• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od maja mniej połączeń na linii PKM. Co to oznacza dla pasażerów?

Maciej Naskręt
19 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociągi PKM według najnowszych przewidywań przewiozą w ciągu roku 600 tys. pasażerów. Władze województwa liczyły na 2 mln. Pociągi PKM według najnowszych przewidywań przewiozą w ciągu roku 600 tys. pasażerów. Władze województwa liczyły na 2 mln.

Od maja przestanie kursować część pociągów PKM. Samorząd województwa - organizator przewozów kolejowych na Pomorzu - który przeliczył się w liczbie pasażerów, zamierza też zrobić kolejne cięcia w roku 2017. To oznacza zmniejszenie liczby pociągów PKM o co najmniej 25 proc.



Jak oceniasz decyzję zmniejszenia liczby połączeń PKM?

Najnowsze wyniki przewozów pasażerskich po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej pokazują, że z połączeń na wspomnianej trasie rocznie skorzysta średnio 600 tys. osób. Wynik różni się rażąco od założeń. Władze województwa chwilę po uruchomieniu linii zakładały, że z linii korzystać będą dwa miliony pasażerów.

Mniej pasażerów w pociągach to większe dopłaty do ich funkcjonowania z budżetu województwa. Na funkcjonowanie komunikacji na linii PKM zapisano ok. 40 mln zł. Niemal pewnie jest, że wspomniana kwota nie wystarczy i będzie trzeba znaleźć w kasie województwa dodatkowe 10 mln zł. W efekcie władze województwa zdecydowały się na zmniejszenie liczby połączeń. Zmiany zostaną wprowadzone w życie już w maju.

- Za ok. trzy tygodnie zrezygnujemy z połączeń kolejowych, które do tej pory nie przynosiły założonego efektu przewozowego. Mowa tu o wybranych pociągach na linii PKM - porannych i wieczornych - uruchomionych głównie z myślą o obsłudze pasażerów z lotniska. Ustalamy jeszcze, które dokładnie to będą połączenia - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Władze samorządu przyznają, że wracają do punktu sprzed uruchomienia linii i pierwszego planu rozkładu jazdy bez pociągów wieczornych, o które zabiegało wiele osób.

Sprawdź aktualny rozkład pociągów SKM i PKM

Cięcia połączeń w 2017 r.

To nie koniec złych wieści. Samorząd województwa ogłosił przetarg na przewozy kolejowe w województwie na 2017 r. Tak jak w poprzednim roku rozdzielił połączenia na regionalne i aglomeracyjne, czyli SKM i PKM.

Problem w tym, że samorząd województwa w przyszłym roku zamierza zmniejszyć liczbę przewozów przynajmniej o pół miliona kilometrów. W tym roku składy mają wykonać 2 mln km, za rok pojadą już 1,5 mln km. To oznacza zmniejszenie liczby połączeń przynajmniej o 25 proc.

- Cała linia jest bardzo droga w utrzymaniu. To krok w stronę optymalizacji połączeń. Praktycznie codziennie obserwujemy potoki podróżnych, dzięki zainstalowanym w pojazdach licznikom pasażerów mamy podstawy, by zmieniać rozkład. Oczywiście wprowadzamy też takie rozwiązanie w przetargu, że w razie potrzeby można będzie wzmocnić połączenia o ok. 500 tys. km - mówi Ryszard Świlski.
Jak to dokładnie będzie wyglądało, dowiemy się jesienią, gdy rozpoczną się prace projektowe nowego rozkładu.

O wyborze najkorzystniejszej oferty będą decydować trzy kryteria - w 95 proc. cena, w 3 proc. termin płatności rat rekompensaty za przewozy i w 2 proc. honorowanie biletów okresowych innych wykonujących przewozy wojewódzkie na wspólnym odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Chylonia.

Przewoźnicy zainteresowani przetargiem mają czas na składanie ofert do 16 maja.

Władze samorządu chcą wycofać nocne składy, które kursowały głównie  do lotniska. Władze samorządu chcą wycofać nocne składy, które kursowały głównie  do lotniska.
Cięcia dotkną też samą SKM-kę?

W tym roku przewozy mogą być okrojone o 100 tys. km, ale już w 2017 r. nawet o 500 tys. z 1,5 mln km. Tak duże ograniczenia odbiją się z pewnością echem w spółce SKM, która przewozi pasażerów na linii PKM. Czy to oznacza cięcia, także kadrowe?

- Zawsze w takiej sytuacji optymalizujemy swoje działania na wielu polach w spółce. Trzeba szukać sposobów na zmniejszenie kosztów. Nie chciałbym jednak zajmować stanowiska do czasu rozstrzygnięcia przetargu na przewozy w 2017 r. - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki SKM.
Czytaj też: Dziewięciu chętnych do budowy przystanków PKM w Gdyni

Dopiero po m.in. elektryfikacji linia PKM ma szansę na przewożenie ogromnych potoków podróżnych. Dopiero po m.in. elektryfikacji linia PKM ma szansę na przewożenie ogromnych potoków podróżnych.
Pokutuje słaba integracja: biletowa, taryfowa i komunikacyjna

Jeszcze zanim ruszyła linia PKM, większość oceniała projekt z hurraoptymizmem. 18-kilometrowa trasa kolejowa, która powstała za ponad 700 mln zł miała być nowym kręgosłupem w organizmie, jakim jest trójmiejska aglomeracja. Okazuje się teraz, że wspomniana trasa kolejowa jest jedynie pojedynczym żebrem. Dlaczego?

Pokutuje zdaniem władz województwa przede wszystkim brak integracji taryfowej i biletowej - jazdy na jednym bilecie bez znaczenia na środek lokomocji. Na takie rozwiązanie samorządy w województwie musiałyby znaleźć wspólnie 67 mln zł. Lwią część musieliby wyłożyć samorządowcy z Gdańska, Gdyni i województwa pomorskiego. Plany są, ale póki co, kończą się na wspólnym bilecie elektronicznym.

- Dużym impulsem dla nowej linii będzie jej elektryfikacja i doprowadzenie jednocześnie drugiego toru z Osowy do Kościerzyny - wyjaśnia Świlski.
Ponadto budowana siatka połączeń komunikacji miejskiej wciąż jest konkurencyjna wobec linii PKM. Sęk w tym, że będzie tak zawsze, dopóki pociągi korzystające z linii PKM będą kończyć bieg we Wrzeszczu, zamiast w centrum Gdańska. M.in. z tego powodu ZTM nie zrezygnuje z konkurencyjnej linii 210 z Osowy do centrum Gdańska.

Czytaj też: Elektryfikacja kolei na Kaszuby. 100 km sieci trakcyjnej i dwa tory z Trójmiasta do Kościerzyny

Komentarz Pawła Rydzyńskiego z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR

Paweł Rydzyński Paweł Rydzyński
Jest szereg czynników, które składają się na niską frekwencję w pociągach PKM. Pociągi nie jeżdżą według cyklicznego rozkładu, więc trudno je zsynchronizować z komunikacją miejską, która cykliczne rozkłady posiada. Nie ma bezpośrednich pociągów z Kościerzyny do Gdańska, a jednocześnie Kartuzy, które posiadają bezpośrednie pociągi do Gdańska Głównego i to połączenie akurat cieszy się bardzo wysoką frekwencją, nie zostały objęte integracją taryfową.

Bardzo istotnym mankamentem jest fakt, iż większość pociągów PKM kończy i zaczyna bieg w Gdańsku Wrzeszczu, zamiast jechać do Gdańska Głównego. Przyszłościowo (ale bardzo szybko) trzeba pomyśleć o połączeniu linii PKM i SKM, tak aby PKM-ki mogły kursować do centrum Gdańska po torach aglomeracyjnych i obsługiwać kluczowy przystanek Gdańsk Politechnika.

Któremu z jego użytkowników chce się dziś jechać do Wrzeszcza, tam (za chwilę) biegać po schodach i czekać kilka lub, często, kilkanaście minut na przesiadkę? To w naturalny sposób zniechęca do korzystania z PKM. Połączenia z Kartuz do Gdańska Głównego dobitnie pokazują, że, jakkolwiek w Trójmieście jest wiele istotnych punktów przesiadkowych, to jednak kluczową kwestią są bezpośrednie pociągi do centrum miasta.

Miejsca

Opinie (738) 6 zablokowanych

  • Trzeba było zrobić jeszcze więcej przesiadek idioci!

    Kto wpadł na pomysł żeby PKMka dojeżdżała tylko do Wrzeszcza??
    Przecież to zniechęca ludzi i funduje im tylko dodatkowe bieganie po schodach ale nasi włodarze przecież pociągami nie jeżdżą tylko wożą swoje opasłe d*pska samochodami dla których powstaje coraz więcej A i S w myśl zasady:
    ''autostrada w każdej wsi'' !!!

    • 1 0

  • wszystko państwowe, to się w pale nie mieści. a ludziska głupole przyklaskują

    • 1 0

  • "Dobra zmiana" ciąg dalszy (21)

    Jeszcze kilka lat i poza pomnikami nic tunie zostanie

    • 203 196

    • (9)

      A co to ma wspólnego?

      • 61 6

      • Otwórz oczy (8)

        Nim będzie za późno...
        Czerwiec UK wychodzi z UE...sierpień pada strefa Schengen...2017 zielone ludziki wkraczają na tereny RP...Niemcy zamykają wschodnią granicę...itd...Rządy PiS skończą się wielką tragedią

        • 20 64

        • (1)

          na razie to widać jaką tragedią były rządy peowców ile takich misiów nam zostawili w skali kraju?PKMka i 2 mln ludzi rocznie jest 600 tysięcy.Za takie kalkulacje ktoś powinien odpowiedzieć.PKM zbudowano dla PR-u dla propagandy jak cudownie rządzi PO i jak cudownie wchłania unijne środki wybudowali PKM. Ciocia Bruksela się dorzuciła reszta w kredytach które teraz trzeba oddać a sama linia jest deficytowa i to bardzo

          • 59 10

          • 600 tysięcy zamiast 2 mln.

            Przyczyn jest szereg. Między innymi sposób zarządzania PKM. Trasa turystyczna jest obsługiwana przez autobusy szynowe w których przewidzaino SZEŚĆ miejsc dla rowerów. Ostatnio byłem świadkiem jak do prawie pustego pociągu (Wrzeszcz - Kartuzy) personel nie wpuścił około 20 osób z rowerami. Swoją drogą, niektórzy mieli ważne bilety !! Toż to tak jakby niewidomy i bezręki prowadził warsztaty nt malarstwa. Zimą jeździłem do Kartuz na długie wspaniałe spacery. Teraz zaczynam kolejny sezon wycieczek rowerowych, ale nauczony doświadczeniem ominę PKM szerokim łukiem. A to tylko jedna z przyczyn kłopotów PKM.

            • 0 0

        • zielone ludziki wkraczają na tereny RP. (1)

          tylko po co ?

          • 9 4

          • zeby spotkac czerwone ludziki ;)

            • 3 0

        • Niemcy nie potrafia aktualnie obronic wlasnych obywateli

          a co dopiero militarnie atakowac sasiadow...

          Nie po to Niemcy od 70 lat buduja Mittleeuropa, aby teraz to zepsuc w tak glupi sposob.

          • 4 3

        • A myślałem, że Maciara już nikt nie przebije w teoriach spiskowych. Jednak się myliłem.

          Krytycy PIS mają jeszcze lepsze wizje.

          • 26 11

        • Jesteś niedorozwojem czy jak? PiS tu nie ma nic do rzeczy, chcesz tzw. winnych to szukaj ich w berlinie, brukseli, moskwie.

          • 41 9

        • Czyli PiS jest winne wyjścia UK z UE?

          Zacznij myśleć nim będzie za późno

          • 78 10

    • i PESEL

      • 0 0

    • Pięknie się to czyta... (2)

      Jak PiSlamiści dostają sr...ki...
      Widzicie jak to jest jak za każdą rzecz słusznie czy niesłusznie obwinia się "waszych"???
      Robiliście to buraki przez 8 lat!!!Deszcz pada - wina Tuska, ropa droga - wina Tuska, nie ma wraku - wina Tuska itd itd itd...
      Teraz rzadzi PiS - więc cokolwiek się będzie działo - wina PiSu!!!
      Koniec kropka.
      Z idiotami można wygrać tylko ich bronią...
      1000 razy będziemy powtarzać a ciemny lud w końcu kupi.

      • 11 27

      • wy sie dobrze czujecie ?? tu chodzi o PKM a nie jakiś popitolonych polityków

        • 2 1

      • A się pieklisz jak racuchy na gazie.

        • 13 5

    • Jesteś typowym POwskim debilem (3)

      PiS nie ma tu nic do rzeczy - Marszałek Województwa Pomorskiego jest z nadania PO!
      A poza tym prawda jest taka, że tak miało być. Wybudować za cudze, to każdy głupi potrafi, ale znaleźć pieniądze i zarządzać za swoje - to już trudniejsza sprawa. I jak się szybko, bardzo szybko okazało - zbyt trudna dla Davida Beckhama i jego szefa.
      Zresztą na odpowiednim wątku SSC była o tym mowa juz parę miesięcy temu. I wykrakali.

      • 24 6

      • Dodam: wybudować na kredyt... Najlepiej CHF oczywiście. Okazuje się, że PKMkę przy życiu trzymają oszczędni Kaszubi (wyborcy PIS) a szlachta z Mazur autami nadal pomyka

        • 4 0

      • Oj eurotram eurotram :(

        • 0 0

      • Przeczytaj post powyżej...SSC Fanie...

        typowy PiSowski debilu

        • 4 16

    • wszystko ci się z du*pą kojarzy?

      idź do lekarza

      • 13 2

    • o ile dobrze pamiętam to peło to zaczęło

      więc czego się czepiasz dobrej zmiany (pendolino, wielką wtopę, też do pisu usiłowano przypisać)

      • 36 5

    • zgadzam się

      a autorami dobrej zmiany jest poprzednia ekipa rządząca i ich koledzy w samorządach w naszym rejonie, wiem wiem nie ogarniesz że to musiało nastąpić, PKM moze istniec tylko gdy będą honorowane bilety ztm i zkm ale jasne wina pisu niczym się od swojego znienawidzonego wroga nie różnisz

      • 32 4

  • Sabotaż?

    Kilka dni temu jechałem PKM do Kartuz. Pociąg był prawie pusty. I nagle ku mojemu szczeremu zdziwieniu, konduktorka nie wpuściła do wagonu trzech rowerzystów twierdząc że pociąg jest przystosowany do przewozu 6 rowerów. Sytuacja powtarzała się aż do Kartuz. W efekcie na peronach SKM zostało około 20 potencjalnych pasażerów. Co więcej, część z nich miała wykupione bilety !!! Zaczyna się sezon turystyczny, chętnych na przejazd PKM jest coraz więcej, tymczasem sądzę że ktoś prowadzi akcję sabotażową. Proszę, nie zapraszajcie kolejnych tzw specjalistów - likwidatorów. Może zamiast nich należałoby poprosić o opinię ludzi z Kompanii Rowerowej? Mialo być pięknie, a wyszło tak jak zawsze.

    • 3 0

  • złe rozplanowanie

    Po pierwsze źle rozplanowane przystanki . Przystanek Matarnia daleko od parku handlowego do którego sporo osób dojeżdża do pracy czy też na zakupy , autubusy napchane na maxa. Po drugie PKM nie dojeżdża do Pruszcza czy Tczewa skąd też sporo ludzi dojeżdża na Uniwersyetet Gdański a na razie brak jest bezpośredniego połączenia do Oliwy z tych miejscowości. A myślę że na pewno woleliby dojeżdżać bezpośrednio aż do Strzyży skąd mają blisko do kampusu.

    • 1 0

  • myslalem ze pkm padnie troche pozniej (19)

    Jak widać myliłem się, bo to już wygląda na początek końca.

    Niech teraz odpowiada ten który robił i zatwierdził biznes plan

    • 368 32

    • Dość krytyki, czas na wnioski.

      Ocena trafności inwestycji PKM nie jest taka prosta i jednoznaczna, jak większości się tu wydaje. Może plany były zbyt optymistyczne, ale myślę, że większość z nas zakładała, że PKM będzie działać tak jak SKM, a nawet lepiej. Że będzie skomunikowana z komunikacją miejską (stąd te wspólne przystanki) i to w całej aglomeracji trójmiejskiej. Że taryfy i bilety będą wspólne, No i wreszcie, że będą uwzględnione ulgi takie jak w komunikacji miejskiej. Ale inwestor i zarządzający tym bałaganem cały czas w tej sprawie milczeli. Ogłosili przetarg, sic!, na przewoźnika w ostatniej chwili i wybrali jednego, najgorszego. Zaczęło się pięknie, a wyszło jak zawsze.

      • 1 0

    • :)

      powinni zlikwidować jak inne nie rentowne linie :)

      • 1 0

    • (7)

      Padłaby później, gdyby dalej rządziło PO.

      • 23 30

      • I za co te minusy? (6)

        Na logikę.
        Otwierali z taka pompą to myślicie że dali by tak szybko paść tej słomianej inwestycji na pysk?

        • 15 15

        • Za głupotę (1)

          Jak coś jest nierentowne i "słomiane" to powinno paść, a nie marnować publiczne pieniądze. Tylko że wg wyborców Razem pieniądze biorą się z banków, a nie z ludzkiej pracy.

          • 7 2

          • czy kanalizacja deszczowa jest rentowna?

            Czy szpitale i szkoly sa rentowne?

            Chodniki tez wyglada na to, ze deficytowe.

            Warto tez pamietac, ze budowa np. Drogi Zielonej jest duzo bardziej kosztowna niz PKM, a nie rozwiaze zadnych problemow. Rozsieje je po miescie.

            • 3 1

        • PO ? (3)

          Do tego komunista ! głosował na Razem.

          • 17 8

          • Hehe gdzie razem a gdzie komuniści. Razem to współczesna socjaldemokracja. Też głosowałem, są spoko.

            • 3 7

          • gorzej to tylko tw (1)

            • 10 4

            • gorzej

              to deptać Hiacynta

              • 4 3

    • Protokół zniszczenia (2)

      Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, i co się wtedy zrobi?
      Protokół zniszczenia

      • 37 3

      • Cholera. Co wy z tym misiem? Czy już na prawde brakuje tu ludzi oczytanych? Przytaczacie pierdoły. Do szkół gamonie. I do książek!

        • 2 2

      • To tak jak z ILSem, też były takie tytułu na stronie lotniska-otwieramy oczy niedowiarkom!

        • 19 1

    • (5)

      Twoi starzy predzej padna. Nic nie pada tylko weryfikuja, byla o tym mowa jeszcze zanim pkm wystartowala. Jak sie rozklad ustabilizuje, to pkm zdobedzie klientow. Na razie to nowosc.

      • 3 17

      • padlo to ci chyba ma glowe (3)

        To wyjaśnij geniuszu, w jaki sposób pkm ma zdobyć tych klientów. Na pewno pomocnym narzędziem będzie likwidacja części kursów z rozkładu.

        • 12 2

        • (2)

          tak, skoro woza powietrze. widze, ze sie idealnie nadajesz na dzialacza zwiazkowego.

          • 1 7

          • zastanow sie

            Jak chcesz coś uatrakcyjnić np sklep to co zrobisz? Zastanowosz się nad tym jak przyciągnąć klintow przez np lepsze dopasowanie oferty,reklamę inne kanały dystrybucji, czy zrezygnujesz z połowy asortymentu i część pomieszczenia wynajmiesz pod lumpex?

            Pkm wybrało drugą opcję

            • 2 0

          • Jak się olewa Kościerzynę

            to się i wozi powietrze. Głupol Świlski na to nie wpadł.

            • 4 1

      • hehe, ale jak zdobywaja tych klientow???
        Buduja parkingi? Autobusy pod PKM tak, zeby mozna bylo sie od razu przesiasc?
        Jeden bilet zrobili?
        W Gdyni nie ma nawet przystankow....

        Wyobraz sobie, ze prywatna firma by chciala sprzedac taki bubel.

        Niestety ale ciecie kursow to znany sposob na likwidacje linii. Im mniej kursow tym mniej ludzi jest zainteresowanych takimi przewozami.

        • 8 1

  • (52)

    co to oznacza? pewnie nic, skoro nikt tym nie jeździ, a na pewno nie w takiej skali, jakby sobie tego życzono..

    • 236 96

    • po wybudowaniu tunelu pod Pachołkiem PKM zlikwidują całkowicie (1)

      • 38 19

      • czyli najmarniej ze 100 lat

        PKM jeszcze się podniesie, jak zaczną zabudowywać osiedlami tereny w ciągu jej biegu, to wydaje się być nieuniknione.

        • 0 0

    • Dużo osób jeździ PKMką (9)

      Ale żeby przyciągnąć więcej to trzeba:
      - ustalić z którego peronu odjeżdża toto z Wrzeszcza
      - zmniejszyć ceny biletów
      - dorobić przystanki w Gdyni
      - zrobić akcję informacyjną, bo przyjezdni w ogóle nie wiedzą jak to działa

      A urzędasy widać zdecydowali zmniejszyć liczbę kursów, żeby jeszcze mniej osób wybierało PKM...

      • 146 2

      • (2)

        cena biletu w taryfie miejskiej jest zupelnie spoko, za 3,50 jedziesz z lotniska do wrzeszcza albo dalej, to chyba jest akceptowalne?

        • 10 3

        • przesiądź się na autobus (1)

          i masz już "tylko" 6,50 zł. Policz dwa kierunki, żonę i powiedz, z jakiej racji odpuszczać sobie samochód?

          • 18 3

          • W przypadku lotniska - chocby z powodu pozniej parkowania przez np. tydzien samochod na platnym parkingu

            • 1 0

      • jeszcze trzeba się dostać na peron

        I to czymś innym niż samochodem

        • 2 1

      • I ustalić normalny rozkład jazdy, w sensie formy, a nie PDF, który trzeba zoomować, żeby coś odczytać. (3)

        I jeszcze konia z rzędem dla tego, który zrozumie ten rozkład jazdy.

        • 91 4

        • Skm rozklad (1)

          Przecież jest aplikacja skm , nie ściemniaj , tylko naucz sie klikać w swoim jabłku :-)
          Sami maruderzy a nawet z Googla nie potrafią korzystac.

          • 5 35

          • Link

            https://www.skm.pkp.pl

            • 2 3

        • oj tak, najgorszy jest trudny dostęp do informacji

          a powinien być łatwy, skoro publiczny, eh

          • 38 0

      • fala odlotów o godzinie 6:00 dojazd powinien być na tą godzinę również z Wrzeszcza

        a nie tylko z Gdyni

        • 48 0

    • Cudnie :] (7)

      No tak lepiej zlikwidować połączenia niż szukać lepszych rozwiązań...
      A może tak wprowadzić ulgi na bilety 50% dla posiadaczy dowodów rejestracyjnych samochodów osobowych? Myślę że rozwiązałoby to częściowo problem, a skutkiem ubocznym byłyby mniejsze korki ;) Sporo osób przesiadłoby się z aut do PKM...

      • 54 5

      • dlaczego posiadanie samochodów ma skutkować otrzymywaniem przywilejów?

        • 1 0

      • to moze lepiej po prostu wszystkim obnizyc cene biletu o 1/3

        Albo wprowadzic oplaty za wjazd do miasta dla tablic spoza Gdanska.

        • 0 2

      • (4)

        Co za komunistyczny bulszyt

        • 9 19

        • (3)

          Drogi tez sam budujesz korwinie?

          • 10 2

          • (2)

            Tak, rozdać wam kolorowe kartki - żółtą na transportt, niebieską na żarcie, czerwoną - na siku...komuniści

            • 2 13

            • Brazowa na kupe

              • 1 2

            • Brazowa na kupe

              • 5 2

    • porażka (7)

      jechałam 2 razy z Wrzeszcza , nikt nie wie z jakiego peronu odchodzi PKM , bieg między peronami to norma ( dobrze że bez walizek i bez wózka ) - a teraz się dziwią że nikt nie korzysta . Najlepiej jest w Kartuzach , informacja na dworcu - bilet do kupienia na rynku w boxie numer 3 . A Pani Konduktor w PKM przystawia na każdym bilecie pieczątkę , i piszę datę , numer pociągu i godzinę odjazdu . XXI wiek szok !!!!!!!!!!!!. ehhh....

      • 133 7

      • strata i zamykamy - tak to będzie, żle oszacowany projekt (1)

        a 210 przy Dworcu Głównym w stronę lotniska jest napakowany do granic możliwosci

        • 53 3

        • Po co ten 210?

          Non stop zapełniony,spóźniony,nie przyjeżdża!TOTALNA PORAŻKA,NIE WIEM ZA CO PŁACĘ,a tak w PKM i omijam korki w 20 minut.Ja bym PKMkę wydłużył do Oruni,max nie które kursy do Tczewa,klientów multum,gwarantuję.Wystarczy pomyśleć i zagrać VABANK,to nie boli,a warto.PKMka to najlepsza inwestycja na pomorzu,wielu moich znajomych korzysta i nie wyobraża sobie by można było zredukować kursy albo w ogóle likwidować kolej bo jest nierentowna to by był strzał w kolano.Pozdrawiam

          • 10 1

      • to prawda

        jedyne oznaczenie to malutka tabliczka ze znakiem samolotu przed wejsciem na peron

        • 9 0

      • Potwierdzam bałagan we Wrzeszczu. Mało tego - wpadając na peron nie wiadomo gdzie jedzie ta PKM bo wyświetlacze wskazują tylko datę i godzinę. Nie wiadomo czy jedzie w stronę lotniska czy do Gdańska ...

        Nie wyobrażam sobie jakie zdanie o nas mają turyści.

        • 76 3

      • jedyne perony to 1 i 2 wjeżdża na 2 wyjeżdza z 1 (2)

        Proste

        • 7 52

        • Kłamiesz

          Kłamiesz

          • 12 24

        • W teorii tak. W praktyce to nieco inaczej wygląda ;)

          • 61 2

    • ciekawe...

      Ciekawe skoro każda PKM'ka po godzinie 8, jest pełna ludzi jadących, jak ja do pracy i dzieci jeżdżących do szkoły. Nigdy nie ma gdzie usiąść, a niby nikt PKM'ką nie jeździ...

      • 4 1

    • przystanek Gdańsk Rębiechowo w polu kartofli jes zupełnie z d*py pomysłem (1)

      pełno ludzi jeździłoby z tego przystanku ale jakoś do przystanku nie ma jak dojechać :) z Rębiechowa na magistrali natomiast bilet 1/3 droższy...
      Trochę pomyślunku i byłoby ok, ludzie jeździliby ta kolejką, bo to wygodny środek transportu, ale jak debil tak to zaprojektował, że przystanki postawiono w polu bez możliwości skomunikowania ze światem zewnętrznym to teraz są cięcia... Debil również wymyślił wzrost ceny biletu o 1/3 pomiędzy Rębiechowem a Gdańskiem Rębiechowo... i teraz każdy kto wsiada już w samochód aby dojechać do kartofli ma w d*pie waszą PKMkę i jedzie sobie autem do pracy, chytry dwa razy traci, zeszlibyście z ceny biletów dla Żukowa, Pępowa i Rębiechowa a byłoby ok bo cała gmina Żukowo by jeździła PKM

      • 7 2

      • Glupota

        Akurat w sprawie przystanku w polu Gdansk Rębiechowo mylisz sie. Jest to jeden z przystanków PKM, który plasuje sie w czołówce przystanków w zakresie frekwencji.pasazerowie przyjeżdzają do tego przystanku samochodami i tu je zostawiają. Jak zostanie zrealizowany w tym miejscu parking to mysle ze jeszcze ulegnie poprawie liczba osob z niego korzystających.

        • 4 1

    • Już od początku było widać, że nie wielu jest chętnych do regularnej jazdy, (3)

      Długie schody, przystanki dalekie od wszystkiego, nie ma się co dziwić. Ja , Janusz jeszcze tym nie jechałem, i nie chce mi się.

      • 22 10

      • Ja jechałem i jedzie sie bardzo wolno, aż szkoda takich torów...

        • 5 1

      • Super

        Skoro nie jechałeś, nie wiesz, top po co się wypowiadasz? Komentator internetu. Pewnie kolega słyszał (bo sam też nie jechał) od znajomej znajomego, która jechała PKMką 4 lata temu zanim to jeszcze było modne.

        • 4 2

      • Jest winda, nie trzeba przemieszczać się schodami. A jedzie się bardzo fajnie. Czyste(jeszcze) wagony, ładne widoki za oknem :-)

        • 21 2

    • pozdro polacy (1)

      oznacza to jednooo zj***ny krajjj i musze sie wstydzic za niego w calej Europieee haha

      • 1 4

      • nie bylo, to mowili, ze "na zachodzie" jest i trzeba sie wstydzic, ze u nas nie ma

        Koleje regionalne wszedzie w Europie sa dotowane.

        A ty jestes zakompleksionym frajerem. Wstydz sie dalej.

        • 1 1

    • (2)

      Bo wszyscy teraz jeżdżą swoimi starymi szrotami, a oferta PKM jest za słaba. Wprowadzcie ograniczenie aut do 3 letnich, to skończą się korki... Jak masz szrot to go sprzedaj i jeździj PKM.

      Albo znajdź pracę i żyj jak człowiek z klasą.

      • 14 67

      • (1)

        Zapomniałeś dodać, "20 letniego BMW"

        • 14 1

        • ja mam 28 BMW w stanie niemalze idealnym

          Swietne samochody. Moze za wyjatkiem E46, ktore wizualnie sa najbrzydsze, a mentalnie ich wlasciciele niestety czesto na poziomie dyskoteki spod Kartuz.

          • 3 2

    • ...

      bałagan to jedno a okres na rozkręcenie to drugie. co oni sobie wyobrażają, że to od razu ruszy? PKM ma ogromny potencjał ale w dużej mierze przyszłościowy, gdy w pobliżu przystanków powstanie więcej osiedli. a po trzecie - musi jeżdzić do centrum Gdańska, powinna jeżdzić do Kościerzyny, półśrodkami się nic nie załatwi. albo rybki albo pipki. a wprowadzanie oszczędności i optymalizacji w pierwszych miesiącach działania oznacza, że nie ma zabezpieczonych środków na okres rozruchu tego przedsięwzięcia.

      • 12 1

    • Odszczekacie to? (5)

      Gdzie są teraz te tabuny redaktorków piszących o najważniejszej pomorskiej inwestycji od czasów Mieszka I?

      • 59 16

      • redaktorki (1)

        redaktorki pozamykały mordy bo nie będą psioczyć na PO - Porażka Obywatela !

        • 16 5

        • niuch, niuch

          Dobry redaktor powinien wiedzieć kiedy zmienia się wiatr ...

          • 4 1

      • A ty te slowa odszczekasz, jak PKM zacznie isc pelna para? (2)

        • 16 28

        • jak dyskutować z debilem?

          • 3 1

        • Ze wsi na wieś :-)
          Puknij się..

          • 12 6

    • No to teraz weźcie się za gdańskich kosmonautów - mają już logo?

      • 5 1

    • ale bezsens

      Mało ludzi. Mówią, że ich to kosztuje. A co mają powiedzieć posiadacze biletów miesięcznych którzy muszą dopłacać do PKM? Ludzi nie ma, ale kasa jak najbardziej jest!

      • 24 1

    • Olali wiele spraw np połączenie karczemek z pkm, osowej północnej, brak wspólnego biletu, to mieszkańcy też sobie olali

      • 31 0

    • Dziękujęmy

      Mniej pociągów zawsze oznacza większą frekwencję

      • 38 3

    • a może żeby było tansze trzebabylo zrobić to jako elektryczna linia, a nie smierdzace i głośne spalinówki.

      zrobić bilet łączący z ztm i skm a nie tylko na tę jedna linie, nie raz tym by można jechać ale żadna atrakcja miesięczny na zkm i przesiadka na pkm i następnie przesiadka na zkm.. gdyby to było w jednym bilecie pewnie dużo osob by kozystało.

      • 46 5

  • Gdańsk rozwija się na Południu

    dlaczego osiedla powstają w okolicach Pruszcza Gdańskiego a komunikacja i bilety metropolitalne oferuje się nam w stronę Gdyni aż do Wejherowa z wyłączeniem dzielnic Gdańsk Południe

    • 0 0

  • Od maja mniej połączeń ... ?

    Jak to mniej połączeń ??? Przed taką ogromną, kosztowną inwestycja robi się BADANIA ! Jak to możliwe że "władze zakładały że z linii będą korzystać 2 miliony pasażerów" ??? Czyli, władze się pomyliły w obliczeniach ponad T R Z Y K R O T N I E, pomylić to się można o kilka albo kilkanaście procent. To przekręt. Kto robił wyliczenia ??? PROSZĘ PODAĆ NAZWISKA ALBO NAZWĘ FIRMY KTÓRA ZA TO ODPOWIADA. KTO ZMARNOWAŁ NASZE PIENIĄDZE ??? DZIENNIKARZE P O B U D K A !!!

    • 0 0

  • Komu była potrzebna PKM-ka

    Ta cała PKM-ka nie po to powstała aby wozić ludzi, tylko po to, bo była kolejna okazja (po EURO2012) do brania łapówek. I tyle w temacie.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane