• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 maja trolejbusy na Skwerze Kościuszki

Michał Sielski
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trolejbusy bez szelek mogą pokonać nawet 15 km na zasilaniu z akumulatorów. Trolejbusy bez szelek mogą pokonać nawet 15 km na zasilaniu z akumulatorów.

1 maja wykonany zostanie pierwszy rozkładowy kurs trolejbusu bez szelek w śródmieściu Gdyni. Nowe Solarisy po 1,55 mln zł każdy wjadą na Skwer Kościuszki i Molo Południowe zobacz na mapie Gdyni. Testowa trasa linii 21 obowiązywać będzie do października.



Trolejbusy na Skwer Kościuszki to dobry pomysł?

- Trolejbusy ruszają w długi weekend majowy, który w tym roku zaczyna się w piątek 1 maja - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Do testów posłużą dwa nowe trolejbusy Solaris, które kosztowały po 1,55 mln zł. To cena tradycyjnego nowego trolejbusa, bo jeszcze niedawno nowatorska technologia baterii pozwalających jeździć bez zasilania z "szelek" bardzo szybko się upowszechnia i przez to tanieje. Zakupione pojazdy mogą przejechać na prądzie z baterii 15 kilometrów. Nie będzie to jednak potrzebne, bo cała trasa linii 21 w jedną i drugą stronę przez Skwer Kościuszki i Molo Południowe do Akwarium Gdyńskiego wyniesie ok. 1 kilometra.

Czytaj również: Trolejbusem do Ergo Areny?

- Z ekonomicznego punktu widzenia to optymalne rozwiązanie. Trolejbusy będą zajeżdżać na Skwer Kościuszki i Molo Południowe, jadąc z Sopotu do dworca PKP w Gdyni - zapowiada profesor Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.

Dojazd komunikacją publiczną będzie więc możliwy nie tylko pod Akwarium, ale również do popularnego Daru Pomorza czy ORP Błyskawicy. Jeżeli podróże trolejbusów bez szelek się sprawdzą, Gdynia będzie się starać o unijną dotację na zakup większej liczby ekologicznych pojazdów. Pomoże to uruchomić od dawna planowane i konsultowane linie na Fikakowo i Demptowo, a także do Ergo Areny na granicy Sopotu i Gdańska. Na razie w taborze Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej jest ponad 40 pojazdów z bateriami starszego typu, które pozwalają na przejechanie ok. 5 km bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Zobacz także: Nowa era trolejbusów w Gdyni.

Testy nowych trolejbusów wypadły nadzwyczaj pomyślnie. ZKM pochwalił się na swoim profilu na Facebooku, że dzięki nowoczesnej technologii po 54 latach, gdański tramwaj i gdyński trolejbus znów się spotkały. Testy pokazały, że baterie li-ion pozwalają pokonać ponad 20 km z prędkością do 70 km/h, a kolejne ładowanie "do pełna" zajmuje nie więcej niż jedną godzinę.
Gdyński trolejbus w Oliwie. Gdyński trolejbus w Oliwie.

Opinie (201) 6 zablokowanych

  • Waterfront! (3)

    Za chwile w biurowcu Waterfront i hotelu Mariott bedzie pracowac pare tysiecy ludzi- dla nich to wazne bo codziennie piesze podroze z SKM to troche strata czasu! Rozumiem , ze lepiej sie przejsc ale Ci ludzie beda tam chodzic dzien w dzien, w sloncu,deszczu,mrozie i dla nich to super pomysl !!!

    • 8 7

    • (1)

      Pracownikami Akwarium i Nawigacji nikt się nie interesuje od dziesiątek lat, a mają kilometr dalej od tych z Waterfrontu. Nieliczyłbym, że w tym przypadku ktoś okaże empatię

      • 6 0

      • !!!!!!!

        To prawda ! Liczymy mocno, ze linia zostanie na tej trasie ! Takie spacery dzien w dzien to mala przyjemnosc! Ale skad moga to wiedziec urzedasy gdynskie, ktore jakby mogly to parkowaliby w gabinecie....

        • 4 0

    • Korposzczur prędzej tynk będzie żarł, niż się przyzna, że do Łaterfrontu komunikacją miejską przyjeżdża. Nie ten 'target'.

      • 1 1

  • Komunikacja na Kaszubach (3)

    A od pierwszego kwietnia będzie można bezpłatnie korzystać z komunikacji miejskiej w Kościerzynie. Inicjatywa Burmistrza Miasta Kościerzyna Michała Majewskiego zyskała aprobatę większości miejskich radnych. Informujemy Państwa, że uchwałę Rady Miasta Kościerzyna zatwierdził już Wojewoda Pomorski.

    • 1 3

    • to zobaczymy za kilka lat jakimi "trupami" będą jeździć i czy będą mieli kasę na wypłaty dla pracowników.

      • 4 1

    • Warto zauważyć, że (1)

      komunikacja miejska w Kościerzynie jest obsługiwana przez 5 (słownie: PIĘĆ) autobusów w dzień powszedni. W tak małym mieście można się bawić w darmową komunikację bo globalnie koszty i ewentualne negatywne skutki będą _kilkaset_ razy mniejsze niż np. w Gdyni (jakieś 320 pojazdów w ruchu...)

      • 1 0

      • pro publico bono

        Liczy się inicjatywa i kalkulacja miejskich radnych, dbających o obniżenie kosztów, stosowne do wielkości miasta.

        • 0 0

  • Świetny pomysł

    Po tym, jak miasto utrudniło parkowanie na Skwerze Kościuszki dla wielu starszych i niepełnosprawnych osób dotarcie na koniec Skweru było trudne.

    • 5 2

  • Brawo Gdynia.

    • 0 4

  • morza trolebus z gdyni do gdansk morena tam na tramwaj (1)

    z gdyni głuwny do gdansk morena trasa to trolebus przez gdansk wrzeszcz to gdyna mała naj dłuszczy trascy trolebus tam koniec gdansk morena tramwaj pzyszatowo przytanek to super

    • 0 0

    • nieuk

      Człowieku, do szkoły albo się nie wychylaj z tymi swoimi wypocinami bo tylko wstyd przynosisz sobie.

      • 1 0

  • (1)

    Też myślałam, że to blisko i o co tyle halo.
    Do czasu aż moje dziecko szło w śnieżycy ze swoją klasą na lekcje do Oceanarium.
    Tak. Połączenie końca Skweru z miastem to bardzo dobry pomysł. Obu przetrwał dłużej niż cczas trwania projektu

    • 2 1

    • Sorry , taki mamy klimat. Nieraz sie chodzi w śnieżyce bo człowiek musi do szkoły czy pracy itd.

      • 0 0

  • trajtki

    jaki profesor takie chore pomysly

    • 4 1

  • Zakupione pojazdy mogą przejechać na prądzie z baterii 15 kilometrów Czytaj więcej na:

    Co to za odległość 15 km. A co z dalszą jazdą?

    • 1 3

  • Można się spodziewać kolejnych ograniczeń w parkowaniu samochodów. Do pupy całe to śródmieście Gdyni. A kiedyś BYŁO to takie fajne miasto. Aż żal!

    • 8 3

  • Szczurasowa logika: wysłać pojazdy warte ponad 1 mln złotych na tor terenowy... Najpierw naprzeciw te beznadziejne gdyńskie drogi! Dopiero potem kupujcie drogie pojazdy-bo to co teraz robocie prowadzi tylko do tego' ze ren sprzęt rozsypkę się dużo szybciej niż mogło by to mieć miejsce na tych dziurawych drogach

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane