• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce

Maciej Naskręt
26 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach. Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach.

Od początku 2017 r. średnio na każdym kilometrze obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska dochodziło do 40 wypadków i kolizji, które przynajmniej raz na trzy dni powodowały poważny paraliż drogi. To plasuje obwodnicę na trzecim miejscu wśród ekspresówek z największą liczbą "zdarzeń drogowych" w Polsce.



Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?

Operatorzy aplikacji Yanosik postanowili sprawdzić, jakie drogi w Polsce są najmniej bezpieczne. Wzięli pod uwagę statystyki zdarzeń, zgłaszanych przez użytkowników systemu od 1 stycznia do 10 grudnia 2017 roku.

- Uwzględniając częstotliwość występowania wypadków na drogach, stworzyliśmy mapy najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce - mówi Julia Rachwalska, administrator systemu Yanosik.
Wśród wszystkich dróg ekspresowych na terenie Polski wytypowanych zostało 10, które odznaczały się największą liczbą wypadków w przeliczeniu na 1 km drogi. Na wspomnianych mapach jest też obwodnica Trójmiasta. Od początku 2017 r. średnio na każdym jej kilometrze dochodziło do 40 wypadków i kolizji. Oznacza to, że skoro obwodnica ma 38 km, to codziennie dochodziło tam do około czterech zdarzeń drogowych.

Jak wyliczono ten wynik?

System Yanosik umożliwia wysyłanie i odbieranie różnego rodzaju ostrzeżeń (zdecydowanie najczęściej są to ostrzeżenia przed patrolami policji) przez kierowców, w tym również zgłoszeń o kolizjach i wypadkach. Ich autentyczność weryfikowana jest przez kolejnych kierowców przejeżdżających przez dane miejsce, poprzez zatwierdzenie lub odrzucenie wcześniej dodanego komunikatu. W ten sposób system jest w stanie określić lokalizacje, w jakich najczęściej dochodzi do wypadków.

Dodajmy, że najczęściej do kolizji dochodziło na drodze S86 łączącej Katowice i Sosnowiec. Na drugim miejscu uplasowała się droga ekspresowa S2 w okolicach Warszawy.

Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl

Powiadomienie na telefon o utrudnieniach na obwodnicy



Od ponad dwóch lat użytkownikom aplikacji Trojmiasto.pl dziennikarze wysyłają istotne informacje ostrzegające o korkach, wypadkach i kolizjach, także na obwodnicy Trójmiasta.

Od początku tego roku do 19 grudnia wysłaliśmy 99 powiadomień o poważnych utrudnieniach na obwodnicy. To oznacza, że średnio co trzy dni mamy do czynienia z paraliżem lokalnej ekspresówki.

O tym, jak pobrać aplikację Trojmiasto.pl możecie przeczytać na specjalnie przygotowanej stronie.

Opinie (410) 7 zablokowanych

  • dłuzsze pasy wjazdowe..

    ..tam jest 80% zdarzeń.

    • 2 2

  • prawy buspas

    Farba w gdyni jest

    • 1 2

  • (1)

    Przede wszystkim na obwodnicy powinno sie jezdzic nie mniej niz 100 km\h. Juz mialem tyle sytuacji jadac na lewym 120, a jakis baran z zajetego prawego wpieprzal z 60 km/h, tragedia morowana. Raz merceds za mna nie wyrobil i wyladowal na bierkach. Przy zjedzie na kowale w strone Pruszcza taka sytuacja to codziennosc. Po drugie karac zwalnijacych gapiow co musza popatrzec na rozwalone auta.

    • 4 5

    • Dodałbym do tego jeszcze problem z nie właściwym włączaniem się do ruchu na drogach szybkiego ruchu. Pas wjazdowy długi na 200 matertów a kretyni wjeżdzają z niego na samym początku z prędkością 50 km/h. To jest taki egoizm i brak wyobraźni że po prostu brakuje słów. Pas masz długi dojedź do końca i rozpędź się do tej 100 a spokojnie wjedziesz nie tamując ruchu i nie powodując śmiertelnego zagrożenia.

      • 5 0

  • Hahahaha (2)

    Jak poprawić bezpieczeństwo? Wprowadzić trzeci pas :D No "genialne" hahaha ludzie to jednak mózgów nie mają! Ale się ubawiłem! :D

    • 15 8

    • Nie znasz się to się ubawiłeś. (1)

      Nie znasz się to sie ubawiłeś. Wszysstko co poprawi przejezdność, rozładuje ścisk spowoduje mniej wypadków. Trzeci pas na pewno by pomógł.

      • 2 1

      • 3 pas zwany.... pasem startowym dla odrzutowców

        • 0 0

  • (2)

    Kierowcom którzy migają długimi światłami na lewym pasie powinno się zabierać prawko. Nie nadają się psychicznie do kierowania pojazdem mechanicznym.

    • 22 9

    • Emerycie (1)

      Jedź jak prawo ruchu drogowego nakazuje przy prawej stronie jezdni to żadnych świateł w lusterku nie będziesz widział emerycie jeden na wszystko mający czas.

      • 3 8

      • Dozwolona prędkość obowiązuje na 2 pasach a nie tylko na prawym

        Przez takich dzbanów jak ty są właśnie wszystkie kolizje

        • 3 2

  • No tak... Krew nie woda... u Niemca na Autobahnie nie ma ograniczeń, światła nie są przymusowe... (8)

    a u nas gdzie przycisnąć jak nie na Obwodnicy...Zapomniałem , że mamy już autostradę ! Mamy? to dlaczego za nią płacimy?

    No, ale autostradą lata się rzadko a obwodnicą często, jak się posmakuje prędkości to później już ciągnie człowieka do speed u....

    Jak otworzą tą nową Galerią Radunia czy jak jej tam Forum Radunia to ruch się zwiększy o parę procent i na obwodnicy.

    • 11 30

    • Kolejny idiota co najdalej był w Pruszczu Gdańskim.. (2)

      najpierw pojedź do Niemiec i wtedy zabieraj głos..

      • 8 3

      • Iserlohn... - Hanau - Gdańsk..... jednym ciągiem... Jakieś 2500 kilometrów.... (1)

        HANAU / Frankfurt am Main...

        Wystarczy ?

        • 0 3

        • MK - strach w oczach jak oni jeżdżą.

          • 1 1

    • byłeś czy tylko słyszałeś? (3)

      nawet na odcinkach gdzie nie ma ograniczeń ludzie nie jadą szybciej niż 120-140. lewy pas praktycznie wolny, tylko tam uczą jeździć.

      • 9 4

      • Odcinki gdzie są ograniczenia to wyjątki z reguły z powodu robót drogowych. (2)

        Lewy wolny bo śmigają na nim 160 , 180 i wzwyż.

        • 6 5

        • Im bliżej Berlina tym tempo niższe...

          • 2 0

        • uja prawda, bajkopisarzu.

          • 3 6

    • Potwierdzam,

      Niemcy jeżdżą ile chcą na autostradach.

      • 3 9

  • Więcej poli ji i radarów

    • 2 1

  • Coś na wyobraźnię (2)

    Gdy jeździlem obwodnicą. do pracy z Gdyni do Kokoszek pod koniec lat 70-tych zdarzało się że po drodze nie widziałem żadnego pojazdu! Pamięta ktoś jak w Osowej były światła?? W Głosie Wybrzeża pisali że zaburzają płynność ruchu

    • 17 1

    • Zanim powstały tam światła było zwykłe skrzyżowanie że znakiem "stop" dla kierunku Osowa - Oliwa i ograniczeniem do 70km/h dla obwodnicy. Ruch był tak niewielki, że często wieczorem udawało mi się przejechać całą Spacerową na światłach drogowych.
      Pamiętam, jeździłem wówczas Maluchem i Jawą.

      • 2 0

    • Te zawalidrogi jeżdżące 80km/h po ekspresówce...

      ... zaburzają płynność ruchu, szczególnie Ci którzy na końcu pasa wlotowego się zatrzymują. Takich to powinny wysyłać na ponowny egzamin. Ich zachowanie przemawia za tym, że czują się nie pewnie na drodze, a co za tym idzie skoro oni czują się nie pewnie to pozostali uczestnicy ruchu drogowego obawiają się takich niepewnych kierowców. To tak jakbym dziecko dopuścić za kierownicę.

      • 1 2

  • Prędkość. (1)

    Zlikwidować ograniczenia prędkości.
    Ruch na drodze definiuje maksymalną prędkość. Raz możemy jechać 140 a innym razem 70.
    Największym problemem jest jazda na zderzaku ktorą to wymusza zbyt mała przepustowość drogi.

    • 9 7

    • No ładnie pogięło.

      Czy wiesz, że jadąc obwodnicą 140 km/h (całą, bez zwalniania), przejedziesz ją o 10 minut szybciej niż osoba jadąca 90 km/h? Pomijając że to wąska, niebezpieczna droga i tak na zjazdach tą 10 minutową przewagę roztrwonisz. Co do jazdy na zderzaku to się zgadzam, ale to wynika z braku jakichkolwiek umiejętności jazdy z prędkością powyżej 50 km/h wśród polskich kierowców.

      • 2 1

  • Bo jest przeciążona, ruch większy niż na autostradzie (6)

    • 285 10

    • a co ma to do rzeczy? są bardziej przeciążone ulice, a wypadków mniej. (1)

      • 6 6

      • Które ulice

        • 1 0

    • Tak

      To dwwna obwodnica a teraz drozka miedzy marketami!!!

      • 5 1

    • Topografia (2)

      Problem Trójmiasta i układu drogowego wynika z tego, że leży nad morzem, a w ląd wcina się dolinami i wspina na wzgórza.

      Mamy za mało ulic wzdłuż morza, tak naprawdę tylko obwodnicę i Grunwaldzką. Wszyscy walą w te miejsce i nie dziwne, że są korki.

      Szkoda, że Sopot nie zgodził się na nową drogę pomiędzy Grunwaldzką a Obwodnicą.

      • 37 4

      • to prawda,

        ale przecież droga czerwona jest beee i w ogóle niezgodna z najnowszymi trendami (a potem porównują do miast, które takich dróg w każdym kierunku mają 15-20, ze oni zamykają:D )

        • 11 1

      • Lasy Państwowe

        Sopot nie ma tu nic do gadania. To teren Lasów Państwowych.

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane