niej nasyp zawsze w polskich realiach wykonawczo-odbiorowych kojarzy mi się z wielkim "BUUM"dla zawieszenia jadącego auta.Obojętnie czy jest to nowo wyremontowana estakada na Klinicznej czy nowa obwodnica południowa.Ja zwykły technik (starej daty) przypominam dzisiejszym Panom odbierającym etapy robót,WARSTWY zagęszczanych nasypów,żeby ruszyli cztery litery i takie miejsca badali szczególnie.Służy do tego prymitywny przyrząd składający się z pręta i spadającego po nim ciężarka.Często obserwuję w naszych realiach, że wałuje się warstwa po warstwie całe kilometry powstających dróg, a jak przyjdzie "dosypać"nasyp do przyczółka to podjeżdża wywrota lub kilka i kiprują swoją zawartość.Trochę to ubije z wierzchu rozgarniający spychacz i gumowce robotników no i jest jak zwsze po krótkim okresie od oddania inwestycji czyli -BUUUM.
- 17 6
-
2012-07-07 14:51
A WAKOZ dalej startuje w przetargach
Wakoz pod nowa nazwa WAKOZ BUDOWNICTWO SA startuje dalej w przetargach podobno z czystym kontem,
wiec niedlugo beda daloze fuszerki i niedorobki na gdanskich drogach- 14 5
-
2012-07-07 14:25
TUNEL SOPOT - HEL I TYLE W TEMACIE
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.