• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Witomina: co z projektem? Problemem odwołanie od decyzji środowiskowej

Patryk Szczerba
15 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Wszystko wskazuje na to, że na Witominie, zanim ruszy budowa obwodnicy Witomina, będą prowadzone prace na ul. Chwarznieńskiej. Wszystko wskazuje na to, że na Witominie, zanim ruszy budowa obwodnicy Witomina, będą prowadzone prace na ul. Chwarznieńskiej.

Dokumentacja branżowa dla obwodnicy Witomina jest już uzgodniona. Droga będzie mieć po dwa pasy jezdni w każdą stronę oraz chodnik i drogę rowerową. Nie ma natomiast ostatecznej decyzji w sprawie uzgodnień środowiskowych, bo wpłynęło odwołanie. - Czekamy na rozstrzygnięcie - informują urzędnicy.



Ile czasu dziennie spędzasz w korkach?

Mijają trzy lata od momentu, gdy na kładce nad ul. Chwarznieńską prezydent Gdyni Wojciech Szczurek zapowiedział budowę obwodnicy Witomina.

  1. Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąMapkaKieleckąMapka.
  2. Jej początek zaplanowano przed pętlą "Sosnowa", a koniec za skrzyżowaniem ul. Kieleckiej z Witomińską.
  3. Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ul. Chwarznieńskiej wewnątrz dzielnicy.
  4. Ta ostatecznie, w dużej mierze dzięki środkom z programu Polski Ład, i tak zostanie przebudowana


Obwodnica Witomina będzie mieć 2,65 km długości. Kierowcy pojadą nią dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.

Obwodnica Witomina: dokumentacja branżowa gotowa



Od lutego 2020 r. dokumentację branżową obwodnicy Witomina przygotowuje firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski otrzyma blisko 2 mln zł.

- Dokumentacja branżowa jest już uzgodniona - w projekcie zawarta jest droga o przekroju 2x2 wraz z ciągiem pieszo-rowerowym. Aktualnie oczekiwana jest ostateczna decyzja w sprawie uzgodnień środowiskowych - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący rady miasta.
Dokumentacja środowiskowa także została już opracowana, ale wpłynęło odwołanie, które nie pozwala na złożenie wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, które jest konieczne do wydania pozwolenia na budowę.

- Ostateczny odbiór dokumentacji nastąpi po uzyskaniu decyzji z odwołania i uzyskaniu pozwolenia na budowę - tłumaczy Jakub Ubych.

Jakie koszty obwodnicy Witomina?



W 2019 r. zakładano, że na obwodnicę Witomina potrzeba 70 mln zł. To mniej więcej tyle, ile kosztuje trzeci etap parku Centralnego z podziemnym parkingiem na 270 miejsc.

Sęk w tym, że według zapowiedzi z początku budowy Parku Centralnego ta część miała kosztować 20 mln zł. Bardzo prawdopodobne jest więc, że także za obwodnicę Witomina trzeba będzie zapłacić dużo więcej, niż szacowano początkowo.

1,5 roku na budowę obwodnicy Witomina



Jeszcze w lutym przedstawiciele władz Gdyni zapowiedzieli, że będą się starać o środki zewnętrzne na budowę obwodnicy Witomina.

Problem w tym, że obecnie programy dofinansowań wiążą się z koniecznością szybkich realizacji i istotne staje się posiadanie pozwolenia na budowę, którego obwodnica Witomina jeszcze nie ma.

Według zapowiedzi władz Gdyni sprzed kilku miesięcy prace budowlane mają potrwać półtora roku.

Miejsca

Opinie (215) 9 zablokowanych

  • Oooo jakieś nowe inwestycje na Chwarznie?

    Ten temat tak jak i linia kolejowa na Chwarzno - Wiczlino to taka ściema dla tych, co chcą 30 lat kredytu na 2h korka dziennie... Oby tego nie zbudowali, bo nic to nie da, a tylko więcej ludzi sobie pomyśli, że Koleczkowo, to centrum Gdyni... Szkoda lasu, a wskazywane koszty sugerują chyba drogę gruntową... :D

    • 1 1

  • Norbert

    Nie ma gdzie zaparkować. A jak jest gdzie to koszt parkowania jest większy od kawy i ciasta.

    • 3 0

  • Ankieta jest tendencyjna

    Zakłada, że jeżdżę samochodem lub autobusem i stoję w korkach. Jeżdżę pociągiem, rowerem, hulajnogą lub chodzę. W korku spędzam 0 minut - nie ma opcji dla mnie.

    • 2 0

  • Pozwolenia!!!

    Czego tam brakuje??? Proszę dziennikarzy o rzetelną pracę i ujawnienie konkretów!!! Odwołanie w decyzji środowiskowej od czego? Kto blokuje co? Dlaczego miasto uprawia skostniałą biurokrację? W Gdyni??? Prezydent nie potrafi przycisnąć tematu i tyle lat pozwolenie na budowę kolekcjonuje??? Co to za tempo pracy? Może on się nie nadaje? Może jest kiepskim managerem? Kto skiepścił dokumentację środowiskową? Nazwiska!

    • 3 0

  • Zostaw samochód!

    Nie będzie korków, jak ludzie zaczną jeździć miejską komunikacją. Po cholerę całe osiedle wozi zady do pracy samochodem? Patointeligencja klasy średniej, twu!

    • 1 1

  • Witomino

    To ucho igielne od centrum, z OT i osiedli Gdyni Zachód. Przejścia, światła, żadnego ronda. Totalna porażka na Rolniczej, która na światłach odbiera ruch z Kieleckiej i Witomińskiej (+buspas), z drugiej strony Chwarznieńska leśna ze zwężeniem przed pętlą 141 i z przejściami, światłami (+kontrbuspas). Od Stryjskiej nie lepiej, światła i poprzecznie kończący się buspas dla linii 192. Tylko od Leśniczówki spowolnienia niczym w strefie 30.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane